Aleksandr Guélievich Duguin (7 de xineru de 1962Moscú) ye un analista xeopolíticu, filósofu políticu ya historiador de les relixones principal ideólogu anguaño del neo-eurasianismo, con una cierta influyencia sobro la opinión pública en Rusia. Foi conseyeru políticu del Partíu Comunista de la Federación Rusa ya ideólogu del ilegalizado Partíu Nacional Bolxevique na década de 1990 amás de fundador del partíu políticu Eurasia (Евразия) nel añu 2002. caracterizó-y lo como un adalid d'idees antioccidentales, ultranacionalistes y fascistes. Dellos analistes pro-occidentales llegar a moteyar «el Rasputín de Putin».[5]

Aleksandr Duguin
Vida
Nacimientu Moscú7 de xineru de 1962 (62 años)
Nacionalidá Bandera de Rusia Rusia
Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética  1991)
Llingua materna rusu
Familia
Casáu con Evgenija Evgenevna Debrjanskaja
Fíos/es
Estudios
Estudios Academia Estatal de Mejoramiento de Novocherkassk (es) Traducir : filosofía
Institutu d'Aviación de Moscú
(1978 - 1979)
Nivel d'estudios doctor en Ciencias Sociales (es) Traducir
Dóktor nauk en Ciencias Políticas (es) Traducir
PhD in Philosophical Sciences (en) Traducir
Direutor de tesis Viktor Veresjtsjagin
Llingües falaes rusu
inglés[2]
Profesor de Alekséi Gintovt (es) Traducir
Vladimir Karpets
Valeri Korovin (es) Traducir
Oficiu propagandista, filósofu, xeopolíticu, politólogu, profesor, sociólogu, escritor, políticu, cantautor, cantante, compositor de cantarespublicista
Emplegadores Universidá de Teḥrán
Universidad Nacional de Eurasia (es) Traducir
Universidad Federal del Sur (es) Traducir
Universidá Fudan
Gennadiy Seleznyov (es) Traducir  (década de 1990 –
Universidad Internacional Independiente de Ciencias Ambientales y Políticas (es) Traducir  (2000 –  2001)
Universidá Estatal de Moscú  (2010 –  2014)
Trabayos destacaos Fundamentos de Geopolítica (es) Traducir
Cuarta teoría política (es) Traducir
Q19618546 Traducir
Influyencies Martin Heidegger, Halford John Mackinder (es) Traducir, Lenin, Friedrich Nietzsche, Yósif Stalin, Max Weber, Oswald Spengler, Aleister Crowley, René Guénon, Julius Evola, Carl Schmitt y Georg Wilhelm Friedrich Hegel
Miembru de Club Izborsk (es) Traducir[3]
Seudónimos Hans Zivers y Ганс Зиверс
Creencies
Relixón Edinoverie (en) Traducir
Partíu políticu Partido Eurasia (es) Traducir (dende 21 xunu 2002)
Partido Nacional Bolchevique (es) Traducir (de 1993 a 1998)[4]
Eurasian Movement (en) Traducir
IMDb nm8715040
dugin.tv
Cambiar los datos en Wikidata

Ideoloxía editar

La so ideoloxía trescalada de la llectura de tradicionalistes esotéricos como Julius Evola y René Guénon y que tien bien en cuenta na so aguada xeopolítica la visión del ideólogu del Lebensraum Karl Haushofer y la de la Nouvelle Droite— foi calificada per una parte significativa de los analistes como «ecléctica» y presente d'idees contradictories». La so actividá política escuerre la creación d'un Imperiu Euroasiático dende una perspeutiva nacional-bolxevique,qu'implicaría la partición d'antigües repúbliques soviétiques como Xeorxa y Ucraína pa l'anexón de los territorios rusu parlantes, especialmente l'este d'Ucraína y Crimea. En Fundamentos de Geopolítica, la so obra más importante—posiblemente la más lleida en Rusia nel ámbitu de la política esterior—,contrapone dos sistemes globales: unu qu'incluyiría a Rusia y ocuparía Asia y Europa Central y otru apoderáu principalmente per Estaos Xuníos y el Reinu Xuníu, en que la so frontera asitiar otros estaos. Opondría d'esa manera una «telurocracia» conservadora y autocrática —Eurasia— frente a una talasocracia plutocrático y tecnocrático —Occidente y los sos aliaos—. A pesar de cierta reivindicación pela so parte d'un «desmarque» del nazismu alemán, la construcción de les sos idees recueye cierta influyencia de la so aguada strasserista. D'alcuerdu a Antón Shejovtsov, el so neo-eurasianismo recueye más influyencia de les idees de la Nueva Derecha europea que de la tradición eurasianista autóctona de Rusia.[6][7][8]

Nos últimos años, los esfuercios de Duguin pretenden universalizar y esportar les sos idees polítiques, abogando pola formación d'un bloque continental euroasiático con epicentru en Rusia que faiga frente a la globalización y al orde políticu lliberal. Dicha idea caló tanto na estrema derecha como na estrema izquierda europea.[9][10]

Nel espardimientu de les sos idees, Duguin escribió más de 30 llibros, ente ellos Fundamentos de Geopolítica (1997) y La Cuarta Teoría Política (2009).

Biografía y trayeutoria editar

El so padre yera oficial de la intelixencia militar soviética (GRU). La so madre yera médicu. En 1979 ingresu nel Institutu d'Aviación de Moscú. Cola so ayuda, Duguin entró na KGB como archivista a empiezos de 1990.[cita [ensin referencies][11]

Duguin trabayó como periodista antes del so saltu a la política activa xusto antes de la disolución de la URSS. Ente 1987 y 1989 foi miembru de Pámyat. Ente 1990 y 1991 fundó l'Asociación "Arctogaia", con una editorial acomuñada, y el Centru d'Estudios Meta-Estratéxicos. Nel mesmu periodu averar al Partíu Comunista de la Federación Rusa de Guennadi Ziugánov.

A partir de 1990 collaboró en delles publicaciones académiques, editando en Elementy (1992-1998), Milyi Ánguel (1991-1999), Evrazíiskoe vtorzhenie (suplementu irregular de Zavtra, 2000), y Evrazíiskoe obozrenie (2001-2004).[28] Tamién presentó'l programa radiofónicu Finis Mundi en 1997. Esti postreru foi prohibíu cuando s'asitió a favor del terrorista Borís Sávinkov. En 1998 creó Nueva Universidá, una institución educativa tradicionalista.

Nel so artículu de 1997 tituláu Por un fascismu coloráu y ensin fronteres, Duguin aboga por "un xenuinu, auténticu espíritu radicalmente revolucionariu y fascista en Rusia".[12] Nesti artículu opónse y declárase como enemigu tantu d'Adolf Hitler como de Francisco Franco, a los que tacha de "capitalistes".

Duguin edita'l so propiu periódicu, Elementy, que, nun principiu, emponderaba al neofascista belxicanu Jean Thiriart, valedor d'una Europa "dende Dublín a Vladivostok". El so periódicu glorificaba al Imperiu Rusu y la URSS estalinista, y nel mesmu Duguin reveló la so almiración pol pensador tradicionalista Julius Evola. Duguin tamién collaboró col selmanariu Dean, El día, bastión del anti-cosmopolitismu rusu, primeramente dirixíu por Aleksandr Projánov.

Duguin empezar a averar a los planteamientos nacional-bolxeviques del anti-hitlerista Ernst Niekisch xunto a los planteamientos de los xeopolíticos rusos, que plantegaben un continente euroasiático, contra los poderes anglosaxones.

Ello llevar al so planteamientu básicu, que ye la unión ente la izquierda radical comunista y la derecha radical nacionalista, al pie de ciertes espresiones de tradicionalistes como Evola y René Guénon. Esti planteamientu ye lo que Duguin llapada la Cuarta Posición o Cuarta Teoría Política.

Partíu Nacional Bolxevique editar

Ente 1993 y 1994 Duguin convertir nel ideólogu del Partíu Nacional Bolxevique. En 1995 Duguin presentar pa la Duma en San Petersburgu en nome del Partíu Nacional Bolxevique, pero recibió apenes el 1% de los votos. Dexaría'l partíu en 1998.

Formación del Movimientu Eurasia editar

El partíu políticu Eurasia, darréu llamáu "Movimientu Eurasia", foi fundáu por Duguin en 2002 y dellos analistes[¿quién?] afirmen que recibe apoyo financiero y orgánico de la presidencia de Putin[ensin referencies] Putin[cita  El Movimientu Eurasia pide'l sofitu de dellos círculos del Exércitu rusu y de líderes de la Ilesia Ortodoxa, lo mesmo que de les comunidaes musulmanes, budistes y xudíes de Rusia. El partíu espera desempeñar un papel preponderante en llograr resolver el conflictu con Chechenia, col oxetivu allampáu por Duguin de forxar sólides aliances colos países europeos y colos países d'Oriente Mediu, especialmente con Irán. Su apuesta por la alianza turco-eslava le ha granjeado simpatías en Turquía, especialmente entre miembros de la red Ergenekon.[ensin referencies] turcu-eslava , especialmente ente miembros de la Ergenekon.[cita  En 2007 les autoridaes d'Ucraína prohibiéron-y la entrada nel país per cinco años por realizar «actividaes anti-ucraínes».

Esti movimientu defende la Cuarta Teoría Política, considerando la primer teoría (capitalismu), la segunda (marxismu) y la tercera (fascismu y nacional-socialismu) como teoríes propies de los sieglos XIX y XX.[13]

En mayu de 2016 Duguin acompañó al presidente rusu Vladímir Putin y el Patriarca Kirill nuna visita de pelegrinación al Monte Athos, en Grecia.[14]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://www.bbc.com/news/world-europe-62621509. Data de consulta: 21 agostu 2022.
  2. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: js2011635407. Data de consulta: 19 xunu 2023.
  3. URL de la referencia: https://izborsk-club.ru/11021.
  4. URL de la referencia: https://www.spiegel.de/geschichte/russlands-ueberfall-auf-die-ukraine-wladimir-putin-ist-nicht-verrueckt-er-handelt-ideologisch-konsequent-a-51d52385-74da-4ed5-8c61-50eb0628ffde.
  5. «Alexander Dugin y la 4a teoría política». Elementos. Consultáu'l 10 de payares de 2017.
  6. http://www.world-news-research.com/russiasnewmap2.html
  7. Robert Horvath, Beware the rise of Russia's new imperialism, The Age, 21 d'agostu de 2008
  8. Su entrevista en Echo of Moscow (en rusu)
  9. Marginedas, Marc (6 de febreru de 2017). «Aleksándr Duguin, el ideólogo de Putin». El Periódico. Grupo Zeta. Consultáu'l 10 de payares de 2017.
  10. Martín, Jesús (27 d'abril de 2014). «Seis claves para entender la figura de Alexander Dugin, el ideólogo de Putin». EfeDoc. Madrid: Agencia EFE. Consultáu'l 10 de payares de 2017.
  11. Aleksandr Dugin's Foundations of Geopolitics por John B. Dunlop (en inglés)
  12. Александр ДУГИН. "ФАШИЗМ - БЕЗГРАНИЧНЫЙ И КРАСНЫЙ". Aleksandr Duguin. Por un fascismo rojo y sin fronteras (en ruso)
  13. Alberto Buela. «Duguin: profeta de Eurasia».
  14. La visita imperial de Putin

Enllaces esternos editar