Lee Alexander McQueen (17 de marzu de 1969Lewisham (es) Traducir – 11 de febreru de 2010Mayfair) foi un diseñador de moda inglés.[5] Ye conocíu por haber trabayáu como diseñador xefe en Givenchy dende 1996 a 2001 y por fundar el so propiu sellu, Alexander McQueen.[5] Los sos llogros na moda valiéron-y cuatro premios de la Moda Británica (en 1996, 1997, 2001 y 2003), según el premiu al Diseñador Internacional del Añu del CFDA en 2003.[5]

Alexander McQueen
Vida
Nacimientu Lewisham (es) Traducir17 de marzu de 1969[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [2]
Llingua materna inglés
Muerte Mayfair11 de febreru de 2010[3] (40 años)
Sepultura Kilmuir (en) Traducir
Causa de la muerte aforcamientu
Estudios
Estudios Central Saint Martins (es) Traducir
Rokeby School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu diseñador, diseñador de modaartista
Llugares de trabayu Londres
Emplegadores Gucci
Alexander McQueen (es) Traducir
Gieves & Hawkes
Givenchy  (1996 –  2001)
Trabayos destacaos No. 13 Climax (en) Traducir
Dante (en) Traducir
Premios
IMDb nm1195539
alexandermcqueen.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

 
Alexander McQueen Coleición Otoño 2008.

De nome completu Lee Alexander McQueen, nació nel East End de Londres, el fíu más nuevu de los seis d'un taxista. Dexó la escuela a los 16 años, yá que dende pequeñu empezara a diseñar ropa pa los sos trés hermanes y yá entós tenía clara la so intención de convertise en diseñador. Alexander McQueen graduar de la prestixosa escuela St. Martins College of Art & Design de Londres (1994) formando parte de la más brillosa xeneración británica surdida d'ellí xunto a John Galliano o Stella McCartney. El so talentu nun pasó desapercibíu pa los xastres Anderson & Sheppard de la tradicional cai Savile Row, que-y ufiertaron incorporar se a la firma como aprendiz. D'ende pasó a trabayar pa Gieves & Hawkes y depués para Romeo Gigli y Koji Tatsuno, antes d'abrir el so estudiu en East London. En creando la so propia marca, McQueen empezó a faese conocíu nos tabloides británicos gracies a unos diseños rompedores sofitaos por una pequeñu pero fiel vecería ente la que s'incluyíen figures destacaes del mundu de la moda, como la estilista Isabella Blow, que foi la so mentora.

N'ochobre de 1996, McQueen ganó'l premiu al meyor diseñador del añu (Best British Designer of the Year). Unos díes más tarde foi nomáu socesor de John Galliano al frente del equipu de diseñu de la casa Givenchy, gracies a la so «brillosa creatividá y maestría téunica».

En 1997, añu nel que creó cuatro coleiciones para Givenchy y dos pa la so propia marca, McQueen compartió'l gallardón al meyor diseñador británicu del añu con John Galliano.

N'avientu de 2000, la prestixosa marca Gucci adquirió les aiciones mayoritaries de la firma Alexander McQueen. Esto dexó-y desvenceyase de la marca Givenchy y LVMH que, nes sos pallabres, llindaba la so creatividá en delles llinies de la so propia marca, con delles accesibles como McQ. Esi mesmu añu casóse col cineasta George Forsyth. La so imaxe de enfant terrible, xunto a la so creatividá tresgresora y maestría na corte, convirtiéron-y n'unu de los más grandes y polémicos diseñadores de la historia de la moda. La so xubida al poder foi un cuentu de fades por méritos propios; en 2003 foi condecoráu pola reina Sabela II col títulu de Comandante de la Orde del Imperiu británicu, que recibió de les sos propies manes nel palaciu de Buckingham, namái porque-y faía ilusión a los sos padres, yá que yera anarquista y antimonárquicu.

L'estilu de McQueen carauterizar por una brutalidá acaldada con llirismu. La sensibilidá gótica d'un cuentu de los Hermanos Grimm ta más cerca del espíritu de la ropa de McQueen que'l fetichismu, el gore y la misoxinia de los que-y acusen el so detractores. Foi unu de los padres y diseñadores más influyentes de la llamada moda salvage. Por bien escuros que fueren los sos diseños, siempres teníen una feminidad pola que se dexaron seducir dende Björk hasta l'actual Duquesa de Westminster. La influyencia de cortes angulares y agresivos tien el so orixe nel figurinista de la MGM Adrian, Christian Dior y Thierry Mugler.

En 2003 llanzó al mercáu'l so primer arume, Kingdom y una coleición de ropa pa home fecha a midida producida pola xastrería Huntsman, de la londinense Savile Row. En 2004, dar a conocer per primer vegada na pasarela de Milán la so coleición prêt-à-porter masculina.

McQueen presentó les sos coleiciones na Selmana de la moda de París y cuenta con tiendes nes principales ciudaes del mundu. Sarah Burton, mano derecha so mientres doce años, tomó les riendes del diseñu de la so firma Alexander McQueen.

 
Camiya Belle en 2009 con un vistíu de Alexander McQueen, consideráu unu de los 100 meyores vistíos de la década según la Revista InStyle.

Vida privada editar

McQueen yera abiertamente homosexual, y diose cuenta de la so orientación cuando yera bien nueva. Asina lo dixo a la so familia cuando tenía 18 años, sobre esto comentó «Taba seguru de mi mesmu y de la mio sexualidá, y nun tengo nada que despintar. Fui direutamente del banduyu de la mio madre al desfile del arguyu gai».

Nel branu de 2000, McQueen casóse extraoficialmente col so compañeru George Forsyth, direutor de documentales, nun yate en Eivissa. La rellación terminó un añu dempués y McQueen y Forsyth formaron una estrecha amistá.

Muerte editar

 
Una dedicación d'un fan nuna tienda de Alexander McQueen tres la muerte del diseñador.

El 11 de febreru de 2010 foi atopáu muertu na so casa londinense a los 40 años d'edá.[6] La policía foi llamada a les 10:20 a. m. y el so cuerpu retiráu a les 4:30 a. m. La oficina de McQueen confirmó la noticia: «Ye una tráxica perdida. Nun vamos faer comentarios nesti momentu por respetu a la familia McQueen». L'autopsia confirmó que s'aforcó dempués de consumir cocaína, somníferos y tranquilizantes. El so suicidiu foi motiváu al paecer pola depresión que tuviera pasando dende la muerte de la so madre, solo 10 díes antes de la so propia muerte. Na so páxina de Twitter, que foi cerrada pocu dempués, McQueen demostrara la so murnia pola muerte de la so madre y tamién sufría por ella dende diba unos meses. Paradóxicamente, el so mentora, el iconu de la moda Isabella Blow, suicidóse trés años tres tamién en víspores de la Selmana de la Moda de Londres, datu que coincidía cola muerte de McQueen.

McQueen tamién trabayó con grandes artistes como Lady Gaga, Björk y Ayumi Hamasaki nos sos últimos años de vida.

Heriedu editar

El so heriedu va dir destinada en parte a los sos perros, a los estudiantes de moda de la escuela Central Saint Martins de la capital inglesa y a diversos familiares

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. «LIBRIS» (13 marzu 2015). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  3. URL de la referencia: http://www.telegraph.co.uk/fashion/fashionnews/7223477/Alexander-McQueens-family-left-raw-by-his-death.html.
  4. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 11 mayu 2020.
  5. 5,0 5,1 5,2 «Biography: Sarah Burton» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 8 de xineru de 2012. Consultáu'l 24 d'avientu de 2011.
  6. «Topáu muertu'l diseñador británicu Alexander McQueen» (castellanu) (13 de febreru de 2010). Consultáu'l 10 de xineru de 2018.

Bibliografía editar

  • Knox, Kristin; McQueen, Alexander (2011). Alexander McQueen: genius of a generation (n'inglés). Londres: Black. ISBN 9781408130766.

Enllaces esternos editar