Alonso de Cepeda

militar asturianu del sieglu XVI

Alonso de Cepeda (1530 (greg.)Villaviciosa – depués de 1596) foi un militar y conquistador español, gobernador interín del Tucumán ente 1584 y 1586.

Alonso de Cepeda
Vida
Nacimientu Villaviciosa1530 (greg.)
Muerte depués de 1596
Oficiu esplorador
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Alonso de Cepeda nació en 1536, en Villaviciosa, Asturies. Los sos padres fueron Pedro de Cepeda y Teresa Pérez. Yera pariente de Santa Teresa de Jesús.[1]

Foi unu de los qu'aportó al Tucumán con Juan Núñez de Prado. Magar nun foi del grupu fundador de la ciudá de Santiago del Estero, foi alcalde de la mesma en 1587. Casóse con María de Villarroel Maldonado, fía de Diego de Villarroel, fundador de San Miguel de Tucumán.[2] Con ella tuvo dos fíos, Teresa, Juana, María y Diego de Cepeda Villarroel.

Foi unu de los qu'aconseyó fundar la ciudá de Salta y apurrió pa ello con mil pesos. Darréu se enemistó col gobernador Hernando de Lerma por non cumplir una orde so, consistente en aprehender a fray Francisco Vázquez, alministrador del obispáu, y a Francisco de Solís. Lerma facer arrestar y tener engrillado xunto a los capitanes Santos Blázquez, Juan Rodríguez Juárez y Pedro de Villarreal. Depués unviar a Salta enfermu. Por cuenta de la so persecución tuvo que fuxir al Perú.

Cuando Lerma foi destituyíu y prindáu, Cepeda tornó a Santiago del Estero en 1583. Dióse-y la encomienda de Mozana y nesa estancia faíense corríes de toros. Ocupó'l cargu de teniente de gobernador de Santiago del Estero.

Gobiernu del Tucumán (1584-1586) editar

Cepeda foi designáu pola Real Audiencia de Charcas el 15 de xunetu de 1584 como gobernador interín, capitán y xusticia mayor del Tucumán, hasta la llegada del gobernador designáu capitán Juan Ramírez de Velasco. Caltuvo la paz na provincia.

En 1584, Alonso Abá, persona qu'ocupara cargos importantes na provincia, foi escoyíu pol Cabildru como procurador xeneral de Santiago del Estero y recibió l'encargu de Cepeda de llevantar una información destinada a probar los servicios emprestaos polos sos vecinos nel descubrimientu y conquista de la gobernación y na fundación de les ciudaes de San Miguel de Tucumán, Nuesa Señora de Talavera, Córdoba y Salta. Ye la probanza de méritos y servicios de Santiago del Estero.[3]

El 15 d'abril de 1585 fundóse la ciudá de Concepción del Bermejo, que subsistió unos 45 años hasta que fuera despoblada polos continuos ataques de los naturales. Mientres el so gobiernu construyó'l primer molín fariñeru en 1586.[4]

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Castiglione, Antonio Virgilio (2012). Historia de Santiago del Estero: Bien Noble Ciudá: Sieglos XVI, XVII y XVIII. Santiago del Estero, A.V. Castiglione, 2012. ISBN 978-987-33-1908-2.

Referencies editar

  1. Di Lullo, Orestes: "Antecedentes biográficos santiagueños", 1948.
  2. Capitán Alonso de Cepeda Pérez Xenealoxía Familiar.
  3. Levillier, Roberto: "Biografía de los Conquistadores de l'Arxentina nel Sieglu XVI", 1928.
  4. Alonso de Cepeda Gobernadores ya Intendentes del Tucumán dende l'añu 1542 a 1810, Portal Informativu de Salta.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Hernando de Lerma
 
Gobernador del Tucumán

1584-1586
Socesor:
Juan Ramírez de Velazco