El antiteísmo ye la oposición activa al teísmu. El términu tuvo un variáu espectru d'aplicaciones; en contestos seculares, típicamente refierse a la oposición direuta a la relixón entamada o a la creencia en cualquier deidá, ente que nun contestu teísta, dacuando refierse a la oposición a un dios o dioses específicos.

Argumentu editar

La doctrina antiteísta basar nel principiu d'autoridá formuláu pol anarquista d'orixe francés Pierre-Joseph Proudhon, quien sostién que'l poder políticu sofitar na creencia nun dios qu'anicia, ocupa'l cumal y encabeza la escala xerárquica de dominación, y que esti dios sería'l reflexu y el xustificativu de la esistencia del gobiernu, y viceversa. El principiu d'autoridá, y por tanto la predisposición a obedecer al Estáu, sofítase sobre la creencia de que siempres esiste un ser cimeru, supremu.[1] Asina, esta dependencia del ser humanu respectu de Dios, torgaría-y asumir la so propia humanidá y por tanto la llibertá. La relixón supondría la negación de la realidá del home y por tanto'l so alienación, onde desprecia la naturaleza real y valora la metafísica irreal. Esta idea sería dempués llargamente desenvuelta por Mijaíl Bakunin na so obra Dios y l'Estáu.[2]

Los anarquistes nun plantegen l'ateísmu como daqué obligatoriu nin por decretu, sinón como un llabor d'educación y concienciación voluntaria, nel marcu d'una filosofía naturista y una educación racionalista que nun dea esplicaciones sobrenaturales a los fechos de la realidá. El antiteísmo anarquista difier del marxismu antirrelixosu, una y bones esti postreru va más allá, al non namái negar la esistencia de dioses, sinón promocionar abiertamente la so oposición a la relixón al traviés del control estatal.

Esisten otros antiteístas, como Friedrich Nietzsche, quien sostién que l'home européu descendiente de los hiperbóreos hai d'asumir la gran ya inevitable consecuencia de la muerte na sociedá occidental de Dios, del Dios xudeocristianu, el vengatible y cruel Yahvé. La consecuencia de la muerte de Dios ye que los valores vixentes na sociedá occidental viénense embaxo, según el nihilismu, porque la vida escarez de significáu oxetivu, propósitu, o valor intrínsecu. Según Nietzsche la superación del nihilismu va producise cuando'l Übermensch imponga los nuevos valores de la moral de señores, destruyendo los valores de la moral d'esclavos. Resumiendo, destruyimos los valores de los homes pa poner nel so llugar los valores del Übermensch, que va ocupar el llugar de Dios.

Esponentes editar

Ente los principales referentes del antiteísmu tán Mikhaíl Bakunin y Friedrich Nietzsche.[3] Anque n'ocasiones acomúñase-y col satanismu simbólicu, esto ye, aquella creencia que nun ve la figura d'un némesis divín nel tártaru, sinón una idea básica d'intelixencia y el raciociniu, de manera que tamién puede considerase como antiteísta a Anton LaVey.

En pallabres de Bakunin:

Si Dios esistiera realmente habría qu'abolilo.

camudando la frase de Voltaire

Si Dios nun esistiera habría qu'inventalo.

Referencies editar

  1. Bakunin, Mijaíl. Dios y l'Estáu. Páx. 73
  2. Cueves Noa, Francisco José. Anarquismu y educación... Páx. 63
  3. Cueves Noa, Francisco José. Idem, páx. 63

Bibliografía editar

  • Cueves Noa, Francisco José (2003). Anarquismu y educación: la propuesta sociopolítica de la pedagoxía llibertaria. Madrid: Fundación d'Estudios Llibertarios Anselmo Lorenzo. ISBN 978-84-86864-62-0.
  • Bakunin, Mijaíl (2008). Dios y l'Estáu editorial=Ediciones d'Intervención Cultural. ISBN 9788496831919.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar