Asamblea Nacional de Paquistán

L'Asamblea Nacional de Paquistán ye la cámara baxa del Parllamentu de Paquistán (Majlis-y-Shoora), que tamién entiende al Presidente de Paquistán y el Senáu (cámara alta). Tanto'l Senáu como l'Asamblea Nacional tienen la so sede en Islamabad. L'Asamblea Nacional ye un órganu democráticamente escoyíu que consta d'un total de 342 miembros a los que se conoz como Miembros de l'Asamblea Nacional, de los cualos, 272 son escoyíos direutamente y 70 tán acutaos a muyeres y minoríes relixoses. Un partíu tien de llograr 172 asientos p'asegurar una mayoría estable.[1]

Asamblea Nacional de Paquistán
قومی اسمبلئ پاکستان
Datos Xenerales
País  Paquistán
Creación 10 d'agostu de 1947
Tipu Cámara Baxa del Parllamentu de Paquistán
Lideralgu
Presidente Ayaz Sadiq, LMP-N
Vicepresidente Javed Abbasi, LMP-N
Primer Ministru Shahid Khaqan Abbasi, LMP-N
Líder de la oposición Khurshid Shah, PPP
Estructura
Miembros 342 (2 vacantes)
14th National Assembly of Pakistan.svg
Grupos representaos

Coalición del Gobiernu (208)

  •      LMP-N (188)
  •      JUI-F (13)
  •      LMP-F (5)
  •      NPP (2)

Oposición (132)

  •      PPP (47)
  •      PTI (33)
  •      MQM (24)
  •      JI (4)
  •      PkMAP (3)
  •      ANP (2)
  •      LMP-Q (2)
  •      AJIP (1)
  •      AML (1)
  •      APML (1)
  •      BNP (1)
  •      NP (1)
  •      LMP–Z (1)
  •      QWP (1)
  •      Ind (1)
[editar datos en Wikidata]

Los miembros son escoyíos por Escrutiniu mayoritariu uninominal por aciu sufraxu universal, representando a los distritos eleutorales conocíos como circunscripciones. D'alcuerdu a la Constitución de Paquistán, los 70 escaños reservaos pa les muyeres y les minoríes relixoses asignar a los partíos políticos según la so representación proporcional. Cada Asamblea Nacional formar por un mandatu de 5 años.

L'actual Asamblea Nacional ye la decimocuarta, escoyida'l 11 de mayu de 2013. Los miembros de l'Asamblea tomaron xuramentu'l 1 de xunu de 2013.[2]

Historia editar

La primer sesión de l'Asamblea Nacional de Paquistán llevóse a cabu'l 10 d'agostu de 1947. El 11 d'agostu de 1947, Muhammad Ali Jinnah foi escoyíu por unanimidá Presidente de l'Asamblea y la bandera nacional foi formalmente aprobada.

Poderes editar

La Constitución aprobada por unanimidá pola Asamblea Nacional n'abril de 1973, establez un sistema de gobiernu parllamentariu y federal, col Presidente como Xefe d'Estáu y el Primer Ministru como Xefe de Gobiernu. L'articulo 50 de la Constitución paquistaní establez que'l poder llexislativu pertenez al Majlis-y-Shoora (Parllamentu), que ye bicameral estremo nuna cámara baxa que ye l'Asamblea Nacional y una cámara alta que ye'l Senáu y del cual, el Presidente forma parte. L'Asamblea Nacional, l'órganu llexislativu soberanu de Paquistán, fai que les lleis de la federación so los poderes que se detallen na Llista Llexislativa Federal y tamién sobre les temes de la Llista Concurrente de la Constitución. Al traviés d'alderiques, mociones de censura, sesiones de control y comités permanentes, l'Asamblea Nacional caltién un control sobre'l gobiernu. Esto asegura que'l gobiernu funcione dientro de los parámetros establecíos na Constitución y nun viole los derechos fundamentales del pueblu. El Parllamentu esamina'l gastu públicu y exerz el control de los gastos incurríos pol gobiernu al traviés del llabor de los comités permanentes pertinentes. El Comité de Cuentes Públiques tien un papel especial pa revisar l'informe del Auditor Xeneral. El Senáu, la Cámara Alta del Parllamentu, tien una representación igual de les unidaes federaes que permedien la desigualdá provincial na Asamblea Nacional, onde'l númberu de miembros basar na población de les provincies. El papel del Senáu ye promover la cohesión nacional y l'harmonía, y trabayar como factor estabilizador de la federación. L'Asamblea Nacional consta de 342 miembros. La Constitución faculta al Presidente pa eslleir l'Asamblea Nacional, pero'l Senáu nun ta suxetu a la disolución. Namái'l Parllamentu puede reformar la Constitución, por mayoría de dos tercios de los votos por separáu en cada Cámara.

Miembros de l'Asamblea Nacional editar

Requisitos editar

La Constitución establez una serie de requisitos pa ser miembru de l'Asamblea Nacional nel so artículu 62.

Nel articulo 63, establez una serie de causes poles cualos nun se puede ser escoyíu miembru de l'Asamblea, tales como Enfermedá mental, Quiebra, tener antecedentes criminales o tar en posesión de doble nacionalidá o arrenunciar a la nacionalidá pakistaní, ente otros. Amás, un individuu nun va poder ser escoyíu miembru de l'Asamblea si opónse o s'opunxo a la ideoloxía de Paquistán o trabayó contra la integridá del país tres el so establecimientu en 1947.

Mandatu editar

L'Asamblea Nacional ye escoyida por un periodu de cinco años ente sufraxu activu y pasivu adultu y el principiu de Una persona, un votu. El mandatu d'un miembru de l'Asamblea Nacional ye la duración de la Cámara, o antes, en casu de que'l miembru muerra o arrenuncie. El mandatu de l'Asamblea Nacional tamién termina si eslleir por conseyu del Primer Ministru o pol Presidente a la so discreción en virtú de la Constitución. En virtú de la Constitución de 1973, un miembru del Parllamentu nun puede ocupar el cargu de Primer Ministru más de dos veces.

Presidente y Vicepresidente editar

Acordies cola Constitución de Paquistán:

  1. Tres unes eleiciones xenerales, l'Asamblea Nacional debe, na primer sesión y con esclusión de cualesquier otru asuntu, escoyer d'ente los sos miembros al Presidente y Vicepresidente de l'Asamblea, y siempres que quede vacante, ésta tendrá d'escoyer otru Presidente y Vicepresidente.
  2. Antes d'asumir el cargu, el Presidente o Vicepresidente electu tendrá de tomar xuramentu ante la Cámara.
  3. Cuando'l cargu de Presidente ta vacante o'l Presidente ta ausente o non incapacitado pa llevar a cabu les sos funciones, el Vicepresidente va actuar como Presidente y, si ésti tamién ta vacante, ausente o incapacitado, el miembru que determine'l reglamentu de l'Asamblea va presidir la xunta de l'Asamblea.
  4. El Presidente o'l Vicepresidente nun va presidir una xunta de l'Asamblea cuando se tea considerando una resolución pa la so destitución.
  5. El Presidente va poder, por aciu carta empobinada al Presidente de la República, arrenunciar al so cargu.
  6. El Vicepresidente va poder, por aciu carta empobinada al Presidente de l'Asamblea Nacional, arrenunciar al so cargu.
  7. El cargu de Presidente o Vicepresidente va quedar vacante si:
    1. El so titular arrenunciu al cargu.
    2. El so titular cesa como miembru de l'Asamblea.
    3. El so titular ye cesáu por resolución de l'Asamblea, avisando con non menos de 7 díes d'antelación y aprobada el resolución con mayoría absoluta.
  8. Cuando s'esllea l'Asamblea Nacional, el Presidente va siguir nel so cargu hasta que la persona escoyida pa ocupar el cargu pola próxima Asamblea tome posesión d'él.

El Presidente de la Cámara ye'l Presidente de l'Asamblea Nacional. El Speaker ye asistíu pol Vicepresidente. Dambos cargos son escoyíos dientro d'ente los miembros de l'Asamblea Nacional y, de normal, suelen ser miembros del partíu mayoritariu. La eleición de los dos cargos ye'l primer asuntu del que l'Asamblea Nacional entrante ocúpase, como lo esixe la Constitución. A parte de presidir los alderiques de l'Asamblea Nacional, el Presidente de l'Asamblea tamién va asumir el cargu de Presidente interín de la República si ésti cargu ta vacante (solo va asumir si'l Presidente del Senáu por dalgún motivu nun puede asumir dichu cargu temporal).

Sesiones editar

L'Asamblea Nacional trabaya por aciu sesiones. Antes de la Primer Enmienda, l'Asamblea teníase qu'axuntar a lo menos cada 130 díes. Sicasí, tres la Primer Enmienda, ésti plazu ente sesiones foi amenorgáu de 130 a 90 díes, y tien d'haber siquier tres sesiones al añu. Les sesiones de l'Asamblea Nacional son convocaes pol Presidente de Paquistán en virtú del Artículu 54.1 de la Constitución. Na orde de convocatoria de l'Asamblea, el Presidente de Paquistán establez la fecha, hora y llugar (suel ser l'Edificiu del Parllamentu) por que la Asamblea axúntese. La fecha y l'hora de la convocatoria de l'Asamblea Nacional anúnciase de momentu por radio y televisión. Xeneralmente, una copia de la convocatoria tamién s'unvia a los Miembros na so casa. L'Asamblea Nacional tamién puede ser convocada pol Presidente de l'Asamblea Nacional a pidimientu d'un cuartu de los miembros de l'Asamblea Nacional. Si solicítase l'Asamblea Nacional, ésta tien d'axuntase nun plazu de 14 díes.

Procedimientu editar

Papel constitucional editar

L'artículu 50 de la Constitución dispón que'l Parllamentu de Paquistán ta integráu pol Presidente y los dos Cámares, conocíes como Asamblea Nacional y el Senáu. L'Asamblea Nacional tien una ventaya sobre'l Senáu al llexislar puramente en materia monetario. Con esceición de los proyeutos de llei de dineru, sicasí, dambes cases trabayen xuntes pa llevar a cabu'l llabor básicu del Parllamentu, esto ye, faer lleis.

Procedimientos llexislativos editar

Los proyeutos de llei rellacionaos cola Llista Llexislativa Federal pueden ser aniciaos en cualesquier de les Cámares. Si una de les Cámares aprueba un proyeutu de llei por mayoría, tresmítese'l proyeutu a la otra Cámara. Si la otra Cámara aprobar ensin enmiendes, va presentar al Presidente pa la so aprobación.

Si'l proyeutu de llei tresmitíu a la otra Cámara, nun s'aprueba dientro d'un plazu de noventa díes o se refuga, va considerar a votación nuna sesión conxunta convocada pol Presidente a solicitú de la Cámara na que s'anició'l proyeutu de llei. Si'l proyeutu de llei aprobar en sesión conxunta, con o ensin enmiendes, por votación de la mayoría de los miembros de los dos Cámares, va presentar al Presidente pa la so aprobación.

Si'l proyeutu de llei ye presentáu al Presidente pa la so aprobación, ésti va aprobar el proyeutu de llei nun plazu máximu de diez díes. Si nun ye un proyeutu de llei monetariu, el Presidente puede devolver el proyeutu de llei a la Majlis-y-Shoora (Parllamentu) con un mensaxe solicitando que'l proyeutu de llei seya reconsideráu y que se considere una enmienda específica (vetu suspensivu). El Majlis-y-Shoora va reconsiderar el proyeutu de llei nuna sesión conxunta. Si'l proyeutu de llei ye aprobáu de nuevu, con o ensin enmienda, por votu de la mayoría de los miembros presente y votante, va presentar al Presidente y el Presidente va dar el so consentimientu dientro del plazu de diez díes; Nel so defectu, va considerase que se dio tal consentimientu.

Acordies cola Constitución, el Parllamentu tamién puede llexislar pa dos o más Provincies por consentimientu y solicitú feches por eses Provincies. Si'l gobiernu federal proclama l'estáu d'emerxencia en cualquier provincia, el poder de llexislar sobre esa provincia ta investido nel Parllamentu pero, los proyeutos de llei aprobaos pol Parllamentu mientres l'estáu d'emerxencia, van dexar de tar a valir dempués de seis meses a partir de la fecha na cual l'estáu d'emerxencia ye llevantáu. Sicasí, van siguir siendo válides les midíes adoptaes en virtú d'estes lleis.

Comités editar

A pesar de reconocer el Sistema de Comités, los comités fueron facultaos pa entrar en tolos asuntos del ministeriu. Un asuntu puede ser unviáu a un comité permanente pol Presidente o l'Asamblea motu proprio y promover nenguna moción.

Los comités tamién fueron facultaos pa convidar o convocar ante ella a cualquier miembru o cualesquier otra persona que tenga un interés especial en rellación con cualquier asuntu so la so considerancia y puede escuchar alegatos d'espertos y celebrar audiencies públiques.

Composición y eleición editar

La composición de l'Asamblea Nacional especificar nel artículu 51 de la Constitución de Paquistán. Hai un total de 342 escaños, d'estos, 272 son d'eleición direuta ente que los 70 restantes tán acutaos pa les muyeres y minoríes relixoses.

Los miembros de l'Asamblea Nacional son escoyíos pol pueblu por aciu eleiciones, que se celebren a lo más cada 5 años por aciu sufraxu universal. Pa poder ser escoyíu, acordies con l'Artículu 62 de la Constitución, los candidatos tienen de ser ciudadanos de Paquistán y non menores de 18 años d'edá.

Disolución editar

L'Asamblea Nacional pue ser eslleida por iniciativa del Primer Ministru. Si eslleir, llevar a cabu nueves eleiciones pa l'Asamblea. L'artículu 58 de la Constitución de Paquistán trata de la disolución de l'Asamblea:

El Presidente de Paquistán va eslleir l'Asamblea Nacional si asina lu pide'l Primer Ministru. Tendrá De ser eslleida, si nun lu hai sío yá, nun plazu de cuarenta y ocho hores desque'l Primer Ministru aconseyara la so disolución.
Artículu 58. Constitución de Paquistán.

Ensin perxuiciu de mentar, l'artículu 48 de la Constitución establez que'l Presidente de Paquistán va poder eslleir l'Asamblea Nacional a la so discreción cuando se llevara a cabu una votación d'enfotu y el primer ministru nun la superara y, si nengún otru candidatu propunxérase pa representar a la mayoría que retiró l'enfotu al primer ministru.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar