Atarrabia Taldea ye un partíu políticu d'ámbitu llocal fundáu nel conceyu navarru de Villava (Atarrabia n'eusquera). Ideológicamente se enclava nel vasquismu navarrista y nel progresismo socialdemócrata[ensin referencies].

Atarrabia Taldea
Fundación 23 de marzu de 2011
Ideoloxía política vasquismu navarrista, nacionalismu vascu
Cambiar los datos en Wikidata

Los sos oríxenes como EA editar

L'orixe de la formación atópase na l'agrupación llocal d'Eusko Alkartasuna (EA), onde escontra 1991 allegaron los militantes nacionalistes biforcaos del PNV con un grupu de mozos procedentes de la redolada de Herri Batasuna. Poco dempués el grupu dotar de la so primer sede social (Atarrabiako Elkartetxea) y un boletín d'información municipal, Oihua.

A partir d'entós, gracies al so dinamismu institucional y social na llocalidá, la representación d'EA nel conceyu foi en continuu aumentu hasta constituyise na primer fuercia vasquista de la villa. Del únicu conceyal que llograra EA en 1987, pasar a dos en 1991 y a trés en 1995.

P'ampliar la so base social y reforzar la so autonomía dientro d'EA, el grupu constituyó la Agrupación Eleutoral Atarrabia de cara a les eleiciones de 1999. Esi añu, lideraos por Pello Monteano, EA-Atarrabia consiguió 3 conceyales y l'alcaldía de Villava-Atarrabia gracies a un pactu de gobiernu con Euskal Herritarrok (EH) y Izquierda Xunida favorecíu pola tregua declarada por ETA l'añu anterior. El gobiernu municipal duró apenes tres meses. La negativa d'EH a condergar un atentáu contra un compañeru de corporación d'UPN-PP provocó'l qu'EA-Atarrabia diera per rotu'l pactu de gobiernu y Monteano presentara la so dimisión como alcalde, pasando a liderar la oposición al bloque del nuevu equipu de gobiernu UPN-PSN. Les eleiciones de 2003, a les que tamién allegó como agrupación eleutoral, apurrieron una notable medría del sofitu a la llista nuevamente encabezada por Monteano, llogrando 4 conceyales y quedándose a mediu centenar de votos de llograr l'alcaldía.

Finalmente, en 2007, cola creación de la coalición Nafarroa Bai (NaBai) como referencia, EA-Atarrabia impulsó la constitución na llocalidá d'una marca llocal Atarrabia-NaBai, qu'encabezada por Pello Gurbindo consiguíó ser la llista más votada per un ampliu marxe, llogrando 6 conceyales. La coalición, na que per parte d'EA-Atarrabia participaron tamién Guillermo Ezkieta, Satrústegui y Baranguan, gobernó la llocalidá de 2007 a 2011.

El tresformamientu en partíu editar

En payares de 2010 Batzarre anuncia'l so abandonu de Nafarroa Bai (NaBai) y en xineru de 2011 Eusko Alkartasuna (EA) amuésase favorable a llegar a un alcuerdu eleutoral de NaBai cola izquierda abertzale.[1] EA-Atarrabia fixo pública la so discrepancia y la so intención de reeditar la coalición con Aralar, Batzarre y PNV. Les diferencies cola direición d'EA provocaron l'abandonu del partíu de práuticamente tola militancia villavesa, que constituyó una nueva formación política d'ámbitu llocal, Agrupación Atarrabia - Atarrabia Taldea, el 23 de marzu de 2011. Sicasí, les negociaciones con Aralar nun espolletaron y el nuevu partíu terminó constituyendo con Batzarre una nueva coalición, Atarrabia Bai, cola qu'allegaron a les eleiciones de mayu d'esi añu. La coalición llogró cinco conceyales (4 de Atarrabia Taldea y 1 de Batzarre), pero nun consiguió upase como llista más votada por apenes 11 votos de diferencia con Bildu, que va consiguir l'alcaldía col mesmu númberu de conceyales.

Tres el refugu de la PNV y l'asociación Zabaltzen a llegar un alcuerdu con Bildu pa les eleiciones xenerales de payares de 2011, finalmente Aralar decidió integrase na coalición Amaiur. L'adelantu eleutoral faía imposible que los otros miembros de NaBai pudieren constituyir llegalmente una nueva coalición eleutoral a nivel de Navarra. Atarrabia Taldea aceptó participar nel proyeutu y dar viabilidá llegal a la coalición Geroa Bai. Según fixo pública la formación villavesa, la so decisión xustificar na necesidá de que l'eleutoráu navarru cuntara con "una opción vasquista, progresista ya integradora, respetuosa con toles identidaes de la nuesa tierra y con unos planteamientos políticos centraos en Navarra".[2] Atarrabia Taldea, a pesar de que ta incrito como partíu d'ámbitu autonómicu, siempres aportunó en que la so actuación va siguir siendo nel marcu local.

Referencies editar