Balsa de Ves

conceyu de la provincia d'Albacete (España)

Balsa de Ves ye un conceyu español asitiáu al sureste de la península ibérica, na provincia d'Albacete, dientro de la comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Balsa de Ves
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia d'Albacete
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Balsa de Ves (es) Traducir Teresa Martínez Fernández
Nome oficial Balsa de Ves (es)[1]
Códigu postal 02214
Xeografía
Coordenaes 39°15′52″N 1°11′43″W / 39.264444444444°N 1.1952777777778°O / 39.264444444444; -1.1952777777778
Balsa de Ves alcuéntrase n'España
Balsa de Ves
Balsa de Ves
Balsa de Ves (España)
Superficie 76.3 km²
Altitú 739 m
Llenda con Casas de Ves, Villa de Ves, Cofrentes, Jalance y Requena
Demografía
Población 134 hab. (2023)
- 91 homes (2019)

- 67 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.03% de provincia d'Albacete
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 1,76 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 967
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Atopar a 77 km de la capital provincial.

Trátase del últimu conceyu de la provincia d'Albacete antes d'entrar na Comunidá Valenciana, y el so términu municipal ta ente los ríos Júcar y Cabriel.

Historia editar

La contorna de La Manchuela siempres s'atopó históricamente aisllada de les principales rutes comerciales, y al tener terrenes xeneralmente probes y una pluviometría escasa tampoco desenvolvió una actividá agrícola importante.

La conquista cristiana d'esta contorna producir nuna fecha indeterminada a principios del sieglu XIII tres la batalla de Las Navas de Tolosa, estremándose primeramente en trés grandes conceyos -Jorquera, Alcalá del Júcar y Villa de Ves- al ser los trés únicos cortiles cercaes defendibles poles tropes cristianes. Balsa de Ves encuadrábase dientro de l'alfoz de Villa de Ves, que recibió'l fueru de Cuenca de manes d'Alfonsu X el Sabiu el 22 de febreru de 1272.

L'antiguu castiellu de Villa de Ves ta allugáu nuna paraxa montascosa sobre los cañones del Júcar, bien pocu indicáu pa l'actividá agrícola anque con notables ventayes defensives. Pero alloñáu'l peligru de la frontera esti allugamientu resulta inconveniente, polo que se desenvuelven numberoses aldegues nel altiplanu -una de les cualos sería Balsa de Ves-, que multipliquen la población de l'antigua villa, y xenerándose tensiones al respective de l'allugamientu del poder políticu, que se treslladaría a Casas de Ves en 1745.

Estes tensiones acabaríen cola división del términu mientres la primer metá del sieglu XIX: Villa de Ves dixébrase definitivamente en 1838, ente que Balsa de Ves adquier la so independencia en 1844.[2]

Demografía editar

En 2017 cuntaba con 136 habitantes según los datos oficiales del INE. Inclúi les pedaníes de Cantoblanco, La Paré y El Viso, según una aldega yá despoblada xunto al ríu Cabriel llamada La Golfina, que la so rehabilitación proyeutar apocayá.[3]

Patrimoniu editar

Son típiques les sos construcciones en piedra seca como abellugos de llabradores conocíes como chozos o barraques, feches a manera de cueva tan solo con piedres recoyíes del campu.

Atópase nes sos cercaníes delles fontes que surtíen d'agua a esti pueblu n'otres dómines, la fonte Casa o fonte Llarga, la Fuentecilla, la fonte de la Morchonar, la fonte del Curavie o la fonte del Tollo, toes elles coneutaes col pueblu por una rede de siendes.

Fiestes editar

Les sos fiestes patronales celébrense'l 17 de xineru n'honor a San Antón y el 3 de mayu n'honor a la Santa Cruz.

El patrón del conceyu ye San Pedro.

Persones destacaes editar

  • Miguel Pérez García: triatleta y orientador, qu'ostenta ente otros títulos el de Subcampeón Ibéricu d'Orientación en BTT y Campeón Absolutu nel Campeonatu d'España d'Orientación en BTT.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. BalsaDeVes.net - Historia.
  3. Finca La Golfina - Historia.

Enllaces esternos editar