Berenice IV d'Exiptu

Berenice IV (en griegu: Βερενίκη) (77 de edCAlexandría – 55 de edCAlexandría) foi una reina de la dinastía Ptolemaica que gobernó de 58 a 55 e.C. Nun se conoz el so titulatura exipcia.

Berenice IV d'Exiptu
reina Periodu helenísticu d'Exiptu

58 edC - 55 edC
Cleopatra VI - Ptolomeo XII (es) Traducir
Vida
Nacimientu Alexandría77 de edC
Nacionalidá Periodu helenísticu d'Exiptu
Muerte Alexandría55 de edC (21/22 años)
Sepultura Alexandría
Familia
Padre Ptolomeo XII
Madre Cleopatra V
Casada con Archelaus (es) Traducir [1]
Seleuco VII Cibiosactes (es) Traducir
Hermanos/es
Pueblu Dinastía Ptolemaica
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Yera la fía de Ptolomeo XII Auletes (nomatu griegu que significa "flauteru" y que recibió del pueblu dada la so preferencia a tocar la flauta primero que a los asuntos d'estáu) y probablemente de Cleopatra V Trifena. Hermana de Cleopatra VI Trifena, y hermana de padre de la célebre Cleopatra VII.[2]

Berenice espulsó al so padre en 58 e.C. , tres los disturbios provocaos pola anexón de Xipre por Roma. Xunto cola so madre gobernó Exiptu mientres un añu hasta la muerte de Cleopatra Trifena, fecha en que Berenice gobernaría sola col sofitu de los alexandrinos, qu'unviaron a Roma una delegación por que'l Senáu arbitrara nel conflictu qu'enfrentaba a padre y fía.

Por ser muyer, los romanos pidieron que se casara pa tener a un home como correxente, y por tanto gobernador efectivu, d'Exiptu. Pero ella nun quixo, y los cónsules obligar a casase con Seleuco Cibiosactes.[3] A los pocos díes mandó-y esgañar pa quedar como única gobernante.

Obligada polos romanos,[2] casóse con Arquelao sumu sacerdote de Belona en Comana, Capadocia,[4]

El so reináu terminó nel añu 55 e.C. , cuando'l so padre Ptolomeo XII tornó victoriosu del exiliu al mandu de un exércitu romanu, col sofitu del procónsul de Siria, Aulo Gabinio. Marco Antonio, el futuru rei consorte d'Exiptu xunto a Cleopatra VII, formaba parte d'esi exércitu dirixendo la caballería. Arquelao morriera n'unu de los combates contra l'exércitu romanu,[5] y Auletes recuperó'l tronu executando a la so fía Berenice.

Notes editar

  1. «ESG / Archelaus, King of Egypt» (en rusu). Diccionario Enciclopédico Granat. 
  2. 2,0 2,1 Porfirio Eusebius, Chronicorum I
  3. Estrabón, 17.1.11
  4. Arquelao yera un fíu de Mitrídates VI. Estrabón, otra manera, afirma que'l so padre yera Arquelao, xeneral de Mitridates VI na primer guerra mitridática que desertó, pasándose al bandu romanu.
  5. Plutarcu, Antonio 3,6

Enllaces esternos editar

Predecesor:
Ptolomeo XII
Faraón con
Cleopatra V
Socesor:
Ptolomeo XII