Boadilla del Camino

conceyu de la provincia de Palencia (España)

Boadilla del Camino ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Palencia (Castiella y Lleón). Nél coinciden tres singularidad xeográfiques: La primera ye la Tierra de Campos; Boadilla ye la llende Este de la gran estepa castellana, colos sos campos de cebera y les sos nidies ondulaciones. La segunda ye'l Camín de Santiago; dende'l sieglu X, cuando la frontera cristianu-musulmana estabilizar nel Duero, los pelegrinos fueron abandonando los Caminos del Norte pa dirixise a Santiago per una ruta más llevadera: el camín francés, la siguiente llocalidá ye Frómista. La tercera ye la Canal de Castiella; empecipiada a finales del sieglu XVIII, esta colosal obra de la Ilustración riesga'l paisaxe.

Boadilla del Camino
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Palencia
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Boadilla del Camino (es) Traducir José Ricardo Roman Santos
Nome oficial Boadilla del Camino (es)[1]
Códigu postal 34468
Xeografía
Coordenaes 42°15′N 4°21′W / 42.25°N 4.35°O / 42.25; -4.35
Boadilla del Camino alcuéntrase n'España
Boadilla del Camino
Boadilla del Camino
Boadilla del Camino (España)
Superficie 28.66 km²
Altitú 765 m
Llenda con Melgar de Yuso, Santoyo, Frómista, Requena de Campos y Itero de la Vega
Demografía
Población 117 hab. (2023)
- 66 homes (2019)

- 55 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Palencia
0% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 4,08 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
boadilladelcamino.dip-palencia.es
Cambiar los datos en Wikidata

Demografía editar

1900 1910 1920 1930 1940 1950 1960 1970 1981 1991 2001
646 668 611 567 580 604 495 315 247 202 175

Historia editar

La primer cita histórica de Boadilla topar nel Fueru de Melgar de Suso (Melgar de Fernamental - Burgos) que data del 6 de setiembre del añu 950, en siendo repoblada, al paecer, por Fernán Armentález. Esti conde topar a les órdenes de Fernán González, el llexendariu conde qu'independizó Castiella del reinu de Lleón. Una de les primeres noticies interesaes de la llocalidá de que tenemos conocencia ye del s. XII, cuando Gómez Ruiz de Manzanedo vendió a D. Gómez Díaz de Villageva toles heredaes que tenía en Boadilla del Camino y en Vega de Doña Olimpa.El periodu de mayor puxanza coincide colos sieglos XV XVI, nos que s'alzaron el Rollu, la Ilesia actual y l'Hospital de Pelegrinos. Nel final del S. XV destaca la figura d'Antonio de Rojas, natural de Boadilla, que foi obispu de Mallorca, Palencia y Lleón; Arzobispu de Granada, Primer Patriarca d'Indies y Presidente del Conseyu Real mientres el reináu de Carlos I. Otru personaxe importante, yá nel S. XVI, foi Nicolás de Bobadilla, que formó parte del nucleu fundacional de la Compañía de Xesús y que destacó pol so defensa de les idees de la Contrarreforma per tierres d'Alemaña ya Italia.Les obres de construcción y puesta en serviciu de la Canal de Castiella significaron l'apertura por un curtiu ralu de tiempu d'una puerta al comerciu.

Patrimoniu editar

  • Rollu góticu:

El magníficu rollu góticu que podemos atópase en Boadilla data del sieglu XV; ta profusamente decoráu tantu con motivos animales como con motivos xacobeos y pequeños ánxeles. Esti monumentu foi alzáu como símbolu de l'autonomía que dio Enrique IV a Boadilla del Camino, pola que dexaba de tar sometida a los derechos de xurisdicción de los señores de Melgar de Fernamental, antes conocida como Melgar de Suso y Castrojeriz. Foi declaráu Bien d'Interés Cultural con fecha 18/02/1960.

 
Rollu.
  • Ilesia de Santa María de l'Asunción:

La ilesia de Santa María de l'Asunción data del sieglu XVI, anque ta construyida sobre una antigua ilesia románica de la que queden restos na base del campanariu y una Pila bautismal, datada nel sieglu XIII. La ilesia ta formada por trés naves constituyíes por pilastres, el bautisteriu y el coru. Na cabecera de la nave del evanxeliu álzase la torre del campanariu, formada por trés cuerpos. Na nave del evanxeliu atópase en retablu del Ecce homo y el calvariu del Cristu de San Miguel. Na nave de la epístola podemos atopar un retablu neoclásicu que data del sieglu XVIII. Na nave central podemos atopar el retablu mayor, nél atopen obres de Juan de Cambray, Pedro de Flandes y Juan de Villoldo, toos de la escuela de Berruguete.

 
Ilesia de Santa María de l'Asunción.
  • L'Antiguu Hospital:

Foi fundáu por Antonio de Rojas a empiezos del sieglu XVI p'aprovir d'abellu y asilu a los probes transeúntes. Güei ye de propiedá particular.

  • La Canal de Castiella:

Sobre idees del sieglu XVI pa dotar a Castiella d'una vía navegable de tresporte, la canal empieza a constituyise nel XVIII sol impulsu del Marqués de la Ensenada dando empiezu'l navegación'l 14 d'avientu de 1849. Ta estructurado en tres ramales: de Campos, Sur y Norte. Esti postreru, qu'escurre por Boadilla, construyir ente 1759 y 1804. Nel tramu que llega hasta Frómista pueden trate delles de les infraestructures típiques de la canal: esclusas pa salvar los desniveles ente tramos, hai 49 en total, de les que 24 tán nel ramal Norte: pontes pa salvar la canal; acueductos por que la canal salve otros calces y vaguaes; arques, pequeñes casetes que sirvíen pa regular el fluxu d'agua de les antigües acequias de riego y, como non, les cases y los almacenes. Antaño tamién hubo molinos, nesti tramu tán en ruines ya inclusive una central hidroeléctrica que se rehabilitó.Puesto que se topa perfectamente integráu na redolada ye un llugar ideal pa la observación de too tipu d'aves: tou tipu d'anátidas, garces, rapazos, avutardas, etc.

  • Otros llugares d'interés:

Fonte Vieya. Esta fonte ye lo primeru qu'atopen los pelegrinos al llegar, nun ye estrañu que'l so mecanismu de rueda seya tan recordáu polos pelegrinos y polos vecinos. Al so alredor tópase una zona verde con meses y barbacoes. Llavaderos. Cerca de la Fuente Vieya tópense los llavaderos, construcción recién pero verdadera amuesa etnográfica de les maneres de vida d'otros tiempos. Palombares. Na Tierra de Campos nun puede faltar esta edificación tan útil como interesada. Nel pueblu son munchos los qu'hai, de planta cuadrada, y puede vese la so estructura interna en dalgún que, desgraciadamente, tán en ruines.

Economía editar

Boadilla vive principalmente de l'agricultura. De les 2800 hectárees coles que cunta'l pueblu dedicaes a l'agricultura, 1900 son cerealistas y 850 son de cultivos de regadío. Con al respective de la ganadería, anguaño en Boadilla esisten unos 3100 animales, de los cualos 300 correspuenden a ganáu bovino y 2800 a ganáu ovín.Nos últimos años cobró importancia'l Camín de Santiago, tanto al producise una mayor arribación de pelegrinos como al abrir l'albergue priváu col que cunta Boadilla, que ta abiertu práuticamente tol añu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. http://www.palenciaturismo.es/contenido/dd502b06-25bb-11y7-9127-fb9baaa14523 (Consulta: 26-6-2017)

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar