El borono ye un productu típicu de la comunidá de Cantabria, anque tamién s'estiende al norte de Palencia y l'oriente d'Asturies.[1] El borono ellaborar a partir d'una masa de sangre de gochu, tripa de gochu, cebolla, sal, mantega, especies (comín, pimienta…), farina de maíz y farina de trigu.[2] Esto depende de quien lo ellabore, yá que los ingredientes, sobremanera les especies pueden variar, como por casu la pimienta. Esto fai que'l borono de cada zona sepa distinta, por casu hai una considerable diferencia ente'l borono de Cervera (Palencia) al de Potes (Cantabria).

Borono
Nome Borono
Detalles
Más información
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques editar

El sangre de gochu fai que'l borono quede con un color negru. La resultancia final ye una especie de "bola" negra, un pocu allargada, en nengún casu como una morciella, y abondo más gordu.[2] D'antiguo faíase la forma a mano a partir de la tripa del gochu, que ye lo qu'anubre'l borono. Anguaño cuasi toos facer con máquines, teniendo toos el mesmu pesu y aproximao la mesma forma.

Sirvir editar

Pa sirvir el borono puede faese de múltiples formes, de normal cómese tostáu nel almuerzu con lleche bien fría. Pa tostalo de normal suelse cortar en fines rodajas y déxase faer bien nun aceite bien caliente. Tamién se suel comer pa merendar o pa cenar con azucre, o con pataques frites. Otres tantes con tamién chorizu tostáu, panceta, morru… etc.

Referencies editar

  1. Eloy Gómez Pellón, (1994), Vida tradicional y procesu de cambéu nun valle del Oriente d'Asturies: estudiu antropolóxicu del Valle de Ardisana, Principáu d'Asturies, Primer ed.
  2. 2,0 2,1 Augusto Jurado, (2008), El gochu y los sos chacinas: voces, refranes, lliteratura, C & G Comunicación Gráfica, ISBN 8461274512

Ver tamién editar

  • Borona. Variante similar del Borono.

Referencies editar