Comunidá de Países de Llingua Portuguesa

(Redirixío dende CPLP)

La Comunidá de Países de Llingua Portuguesa (Comunidade dos Países de Língua Portuguesa) o CPLP ye un foru multillateral ente países de tol mundu que tienen como llingua'l portugués.

Comunidá de Países de Llingua Portuguesa
organización internacional
Llocalización
Sede Penafiel Palace (en) Traducir
Historia
Fundación17 xunetu 1996
Organigrama
Presidente Francisco Ribeiro Telles (2019)
Participación empresarial
Formáu por Portugal
Brasil
Angola
Mozambique
Cabu Verde
Guinea-Bisáu
Santu Tomé y Príncipe
Timor Oriental
Guinea Ecuatorial
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Los países de fala portuguesa sumen unos 223 millones de falantes. Les naciones de la CPLP totalicen un área aproximada de 10.708.674 de quilómetros cuadraos.

La sede de la organización alcuéntrase en Lisboa y el so Secretariu Executivu ye actualmente l'embaxador Luís de Matos Monteiro da Fonseca, de Cabu Verde.

Formación editar

La CPLP formóse en 1996 con siete estaos (Angola, Brasil, Cabu Verde, Guinea-Bissau, Mozambique, Portugal y São Tomé y Príncipe). Timor Oriental axuntóse a ellos nel 2002 dempués d'independizase d'Indonesia.

Macáu, que foi la cabera colonia portuguesa al integrase na República Popular China en 1999, forma parte como miembru observador de la organización. Ye tamién el casu de Guinea Ecuatorial, que tien como idiomes oficiales l'español y el francés, pero onde se falen tamién llingües criolles derivaes del portugués en delles provincies.

Nos sectores reintegracionistes gallegos deféndese la entrada de Galicia na organización

Estaos Miembros editar

Países Observadores editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar