Cabu de Trés Forques

(Redirixío dende Cabu de Trés Forcas)

El cabu de Trés Forcas (árabe: Ras Tileta Madari) ye un destacáu cabu de la mariña norteafricana, l'estremu d'una pequeña península asitiada n'agües del mar Mediterraneu que, alministrativamente, pertenez a Marruecos (posesora de la mayor parte) y a España (posesora de la ciudá autónoma de Melilla).

Cabu de Trés Forques
Situación
Tipu cabu
Asitiáu en Mar d'Alborán
Coordenaes 35°26′18″N 2°58′28″W / 35.4383°N 2.9744°O / 35.4383; -2.9744
Cabu de Trés Forques alcuéntrase en Marruecos
Cabu de Trés Forques
Cabu de Trés Forques
Cabu de Trés Forques (Marruecos)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

El faru de Trés Forcas foi construyíu nel añu 1921 por obres públiques siendo l'encargáu Antonio Ribes Capó.

Xeografía editar

Llocalización editar

Atopar al este del estrechu de Xibraltar, al norte del Rif y al sur de la península Ibérica y del mar d'Alborán y al oeste de les islles Chafarinas.

Relieve editar

 
Vista del cabu.

De formación volcánica, ye un cabu serrapatosu, especialmente na zona central y na mariña oriental con montes d'orografía greba que s'alcen más de 300 m sobre'l nivel del mar. El so cume más altu ye'l monte Gurugú (800 m), un volcán escastáu. Na zona oriental, atópense los cantiles d'Aguadú.

Hidrografía editar

Na mariña oriental, puede atopase la mar Chica, una llaguna d'agua salao con una estensión de 115 km². Hai bien pocos ríos, más bien ribayos.

 
Vista del cabu, colos trés forcas que lo formen, dende'l monte Gurugú.

Clima editar

Tien un clima mediterraneu, llixeramente más húmedu que n'otres zones mediterránees. Na zona central y occidental, la borrina y l'agua ye frecuente. La zona oriental, xeneralmente ta estenada, y los vientos son comunes.

Fauna y flora editar

En 2005 foi declaráu Sitiu d'Interés Biolóxicu y Ecolóxicu de Marruecos (SIBE)[1] y sitiu Ramsar.[2] Ye'l segundu pasu d'aves dende África a Europa na so ruta migratoria y l'hábitat de más de cien especies tanto terrestres como acuátiques. La vida marina ye tamién bien rica por cuenta de la peculiar orografía de los fondos y la mariña, con petones, cueves, plataformes predreses, sableres arenoses; ente munches otres especies marines pueden atopase el coral coloráu y anaranxáu.[3] Tamién pueden faese avistamientos de tortúes y cetáceos. Este foi l'últimu hábitat de la sumida foca monxu.

La flora abonda alredor del monte Gurugú, en que la so falda poder atopar un monte d'eucalyptus y pinos. Na falda y valles de los montes, puede atopase pequeñes carbes. Tamién pueden atopase poblaciones de aloe vera.

Llocalidaes editar

Les ciudaes más importantes del cabu son Melilla (España) y Nador (Rif, Marruecos). Alredor d'éstes atopen otros pueblos de menor importancia, como Beni-Enzar, Farkhana y Taouima. Na zona oriental atópense delles aldegues, cerca de les pequeñes cales que los sirven de puertu natural.

Historia editar

Los habitantes nativos del cabu, yeren los tarifit (pueblu d'etnia bereber), que fueron conquistaos poles tropes musulmanes de la dinastía Omeya mientres el sieglu VIII.

En 1497, Pedro de Estopiñán conquistó un pequeñu atolón na mariña oriental, que más tarde s'espandiría y daría llugar a Melilla.

En 1913, col entamu del protectoráu español en Marruecos, el cabu de Trés Forcas quedó so control español. En 1934, el gobiernu español nomó a Nador como la capital de la provincia de Kert, la más grande de los cinco provincia del protectoráu. En 1956, col fin del protectoráu español, el cabu, salvo la ciudá de Melilla, quedó so soberanía marroquina.

En 1998, el vuelu 4101 de PauknAir estrellar contra una de los montes del cabu, finando 38 persones, siendo asina l'accidente aereu más grave de la historia del cabu.

Economía editar

La economía del cabu basar nes actividaes rurales, especialmente na ganadería, l'agricultura y la pesca.

El turismu, tamién ye una actividá importante, anque la mayoría de los turistes que recibe son españoles.

Tresportes editar

El cabu dispón de:

Aeropuertos
Puertos

Referencies editar

Enllaces esternos editar