Cardiff City Football Club

El Cardiff City Football Club (en galés Clwb Pêl-droed Dinas Caerdydd) ye un club de fútbol de Gales de la ciudá de Cárdif. Foi fundáu en 1899 y xuega na English Football League Championship.

Cardiff City Football Club
Cardiff City F.C.
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Nome oficial Cardiff City Football Club
Tipu club de fútbol
Fundáu en1899
Propietariu Bandera de Malasia Vincent Tan (es) Traducir
Presidente Plantía:Xeodatos Xipre, República Turca de Xipre del Norte Mehmet Dalman
Entrenador Bandera de Turquía Erol Bulut
Categoría English Football League Championship
Instalaciones
Estadiu Cardiff City Stadium (es) Traducir
Dueñu de Vincent Tan (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu
Tercera

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Fundáu en 1899 como Riverside FC adoptó la denominación de Cardiff City nel añu 1907. El club algamó los sos mayores ésitos mientres los años 20, cuando xubió a la First Division foi subcampeón inglés na temporada 1923/24 y consigue ganar la FA Cup en 1927, siendo hasta la fecha l'únicu equipu non inglés en llevantar el troféu de dicha competición, y xunto col Swansea City, unu de los equipos non ingleses en ganen dalguna competición d'Inglaterra. Tres la Segunda Guerra Mundial el club cayó de la First Division y nos años 60 foi un asiduo de la Recopa d'Europa, algamando na temporada 1967/68 les semifinales. Ente 1985 y 2000 el club tuvo somorguiáu nuna grave crisis deportiva, llegando a cayer a la Fourth Division. A partir del añu 2000 encadenó una serie d'ascensos que lu llevaron hasta'l Championship y a algamar en 2008 la final de la FA Cup y en 2012 la final de la Copa de la Lliga.

El Cardiff City ye unu de los 6 equipos galeses que participen na lliga inglesa. Hasta l'añu 1992 la FAW nun entamaba nengún tornéu lligueru, cola puesta en marcha de la Welsh Premier League el Cardiff refugó la invitación pa participar nella. En 1996 dexó de participar na Welsh Cup.

Nel añu 2013 el Cardiff City proclamóse campeón de la Championship, colo cual consiguió'l so ascensu a la Premier League. Sicasí, l'equipu galés volvería baxar de categoría esi mesmu añu.

Presidentes editar

bgcolor="#FFFFFF"
Periodu !width="200"|Presidente
1910 - Desconocíu   Sydney Nicholls
Desconocíu - 2000   Steve Borley
2000 - 2006   Sam Hammam
2006 - 2010   Peter Ridsdale
2010 - Presente   Chan Tien Ghee

Escudu editar

El primer escudu usáu pol Cardiff City, cuando entá yera conocíu como Riverside Football Club, tenía forma cuadrada, y trés rayes coloraes describiendo una piramide sobre un fondu mariellu.

Cuando'l club camudó'l so nome en 1908 a Cardiff City Association Football Club empezó a usar como escudo'l de la ciudá de Cárdif. En 1959 apaeció'l primer escudu propiu del Cardiff City, tenía forma redonda col nome del club na parte cimera, una golondrina de color azul nel centru y la lleenda The Bluebirds na parte inferior. En 1980 camudóse'l color blancu del fondu pol mariellu.

En 1985 introducióse un nuevu escudu, col nome del club na parte cimera y el llamatu del club, Bluebirds, na parte inferior. Nel centru apaecía la golondrina azul sobre un fondu blancu. L'escudu foi actualizáu unos años dempués con un diseñu más ellaboráu, incorporando'l Dragón galés y los narcisos de Gales na parte cimera.

En 2003 producióse un cambéu radical, el bluebird siguía apaeciendo nel centru pero agora facer sobre la Bandera de San David negra y mariella, que ganara popularidá como símbolu de la identidá nacional de Gales, ya incluyóse el nuevu nome del club que perdiera'l Association. En 2008, nuna consulta ente los siguidores del club, decidió volvese a usar l'escudu de 1985.

Uniforme editar

 
Peter Whittingham cola equipación usada na temporada 2009/10

Cuando'l Riverside FC fundar en 1899 el club empezó a usar una camiseta a arlequinada marrón chocolate y doráu. Desque'l club adoptó en 1908 el nome de Cardiff City FC los colores locales consistieron nuna camiseta azul, pantalones blancos y calceties blanques o azules. Anque ente 1908 y 1919 usó calceties de color negru. Ente 1926 y 1930 usó una camiseta azul turquesa con pescuezu blancu. En 1936 el club adoptó unes mangues blanques que popularizara'l Arsenal FC. Nos 20 años siguientes malapenes hubo cambeos nel uniforme, solo alternóse ente les mangues blanques y les azules.

En 1959 el Cardiff City usó calcetiar blanques per primer vegada na so historia. En 1966 introducir por primer vegada una equipación dafechu azul y a la temporada siguiente tornó a los pantalones y calceties blanques. Ente 1975 y 1980 el Cardiff xugó con un uniforme dafechu azul, con una camiseta con una banda vertical blanca y otra azul. Esta equipación tuvo una gran acoyida ente los siguidores. En 1983 volvió a la camiseta azul, pantalón blancu y calceties azules, qu'usó hasta 1992 antes de volver a la equipación completa azul hasta 1996. Anguaño, tres la compra del equipu d'un empresariu malayu, utilicen el color coloráu como uniforme titular, yá que al nuevu presidente gustába-y más el color coloráu.

La segunda equipación más usada pol Cardiff foi una camiseta blanca, pantalón azul y calceties blanques, pero tamién s'usaron camisetes coloraes, negres o marielles, inclusive una naranxa mientres una temporada. Dende 2008 el color mariellu fíxose popular ente l'afición y siempres ye incluyíu en dalguna equipación. Mientres los 70 el Cardiff usó una camiseta púrpura con detalles mariellos.

En 2012 el dueñu malayu del club, Vicent Tan, camudó'l color de la camiseta del equipu, pasando d'azul a colloráu, porque creyó que dicha decisión sirviría pa espandir "el curiosu del club en mercaos internacionales". El cambéu nun foi bienveníu polos siguidores, la mayoría de los cualos siguieron lluciendo la elástica azul nos sos partíos.[1] Dempués de les siguíes presiones de l'afición y tres un descensu y una mala temporada nel Championship, en xineru de 2015 decide retornase al azul como color titular del equipu.[2]

Evolución del uniforme editar

  • Esta ye la evolución del uniforme del Cardiff City dende la so fundación hasta l'actualidá.[3]
1959 - 1960 1961 - 1965 1967 - 1974 2008 - 2012 2015 - Presente

Provisores y patrocinadores editar

  • Esta ye la cronoloxía de les marques y patrocinadores de la indumentaria del club.

Estadiu editar

 
El Cardiff City Stadium nun partíu del añu 2010.
 
El partíu inaugural del estadiu ente'l Cardiff City y el Celtic en 22 de xunetu de 2009.

El primer estadiu del Cardiff City taba asitiáu en Sophia Gardens y xugó ellí dende la so fundación el 1899 a 1910 cuando, por cuenta de la creciente arribación de públicu y les probes instalaciones del estadiu, Bartley Wilson contautó con Bute Ta p'atopar un llugar onde construyir un nuevu estadiu. Alcordaron construyir el nuevu campu en Sloper Road, nel allugamientu d'un antiguu basureru, lo que riquió una gran cantidá de tiempu y trabayu acondicionar la superficie pa convertilo nun terrén de xuegu fayadizu. El trabayu llevar a cabu con voluntarios y l'ayuda de la Cardiff Corporation. L'estadiu diba ser conocíu nun principiu como Sloper Park pero tres la gran ayuda emprestada por Lord Ninian Crichton-Stuart decidió bautizáselo como Ninian Park. L'estadiu inauguró'l 1 de setiembre de 1910 y nun principiu namái cuntaba con una grada. En 1928 inauguróse una segunda grada, con capacidá pa 18.000 espectadores, reemplazando un terremplén de tierra. El récor d'espectadores del club en Ninian Park ye 57.893 espectadores, el 22 d'abril de 1953 nun partíu de lliga contra'l Arsenal FC. Progresivamente l'estadiu foi amenorgando la so capacidá a lo llargo de los 70 y los 80 hasta que quedar amenorgada a 22.000 espectadores. Nel so últimu añu d'usu yera l'únicu estadiu percima de la League One que conservava zones ensin asientos.

Nel añu 2002 decidió construyise un nuevu estadiu pal club. En 2003 se rumoreó que'l Cardiff City podría pasar a xugar al Millennium Stadium, yá que nun se vía vidable dos estadios en Cárdif de más de 50.000 persones. Magar estos rumores el 20 d'agostu de 2003 los conceyales de Cárdif dieron l'aprobáu unánime a la construcción del nuevu estadiu. Sicasí la mala situación financiera del club retrasaron l'entamu de les obres hasta'l 21 de febreru de 2007.

En xunu de 2009 terminóse la construcción del Cardiff City Stadium, un nuevu estadiu con capacidá pa 26.500 persones, nel llugar del agora baltáu Ninian park. El nuevu estadiu inauguróse'l 22 de xunetu de 2009 nun amistosu de pre-temporada contra'l Celtic FC. Hubo dos amistosu xugaos antes d'esti partíu mientres esa pretemporada nel nuevu estadiu: un partíu del Cardiff City Legends el 4 de xunetu y un amistosu contra'l Chasetown FC el 10 de xunetu. El primer partíu de lliga xugó'l 8 d'agostu de 2009, una victoria por 4-0 frente al Scunthorpe United.

Rivalidaes editar

El principal rival del Cardiff City son los sos vecinos galeses del Swansea City, colos que s'enfrenta nel Derby del Sur de Gales. Dambos equipos enfrentar por primer vegada'l 7 de setiembre de 1912 en Swansea cola resultancia d'empate a 1. Mientres les décades siguientes dambos equipos enfrentáronse enforma, yá que non yá cruciábense na lliga sinón tamién na Welsh Cup. El Cardiff tamién caltién una histórica rivalidá con otru equipu galés, el Newport County.

L'otru rival tradicional del Cardiff ye'l Bristol City. Los partíos ente dambos reciben el nomatu de Derby de Severnside. Tamién hai una gran rivalidá ente l'otru equipu de Bristol, el Bristol Rovers y el Cardiff City.

Datos del club editar

Xugadores editar

Plantilla 2018-19 editar

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
  POR Llei Camp 39 años   Rotherham United
  POR Neil Etheridge 34 años   Walsall
  POR Brian Murphy 40 años   Portsmouth
  DEF Llei Peltier 37 años   Huddersfield Town
  DEF Joe Bennett 34 años   Aston Villa
  DEF Sean Morrison   33 años   Reading
  DEF Bruno Ecuele Manga 35 años   Lorient
  DEF Jazz Richards 33 años   Fulham
  DEF Souleymane Bamba 39 años   Leeds United
  DEF Greg Halford 39 años   Rotherham United
  DEF Matthew Connolly 36 años   Watford
  DEF Callum Paterson 29 años   Heart of Midlothian
  MED Joe Ralls 30 años   Yeovil Town
  MED Kadeem Harris 30 años   Barnsley
  MED Anthony Pilkington 35 años   Norwich City
  MED Aron Gunnarsson 35 años   Coventry City
  MED Nathaniel Mendez-Laing 32 años   Rochdale
  MED Loïc Damour 33 años   Bourg-en-Bresse
  MED Stuart O'Keefe 33 años   Milton Keynes Dons
  MED Matty Kennedy 29 años   Plymouth Argyle
  MED Mark Harris 25 años Divisiones menores
  MED Junior Hoilett 33 años   Queens Park Rangers
  DEL Llei Tomlin 35 años   Bristol City
  DEL Danny Ward 32 años   Rotherham United
  DEL Kenneth Zohore 30 años   Odense
  DEL Frédéric Gounongbe 35 años   Westerlo
  DEL Ibrahim Meite 27 años   Harrow Borough
  DEL Rhys Healey 29 años   Newport County

Altes y baxes 2017–18 (branu) editar

Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costu
  Gary Madine Delanteru   Bolton Wanderers Trespasu.[5] £6.000.000.[5] [nota 1]
  Marko Grujić Mediocampista   Liverpool Cesión.[6] --
  Liam Feeney Mediocampista   Blackburn Cesión.[7] --
  Llei Tomlin Delanteru   Bristol City Trespasu.[8] £1.500.000.[9]
  Loïc Damour Mediocampista   Bourg-Péronnas Trespasu llibre.[10] --
  Craig Bryson Mediocampista   Derby County Cesión.[11] --
  Callum Paterson Defensa   Hearts Trespasu llibre.[12] --
  Nathaniel Mendez-Laing Mediocampista   Rochdale Trespasu llibre.[13] --
  Neil Etheridge Porteru   Walsall Trespasu llibre.[14] --
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costu
  Matty Kennedy Mediocampista   Portsmouth Cesión.[15] --
  Peter Whittingham Mediocampista   Blackburn Rovers Trespasu llibre.[16] --
  Declan John Defensa   Rangers Trespasu.[17] -align=left   Craig Noone Mediocampista   Bolton Wanderers Trespasu.[18] Monto desconocíu


Entrenadores editar

Cronoloxía de los entrenadores editar

Palmarés editar

Torneos nacionales editar

Inglaterra editar

Gales editar

  • Welsh Cup (22): 1912, 1920, 1922, 1923, 1927, 1928, 1930, 1956, 1959, 1964, 1965, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1973, 1974, 1976, 1988, 1992, 1993.
  • Subcampeón de la Welsh Cup (10): 1929, 1939, 1951, 1960, 1972, 1975, 1977, 1982, 1994, 1995.

Notes editar

  1. Con bonus de £2.000.000.[5]

Referencies editar

  1. https://www.elmundo.es/deportes/2013/11/12/5282619161fd3d35048b456c.html
  2. «Cardiff revert to blue kit after Vincent Tan approves change» (n'inglés). The Guardian. 9 de xineru de 2015. https://www.theguardian.com/football/2015/jan/09/cardiff-red-to-blue-kit-vincent-tan. Consultáu'l 6 de mayu de 2017. 
  3. historicalkits.co.uk (ed.): «Cardiff City Kit History» (inglés). Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 4,10 4,11 4,12 Cola so fundación en 1992, la Premier League convertir na máxima categoría del fútbol n'Inglaterra; la First y la Second Division convertir nel segundu y tercer nivel, respeutivamente. La First Division pasó en 2004 a llamase Football League Championship y la Second Division Football League One.
  5. 5,0 5,1 5,2 «Cardiff City bag Gary Madine from Bolton Wanderers in a £6m swoop» (inglés). The Bolton News (31 de xineru de 2018). Archiváu dende l'orixinal, el 18 de febreru de 2018. Consultáu'l 18 de febreru de 2018. «(...) £6million has been paid upfront, with another £2m due in bonuses. (...)»
  6. «Liverpool midfielder Marko Grujic joins Cardiff on loan» (inglés). Liverpool Echo (17 de xineru de 2018). Archiváu dende l'orixinal, el 18 de xineru de 2018. Consultáu'l 18 de xineru de 2018.
  7. «Rovers winger Liam Feeney joins Championship leaders Cardiff City on loan» (inglés). Lancashire Telegraph (31 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de payares de 2017. Consultáu'l 9 de payares de 2017.
  8. «Lee Tomlin seals move to Cardiff City from Bristol City on a three-year deal» (inglés). Bristol Post (13 de xunetu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2017. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  9. «The moment the fee Cardiff City paid Bristol City for Lee Tomlin is clarified, at Neil Warnock's request» (inglés). Bristol Post (29 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2017. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017.
  10. «Cardiff City sign French midfielder Loïc Damour on a free transfer» (inglés). Wales Online (6 de xunetu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2017. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017. «The 26-year-old was a free agent having been released by Ligue 2 outfit Bourg-Péronnas after two seasons with the club and arrives in the Welsh capital on a Bosman move.»
  11. «Derby County midfielder Craig Bryson joins Cardiff City» (inglés). Derby Telegraph (31 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2017. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017. «Rams' two-time player of the year has signed for Championship leaders on season-long loan deal»
  12. «Cardiff City sign Scottish international defender from Hearts» (inglés). Wales Online (7 de xunu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xunu de 2017. Consultáu'l 7 de xunu de 2017.
  13. «Mendez-Laing flying off to join Bluebirds» (n'Inglés). Rochdale Observer. 3 de xunu de 2017. https://www.pressreader.com/uk/rochdale-observer/20170603/282153586243533. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017. 
  14. «Neil Etheridge leaves Walsall for Cardiff» (inglés). Express and Star (30 de mayu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de setiembre de 2017. Consultáu'l 9 de setiembre de 2017. «The 27-year-old (...) will officially join the Bluebirds on July 1 when his Saddlers contract expires. (...)»
  15. «Cardiff City winger Matty Kennedy joins Portsmouth on loan» (inglés). Wales Online (31 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de payares de 2017. Consultáu'l 9 de payares de 2017.
  16. «Peter Whittingham: Blackburn Rovers sign Cardiff City midfielder» (inglés). BBC Sport. British Broadcasting Corporation (13 de xunu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de xunu de 2017. Consultáu'l 13 de xunu de 2017.
  17. «Declan John camuda'l Cardiff pol Rangers» (castellanu). Be Soccer. Be Soccer (31 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de setiembre de 2017. Consultáu'l 15 de xunu de 2017.
  18. «Craig Noone: Bolton Wanderers sign winger from Cardiff City» (inglés). BBC Sport. British Broadcasting Corporation (31 d'agostu de 2017). Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'ochobre de 2017. Consultáu'l 15 de xunu de 2018.

Enllaces esternos editar