Recopa d'Europa de la UEFA

(Redirixío dende Recopa d'Europa de fútbol)

La Recopa d'Europa de la UEFA (hasta 1994, Copa d'Europa de Campeones de Copa; inglés: UEFA Cup Winners Cup), llamada tamién Copa de Campeones de Copa o a cencielles Recopa, foi una competición oficial internacional de fútbol entamada pola UEFA que, mientres 39 temporaes, apostaron el vencedores de les competiciones de Copa de los distintos países europeos. Magar se considera a la edición 1960-61, conquistada pola Fiorentina italianu, como la primera del certame, ésta nun foi reconocida pola UEFA sinón hasta ochobre de 1963 a solicitú de la Federación Italiana de Fútbol,[1] por cuenta de que la so organización recayó nel comité de la Copa Mitropa.[1] La confederación europea encargóse direutamente de la organización del tornéu dende 1961 hasta 1999, añu nel que la Recopa foi absorbida pola Copa de la UEFA.[1]

Recopa d'Europa de la UEFA
Xeneral
Tipu de competición copa internacional de clubes de fútbol (es) Traducir
Deporte fútbol
Organizador UEFA
Historia
Fundación 1960
Desapaición 1999
Competición
Participantes 97
Periodicidá Cada añu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El formatu de la competición yera idénticu al de la Copa de Campeones d'Europa orixinal: 32 equipos engarraos por aciu cuatro rondes d'eliminatories direutes a doble partíu, apostándose la final a partíu únicu dende la so segunda edición, en 1962. El vencedor de la Recopa tenía derechu a apostar la Supercopa d'Europa, frente al campeón de la Copa d'Europa/Lliga de Campeones. Clasificar p'apostar la Recopa:

  • El campeón de Copa de cada país miembru de la UEFA.
  • El campeón vixente de la Recopa, pa poder defender el so títulu. Si'l campeón llograba clasificase p'apostar la Copa d'Europa/Lliga de Campeones, la so plaza na Recopa quedaba vacante.
  • El finalista de la competición de Copa d'un país, en casu de que'l campeón fixera doblete (ganando Lliga y Copa del so país) y por tanto clasificárase pa la Copa d'Europa/Lliga de Campeones.
  • Nuna sola ocasión xugó un equipu ensin incluyir nestos trés casos, el SC Heerenveen, semifinalista de la competición de copa holandesa de 1998, que pasó a xugar la Recopa de la temporada siguiente al clasificase los dos finalistes (Ajax Ámsterdam y PSV Eindhoven) pa la Lliga de Campeones de la UEFA, non ensin antes apostar una eliminatoria col otru semifinalista.

La competición celebró la so última edición en 1999, por cuenta de que la UEFA reestructuró les competiciones europees de clubes pa dar más protagonismu a la Copa de Campeones d'Europa, que pasó a denominase Lliga de Campeones, dexando de ser una competición esclusiva de los campeones de lliga pa dar entrada a más clubes.

El club con más títulos de la Recopa na so palmarés ye'l Futbol Club Barcelona, que la conquistó en cuatro causes: 1979, 1982, 1989 y 1997. Per otra parte, nengún campeón de la Recopa llogró, nes sos 39 años d'historia, ganar la competición dos años consecutivos; ello ye que n'ocho causes (1962, 1963, 1974, 1977, 1988, 1994, 1995 y 1997) el campeón vixente llegó a la final, nun siendo capaz de revalidar el títulu.

El troféu, al nun ser nunca llográu en propiedá por nengún club, foi concedíu oficialmente al so postreru ganador, SS Lazio.

Historia editar

 
Troféu apurríu al campeón de la Recopa de 1995, el Real Zaragoza.

La primer edición cuntó namái con 10 participantes, y el primer campeón foi la Fiorentina, que na final a doble partíu venció al Glasgow Rangers (2-0 na ida y 2-1 na vuelta). Ésta sería la única vegada que se xugaba una final de Recopa a doble partíu.

La segunda edición aumentó'l númberu de participantes, llegando a 23 equipos. La Fiorentina volvería llegar a una final, pero esta vegada sería'l Atlético de Madrid que se lleva'l troféu nel partíu de desempate per trés goles a cero, xugáu en Stuttgart, cuidao qu'en Glasgow igualaron a un tanto.

En 1963 l'Atlético volvió a una final, onde foi vencíu 5-1 pol Tottenham en Rotterdam. Nesta edición, el númberu aumentó a 25 participantes.

En 1964, el Sporting de Lisboa facer cola victoria en venciendo al MTK Budapest húngaru. N'empatando en Bruxeles, xugóse un duelu de desempate en Amberes, y los "lleones" alzar por un gol a cero.

En 1965, el West Ham United, con Bobby Moore y Geoff Hurst nel equipu (campeones mundiales en 1966 con Inglaterra), vencería nel míticu Wembley de Londres al 1860 Múnich por dos a cero, con tantos de Alan Sealey.

Los dos años siguientes -1966 y 1967-, el títulu recayería en manes de clubes alemanes, específicamente del Borussia Dortmund y del Bayern Múnich. El primeru imponer en Glasgow al Liverpool (2-1); ente que'l segundu fixo lo propio col Rangers (1-0 en Núremberg). Nes files bávares destacaríen xugadores que más tarde van ganar la Copa del Mundu, como Franz Beckenbauer, Gerd Müller y Sepp Maier.

En 1968, el Milan italianu facer col troféu en venciendo al Hamburgu alemán por dos a cero, na final xugada en Rotterdam. Al añu siguiente, fadríen historia al ganar la Copa de Campeones d'Europa, güei la Lliga de Campeones.

En 1969, el Barcelona -y con figures como Sadurní, Rifé, Rexach y compañía-, llegaría a la so primer final de Recopa, pero cayó ante'l Slovan Bratislava de la entós nación de Checoslovaquia por 3-2, na final apostada en Basilea.

En 1970 y 1971, el Manchester City y el Chelsea ganaríen la competición en venciendo respeutivamente al Górnik Zabrze polacu y al Real Madrid. Nel casu del Chelsea, precisó del duelu de desempate, xugáu n'Atenes.

En 1972, el Rangers d'Escocia llevantaría'l troféu -y l'únicu títulu internacional na so historia- en venciendo na final del Camp Nou (Barcelona) al Dinamo Moscú, de la Xunión Soviética, anque'l comportamientu de los hinches del club escocés foi deplorable nesa final. De resultes, Rangers foi castigáu con nun dir defender el so títulu'l cursu siguiente.

En 1973, el Milan de nuevu volvería reinar nel tornéu. Ganó al Leeds United pola mínima, con gol de Luciano Chiarugi, nel duelu decisivu xugáu en Tesalónica.

En 1974, un sorprendente Magdeburgu, representante entós de la República Democrática Alemana (y güei na 3. Lliga xermana), fizo historia al ganar en Rotterdam el títulu venciendo na final al campeón defensor, el Milan.

En 1975, el Dinamo de Kiev soviéticu derrota en Basilea al Ferencvárosi húngaru por dos a cero.

Dende 1976 hasta 1978, l'Anderlecht belga convertir nel únicu club en llegar a trés finales consecutives de Recopa na historia, llogrando dos campeonatos. Nel primer añu, impúnxose en casa (Bruxeles) al West Ham United por 4-2. Nel segundu añu cayería n'Ámsterdam ante'l Hamburgu por 2-0, ente que na temporada siguiente ganaría en París al Austria Viena austriacu por 4 a 0.

En 1979, el Barcelona llograría la primera de los sos cuatro Recopas en ganando en Basilea al Fortuna Düsseldorf por 4 a 3.

Al añu siguiente, el Valencia español superaría al Arsenal inglés na tanda de penaltis tres un empate ensin goles, con prórroga incluyida (5-4). La final xugar nel Estadiu Heysel de Bruxeles.

En 1981, el Dinamo Tbilisi (güei perteneciente a Xeorxa) fadría historia al vencer al West Ham United en cuartos de final y al Carl Zeiss Jena na final apostada en Düsseldorf pa quedase col troféu.

En 1982, y en víspores del Mundial que se celebraría n'España, el Barcelona apostó la final nel so propiu estadiu del Camp Nou, llogrando'l so segundu entorcháu ante'l Standard de Liège belga, ganando por dos goles a unu.

En 1983, l'Aberdeen escocés, entrenáu entós daquella por un apenes conocíu Alex Ferguson, venció al Real Madrid por dos a unu en Gotemburgu.

En 1984, la Juventus de Michel Platini imponer por 2 a 0 al Porto portugués nel estadiu St. Jakob Park de Basilea, ganando'l campeonatu.

En 1985, l'Everton inglés ganaría'l títulu en batiendo al Rapid Viena austriacu. El títulu supondría un festexu amargosu, una y bones la sanción al fútbol inglés impuesta pola UEFA tres la Traxedia de Heysel, dos selmanes dempués de la victoria del Everton, quitaría-y de la posibilidá de defender el títulu na temporada siguiente.

En 1986, el Dinamo de Kiev repitiría l'ésitu consiguíu en 1975 en goliando por 3-0 al Atlético de Madrid nel Estadiu Gerland de Lyon.

En 1987, un mozu Marco van Basten daría-y al Ajax, entrenáu por Johann Cruyff, la victoria contra'l Lokomotiv Leipzig de René Müller y Olaf Marschall, n'Atenes. Al añu siguiente, el mesmu club holandés llegaría al duelu decisivu, anque nun pudo repitir l'ésitu en venciendo ante'l sorprendente RKV Mechelen belga en Estrasburgu.

El Barcelona facer en 1989 col troféu en ganando en Berna a la Sampdoria italiana, equipu que al añu siguiente ganaría la copa sobre'l Anderlecht. Cabo señalar que'l club español y el club italianu xugaríen la final de la Copa d'Europa, trés años dempués en Wembley.

En 1991, el Manchester United, yá con Alex Ferguson nel banquín rede, vencería al Barcelona por 2-1 en Rotterdam.

El Werder Bremen llograría en 1992 el tronu en ganándo-y a un Mónaco que foi dirixíu por Arsène Wenger.

El Parma italianu sería protagonista nos dos siguientes finales, ganando en 1993 al Amberes belga y perdiendo la siguiente frente al Arsenal.

En 1995, el Real Zaragoza sorprendió a Europa en batiendo al postrer campeón, l'Arsenal nel Parque de los Príncipes de París. Nayim, xugador del club maño sería'l gran protagonista al llanzar dende 49 metros y llograr el gol decisivu nos postreros 20 segundos de la prórroga, que los coronaría como campeones.

En 1996, el Paris Saint-Germain llograría'l tornéu en ganándo-y al Rapid Viena, na final de Bruxeles, gracies al solitariu tantu de Bruno N'Gotty. En 1997 un mozu brasilanu llamáu Ronaldo llograría da-y al Barcelona la cuarta Recopa de la so historia al vencer precisamente a los franceses en Rotterdam, so les órdenes de Bobby Robson.

El Chelsea consiguió la so segunda corona al gana-y al VfB Stuttgart, nel Estadiu Råsunda d'Estocolmu, na final del añu 1998.

La Lazio italiana convertir nel postrer campeón del tornéu en ganando nel Villa Park de la ciudá inglesa de Birmingham al Mallorca español. La victoria del club romanu déxa-y quedase col troféu en propiedá.

Historial editar

Pa un meyor detalle de les finales vease Clubes ganadores de la Recopa d'Europa de la UEFA
Temporada Campeón Resultáu Subcampeón Semifinalistes See Final
Copa d'Europa de Campeones de Copa
1960-61   Fiorentina 2–0
2–1
  Rangers   Wolverhampton   Dinamo Zagreb Ibrox Stadium, Glasgow / Stadio Comunale, Florencia
1961-62   Atlético de Madrid 1–1 (pró.)
3–0
  Fiorentina   Újpest   Motor Jena Hampden Park, Glasgow / Neckarstadion, Stuttgart
1962-63   Tottenham Hotspur 5–1   Atlético de Madrid   Omladinski   Núremberg Stadion Feijenoord, Rotterdam
1963-64   Sporting de Lisboa 3–3 (pró.)
1–0
  Budapest   Olympique Lyonnais   Celtic Stade du Heysel, Bruxeles / Bosuilstadion, Amberes
1964-65   West Ham United 2–0   1860 München   Real Zaragoza   Torino Wembley Stadium, Londres
1965-66   Borussia Dortmund 2–1 (pró.)   Liverpool   West Ham United   Celtic Hampden Park, Glasgow
1966-67   Bayern Múnich 1–0 (pró.)   Rangers   Standard de Liège   Slavia Sofía Frankenstadion, Núremberg
1967-68   Milan 2–0   Hamburgu   Bayern Múnich   Cardiff City Stadion Feijenoord, Rotterdam
1968-69   Slovan Bratislava 3–2   Barcelona   Dunfermline   Köln St. Jakob Park, Basilea
1969-70   Manchester City 2–1   Górnik Zabrze   Schalke 04   Roma Praterstadion,, Viena
1970-71   Chelsea 1–1 (pró.)
2–1
  Real Madrid   Manchester City   PSV Eindhoven Estadiu Georgios Karaiskakis, El Pireo
1971-72   Rangers 3–2   Dinamo Moscú   Bayern Múnich   Dynamo Berlín Camp Nou, Barcelona
1972-73   Milan 1–0   Leeds United   Sparta Praha   Hajduk Split Estadiu Kaftanzoglio, Tesalónica
1973-74   Magdeburg 2–0   Milan   Sporting de Lisboa   Borussia Mönchengladbach Stadion Feijenoord, Rotterdam
1974-75   Dinamo Kiev 3–0   Ferencvárosi   PSV Eindhoven   Estrella Colorada St. Jakob Park, Basilea
1975-76   Anderlecht 4–2   West Ham United   Sachsenring   Eintracht Frankfurt Stade du Heysel, Bruxeles
1976-77   Hamburgu 2–0   Anderlecht   Atlético de Madrid   Napoli Estadiu Olímpicu, Ámsterdam
1977-78   Anderlecht 4–0   Austria Viena   Twente   Dinamo Mosú Parque de los Príncipes, París
1978-79   Barcelona 4–3 (pró.)   Fortuna Düsseldorf   Beveren   Baník St. Jakob Park, Basilea
1979-80   Valencia 0–0 (5-4 pen.)   Arsenal   Nantes   Juventus Stade du Heysel, Bruxeles
1980-81   Dinamo Tbilisi 2–1   Carl Zeiss   Feyenoord Rotterdam   Benfica Rheinstadion, Düsseldorf
1981-82   Barcelona 2–1   Standard de Liège   Tottenham Hotspur   Dinamo Tbilisi Camp Nou, Barcelona
1982-83   Aberdeen 2–1 (pró.)   Real Madrid   Waterschei   Austria Viena Nya Ullevi, Gotemburgu
1983-84   Juventus 2–1   Porto   Manchester United   Aberdeen St. Jakob Park, Basilea
1984-85   Everton 3–1   Rapid Viena   Bayern Múnich   Dinamo Moscú Stadion Feijenoord, Rotterdam
1985-86   Dinamo Kiev 3–0   Atlético de Madrid   Dukla Praga   Bayer Uerdingen Stade Gerland, Lyon
1986-87   Ajax 1–0   Lokomotive Leipzig   Real Zaragoza   Girondins de Bordeaux Estadiu Olímpicu, Atenes
1987-88   Mechelen 1–0   Ajax   Atalanta   Olympique de Marseille Stade de la Meinau, Estrasburgu
1988-89   Barcelona 2–0   Sampdoria   CFKA Sredets   Mechelen Wankdorfstadion, Berna
1989-90   Sampdoria 2–0 (pró.)   Anderlecht   Mónaco   Dinamo București Nya Ullevi, Gotemburgu
1990-91   Manchester United 2–1   Barcelona   Legia Warszawa   Juventus Stadion Feijenoord, Rotterdam
1991-92   Werder Bremen 2–0   Mónaco   Bruxes   Feyenoord Rotterdam Estádio da Luz, Lisboa
1992-93   Parma 3–1   Royal Antwerp   Atlético de Madrid   Spartak Moscú Wembley Stadium, Londres
1993-94   Arsenal 1–0   Parma   Paris Saint-Germain   Benfica Parken Stadion, Copenḥague
Copa de Campeones de Copa de la UEFA
1994-95   Real Zaragoza 2–1 (pró.)   Arsenal   Chelsea   Sampdoria Parque de los Príncipes, París
1995-96   Paris Saint-Germain 1–0   Rapid Viena   Deportivo de La Coruña   Feyenoord Rotterdam Estadiu Rei Balduino, Bruxeles
1996-97   Barcelona 1–0   Paris Saint-Germain   Fiorentina   Liverpool Stadion Feijenoord, Rotterdam
1997-98   Chelsea 1–0   VfB Stuttgart   Vicenza   Lokomotiv Moscú Estadiu Råsunda, Estocolmu
1998-99   Lazio 2–1   Mallorca   Lokomotiv Moscú   Chelsea Villa Park, Birmingham

Palmarés editar

Títulos per club editar

Equipu Títulos Subtítulos Años campeón
  F. C. Barcelona 4 2 1979, 1982, 1989, 1997
  R. S. C. Anderlecht 2 2 1976, 1978
  A. C. Milan 2 1 1968, 1973
  Chelsea F. C. 2 - 1971, 1998
  F. C. Dinamo de Kiev 2 - 1975, 1986
  Atlético de Madrid 1 2 1962
  Rangers F. C. 1 2 1972
  Arsenal F. C. 1 2 1994
  A. C. F. Fiorentina 1 1 1961
  West Ham United F. C. 1 1 1965
  Hamburger SV 1 1 1977
  A. F. C. Ajax 1 1 1987
  U. C. Sampdoria 1 1 1990
  Parma F. C. 1 1 1993
  Paris Saint-Germain F. C. 1 1 1996
  Tottenham Hotspur F. C. 1 - 1963
  S. C. Portugal 1 - 1964
  B. V. Borussia 1 - 1966
  F. C. Bayern 1 - 1967
  Š. K. Slovan Bratislava 1 - 1969
  Manchester City F. C. 1 - 1970
  F. C. Magdeburg 1 - 1974
  Valencia C. F. 1 - 1980
  F. C. Dinamo Tbilisi 1 - 1981
  Aberdeen F. C. 1 - 1983
  Juventus F. C. 1 - 1984
  Everton F. C. 1 - 1985
  K. V. Mechelen 1 - 1988
  Manchester United F. C. 1 - 1991
  Werder Bremen 1 - 1992
  Real Zaragoza 1 - 1995
  S. S. Lazio 1 - 1999
  Real Madrid C. F. - 2
  S. K. Rapid Viena - 2
  M. T. K. Budapest - 1
  TSV 1860 Múnich - 1
  Liverpool F. C. - 1
  Górnik Zabrze - 1
  F. C. Dinamo Moscú - 1
  Leeds United F. C. - 1
  Ferencvárosi T. C. - 1
  F. K. Austria Viena - 1
  Fortuna Düsseldorf - 1
  F. C. Carl Zeiss Jena - 1
  Standard de Liège - 1
  F. C. Porto - 1
  Lokomotive Leipzig - 1
  A. S. Mónaco F. C. - 1
  Royal Antwerp F. C. - 1
  VfB Stuttgart - 1
  R. C. D. Mallorca - 1

Títulos per país editar

País Títulos Subtítulos Clubes campeones
  Inglaterra 8 5 Chelsea (2), Arsenal (1), West Ham United (1), Tottenham Hotspur (1), Manchester City (1), Everton (1), Manchester United (1)
  España 7 7 Barcelona (4), Atlético de Madrid (1), Valencia (1), Real Zaragoza (1)
  Italia 7 4 Milan (2), Fiorentina (1), Sampdoria (1), Parma (1), Juventus (1), Lazio (1)
  Alemaña 5 6 Hamburgu (1), Borussia Dortmund (1), Bayern Múnich (1), Magdeburgu (1), Werder Bremen (1)
  Bélxica 3 4 Anderlecht (2), Mechelen (1)
  Escocia 2 2 Rangers (1), Aberdeen (1)
  Ucraína 2 - Dinamo Kiev (2)
  Francia 1 2 Paris Saint-Germain (1)
  Portugal 1 1 Sporting de Lisboa (1)
  Países Baxos 1 1 Ajax Ámsterdam (1)
  Eslovaquia 1 - Slovan Bratislava (1)
  Xeorxa 1 - Dinamo Tbilisi (1)
  Austria - 3 -
  Hungría - 2 -
  Polonia - 1 -
  Rusia - 1 -

Estadístiques editar

Pa un completu resume estadísticu de la competiciones vease Estadístiques de la Recopa d'Europa de la UEFA Estadístiques de la Recopa d'Europa de la UEFA

Clasificación histórica editar

Los 168 puntos llograos pol Futbol Club Barcelona español asítien-y como líder de la clasificación histórica de la competición ente los 458 equipos que dalguna vegada participaron na mesma, llograos en 13 ediciones de la competición. 41 puntos per debaxo atópase'l segundu clasificáu español el compatriota Club Atlético de Madrid, quien de la mesma supera en 37 puntos al tercer equipu históricu del tornéu, el Royal Sporting Club Anderlecht belga.[2][n 1]

Nota: Sistema de puntuación vixente de 3 puntos per victoria. En negrina, equipos vencedores de dalguna competición.
Pos Club Temporaes Puntos PX PG PE PP Títulos Subtítulos
1   F. C. Barcelona 13 168 85 50 18 17 4 2
2   Atlético de Madrid 9 127 62 38 13 11 1 2
3   R. S. C. Anderlecht 7 90 44 29 3 12 2 2
 Datos actualizaos a fin de la competición.

Otros datos estadísticos editar

  • Mayor cantidá de títulos llograos:   Barcelona con 4.
  • Mayor cantidá de finales apostaes:   Barcelona con 6.

Campeones invictos: Doce clubes ganaron el tornéu como invictos.
-   Barcelona en 1988-89 y 1996-97.
-   Atlético de Madrid en 1961-62.
-   Milan en 1972-73.
-   Dinamo de Kiev en 1974-75.
-   Juventus en 1983-84.
-   Everton en 1984-85.
-   RKV Mechelen en 1987-88.
-   Sampdoria en 1989-90.
-   Manchester United en 1990-91.
-   Werder Bremen en 1991-92.
-   Arsenal en 1993-94.
-   Lazio en 1998-99.

Ver tamién editar

Competiciones europees editar

Competiciones mundiales editar

Anexos editar

Notes editar

  1. Los rexistros contabilicen los partíos y goles en fases clasificatorias previes.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 uefadirect, p. 15
  2. Portal dixital Transfermarkt (ed.): «Estadístiques históriques de la Recopa d'Europa» (inglés). Consultáu'l 22 de xunu de 2017.

Publicaciones varies editar