La Carta 77 foi una declaración que pidía a los dirixentes de Checoslovaquia xuntase a los principios que se comprometieren a ratificar na Declaración de la ONX sobre los Derechos Humanos. Los sos esfuercios contribuyeron a socavar el réxime.[1]

Mientres el gobiernu del Dr. Gustáv Husák, que llegara al poder tres la invasión del Pactu de Varsovia a Checoslovaquia n'agostu de 1968, el país taba desapaecíu nun fondu letargo. La Carta 77, que'l so primer voceru foi Václav Havel, y na qu'imprimió'l so maxisteriu moral el fenomenólogo Jan Patocka, foi'l primer nucleu de resistencia entamada contra'l réxime, siguíu por "non marxistes" y xente de la llamada "zona gris", o xente de les estructures oficiales, y componíase d'una multitudinaria masa d'artistes, científicos, periodistes y funcionarios que taben en contra del réxime pero que nun manifestaben abiertamente la so oposición por medrana a perder el so emplegu.

Los efeutos de la Carta 77 viéronse darréu, llegando l'encarcelamientu de Havel, la pacífica Revolución de Terciopelu tuvo'l respaldu tantu de los disidentes o "non oficiales" como los de la "zona gris", polo que na seronda de 1989 el réxime totalitariu de Checoslovaquia cayó, y Václav Havel foi escoyíu Presidente de la República el 29 d'avientu de 1989.

Referencies editar

  1. «Prague's Moral Authority Retires» (inglés). Deutsche Welle 03.02.2003. Consultáu'l 19 d'avientu de 2007.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar