Catalina Amalia d'Orange

aristócrata neerlandesa

Catalina Amalia d'Orange (neerlandés: Catharina-Amalia Beatrix Carmen Victoria; 7 d'avientu de 2003Bronovo Hospital (en) Traducir) ye la princesa d'Orange, princesa de los Países Baxos y princesa d'Orange-Nassau ye la heredera al tronu de los Países Baxos al ser la fía mayor del rei Guillermo Alejandro I y la reina Máxima.

Catalina Amalia d'Orange
Member of the Council of State (Netherlands) (en) Traducir

2021 -
Princess of Orange (en) Traducir

30 abril 2013 -
Guillermu Alexandru de los Países Baxos
Vida
Nacimientu Bronovo Hospital (en) Traducir[1]7 d'avientu de 2003[2] (20 años)
Nacionalidá Bandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
Residencia Palaciu Huis ten Bosch
Llingua materna neerlandés
Familia
Padre Guillermu Alexandru de los Países Baxos
Madre Máxima de los Países Baxos
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Orange-Nassau
Estudios
Estudios Christelijk Gymnasium Sorghvliet (en) Traducir
Bloemcampschool (en) Traducir
(avientu 2007 -
Llingües falaes neerlandés
inglés
castellanu
Oficiu princesa
Premios
Miembru de Koninklijk Huis (es) Traducir
Creencies
Relixón Iglesia protestante en los Países Bajos (es) Traducir[3]
Cambiar los datos en Wikidata

Al momentu de la so nacencia recibe'l tratamientu de Alteza Real y los títulos de princesa de los Países Baxos y princesa d'Orange-Nassau al traviés del decretu real númberu 41, del 25 de xineru de 2002. Siguiendo la tradición, la princesa Catalina Amalia recibió'l títulu oficial de Princesa d'Orange (en neerlandés: De Erfprinses van Oranje) al xubir al tronu'l so padre'l rei Guillermo Alejandro el 30 d'abril de 2013.[4]

Biografía editar

Nacimientu editar

La princesa Amalia nació'l 7 d'avientu de 2003[5] nel HMC Bronovo de L'Haya a les 17:01 de la tarde.

Vive colos sos padres y les sos hermanes pequeñes, la princesa Alejandra y la princesa Ariadna nel Palaciu Huis ten Bosch.

Bautizu editar

El 12 de xunu de 2004 la pequeña princesa foi bautizada na Ilesia de St. Jakob, de L'Haya.

Un total de 1200, ente familia, amigos, representantes de les Cases Reales estranxeres y representantes del Gobiernu holandés guardaron el bautismu de la futura soberana.

Los sos padrinos y madrines fueron: la princesa heredera Victoria de Suecia, Samantha Welderen baronesa de Rengers-Deane (amiga de la so madre), el príncipe Constantino de los Países Baxos (el so tíu paternu), Martín Zorreguieta (el so tíu maternu), Herman Tjeenk Willink (ex vicepresidente del Conseyu del Estáu) y Marc ter Haar.

Educación editar

El 10 d'avientu de 2007 empezó la so educación elemental básica na Openbare Bloemcampschool en Wassenaar. Cola abdicación de la so güela nel 2013, Amalia pasa a ser heredera direuta del reinu, pos el so padre ye entronizado como rei.

N'agostu del añu 2015, Catalina Amalia empezó los sos estudios secundarios na Escuela Cristiana Sorghvliet de L'Haya, mesmu centru al qu'allegó'l so padre, y a onde va poder allegar en bicicleta, como fixo él.[6]

Princesa d'Orange editar

Ye la 1ª na llinia hereditaria al tronu de los Países Baxos, yá que ye la primoxénita del monarca actual, y nun va ser reemplazada na socesión por dalgún futuru fíu home de los sos padres pos el tronu heredar de primoxénitu a primoxénitu (sían muyeres o varones). De cuenta que si Amalia nun se casa ensin el permisu del parllamentu neerlandés, va convertise en reina de los Países Baxos.

Tien ciertu parentescu cola realeza británica, siendo'l númberu 800ª na llinia de socesión del tronu británicu, por ser descendiente en llinia direuta de la duquesa Augusta Federica de Brunswick, hermana mayor del rei Jorge III. Pese a l'acta británica de Settlement de 1701, pola cual el so padre, el rei Guillermo Alejandro, foi estremáu de la socesión dempués de casase con una católica, la reina Máxima, Amalia sigue na llinia de socesión, una y bones les descalificaciones nun s'estienden a los sos descendientes.

Títulos y tratamientos editar

  • 7 d'avientu de 2003 – presente: La so Alteza Real, la princesa d'Orange, princesa de Oranje-Nassau, Señora de Amsberg.

Ancestros editar