Cayo Miltos

políticu paraguayu

Sotero Cayo Miltos Miers (1843Concepción – 1871) foi un políticu paraguayu que sirvió como Vicepresidente de Paraguái. Nació nel añu 1843 en Concepción de Paraguái. Empecipió los sos estudios nel Colexu Mayu de Buenos Aires, dirixíu pol educacionista Zinny. Estremar pola so contraición al estudiu. Puntual y disciplináu.

Cayo Miltos
Vicepresidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Concepción1843
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte 1871 (27/28 años)
Estudios
Estudios Universidá de París
Oficiu xuezpolíticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Tenía correutamente'l francés y aprendía el llatín. Prosiguió los sos estudios en Francia. Graduóse en derechu na Universidá "La Sorbona" de París. Tornó al Paraguái en 1869. Les necesidaes de la vida, angustiosa naquel tiempu, obligar a dedicase al comerciu. Perteneció a la firma Jara, Miltos y Cía. de l'Asunción, formada por Juan Antonio Jara, a quien el porvenir deparaba una brillosa actuación pública.

Trayeutoria política editar

Cayo Miltos intervieno nes actividaes polítiques dende 1869. A pocu de fundase'l "Gran Club del Pueblu", que presidía Facundo Machaín, y que, según afirmar Cecilio Báez, componíase principalmente de los mozos que vivieren nel estranxeru mientres el gobiernu de los López y de los homes que militaren na "Lexón paraguaya" mientres la guerra contra la triple alianza. la ideoloxía tenía'l so abanderáu en Cayo Miltos. Esti sector políticu denominóse "Club del Pueblu". Adquirió una imprenta y dio vida a La Voz del Pueblu, que la so redaición encamentar a Juan Antonio Jara, Angel Peña y Cayo Miltos. defendíen yá la causa de Paraguái na guerra que rematara díes antes, en Cuetu Corá. Ye que, según el citáu historiador Báez, esa agrupación, el "Club del Pueblu", componíase principalmente de los ciudadanos que fixeren la campaña de Paraguái nos exércitos de Solano López.

Nes eleiciones del 3 de xunetu de 1870, Cayo Miltos, candidatu del "Club del Pueblu", foi electu convencional por Concepción.En sesión del 20 d'agostu emprestó xuramentu ante l'Asamblea Nacional. Tomó asientu na bancada de la minoría. Dende les primeres sesiones de la Convención destacóse la personalidá de Cayo Miltos como líder del sector minoritariu. La so apostura sobeyoso, la so cultura arriquecida con principios llibertarios, los sos enfotos de paz y de trabayu, fixéron-y ocupar unu de los primeros puestos ente los adalides de l'Asamblea Constituyente.

Nel golpe del 31 d'agostu de 1870, que remató cola reposición de Cirilo Antonio Rivarola nel mandu, como presidente provisional de la República, Cayo Miltos trunfo sobre Juan Silvano Godoi y designóse-y Presidente del Cimeru Tribunal de Xusticia. Por cuenta de esi golpe d'estáu foi designáu presidente del Cimeru Tribunal de Xusticia, en sustitución de Facundo Machaín. Miltos tamién reemplazó a Machaín como miembru de la comisión redactora del proyeutu de Constitución, por resolución de l'Asamblea Nacional de 1870. Foi entós, más que siempres, la esaltación de la so pallabra templada, harmoniosa y elegante. L'Asamblea Nacional recoyó'l so acentu d'orador elocuente y se extasió na almiración de les sos virtúes de tribunu. En sesión del 24 de payares, Cirilo Antonio Rivarola foi electu, por trenta y cuatro votos, presidente de la República. Na mesma sesión, Cayo Miltos quedó unxíu, por trenta y tres votos, como vicepresidente de la Nación.

Cayo Miltos finó na Asunción, topándose n'exerciciu d'aquél altu cargu, en xineru de 1871. La so muerte produció consternación, la so desapaición restó a la lliteratura nacional un orador prestixosu y a les actividaes polítiques un ciudadanu de doctrina, un estadista que s'empecipiaba puxantemente na direición de los negocios públicos. Cayo Miltos dexó un llibru, editáu en París en 1867. Se intitula Citoyen Paraguáien – Mensonge y verité – Guerre du Paraguái


Predecesor:
Domingo Francisco Sánchez
 
Vicepresidente de la República de Paraguái

1870 - 1871
Socesor:
Salvador Xovellanos

Referencies editar

Fonte editar