Cervera de los Montes

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Cervera de los Montes ye un conceyu español de la provincia de Toledo, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Cervera de los Montes
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Toledo
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Cervera de los Montes (es)[1]
Códigu postal 45637
Xeografía
Coordenaes 40°03′10″N 4°48′37″W / 40.052777777778°N 4.8102777777778°O / 40.052777777778; -4.8102777777778
Cervera de los Montes alcuéntrase n'España
Cervera de los Montes
Cervera de los Montes
Cervera de los Montes (España)
Superficie 32 km²
Altitú 533 m
Llenda con Montesclaros, Navamorcuende, Sotillo de las Palomas, Marrupe, San Román de los Montes, Pepino y Segurilla
Demografía
Población 500 hab. (2023)
- 260 homes (2019)

- 257 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Toledo
0.02% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 15,63 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

El términu "Cervera" procede del llatín cervus que significa "venáu" más el sufixu abundancial en arius, -a que significa "villa o tierra onde hai munchos venaos", animal abondosu na zona n'antiguos tiempos.

Xeografía editar

El conceyu asítiase nun baxu arredoláu de dellos altores na contorna de la Sierra de San Vicente. Asitiáu a 10 km de Talavera de la Reina.

Llenda al norte coles poblaciones de Sotillo de las Palomas, Marrupe, San Román de los Montes, al sur y sureste con Pepino, al oeste y suroeste con Segurilla, y al noroeste con Montesclaros.

Forma parte, por tanto, de la zona norte de la contorna de Talavera de la Reina, terrén bien accidentáu qu'entiende la Sierra de San Vicente y les sos estribaciones.

Orografía editar

El pueblu asítiase nun vallecillo, arrodiáu de cuetos y llombes. Traviesen felicidá fondigonada los regueros Aguyereties y de la Chorrera, que se xunen a la salida de la población. Estos arroysos solo lleven agua pel iviernu o dempués de les agües enchentes.

D'Este a Oeste crucien el términu delles llinies de cuetos de pequeña altitú, como'l de Cabeza Águila, la Llomba, Cuetu del Cura, Cerrillosa, los Llamátigos, Casarejo, la Perdiguera, del Castillo, de la Meregil... Abonda la roca de granitu, con dalgún bloque grande como'l Cantar de la Julara. Ente estos cuetos esisten valles, cañaes, hoyas y navas, pa usu de praos. Los más amplios son Les Arteses, Valdehornos, El Cerrratón, La Devesa, Las Rozas, Cañaencina, Les Higueruelas, La Portera, Les Fuentecillas, La Guerra, Les Viñes, Mayaes, etc.

Pel iviernu cuerren numberosos regatucos. Los más importantes son el Marrupejo, Palanquilla, Molinucu, etc.

Esisten abondoses fontes y pozos d'escasu caudal como'l Cañu Viejo, la Julara, la Corchuela, la Romera...

El suelu ye probe, pocu permeable y bien magrizu.

El clima ye Mediterraneu. Los vientos son el solanu que sopla del Este y el gallegu del Noroeste.

Fauna y vexetación editar

Les especies que más abonden son la llebre, el coneyu, la perdiz, el falpayar, la tórtola y el palombu torcaz. Tamién hai pegues, abeyerucos, gorriones, ruiseñores, xilgueros, etc.

Na vexetación predomina los árboles como la encina y el enebro. El arbustu que predomina ye la retama y les plantes arumoses como'l tomillu.

Historia editar

Ye bien probable que la zona fora escenariu de les lluches de Viriato pola independencia contra Roma, y qu'acampara nel cercanu Monte de San Vicente.

Mientres la Edá Antigua y parte de la Edá Media, esta zona tuviera cubierta por un trupu arboláu formando un monte d'encines y enebros n'estáu selvaxe, onde abondaben los venados y otres especies de caza mayor, monte solu triáu por cazadores y lleñadores de la zona, que tendríen, como muncho, dalgún cabanu o cabaña onde abellugase y pasar la nueche.

Nel añu 1152, el rei Alfonsu VII, concede a la villa de Talavera los montes que tán al Norte hasta la llende con Navamorcuende y el ríu Guadyervas.

Nel sieglu XIII, alloñada la frontera colos reinos musulmanes y con llargos periodos de paz, aumenta la repoblación de la contorna de Talavera. Ye entós cuando lleguen los sos primeros pobladores, procedentes de Mejorada.

El rei Sancho IV el Bravo, concedió al caballeru Juan García de Toledo, el so porteru mayor, les tierres de Malpartida, que tomaron el nome de Mejorada hacia l'añu 1288.

Creóse una llinia de talayes que defendíen Talavera de los bandíos, enllazando'l Castiellu de Oropesa col de Mejorada y el cuetu de San Vicente hasta enllazar con losde Maqueda y la so contorna. Restos d'una d'estes talayes son les ruines llamaes "Los Torruxones", a unos 200 metros al norte del pueblu, a lo cimero d'un cuetu. Esti torrexón tenía un suétanu.

Los primeros datos ciertos de la esistencia de Cervera daten dende'l la dómina del rei Enrique II de Trastamara, añu 1368, que confirma la xurisdicción civil y criminal sobre la villa de Mejorada y los sos llugares de Segurilla y Cervera a favor de Don Diego García de Toledo.

Alredor de 1450 pasó a formar parte del Condáu de Oropesa, al casase Dozña beatriz de Monroy y de Ayala col tercer conde de Oropesa, Don Fernando Álvarez de Toledo. En 1639 adquirió'l títulu de villa.

Hacia l'añu 1750 establezse una sucursal de la Fábrica de seda fundada en Talavera nel reináu de Fernandu VI.

En 1855 naz el doctor Berrueco, famosu médicu nel madrilanu Hospital de la Princesa.

Monumentos y llugares d'interés editar

Les ermites de San Roque, La nuesa Señora del Socorru, La nuesa Señora del Rosario, La nuesa Señora del Consuelu y la Ilesia de La nuesa Señora de l'Asunción. -Encina Merejil -Ruines antigua fortaleza Los Torruxones. -Potru de Ferrar. -Antigua Fábrica de Seda. -Ponte del Llombu. -Chozo de pastores nel Cuetu del Cura. -Mirador de paisaxe. -Pequeña llaguna o balsa d'agua conocida como Les Canteres. -Cruces del Cerrillo del Calvariu. -Caño Viejo y Cañu Nuevu. -Cantar de la Julara -Pozu y pila conocíu como'l Pozu del Valle -Parque de les Piles antes d'entrar a Cervera -Conceyu -Pequeñu rastru de Calzada Romana.

Fiestes editar

  • 3 de febreru: San Blas.
  • 16 d'agostu: San Roque.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar