Christian Lacroix (16 de mayu de 1951Arles) ye un diseñador de modes francés.

Christian Lacroix
Vida
Nacimientu Arles16 de mayu de 1951[1] (72 años)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Estudios
Estudios Escuela del Louvre (es) Traducir
Universidad Paul Valéry (es) Traducir
(1969 - 1971)
Universidá Sorbona Nueva París 3
(1971 -
Llingües falaes francés[2]
Oficiu diseñador d'alta costura, diseñador, diseñador d'estampines, diseñador de vestuariu, empresariudiseñador de moda
Llugares de trabayu París
IMDb nm0480295
christian-lacroix.com
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

 
Una de les tiendes de Christian Lacroix

Christian Lacroix nació'l 16 de mayu de 1951. Dende temprana edá, Lacroix allegó a corríes de toros y vivió esperiencies cola cultura xitana y provenzal. N'Arles, la so ciudá natal, había un antroxu añal mientres la Selmana Santa, nel que la xente, y les muyeres especialmente, vistir coles sos meyores ropes, combinando vistíos de dómina d'encaxes con modernos tacones y sombreros. Seique esta foi la fonte d'inspiración de la futura visión de la moda de Lacroix.

Acostumaba dir a museos y esfrutaba d'una de les sos pasiones, la llectura. Na so mocedá, adquirió'l gustu pola obra del escritor irlandés Oscar Wilde y pola música del grupu británicu The Beatles. Dempués d'estudiar Historia del Arte na Universidá de Montpellier, ingresó en La Sorbona y na École du Louvre en 1973. Mientres ési periodu, Lacroix naguaba por convertise en conservador d'arte y foi tamién la dómina en que conoció a la so futura esposa, Françoise.

Carrera editar

Nos años 1970, Lacroix conoció a Jean-Jacques Picart, quien taba arreyáu en diverses cases d'alta cordura y ayudó a que Lacroix empezara a trabayar na compañía francesa de modes Hermès en 1978. Dempués de graduase na École du Louvre, en 1981, empezó a trabayar pa la casa de modes francesa Jean Patou.

Cola ayuda de Jean-Jacques Picart, Lacroix llogró comercializar ropa popular temporada tres temporada. Colores brillosos, luxu y perfeición nos acabaos fixeron que Lacroix y Picart convertir en populares diseñadores naquella dómina.

Más tarde, en xineru de 1987, Lacroix ganó'l premiu al Diseñador estranxeru más influyente per parte del Conseyu de Diseñadores de Modes d'Estaos Xuníos.

L'alta cordura de Christian Lacroix editar

En 1987, inauguró la so propia casa d'alta cordura, revolucionando les pasareles con un estilu gayoleru, luxosu y al empar xuvenil, de llinies recargaes onde relluma la maestría de los artesanos de la cordura. Creó tamién una llinia de Prêt-à-porter, que los sos diseños inspirar en diverses cultures, más senciellos y cómodos d'usar a diariu. Los críticos comentaron que Lacroix nun entendía'l tipu de vestuariu que la muyer trabayadora precisaba. En 1989, Lacroix llanzó coleiciones de xoyes, carteres, zapatos, antioyos, bufandes y corbates. Este mesmu añu, inauguró tiendes en París, Arles, Aix-en-Provence, Toulouse, Londres, Xinebra y Xapón.

Llinies d'espardimientu editar

En 1994, Lacroix llanzó la llinia Bazar. Les sos coleiciones mientres 1994 taben basaes na cultura y folclor antiguos.

En 1996, llanzó una llinia de vaqueros.

En 1997, foi presentada la llinia llamada L'Arte de la Mesa, d'artículos pal llar, n'asociación cola prestixosa casa Christofle. Tamién s'algamar un alcuerdu de llicencia anguaño cola empresa Pronovias nel que podría presentar una llinia de Bodes Christian Lacroix.

En 1999, llanzó la so primer llinia d'arumes florales y en 2000 terminó una gama de nuevos accesorios qu'incluyía xoyería semi-preciosa.

En 2001, Lacroix creó una llinia pa neños y en 2002, presentó un arume, Bazar, creáu por Bertrand Duchaufour, Jean-Claude Ellena y Emilie Copperman.

En 2004, la firma llanzó una llinia de llencería femenina, según una llinia de ropa d'home.

El so estilu barrocu, teatral, ta infuido de xuru pol so trabayu nesi mediu. Destaca'l gayoleru usu del color y la llibre yuxtaposición de testures, teles y materiales nes sos creaciones. Son constantes nel so desfiles les referencies a la cultura provenzal y español, trataes con una enorme dosis de creatividá y amor pola artesanía y el luxu.

Trabayó como direutor creativu pa la casa de moda italiana Emilio Pucci dende 2002 hasta 2005. Terminó esti trabayu con un alcuerdu amistosu, una y bones él y l'empresa creíen que les sos múltiples dedicaciones, cuantimás la so propia marca, robáben-y enerxía pal trabayu na mesma.

Christian Lacroix diseñó munchos vistíos pa estrelles de Hollywood, ente elles, la cantante Christina Aguilera.

Tamién foi'l diseñador del nuevu uniforme del personal y de la tripulación de la compañía Air France en 2004, y pijamas roblaos por él yeren partíos a los pasaxeros que viaxen en primer clase.

La firma llegó a tener 60 puntos de venta dientro de Francia (departamentu de ventes incluyíu), y un total de 1.000 puntos de venta alredor del mundu.

Nel iviernu de 2007, acomuñóse con Avon Cosmetics pa introducir una nueva fragrancia esclusiva, llamada Christian Lacroix Rouge (pa muyer) y Christian Lacroix Noir (pa home).

La esposición Christian Lacroix Costumier, presentada nel Muséu Nacional de Singapur de marzu a xunu de 2009, amosó los sos diseños pa la ópera, el teatru, la danza y la música.

El final de la firma editar

A pesar de la sonadía que Christian Lacroix esfrutó mientres les décades de 1980 y 1990 del sieglu XX, siendo consideráu unu de los diseñadores más influyentes y almiraos, tou ello nun foi abondu pa encarar los problemes económicos de la so firma. La so última coleición d'alta cordura, presentada en xunetu de 2009, marcó'l final del so nome nel mundu de la moda.[3]

A pesar de que Lacroix arrenunció dende esi momentu a los desfiles d'Alta cordura, cerró la mayoría de puntos de venta y tuvo que despidir a cuasi tolos emplegaos de la firma, arrenunciando inclusive al usu comercial del so nome, la so rellación col mundu de la moda sigue. Nel añu 2011 el creador anunció una collaboración cola firma española de moda Desigual, pa crear una llinia esclusiva de prendes.[4]

Referencies editar

[5]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0480295. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. http://www.revistamujer.cl/2009/12/20/01/contenido/19_794_9.shtml/
  4. https://www.elmundo.es/yodona/2011/01/13/moda/1294939429.html
  5. Lacroix Stylings

Enllaces esternos editar