Abrir el menú principal

Cleptocracia (del griegu clepto, 'robu'; y cracia, 'fuercia' = dominiu de los lladrones) ye l'establecimientu y desenvolvimientu del poder basáu nel robu de capital, institucionalizando la corrupción y los sos derivaos como'l nepotismu, el clientelismo políticu y/o'l peculado, de forma que estes aiciones delictives queden impunes por cuenta de que tolos sectores del poder tán corruptos, dende la xusticia, funcionarios de la llei y tol sistema político y económico.

Ye un términu de recién acuñamientu, y suelse usar despectivamente pa dicir qu'un gobiernu ye corruptu y lladrón.[1]

CarauterístiquesEditar

Nuna cleptocracia, los mecanismos del gobiernu del estáu dedíquense cuasi dafechu a gravar los recursos y a la población del país, per mediu d'impuestos —non retribuibles a ellos— esviadures de fondos, etc. Los dirixentes del sistema amasen grandes fortunes personales, cuantimás el presidente o'l mayor cargu de xefe d'estáu, al pie de los más allegaos como los ministros, gobernadores, alcaldes y asesores personales. El dineru ye llaváu o s'esvia a cuentes bancaries secretes, polo xeneral en paraísos fiscales, como encubrimiento del peculado o robu.

Les economíes de los réximes cleptocráticos tienden a aparrar costantemente, pos la corrupción sistemática niciada pol gobiernu significa que la economía ta subordinada a los intereses de los cleptócratas. Amás, les economíes basaes na estraición de materies primes (exemplu, los minerales y el petroleu) pueden ser particularmente propenses a ser cleptócratas.

Históricamente, l'ambiente sociopolítico asociáu al sistema colonial —la dominación de países colonizaos, onde les sos economíes son bien vulnerables al depender por un númberu pequeñu de materies primes— foi particularmente gustante a la creación de les últimes cleptocracias: África y América Llatina son les rexones más propenses.

Dellos analistes utilicen el términu 'cleptocracia' pa desacreditar los procesos políticos que dexen que les grandes corporaciones sían influyente na política. Ralph Nader llamó a Estaos Xuníos una cleptocracia, nesi sentíu de la pallabra, mientres la campaña presidencial del añu 2000 d'esi país.[ensin referencies] De toes formes, un términu más esactu pa esta influencia sobre un estáu ye la plutocracia.

CleptócratasEditar

 
El expresidente del Zaire, Mobutu Sese Seko con Richard Nixon en 1973.
 
Ferdinand and Imelda Marcos con Ronald Reagan en 1982.

Ranking de Tresparencia InternacionalEditar

Según un índiz realizáu retrospectivamente dende 2004 por Tresparencia Internacional, los diez mayores líderes cleptócratas internacionales yeren los siguientes:[2]

Ye de faer notar que la ideoloxía (o supuesta ideoloxía) tien pocu que ver pa ser cleptócrata; asina, puede calificase como cleptócratas a socialdemócrates, como Milosevic, o capitalistes, como Suharto.

Ver tamiénEditar

ReferenciesEditar

  1. Marques, Rafael. Diamantes de sangue: corrupção y tortura em Angola. Lisboa: Tinta-da-China, 2011, 230p.
  2. Artículu de BBC News del 25 de marzu de 2004, citando a Transparency International

Enllaces esternosEditar