Constantino IV (en llatín: Flavius Constantinus Augustus; griegu: Κωνσταντίνος Δ' [Kōnstanpito IV]; 649-685) foi un emperador bizantín que reinó ente 668 y 685. Llogró estabilizar les fronteres del Imperiu bizantín y recuperar parte del prestíu perdíu a lo llargo del sieglu VII.

Constantín IV
emperador bizantino (es) Traducir

654 - 14 setiembre 685
Constante II (es) Traducir - Xustinianu II
Vida
Nacimientu Constantinopla652
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Muerte Constantinopla10 de xunetu de 685 (32/33 años)
Sepultura ilesia de los Santos Apóstoles
Causa de la muerte Disentería
Familia
Padre Constante II
Madre Fausta
Casáu con Anastasia (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía heracliana (es) Traducir
Oficiu políticu
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Constantino yera'l fíu mayor del emperador Constante II. Foi nomáu coemperador al pie del so padre en 654,[1] cuando entá yera un neñu y convirtióse n'emperador dempués de que Constante II fuera asesináu en 668 en Siracusa.[2] Los sos hermanos menores Heraclio y Tiberio tuvieron acomuñaos con él al tronu imperial. Devolvió la capitalidad del Imperiu a Constantinopla, que la perdiera mientres el reináu del so padre.

El primer retu al que se tuvo qu'enfrentar Constantino IV foi'l rearmamientu del poder árabe. Los árabes habíen estáu sumíos nos últimos años nuna guerra civil del que resultó finalmente triunfante'l califa omeya Muawiya I. Los árabes acabaren la so guerra civil y el nuevu Califatu Omeya decidió atacar a los bizantinos pa gana-yos definitivamente.

Sitiu de Constantinopla (674-678) editar

En 674 la flota árabe atacó Constantinopla per mar sometiendo la ciudá a un asediu que duraría 4 años. Mentanto, los eslavos atacaron Tesalónica.[2] En 678 los bizantinos llograron finalmente refugar l'asediu árabe n'emplegando'l fueu griego[3] contra la flota árabe na batalla de Syllaeum. Foi una de les primeres vegaes que s'utilizó esta arma en combate. Los árabes fueron refugaos al ser simultáneamente vencíos n'Anatolia. La derrota árabe aumentó'l prestíu de los bizantinos, que roblaron la paz col Califatu Omeya en cuenta de un tributu añal que'l califa tenía de pagar al emperador.[4]

Últimos años editar

En 680 Constantino convocó'l VI Concilio Ecuménicu (conocíu tamién como Tercer Concilio de Constantinopla),[2] que reafitó la doctrina alcordada nel Concilio de Calcedonia (451).[5] La mayor parte de los monofisitas, que constituyíen la mayoría relixosa en Siria y Exiptu, quedaren fora de les fronteres del Imperiu,[2] polo que nun tenía sentíu buscar un compromisu ente esta herexía y la ortodoxa cristiana[6] no referente a la naturaleza de Cristu. Les doctrines del monotelismu y el monoenergismu que fueren creaes como soluciones de compromisu y que los anteriores emperadores impulsaren como una forma d'atopar la paz relixosa dientro del Imperiu, fueron condergaes pol Concilio. Esto dexó reconciliar al emperador col Papa y el cristianismu occidental que s'opunxera firmemente a cualquier esviación de la ortodoxa alcordada nel Concilio de Calcedonia.

 
Constantino IV nuna moneda de la dómina

A pesar de los ésitos de Constantino IV al llograr la paz colos árabes y la reconciliación con Occidente; nun tuvo tanta suerte al defender les fronteres danubianas del Imperiu. Los búlgaros yeren un pueblu nómada procedente de les estepes ruses que llegaron al Danubiu escontra'l 670. Mientres los años nos que Constantinopla taba sometida al asediu árabe, los búlgaros se infiltraron al sur del Danubiu y asitiáronse nel territoriu de la moderna Bulgaria, onde sometieron a les tribus eslaves que vivíen na rexón.[2] Esi territoriu pertenecía formalmente al Imperiu bizantín, anque los desastres acaecíos a lo llargo del sieglu, había dexáu estensos territorios de los Balcanes fuera del control imperial. Una vegada llograda la paz colos árabes Constantino volvió la so mirada escontra'l norte y unvió una espedición en 680 destinada a desallugar a los búlgaros del territoriu al sur del Danubiu. La espedición sufrió una derrota desastrosa y eso forzó a Constantino a reconocer la esistencia del Primer Imperiu búlgaru en 681.

Los hermanos de Constantino IV; Heraclio y Tiberio fueren coronaos xunto a él como augustos,[7] a demandes de la población,[8] pero en 683 Constantino cortó-yos la llingua de tala forma que quedaron inhabilitaos como posibles candidatos al tronu.[2] Ello aseguró la socesión na figura de Xustinianu II, fíu de Constantino,[9] que foi coronáu emperador en 685 cuando'l so padre morrió de disentería.

Referencies editar

  1. Alexander Kazhdan ed. (1991), Oxford Dictionary of Byzantium, Oxford University Press.ed.1991. ISBN 978-0-19-504652-6, p. 500
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 2,5 R.Scott Moore. Constantine IV. De Imperatoribus Romanis (1997)
  3. John Jullius Norwich. Byzantium: The Early Centuries 1990, Penguin, ISBN 0-14-011447-5, p. 323"
  4. Norwich, p. 324
  5. Alexander Canduci. Triumph & Tragedy: The Rise and Fall of Rome's Immortal Emperors. 2010. Pier 9, ISBN 978-1-74196-598-8, p. 198
  6. Norwich, p. 326
  7. Dumbarton Oaks, Catalogue of the Byzantine Coins in the Dumbarton Oaks Collection, Vol. II, Part 2 (1968), pg. 513
  8. J. B. Bury. A History of the Later Roman Empire from Arcadius to Irene. Vol. II, MacMillan & Co., 1889, p. 308
  9. Norwich, p. 327

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Constante II
Emperador del Imperiu bizantín
668 - 685
Socesor:
Xustinianu II