El Cosplay (コスプレ Kosupure?), contraición de costume play (xuegu de disfraz),[1] ye una especie de moda representativa, onde los participantes, tamién llamaos cosplayers, usen amarutes, accesorios y traxes que representen un personaxe específicu o una idea. Los prauticantes de cosplay de cutiu interactúan pa crear una subcultura centrada na interpretación de roles. Una definición más amplia del términu "cosplay" aplica a cualquier usu de disfraz de xuegos roles fuera del escenariu, independientemente del so contestu cultural. Les fontes favorites pa esto inclúin cómics, cine, llibros, anime, manga y videoxuegos.

Cosplay de Koujaku, unu de los personaxes de la novela visual DRAMAtical Murder.
Cosplay del marine espacial de Warhammer 40.000, na Dragon Con, 2014.

El cosplay tien un enfoque cultural específicu dedicáu a la representación realista d'una idea o un personaxe propiu de la ficción; puede tener distintes variantes según la intención y el contestu, de normal faciendo una representación físico y dramático d'un personaxe. Ente les sos variantes atópense notablemente: la representación de personaxes antropomorfos, l'adaptación antropomorfa de personaxes zoomorfos, el cross-dressing, la representación de los roles de xéneru opuestos y el calter eróticu.[2]

Terminoloxía cosplay editar

El términu cosplay aniciar d'una contraición de costume (inglés pa disfraz) y play (inglés pa xugar), de normal utilizáu como una pallabra curtia pa reemplazar el términu orixinal, costume play, (xugar a amarutase). Denominar cosplayer a una persona que practica'l cosplay.

Delles versiones sobre l'orixe del términu atribúin la creación del términu cosplay a Nobuyuki Takahashi del estudiu xaponés Studio Hard en 1984, mientres la presentación de la Worldcon na ciudá de Los Angeles. Otres versiones menten que la primer apaición de la pallabra kosupure (コスプレ) foi nun númberu de la revista My Anime en 1983.[3] El términu en xaponés construyir con una abreviación por aciu l'usu de les mores iniciales en dos términos independientes pa la construcción d'un compuestu dafechu distintu; en dicha descripción costume deriva en kosu (コス) y play en pure (プレ).

Historia editar

El fenómenu del cosplay surdió sobre los años 1970 nos Comic Market de Xapón, que se celebren en Odaiba (Tokiu) llugares de compra/venta de Dôjinshi. Esti actu sigue realizándose dacuando. Ellí, grupos de xaponeses vistir de los sos personaxes favoritos de mangues, animes, cómics y videoxuegos. Asina pos felicidá práutica siempres tuvo bien rellacionada con estos productos, pero col pasu de los años, foise estendiendo hasta cruciar les fronteres del país del sol naciente y tomar otros campos a esta práutica onde se-y considera una subcultura xaponesa.

 
Cosplayers en Harajuku (Tokiu), vistíos como los integrantes de la banda Malice Mizer.

El númberu de siguidores del cosplay foi siempres n'aumentu, cada vez ye más común ver a cosplayers en cualquier celebración, y nun ye raru güei día, ver que nos estrenos de les grandes producciones de cine, dellos grupos axúntense afatiaos coles sos meyores gales nes sales de cine.

Los concursos de cosplay son bien habituales nes convenciones d'anime y en dalgunes tiense la oportunidá d'entrar de baldre por llevar puestu'l disfraz. De xacíu, en dichos eventos abonden los llamaos kameko (kamera kozo, mozu de la cámara), (anque hai diferencies, yá que kozo ye una forma porcaz de llama-y a un neñu, otros creen que se-yos diz kameko por "Kamera Otoko", que significa home-cámara) que se dediquen a sacar semeyes de los cosplayers, tres los que, dependiendo de los costumes del llugar, ufiérten-yos copies como regalu o les incorporen a les galeríes d'estes persones.

Los cosplayers más curiosos son los más fotografiaos y suelen arrodiase de fans, quien los siguen a cada actu al qu'asisten; y pasen a convertise en "Idols". Estos cosplayers facer en cierta forma profesionales; pero munches vegaes atentando contra derechos d'autor por cobrar dineru nos actos onde los conviden y ensin pagar derechos pol usu de la imaxe y/o marca d'un personaxe al creador o empresa.

La trescendencia del cosplaying alredor del mundu refléxase muncho más nos mozos consideraos como xeneración Y, o millenias. Mozos que busquen atopar una identidá más globalizada ensin centrase nun namái estilu de vida; poro, esisten cosplayers que pueden considerase roqueros, artistes gráficos, DJ's, etc.

Dientro del cosplay esisten dellos enclinos onde podríen destacar el crossplay, que consiste en vistite d'un personaxe del sexu contrario, o'l furry, que ye amarutase de dalgún animal dándo-yos carauterístiques humanes.

Competiciones editar

 
Cosplayer. New York Comic con. 2012

En diversos países entámense concursos de cosplay, frecuentemente en eventu d'historieta. Según l'organizador, otorgar mayor puntaje al disfraz o a la representación del personaxe.

Ye habitual que cosplayers d'una nacionalidá mover por cuenta propia a otros países pa participar en concursos de cosplay.

Puesto que el cosplay convirtióse nuna práutica xeneralizada en cuasi cualquier país que disponga d'un actu rellacionáu con anime, delles empreses aprovecharon pa realizar concursos internacionales ente los que podríamos destacar el World Cosplay Summit, celebráu en Xapón o la Yamato Cosplay Cup que se celebra en Brasil.

Crossplay editar

Crossplay (contraición ente cross-dressing y cosplay) ye un términu popular que refier a un tipu de cosplay nel que la persona amarutar d'un personaxe ficticiu del xéneru opuestu.[4]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Stuever, Hank (14 de febreru de 2000). «What Would Godzilla Say?» (inglés). The Washington Post. Consultáu'l 3 de xineru de 2008.
  2. Costuming the Imagination: Origins of Anime and Manga Cosplay[1], Theresa Winge. Archivu en project MUSE
  3. Origin of the word cosplay Artículu en YeinJee's Asian Journal publicáu'l 3 de xunetu de 2008; consultáu'l 3 d'agostu de 2012
  4. «FAQ: "What is CROSSPLAY"? and related word definitions». Cosplay.com (15 d'agostu, 2003). Consultáu'l 21 d'abril de 2007.

Enllaces esternos editar