Cynthia Ligeard

política francesa

Cynthia Ligeard (25 de xunu de 1962Numea) ye una política Neocaledonia. Dende'l 5 de xunu de 2014 hasta'l 1 d'abril de 2015 foi la Séptima presidenta del gobiernu de Nueva Caledonia. Foi Presidenta de l'Asamblea de la Provincia del Sur de 2012 a 2014 y enantes foi vicepresidenta de la mesma asamblea de 2011 a 2012. Anguaño ye parte del Gobiernu de Nueva Caledonia, ye responsable del Serviciu públicu y la Seguridá vial.

Cynthia Ligeard
President of the Government of New Caledonia (en) Traducir

Vida
Nacimientu Numea25 de xunu de 1962 (61 años)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Unión por un Movimiento Popular (es) Traducir
The Rally (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos editar

Nació en Numea col nome de Cynthia Parage siendo la tercer xeneración de François Parage, que foi condergáu a prisión en 1882. Estudió nel "collège Saint-Joseph-de-Cluny" y nel " lycée Blaise-Pascal"y depués graduóse en Francia y llogró una Maestría en llingües estranxeres (inglés-español) con especialización en comerciu internacional.

Depués de concluyir los sos estudios torno al so país y a la so ciudá natal, onde sería contratada pa trabayar en serviciu de cultura y celebraciones, planiando y entamando eventos y antroxos, sirviendo a los distritos.

Carrera política editar

En 2002, entró na política como Xefe de Personal del Alcalde de Numea, Jean Léques, una de les figures principales del Rassemblement pour la Calédonie dans la République (RPCP), principal partíu anti-ndependencia y principal partíu dominante nel gobiernu dende los Años 1980.

En 2004 nes Eleiciones Provinciales, Ligeard, apaeció na llista de la Coalición-UMP (Nuevu nome de la RCPC), coalición fecha pol saliente presidente de l'Asamblea Provincial del Sur y home fuerte de la política dende los Años 1970, Jacques Lafleur. Nestos comicios, el partíu tuvo'l so primera fuerte derrota dende la so creación, anque llogro'l 31,19% de los votos (17.094 votos) y llogró 16 de 40 escaños na Asamblea de la Provincia Sur y tamién llogró 13 de los 32 escaños al Congresu de Nueva Caledonia. Cynthia Ligeard llogró entrar en dambos cargos y conviértese nuna figura importante del so partíu, pos foi vicepresidente d'esti ante'l Congresu. Tamién foi nesi periodu 2004-2009, Miembru de la comisión permanente de l'Asamblea y por ente 2006-2007 foi Secretaria de dichu organismu.

Integró la reorganización del partíu que se preparar pa escoyer al so presidente, sería electu Pierre Frogier na primer votación interna en 2005. Ligeard nesta ocasión foi Vicesecretaria Xeneral y vocera.

En 2007, depués de la victoria de la Coalición-UMP nes eleiciones parllamentaries con 2 candidatos. El partíu volvió a les posiciones de lideralgu compitiendo col partíu L'Avenir ensemble, como parte d'esi nuevu allugamientu, Cynthia Ligeard reemplazó a Pierre Maresca na Presidencia del grupu ante'l congresu en Xunetu, y esi mesmu mes convertir en presidenta del Comité internu de Finances y Presupuestu y tamién vicepresidenta de la Infraestructura pública y Enerxía y de Tresporte y Comunicaciones, caltuvo estes posiciones hasta'l 2009, menos la postrera mentada qu'abandonó en 2008. Tamién fixo parte de la delegación del so partíu nel Alcuerdu de Numea en París 2007.

Nes eleiciones provinciales de 2009, nuevamente integra la llista de la Coalición-UMP na Provincia del Sur. El so partíu llogró ganar les eleiciones na provincia pero mengua en votos llogrando'l 28,54% (17.290 votos) perdiendo tamién un escañu con al respective de les eleiciones de 2004, baxando de 16 a 15 representantes y 12 d'ellos entren nel Congresu Nacional. Cynthia Ligeard llogra caltener los sos cargos.

Depués d'esto ocupo la direición de la Comisión de Vivienda, Urbanismu y Ordenación del Territoriu na so provincia hasta 2011, nel so gobiernu ocupar de la Electrificación y [{Suministru d'Agua Potable]] en llugar de la construcción de Viviendes sociales. El so proyeutu recibe l'aprobación de l'Asamblea por 29 votos contra 11 (tolos 11 integrantes del L'Avenir ensemble votaron en contra). Sicasí en 2012 foi anuláu'l proyeutu pol Tribunal Alministrativu de Numea de mayoría opositora. Tamién depués de les eleiciones ocupó la Presidencia de la Xunta de Savexpress pa la xestión d'autopistes de peaxe nel "Gran Numea" y el desenvolvimientu de la política provincial de tresporte y la conxestión urbana nes carreteres.

En 2011, Pierre Frogier arrenunció a la Presidencia de l'Asamblea de la Provincia del Sur col fin de fai una oficina de reconducción, ente dellos candidatos foi depués reelixíu ensin sorpresa con 21 votos contra 13 de Sonia Lagarde, 5 votos nulos y 1 que faltó. Depués Alain Lazare y Cynthia Ligeard llograron 21 votos contra 13 de Philippe Michel y Frédéric de Greslan. Depués d'esto Ligeard abandono la comisión qu'ocupara dende 2009 pa faese coles cuestiones de hábitat, salú, cultura y turismu.[1]

Con esti nuevu cargu tien una nueva apaición na escena provincial y al interior del so partíu, depués de que Hilarión Vendégou convertir en Senador de la república y estableciera la llexislación sobre'l doble mandatu, Ligeard afeutada restablez l'asamblea deliberante nel archipiélagu. Depués foi escoyida pa ser voceru del comité de sofitu de Nueva Caledonia a Nicolas Sarkozy a les puertes de les Eleiciones presidenciales de Francia de 2012 teniendo qu'aldericar colos partidarios de François Hollande.

Nes eleiciones parllamentaries de Xunu de 2012, la Coalición-UMP salió ganada ante L'Avenir ensemble. Gracies a esto Pierre Frogier punxo en marcha un proyeutu de remocicamientu y feminización nel partíu. Por tanto Ligeard abandono'l so cargu de voceru pero caltién el de Secretaria xeneral adxunta. Frogier anunció'l so arrenunciu a la presidencia de l'Asamblea de la provincia del sur, pa dedicase namái a la direición del partíu y propón el nomamientu de Cynthia Ligeard. Fechu que sorprendió a la política y medios locales pola curtia esperiencia d'ella y que nunca tuvo a la cabeza del movimientu.

Anque depués la Coalición-UMP cuntó col sofitu de tolos partíos pa caltener la presidencia de la provincia y con 24 votos contra 12 de Phillipe Michel y 4 de Sylvain Pabouty, Cynthia Ligeard salió electa como nueva dirixente de la institución. Nel so gobiernu dixo tener como prioridaes los mozos, víes, vivienda y silvicultura.

A la cabeza de la institución, enfrentar con Gaël Yanno líder de los disidentes que salió de la Coalición-UMP xunto a dos líderes provinciales pa xunise al "Movimientu Popular de Caledonia". Per otru llau por determinación de l'Asamblea Provincial, ciérrense 2 peaxes en dos víes de la Gran Numea y esta midida traxo una perda financiera a Saverpress, qu'agora s'atopa compensáu na so totalidá. Nel planu ambiental, aprobóse que la Rexón de los Grandes Llagos del sur convertir en sitiu Conveniu de Ramsar1Ramsar. Los grupos ambientalistas criticaron que nun s'incluyera tamién les árees de Prony y Pernod pol so potencial mineru, ante esto l'Asamblea respondió con dexar la creación d'una empresa conxunta pa esplotar los dos llugares, esto conduz a una gran oposición de Calédonie ensemble ya independientes pola poca compensación financiera a la comunidá. Phillipe Michel de Calédonie ensemble, dixo que revocaría esta midida si gana les eleiciones de 2014.

Cynthia Ligeard llanzó la so campaña'l 6 d'abril en Numea, destacando que buscara faer un tercer alcuerdu pa caltener a toos xuníos. El día de la eleición, la Coalición-UMP liderada por Ligeard termina nel segundu llugar n'a provincia del sur col 19,8% de los votos (13.560 votos) y 9 escaños na Asamblea Provincial, 7 d'ellos llogren entrar nel congresu incluyendo a un miembru del partíu escoyíu na provincia Norte. El partíu terminó bien tras en comparanza con Calédonie ensemble y Phillipe Gomes que llogró'l 36,4% de los votos y 16 escaños, 13 d'ellos entren nel congresu ente ellos 2 electos nel norte, YWCA terminó con 18,1% de los votos. Depués d'esto Ligeard robló con Gomes y Gaël Yanno, un alcuerdu de gobiernu solidariu onde ente otros se comprometíen a buscar conxuntamente un presupuestu equilibráu pa la so provincia.

El 16 d'avientu españó una crisis política cuando los Trés ministros de Calédonie ensemble de decidieron abandonar el cargu por cuenta de la oposición de la FPU d'adoptar una serie de midíes fiscales, por esto'l gobiernu saliente buscó quien ocuparía'l cargu temporalmente hasta'l 1 d'abril del 2015, finalmente Ligeard salió escoyida ganándo-y a Phillipe Germain de Calédonie ensemble. Depués de completar el cargu en 2016 foi escoyida como Xefe de Campaña rexonal pa Nueva Caledonia.

Referencies editar

Enllaces esternos editar