Dallas Buyers Club

película de 2013 dirixida por Jean-Marc Vallée

Dallas Buyers Club ye una película biográfica empobinada por Jean-Marc Vallée y protagonizada por Matthew McConaughey, Jared Leto, Jennifer Garner y Steve Zahn. La so hestoria ta basada na vida de Ron Woodroof, quien en 1992 foi suxetu d'un estensu reportaxe escritu pol periodista Bill Minutaglio pa The Dallas Morning News. Debutó nel Festival de Cine de Toronto el 7 de setiembre de 2013 y llegó a los cines estauxunidenses el 1 de payares del mesmu añu.

Dallas Buyers Club
Datos
Títulu orixinal Dallas Buyers Club (en)
Xéneru cine dramáticu[1], cine biográficu y cine LGBT
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 7 setiembre 2013
6 febreru 2014 (Alemaña)
6 marzu 2014 (Hungría)
Idioma orixinal inglés
Duración 117 min
Llugar de la narración Dallas
Rodaxe Nueva Orleans
Color en color
Ficha téunica
Direición Jean-Marc Vallée[5]
Producción Robbie Brenner[6]
Guión Craig Borten
Melisa Wallack
Música Danny Elfman
Fotografía Yves Bélanger
Edición Jean-Marc Vallée y Martin Pensa[2]
Repartu Matthew McConaughey[7], Jennifer Garner[7], Jared Leto[7], Bradford Cox[7], Dallas Roberts[7], Denis O'Hare[7], Griffin Dunne[7], Jane McNeill[7], Kevin Rankin[7], Michael O'Neill[7], Steve Zahn[7], Craig Borten[8], J. D. Evermore[8], Douglas M. Griffin[8], Steffie Grote, Adam Dunn y Scott Takeda
Ver llista completa
Compañíes
Productora Voltage Pictures (es) Traducir
Distribuidora Focus Features (es) Traducir, ProVideo[4] y Netflix
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[9]
FSK FSK 12
JMK llibre dende los 14 años
Medierådet pa mayores d'once años[10]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Trama editar

Na ciudá de Dallas en 1985, al vaqueru Ron Woodroof diagnostícase-y VIH y infórmase-y que-y queden trenta díes de vida. Primeramente niégase a aceptar el diagnósticu, pero dempués recuerda que tuvo sexu ensin proteición con una prostituta que se drogaba por vía intravenosa. Woodroof aína empieza a ser criticáu pola so familia y amigos, ye despidíu del so trabayu y finalmente ye desanunciáu de la so propia casa. Nel hospital atender la doctora Eve Saks, que lu cunta que se ta probando una melecina llamada zidovudina (AZT), un antirretroviral que se cree que podría enllargar la vida de los pacientes con VIH, y que ye la única droga que l'Alministración d'Alimentos y Melecines (FDA) dexa que se pruebe con humanos. Saks esplícalu que nos ensayos clínicos la metá de los pacientes reciben zidovudina y la otra metá placebo, una y bones ésa ye la única manera de determinar si la droga funciona.

Woodroof soborna a un trabayador del hospital por que-y dea AZT. Asina empieza a tomala, nota cómo la so salú deteriórase (tamién por causa del so consumu de cocaína). Cuando vuelve al hospital conoz a Rayon, una muyer tresxéneru, drogadicta y con VIH cola que s'amuesa contraria. Cuando ve que la so salú empiora, conduz hasta Méxicu pa consiguir más AZT. El doctor Vass, a quien se-y retiró la so llicencia médica americana, cúntalu que'l AZT ye "venenosu" y que "matu a cada célula cola qu'entra en contautu". Pa sustituyilo, Le receta Zalcitabina y péptido T, que nun tán aprobaos n'Estaos Xuníos. Tres meses dempués, Woodroof atopar con que la so salú ameyoró enforma. Asocédese-y que podría faer dineru importando les drogues y vendiéndo-y les a otros pacientes con VIH. Una y bones les drogues nun son illegales, ye capaz de trespasar la frontera con elles amarutáu de cura y xurando que son pa consumu propiu. Mentanto, la doctora Saks empieza a dase cuenta de los efeutos negativos del AZT, pero'l so supervisor, el doctor Sevard, obligar a siguir alministrándola.

Woodroof empieza a vender les melecines na cai. Vuelve contautar con Rayon, y, bien al so pesar, empiecen a compartir el negociu yá que ella puede apurrir más veceros. Los dos socios fundan el "Dallas Buyers Club" (Club de Compradores de Dallas), y cobren 400 dólares al mes por ser miembru. El club resulta ser un ésitu atayante. Woodroof empieza a respetar a Rayon y hasta a ve-y como una amiga. Cuando Woodroof sufre un ataque al corazón causáu por una dosis apocayá adquirida d'interferón, Sevard enterar de la esistencia del club y de les medicines alternatives y enóxase porque'l vaqueru atayó'l so ensayu. Al empar, Richard Barkley de la FDA confisca el inteferón y amenaza con detener a Woodroof. Saks ta d'alcuerdu en qu'hai ciertos beneficios pal VIH na esistencia de los clubes de compradores de medicines (esisten dellos en tol país), pero nun se siente con poder de camudar nada. Los procedimientos que la FDA usa pa investigar, probar y aprobar les melecines resulta tener defectos polos problemes que presenten los afeutaos pol VIH. Saks y Woodroof empiecen una amistá.

Barkley consigue que la policía faiga una redada nel Buyers Club, pero nun consigue más qu'una multa pa Woodroof. En 1987, la FDA camuda les sos regulaciones y toles melecines que nun son aprobaos pasen automáticamente a ser illegales. A midida que el club quedar ensin recursos, Rayon, que ye cocainómana, píde-y dineru al so padre y diz-y a Woodrof que vendió'l so seguru de vida pa consiguir dineru. Woodrof viaxa a Méxicu y consigue más péptido T. A la so torna, Ron enterar de que Rayon morrió dempués de que lu llevaren al hospital. Saks tamién ta bien disgustada pola so muerte, y pídese-y que dimita cuando l'hospital enterar de que ta derivando pacientes al Buyers Club. Ella niégase a obedecer y aportuna en que tendría de ser despidida.

A midida que pasa'l tiempu, Woodroof empieza a amosar compasión polos miembros del club que son del coleutivu LGTBQ y el dineru cada vez-y esmolez menos; la so prioridá ye asegurase de consiguir les melecines. El péptido T cada vez ye más malo de consiguir, y, en 1987, interpon una demanda contra la FDA. El cowboy busca'l derechu llegal a tomar la proteína, que yá se confirmó que nun ye tóxica pero entá nun s'aprobó. El xuez amuesa compasión y amonesta a la FDA, pero nun dispón de la potestá llegal pa faer namás. Cuando termina la película, na pantalla apaez un testu qu'esplica que la FDA dexó col tiempu que Woodroof tomara péptido T pa usu personal, y que morrió pola mor del VIH en 1992, siete años dempués de lo que los médicos predixeron.

Repartu editar

  • Matthew McConaughey interpreta a Ron Woodroof, un paciente real de VIH que trespasó melecines illegales hasta Texas cuando comprobó que yeren efeutivos y ameyoraben la so sintomatoloxía. Nuna entrevista con CBS News en febreru de 2014, McConaughey dixo qu'escoyó esi papel porque pensó que nun se trataba d'una hestoria cualesquier, yera la hestoria d'un "home selvaxe". McCounaughey nació y creció nes contornes de Dallas, polo que la cultura yéra-y familiar. Amás, pensó que'l guión yera "increíblemente humanu, ensin sentimentalismos. McCounaghey perdió cuasi 22 quilos pa interpretar a Woodroof nel filme.
  • Jennifer Garner interpreta a la doctora Eve Sacks, que trata pacientes con VIH como Woodroof y Rayon. Dempués de lleer el guión esplicó que "Oyera alrodiu de eso, y viera semeyes de Matthew perdiendo pesu. Realmente nun podía imaxiname cómo diba faelo, tando en casa tan tranquilamente".
  • Jared Leto interpreta a Rayon, una muyer tresxéneru (ficticia) con VIH qu'ayuda a Woodroof. Pa poder interpretar el papel de forma realista, Leto perdió 15 quilos, afaitóse les ceyes y se depiló el cuerpu enteru. Esplicó que la so representación basar nes persones tresxéneru que conoció mientres investigaba pal papel. Tamién esplicó que, cuando se camudó a Los Ánxeles en 1991, tuvo un compañeru de pisu que morrió de VIH. Trabayó na voz de Rayon mientres selmanes, y negóse a abandonar el personaxe mientres el rodaxe. Vallée, el direutor, declaró: "Nun conozo a Leto. Jared nunca m'amosó a Jared".
  • Denis O'Hare comno doctor Sevard.
  • Steve Zahn como Tucker.
  • Michael O'Neill como Richard Barkley.
  • Dallas Roberts como David Wayne.
  • Griffin Dunne como doctor Vass.
  • Kevin Rankin como T.J.
  • Bradford Cox como "Sunflower", l'amante de Rayon, un travesti morriendo de VIH.
  • Adam Dunn (cameo) como camareru.

Producción editar

 
Matthew McConaughey nel estrenu de Dallas Buyers Club nel Festival de Cine de Toronto.

Ron Woodroof foi'l suxetu d'un estensu reportaxe en The Dallas Morning News redactáu pol periodista y escritor Bill Minutaglio. Un mes antes del fallecimientu de Woodroof en setiembre de 1992, el guionista Craig Borten entrevistar pa preparar el guión. Borten grabó delles hores de conversación con Woodroof y tuvo accesu a los sos diarios personales. Borten escribió diez borrador distintos pa lo qu'él creía que se convertiría nuna gran película. Atraxo a Dennis Hopper pa dirixila y a Woody Harrelson pa protagonizala, pero'l proyeutu nun consiguió axuntar finaciación. Jared Leto almitió más tarde que recibió'l guión, pero enxamás lu lleó.

A fines de los años noventa, Marc Forster foi tentáu pa dirixir el filme, que tendría a Brad Pitt como Woodroof. Darréu, en 2008, el direutor Craig Gillespie y l'actor Ryan Gosling tuvieron en negociaciones colos productores hasta que Jean-Marc Vallée y Matthew McConaughey fueron contrataos. La hermana de Woodroof, supuestamente, taba acordies con que McConaughey interpretara a Ron. Al entamu del proyeutu, ella taba esmolecida polos actores que protagonizaríen la cinta, específicamente pola apariencia de Pitt y la personalidá de Gosling. En payares de 2012, anuncióse que Bradford Cox fadría los so debú cinematográficu al encarnar al amigu de Leto na película.

Leto perdió más de 14 kg (31 lb) p'actuar na película y confesó dexar de comer pa consiguir el so oxetivu más rápidu. El so pesu mínimu aportó a de 52 kg (114 lb). McConaughey, en tantu, baxó 23 kg (51 lb) pa interpretar a Woodroof.

El rodaxe tuvo llugar en Nueva Orleans, Louisiana, a mediaos de 2012, dempués d'un retrasu considerable qu'esmoleció a los productores y a la repartida. Jennifer Garner aseguró que la grabación duró venticinco díes. Pela so parte, McConaughey confesó esperimentar una nueva forma de faer cine: ensin reflectores, una sola cámara y tomes de quince minutos de duración. La metá de tomar fueron allumaes con lluz artificial y la otra metá non. Vallée dixo: "Entós tuvi la oportunidá perfecta pa intentar rodar una película ensin llume artificial usando la Cámara dixital Alexa. Como la REDE, la Alexa ufierta un ampliu espectru de colores y solombres inclusive nes condiciones más escures de llume natural. Sentí que yera l'enfoque correutu pa esti proyeutu. L'aspeutu y la sensación suxuría que tábamos prindando la realidá; anque Dallas Buyers Club nun fora un documental en conteníu o estructura, pudo tener esa cualidá sutil. Rodamos la película manualmente al 100% con dos oxetivos, unu de 35 milímetros y otru de 50. Estos avérense a los actores y non sesgan les imáxenes. [Direutor de Fotografía] Yves Belanger afixo cada toma a 400 o 1600 ASA (sensibilidá a la lluz) amosando distintu balance de color."

Premios y nominaciones editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.nytimes.com/2013/11/01/movies/matthew-mcconaughey-stars-in-dallas-buyers-club.html?partner=rss&emc=rss. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 17 agostu 2016.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/166259/premierfilmek_forgalmi_adatai_2014.xlsx.
  5. URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/es/film472295.html. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  6. URL de la referencia: http://www.dvdsreleasedates.com/movies/5929/Dallas-Buyers-Club-2013.html. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  7. 7,00 7,01 7,02 7,03 7,04 7,05 7,06 7,07 7,08 7,09 7,10 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0790636/fullcredits. Data de consulta: 26 mayu 2016.
  8. 8,0 8,1 8,2 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  9. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/138865.
  10. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos editar