Abrir el menú principal
Mapa del baxu Exiptu.

Damieta o Damietta (árabe: دمياط Dumyāt) ye la capital de la gobernación del mesmu nome, n'Exiptu. Ta alcontrada na mariña del mar Mediterraneu, nel delta del Nilo, cerca de la desaguada d'unu de los dos grandes ramales del ríu Nilo, 191 km[1] al norte de El Cairo.

La ciudá moderna tien 203.187 habitantes (nov. 2006).[2]

Índiz

HistoriaEditar

La ciudá, conocida como Tamiat na antigüedá, tenía un importante puertu, pero nel periodu helenísticu tornó dempués de la construcción del puertu de Alexandría.

Damieta foi un enclave bien importante nos sieglos XII y XIII, mientres les Cruzaes. En 1169, una flota del Reinu de Jerusalén, unviada pol Imperiu bizantín, atacó'l puertu, tomándolo, pero finalmente los cruzaos fueron vencíos por Saladino.

 
Ataque al puertu de Damieta mientres les cruzaes. Pintura al oliu de Cornelis Claesz. van Wieringen.

Anguaño, con un canal que la comunica col ríu Nilo, convirtióse otra vegada nun importante puertu d'Exiptu.

En Damieta nació Gamal Abdel Nasser, el segundu presidente de la república exipcia.

EconomíaEditar

Damieta dispon d'una gran planta de gas natural, que tien una capacidá de cinco millones de tonelaes per añu. La planta ta compartida por Segas, una empresa española amestada a Unión Fenosa Gas (qu'utiliza un 40%), la compañía italiana ENI (40%) y les compañíes exipcies EGAS y EGPC (10% caúna). Nel 2008 empieza la construcción del segundu tren que va ampliar n'otros cinco millones de tonelaes de gas natural líquidu per añu.

NotesEditar

Enllaces esternosEditar