Edris Rice-Wray

médica estauxunidense (1904–1990)

Edris Roushan Rice-Wray Simon (21 de xineru de 1904Nueva York – 19 de febreru de 1990San Andrés Cholula (es) Traducir) foi una científica y activista estauxunidense.

Edris Rice-Wray
Vida
Nacimientu Nueva York21 de xineru de 1904
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte San Andrés Cholula (es) Traducir19 de febreru de 1990 (86 años)
Estudios
Estudios Universidá Cornell
Universidá Northwestern
Universidá de Michigan
Vassar College
Oficiu médica
Premios
Creencies
Relixón Fe Bahá'i
Cambiar los datos en Wikidata

Pionera na investigación médica qu'ayudó a probar el valor de la píldora anticonceutiva oral, y trabayó nes primeres investigaciones sobre la inyeición anticonceutiva. Recibió'l premiu del sesquicentenario de «la conocencia , la sabiduría y el coraxe de serviciu»" de la Universidá de Michigan en 1967. El periódicu estauxunidense The Wall Street Journal-Home Journal nomar una de los 75 muyeres más importantes d'América en 1971.

Nel Vassar College llogró la so llicenciatura en Medicina. Na Universidá de Michigan llogró una especialidá médica en Salú Pública. Na Universidá Northwestern University llogró una especialidá médica en Planificación Familiar. Asistió tamién a la Universidá Cornell, onde foi miembru de la hermandá de muyeres Alpha Phi.

Foi miembru del cuerpu docente de la Escuela de Medicina de Puertu Ricu y direutora médica de l'Asociación de Planificación Familiar del mesmu país. Participó nos primeros ensayos clínicos a gran escala de trabayu de la hestoria por más de 17 años hasta que la ONX (Organización de les Naciones Xuníes) llamar pa trabayar en Méxicu, onde fundó en 1959 la primer Clínica de Planificación Familiar de la Ciudá de Méxicu, el periódicu El Universal citó: «Ye la primer clínica de planificación n'América Llatina».

Ella atendió y consultó a delles muyeres mexicanu y motivo a usar la pastilla anticonceutiva na so Clínica Asociación Pro-salú Maternal fundada en 1963 tamién na ciudá de Méxicu, onde foi direutora. A la fin de prosiguir en demostrar la eficacia y seguridá de la píldora, los ensayos n'humanos tuvieron que ser llevaos a cabu y reportar les meyores que se llograba cola píldora, esi yera unu de los trabayos qu'efeutuaba. Puertu Ricu foi escoyíu como un sitiu de prueba en 1955, en parte porque nun había una rede esistente de clíniques de control de natalidá qu'asistieren a les muyeres de baxos recursos na isla. Los ensayos empezaron ellí en 1956, dalgunes de les muyeres fueron convidaes a probar la píldora (Enovid) y la Dr. Rice-Wray escribiólu a Gregory Goodwin Pincus (biólogu d'Estaos Xuníos ya investigador quien co-inventó la píldora anticonceutiva oral combinada) y ella informó [la pastilla] «da cientu per cientu de proteición contra l'embaranzu pero causa delles reacciones secundaries y eso nun dexa que sían aceptables». cada esperimentu foi supervisáu pola Dr. Edris Rice-Wray ella siempres tenía la ventaya de tar cerca de la xente y atendelos clínicamente, la Dr. Rice-Wray nunca perdió'l so interés en faer que la píldora fora una realidá y en buscar métodos más eficaces pal control de la Natalidá.

Vassar and Nothweastern for Dr. Edris Rice-Wray
Dr. Rice-Wray whit her support team
Prosalud Maternal Clinic Association

Hubo más de 50 publicaciones de la Doctora que falaben sobre'l control de la natalidá y d'investigaciones que la Dr. Rice-Wray fixo; na revista Life na década de 1970 foi publicáu como muyer importante de la década. Recibió dellos premios pol so llabor nel espardimientu de la píldora n'América Llatina por demostrar la so eficacia y beneficios, ella foi la consignataria de Planned Parenthood Federation of America (Federación de Planificación Familiar d'Estaos Xuníos). En 1978 recibió l'importante premiu Margaret Sanger Award.

Importábalu enforma la salú pública y el bienestar de la nación mundial ye por eso que fizo un munchos discursos sobre «El valor de la píldora anticonceutiva», «La igualdá del home y muyer», «Los fechos de los métodos anticonceutivos», «El problema pa les madres qu'albuerten», «El crecedera demográfica», «La población nos años posteriores», etc. en 1965 pronunció un discursu col presidente de la Clínica de Planificación Familiar d'EE. XX. Alan Guttmacher sobre la crecedera de la población y la demanda de servicios y productos alimenticios pa les naciones y lo difícil que va ser pa los años 2000.

Ensin la contribución clave de les muyeres nunca sería posible la píldora anticonceutiva.

El 11 de mayu de 1960 salió a la venta per primer vegada la píldora anticonceutiva. Na actualidá considérase que Margaret Sanger, Katharine McCormick y Edris Rice-Wray son les madres» de la píldora anticonceutiva.

En febreru de 1956, la Dra. Rice-Wray aportó a supervisar un gran estudiu sobre la píldora anticonceutiva (BCP) realizáu pol Dr. Gregory Pincus[1] na so unidá de salú pública en Río Piedres (Puertu Ricu) ―un complexu de viviendes de baxos ingresos nun suburbiu de San Xuan (Puertu Ricu)―. Cola ayuda d'una trabayadora social, Iris Rodríguez, la Dra. Rice-Wray empezó a reclutar a muyeres casaes con fertilidá reconocida por que participaren nun ensayu clínicu de la píldora anticonceutiva (BCP).[2]

Un grupu de tratamientu de 100 muyeres comparar con un grupu de 125 usuarios de condones o diafragmes. De les primeres 100 muyeres participantes, 30 retiráronse por cuenta d'efeutos secundarios adversos qu'un artículu periodísticu publicó. Hubo munchos participantes dispuestos que taben ansiosos de tomar los llugares de los qu'abandonaron. Nun ye sorprendente que, una vegada que se corrió la voz, más muyeres de baxos ingresos trataron d'inscribise nel estudiu. Les muyeres de clase alta económicamente falando tamién llegaron a la clínica pa pidir la píldora anticonceutiva (BCP).[3]

Edris Rice-Wray M.D. Consulting Medically people with low income

N'avientu de 1956 por cuenta del so trabayu cola píldora anticonceutiva, la doctora Rice-Wray foi primida a arrenunciar pola ONX y OMS a la Secretaria de Salú de Puertu Ricu pa ser parte de la OMS de Méxicu porque solicitaben el so llabor. Pero antes de dise a aceptar una posición cola Organización Mundial de la Salú (OMS) en Méxicu, Rice-Wray informaba que 221 muyeres taben tomando correutamente la píldora anticonceutiva (BCP),[3] y nun tuvieren nin un solu embaranzu y cuando elles decidan van poder embarazase ensin problemes. Afortunadamente, ella siguió'l so trabayu, cola OMS en Méxicu. Ella tamién ayudó a entamar la píldora anticonceutiva (BCP) faciendo ensayos clínicos n'Haití en 1957. La mayoría de los datos clínicos iniciales sobre píldora anticonceutiva (BCP) pueden venceyase a los esfuercios de la doctora Rice-Wray y los sos collaboradores. Con esta base, la pastilla anticonceutiva podría ser presentada ante l'Alministración d'Alimentos y Melecines (FDA).

Na década de 1970 Rice-Wray treslladar a Puebla, nel conceyu de Cholula, onde trabayó como profesora na UDLA nos campos de la ecoloxía, l'Antropoloxía y Estudios de la Población, onde siguió teniendo consultes médiques ayudando y apurriendo conocencies a la medicina en San Pedro Cholula y en San Andrés Cholula (Puebla) incluyendo propaganda del usu de la píldora anticonceutiva y onde nel añu 1985 foi nomada socia emérita de l'Asociación Médica de Cholula. Mientres los últimos díes de la so vida, vivió en Cholula, Puebla, Méxicu, y morrió na so casa en San Andrés Cholula, acompañada de les sos fíes y nietos.

Ella convirtióse a la fe bajai.

La Dra. Rice-Wray nuna conferencia en Mexicali (Méxicu).

«Portales de la llibertá»[4] con permisos pa publicar en Méxicu pola Doctora Edris Rice-Wray.

Reseña del llibru: The birth of the pill (La nacencia de la pastilla anticonceutiva) editar

Cuchu de cocodrilu, güesu de papalba, testículos de castor: Estos son namái trés de los ingredientes inverosímiles que los seres humanos utilizaron nun intentu d'evitar l'embaranzu mientres los sieglos pasaos. Pero foi, finalmente, la progesterona coneyu, y un amiestu de plantes melecinales indíxenes mexicanes qu'apurrieron la clave de seguridá, un control de la natalidá efeutiva, y de tal manera hai una apasionante hestoria, una que Jonathan Eig cuenta con suspensu y elegancia en La nacencia de la píldora.

La hestoria empieza en 1950, con una xunta d'una nueche d'iviernu «percima de Park Avenue [...] una vieya a quien-y encantaba'l sexu» y un científicu comparáu una vegada como Frankenstein. La muyer yera Margaret Sanger, que pasara 40 años nuna cruzada pa empecipiar la organización de la planificación familiar. El científicu yera Gregory Pincus, autor de polémicos intentos de criar coneyos nuna placa de Petri. Sanger esplicó a Pincus el so suañu de tola vida, una idea tan escandalosa como pa paecer máxica: un métodu baratu, daqué senciellu pal control de la natalidá que dexara que'l sexu fuera bonal y que nun dexara cometer errores nel calor del momentu. Una muyer tenía de ser capaz d'utilizalo ensin la conocencia de la so pareya sexual. Tenía que ser reversible y seguro, polo que si la muyer quería quedar embarazada, ella pudiera nun futuru faelo ensin repercusiones negatives pal so fíu. Lo meyor sería una píldora. «¿Puedes faer eso?», preguntó-y Sanger a Pincus.

Ye difícil recordar güei lo radical qu'esta proposición foi en 1950. La busca de Sanger yera lliberar a les muyeres a tener rellaciones sexuales ensin el mieu o la posibilidá d'un embaranzu, lo que-yos dexa siguir la so educación, carreres, igualdá de condiciones colos homes, y salú. El control de la natalidá disponible en forma de preservativos como condones y diafragma tenía un altu índiz de fracasu nesos tiempos. Les muyeres taben desesperaes por controlar el tamañu de les sos families, como lo demuestren les 250 000 cartes que recibió Sanger pidiéndo-y ayuda:

Tengo 30 años d'edá y tengo 11 fíos. Tengo mal los reñones y toi enferma del corazón. Sra. Sanger, ¿puede usté ayudar por favor? Señora tengo un par de selmanes [d'embaranzu] y nun sé cómo siguir alantre. El mio maríu llora y sufre porque toi enferma. El médicu nun va faer nada por mi. Los médicos son homes y nun tuvieron un ñácaru, asina que nun tienen llástima.
JM

Esti llibru contién más detalles qu'ilustra les dures vides de les muyeres antes de la llegada de la píldora, que fai un trabayu maxistral y una esplicación de la imaxinación, l'esfotu y atrevencia que tomó pa solliviar la so difícil situación del mundu. Na década de 1950, na mayor parte de los Estaos Xuníos de Norteamérica, l'espardimientu d'información del control de Natalidá aportó a illegal por cuenta de la «obscenidad» de les lleis y pola so rigurosidad; por motivu de la violación d'estes lleis, Sanger foi arrestada munches vegaes na so llarga carrera. en 1917, un xuez de primera instancia sentenció que les muyeres «nun tienen el derechu a copular cola sensación de seguridá de que nun va haber un embaranzu resultante».[5]

Ficheru:Book review 'The Birth of the Pill,' by Jonathan Eig - The Washington Post - Google.jpg
Crítica del llibru The birth of the pill.

Pincus tamién yera una persona qu'aceptaba riesgos, negó un puestu en Harvard polos sos esperimentos radicales cola fertilización in vitro. Pero con 2000 dólares de Sanger y de l'Asociación de Planificación Familiar, estableció un llaboratoriu en Worcester (Massachusetts) y ―xunto con otros dos científicos, MC Chang y Hudson Hoagland― empezaron a probar con coneyes les inyectándo-yos de la hormona progesterona. Pincus atopó que, a pesar de los vezos d'apareyamientu prolíficos, nun s'embarazaben. La emoción xenerada por esti descubrimientu ye tan emocionante pa lleer; La investigación científica, non codalosa, motiváu por Pincus (negar a patentar la so investigación), pero precisaba más dineru pa siguir el so trabayu. Introducir na Investigación a Katharine McCormick. Ella yera «feroz y encantadora», una de les primeres muyeres en graduase con un títulu nel MIT y l'heredera d'una gran fortuna. Ella habíase fechu amiga de Sanger, ayudando a abrir la primer clínica de planificación familiar en Brooklyn en 1916. Una de les munches anécdotes maraviyoses nesti llibru cunta cómo, en 1923, McCormick se atrevio y ayudó a contrabandear más de 1000 diafragmes d'Europa nos dobladillos cosíos de la ropa d'alta cordura y unviáu a Estaos Xuníos.

En 1952, McCormick empezó a financiar la investigación de Pincus, pero más que dineru, Pincus precisaba suxetos pa prueba humanos. Taba seguru de que les muyeres con impaciencia en probar un nuevu métodu anticonceutivu aceptaríen. Mientres sieglos les muyeres emplegaron medios peligrosos pa poner fin a embaranzos ensin deseyar como inyectase a sigo mesmes aguarrás, utilizaben sondes, inxiriendo mestranzos de mosca española y aceite tanaceto. El problema pa Pincus sería cómo ameyorar «les llendes de la llei y l'ética» pa poner a prueba la progesterona nes muyeres. Precisaba l'ayuda d'un médicu d'enfotu.

John Rock yera'l so home, xefe de la clínica d'esterilidá nel Hospital Gratis pa Muyeres de Boston (Estaos Xuníos). Él tuviera ciertu ésitu nel tratamientu de problemes de fertilidá femenina, dando a los sos pacientes la progesterona y l'estróxenu, siendo un católicu devotu. Rock escuchó cuando los sos pacientes espliquen les complexidaes de la vida de les muyeres: dellos repulgos por albuertos mal practicaos, otros nos problemes de salú por causa de los embaranzos múltiples, munchos tratando de criar a más fíos de los que podríen sofitar. Decenes de los sos pacientes ciscáben-y una histerectomía: foi l'únicu métodu que «Como la compasión de garantizar el fin de los sos díes d'embaranzu. [...] Acorviáu pola so devoción escontra la Ilesia católica, «les opiniones relixoses de Rock camudaron».

Pincus empezó ensayos de progesterona con dalgunos de los pacientes de Rock. L'equipu más tarde reclutó enfermeres y probando con enfermos mentales ensin el so consentimientu. Les pruebes fueron una enorme carga: Los participantes soportaron biopsies endometriales, frotis vaxinales diarios, la temperatura eleváu, y los efeutos secundarios tales como estomagaes. Poques muyeres podíen soportar la rutina de tiempu abondu pa llograr resultaos fiables. Finalmente, l'equipu incluyó a la Dra. Edris Rice-Wray, una médica de Puertu Ricu. Una «rebalba», que quería ayudar a les madres probes de la isla llindaren el númberu de fíos que niciaben (en permediu de 6,8 fíos per cada muyer). A partir de 1956, la progesterona espachar a les muyeres en Puertu Ricu y n'Haití. Estos suxetos del ensayu son heroínes anónimes. Eig escribe que los científicos violaron dos protocolos d'investigación de la medicina moderna. Nun informaron a los pacientes de la finalidá del estudiu nin los alvirtieron de posibles riesgos.

¿Foi deshonesto? La mayoría diría que sí. Pero nun violaron nenguna de les lleis médiques d'esa epoca. Nesa dómina nun esistíen esos protocolos de la medicina moderna. Los científicos estimaron: la so melecina resultó seguro, y funcionó.
Jonathan Eig

En 1960, la FDA aprobó la píldora pal so usu como control de la natalidá nos Estaos Xuníos. Rock primió'l proyeutu al Papa por que-y diera la bendición, tamién, de que los católicos taríen d'alcuerdu en que la píldora nun yera más qu'un refinamientu del métodu del ritmu» que la ilesia sancionaba, yá que utiliza les hormones naturales del cuerpu pa controlar la fertilidá. Pero en 1968, una encíclica papal llanzó estes esperances. Rock, polos sos esfuerciu, foi llamáu «un violador moral». Sicasí ente los 100 millones de muyeres en tol mundu que tomen la píldora anguaño munches son católiques y yá ye vistu para bien na Ilesia, ensin dulda porque tou cambéu que se llogra para bien de la sociedá pero qu'implica un gran cambéu siempres va haber torgues y crítiques pola llei y la ilesia pero al ver los sos beneficios la sociedá aceptar pal so ameyoramientu y el cambéu de les conciencies sociales respetando les opiniones de los demás.

Esta ye la hestoria de cuatro inadautaos rebeldes valientes», La nacencia de la píldora tresvierte de detalles fascinantes, como'l fechu escaecíu de que Prescott Bush (padre y güelu de los presidentes Bush) sirvió como tesoreru de la primer campaña de recaldación de fondos de Planificación Familiar, en 1947. Nos nuesos tiempos, cuando'l progresu na salú reproductiva de la muyer desfaise y faise rehén de la derecha relixosa, cuando les llexislatures y tribunales amenacien con negar los milagros de la ciencia y el progresu humanu tan deslumbrantementes retratáu equí, tomen en cuenta esta hestoria y leanla completa, el llibru de Jonathan Eig ye una llectura esencial.[6]

Referencies editar

  1. (n'inglés) Birth Control Pills. WebMD. http://www.webmd.com/sex/birth-control/birth-control-pills. Consultáu'l 19 de febreru de 2017. 
  2. «Birth control pills», artículu nel sitiu web Webmd.
  3. 3,0 3,1 [1]
  4. Howard Colby Ives. «Llibertá#scribd Portales a La Llibertá» (inglés). Consultáu'l 19 de febreru de 2017.
  5. Eig, Jonathan: La nacencia de la píldora: Cómo cuatro rebalbos reinventaron el sexu y llanzaron una revolución. Estaos Xuníos: W. W. Norton.
  6. Eig, Jonathan: La nacencia de la píldora. Cómo cuatro rebalbos reinventaron el sexu y llanzaron una revolución. Norton, 388 páxs.

Enllaces esternos editar