El Gaiteru ye una empresa asturiana productora de sidra y otros productos, asitiada en Villaviciosa (Principáu d'Asturies).

El Gaiteru
negociu
Llocalización
Sede Villaviciosa
Direición España
Historia
Fundación1890
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 

L'orixe de la compañía remontar al sieglu XIX, cuando la demanda creciente de sidra fai que los comerciantes burgueses locales de Villaviciosa empiecen a esportar la producción a les colonies españoles y América. En 1888 Alberto del Valle adquier maquinaria francesa pal procesu de carbonatación de la sidra, que supón un impulsu pa la industria llocal.

El 24 de mayu de 1890 los hermanos Alberto y Eladio del Valle, y los comerciantes Ángel Fernández y Bernardo de la Ballina, constituyíen la sociedá regular coleutiva "Valle, Ballina y Fernández", dedicada a la fabricación, venta y esportación de sidra esplumoso. La compañía adoptó'l nome de "El Gaiteru" sobre la base d'una pintura de José Fernández-Cueves datada en 1886. En 1895 Eladio y Ángel dexen les sos participaciones a Obdulio Fernández, que centralizó la producción, fomentó l'usu de la publicidá, y ordenó la construcción d'una fábrica de botelles consolidando asina la compañía.

El Gaiteru viose afeutada pola muerte de Obdulio en 1927 y la situación política, tantu d'España como de Suramérica. En 1944 llega a la presidencia José Cardín, que va permanecer hasta la so muerte en 1992, y col mercáu americanu refugáu realícense esfuercios pa tratar de consolidase nel nacional, cola renovación de maquinaria, l'aumentu de les bodegues y l'empiezu d'una fuerte campaña publicitaria. Amás foise aumentando la so cuota de mercáu por aciu l'adquisición d'empreses locales dedicaes a otros sectores comerciales.

Na actualidá la empresa sigue como una de les líderes nel mercáu.

Productos editar

El productu estrella d'El Gaiteru ye la sidra, con distintos modelos (normal, natural, extra, ensin alcohol). Nos últimos años centró tamién los sos esfuercios n'otros productos como'l vinu, zusmios o inclusive sidra axampanao .

Amás de bébores, tamién tienen alimentos preparaos y dulces navidiegos so esa denominación. Dientro del grupu tamién s'atopen les filiales Zarracina (sidres y vinos) o Bodegues Asturianes (llicores).

Patrocinios editar

El Gaiteru destaca pola so actividá nel patrociniu deportivu, especialmente en deportes acuáticos. Ye'l patrocinador principal de la Regata El Gaiteru, del Grupu de Regatas de Villaviciosa y de los hermanos Arturo y Federico Alonso Tellechea.

Intereses editar

  • El eslogan de la compañía ye "Sidra El Gaiteru, famosa nel mundu enteru".

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar