Enola Holmes

película de 2020 dirixida por Harry Bradbeer

Enola Holmes ye una película de misteriu y aventura dirixida por Harry Bradbeer y basada na serie de llibros homonima escrita por Nancy Springer. El guión escrito por Jack Thorne, narra la hestoria de Enola Holmes mientres embarcase na busca de la so madre acompañada de los sos hermanos. Ye protagonizada por Millie Bobby Brown, Henry Cavill, Sam Claflin y Helena Bonham Carter. Estrenóse'l 23 de setiembre de 2020 so la distribución de Netflix, dempués de que Warner Bros. Pictures refugara un llanzamientu en cines por causa de la pandemia de COVID-19.

Enola Holmes
Datos
Títulu orixinal Enola Holmes (en)
Xéneru cine de misteriu y película basada nuna novela
País d'orixe Estaos Xuníos y Reinu Xuníu
Estrenu 23 setiembre 2020 (Estaos Xuníos, Canadá, Alemaña, República Popular China, Reinu Xuníu, República d'Irlanda)
Idioma orixinal inglés
Duración 123 min
Llugar de la narración Londres[2] y Ferndell Hall (en) Traducir[2]
Rodaxe Londres y Luton Hoo (es) Traducir
Formatu 2.35:1
Color en color
Ficha téunica
Direición Harry Bradbeer
Producción Millie Bobby Brown
Guión Jack Thorne
Música Daniel Pemberton
Fotografía Giles Nuttgens
Diseñador de producción Michael Carlin
Repartu Millie Bobby Brown, Henry Cavill, Helena Bonham Carter, Sam Claflin y Louis Partridge
Ver llista completa
Compañíes
Productora Legendary Entertainment
Distribuidora Netflix
MPAA PG-13
Enola Holmes Enola Holmes 2 (es) Traducir
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

Tuvo bos comentarios de la crítica especializada, quien emponderaron les actuaciones (especialmente la de Brown), l'humor y aspeutos de la producción como l'ambientación y los vestuarios. Sicasí, hubo quexes pola duración de la cinta y la trama, que foi descrita como predecible. Nel sitiu Rotten Tomatoes tuvo un índiz d'aprobación del 91%, ente que en Metacritic consiguió 68 puntos de 100.[3][4]

Sinopsis editar

Enola Holmes (la hermana pequeña del detective Sherlock Holmes) afaya que la so madre sumió y el día del so decimosestu cumpleaños, para empiorar les coses, sabe que puede atopala sola. Vistida col traxe del so hermanu cuando yera más mozu, Enola dirixese escontra'l corazón de Londres dispuesta a afayar el paradoriu de la so madre, anque nin siquier el so famosu apellíu Holmes puede prepararla pa lo qu'espera. La fonderada ye una llucha de Enola por demostrar a los sos hermanos, Sherlock y Mycroft, que tien un don detectivesco para resolver casos y que ye lo suficientemente madura y adulta como para dedicase a ellos.

Sinopsis detallada editar

Enola Holmes ye la hermana menor del famosu detective Sherlock Holmes. Ye desaxeradamente intelixente, observadora y alvertida, y desafía les normes sociales pra les muyeres de la dómina . La so madre, Eudoria, enseñóle de too, dende axedrez hasta jiu - jitsu, y animola a ser una moza de voluntá fuerte y de pensamientu independiente.

El día del so decimosestu cumpleaños, Enola espiértase y afaya que la so madre sumió, dexando solo dellos regalos de cumpleaños. Ella entaína a la estación de tren para atopase colos sos hermanos, Mycroft y Sherlock, quien nun la reconocen de primeres, nun la vieron en munchos años. Sherlock atopose una moza intelixente, ente que Mycroft la vió problemática. Como l'so tutor llegal , Mycroft tien la intención d'unviala a una escuela de terminación empobinada pola severa señorita Harrison. Les flores dexaes pola so madre revelen mensaxes secretos y condúcenla al dineru escondíu, que Enola usa para escapar vestida de neñu. Nel tren, atópase al nuevu vizconde Tewkesbury escondíu nuna bolsa de viaxe. Ella piensa que ye un babayu, pero alviértele qu'un home con un bombín marrón (llamáu Linthorn) ta nel tren buscándolo. Salten del tren para escapar. Nin tener cualquier alimentu, Tewkesbury Forrajea para plantes comestibles y despues viaxen a Londres, onde se dixebren.

Amarutada como una dama victoriana, sigui rastrexando a Eudoria y dexa mensaxes crípticos na sección d'anuncios personales del periódicu. Enola afaya panfletos y una casa de seguridá que contién esplosivos y entérase de que Eudoria ye parte d'un grupu radical de sufraxistes . Linthorn atacala y la tortura para llograr información sobro l'vizconde, intentando afogala. Lluchen, pero ella puede encender los esplosivos y escapar. Enola decide detener la busca de la so madre y, sicasí, atopar al vizconde Tewkesbury nuevamente pa salvalo porque nun ye capaz de defendese. Enola visita la finca de Tewkesbury en Basilwether Hall pa llograr más información. Mycroft pide al inspector Lestrade de Scotland Yard que busque a Enola.

Enola atopa a Tewkesbury vendiendo flores en Covent Gardeny alviérte-y del peligru. Ella ayudale a escapar, pero Lestrade atrapalos y Mycroft la encarcela na escuela de la señorita Harrison. Sherlock la visita y almite que ta impresionáu pol so trabayu de detective. Tewkesbury colase na escuela y escapen xuntos, robando l'automóvil de la señorita Harrison. Lleguen a una bifurcación nel camín y, en llugar de tornar a Londres, Enola decide que tienen de dir a Basilwether Hall y enfrentar al tíu de Tewkesbury, quien dedució que taba tratando de matalo. La finca ta aparentemente vacía, pero Linthorn tiénde-yos una emboscada y dispáralos una escopeta. Enola lo zarapica con un movimientu de jiu-jitsu, provocando una mancada fatal na cabeza. La güela de Tewkesbury revélase como la verdadera villana; un tradicionalista, ella nun quería qu'él tomara'l llugar del so padre na Cámara de los Lores y votara pol Proyeutu de Reforma. Dispára-y a el so nietu nel pechu, pero él sobrevive gracies a una placa d'armadura qu'escondiera debaxo de la so ropa. Sherlock llega a Scotland Yard y Lestrade fai-y dos preguntes: primero, cómo llogró resolver el casu, y segundu, cómo lo resolvió la so hermana primero.

Enola atopa y descifra un mensaxe nun periódicu pero deduz que nun foi unviáu pola so madre. Nel puntu d'alcuentru, Sherlock y Mycroft alderiquen sobro Enola, y Sherlock suxure convertise nel so tutor. Deciden dise, y Sherlock dase cuenta d'una pista, pero decide nun buscar a Enola. Tol tiempu, Enola tuvo mirando vistida de vendedor de periódicos. Al tornar al so agospiamientu, Enola atopa a la so madre esperandola ellí. Abrazala y Eudoria esplica por qué tuvo que dise y por qué tien de dise de nuevu, pero ta impresionada polo que se convirtió Enola. Enola atopó la so llibertá y el so propósitu: ye detective y buscadora d'almes perdíes.

Repartida editar

  • Millie Bobby Brown como Enola Holmes, la hermana menor de Sherlock y Mycroft y fía de Eudoria.
  • Sam Claflin como Mycroft Holmes, l'hermanu de Enola y Sherlock y fíu de Eudoria.
  • Henry Cavill como Sherlock Holmes, l'hermanu de Enola y Mycroft y fíu de Eudoria.
  • Helena Bonham Carter como Eudoria Holmes, la madre de Enola, Sherlock y Mycroft.
  • Adeel Akhtar como l'inspector Lestrade
  • Fiona Shaw como Miss Harrison
  • Frances de la Tour como la güela viuda de Tewksbury
  • Louis Partridge como Lord Tewksbury
  • Burn Gorman como Linthorn
  • Susie Wokoma como Edith Grayston
  • Claire Rushbrook como la señora Lane, l'ama de llaves de la familia Holmes.
  • David Bamber como Sir Whimbrel Tewksbury
  • Hattie Morahan como Lady Caroline Tewksbury
  • Ellie Haddington como Miss Gregory

Recepción editar

Nel sitiu Rotten Tomatoes llogró un índiz d'aprobación del 91% basáu en 159 reseñes profesionales. El consensu críticu del sitio web foi: «Enola Holmes trai un respiru d'aire fresco a Baker Street, y dexa abondo llugar por que Millie Bobby Brown ponga'l so sellu efervescente nuna franquicia n'espera».[3] En Metacritic sumó 68 puntos de 100 sobro la base de 28 reseñes, denotando «crítiques mayormente favorables».[4]

Peter Debruge de la revista Variety comentó que se sintió decepcionáu pol final, pos nun hubo abondu prestu col resolvimientu del casu, pero sostuvo que la hestoria ye lo bastante sólida para dar llugar a numberoses remortines.[5] John DeFore de The Hollywood Reporter emponderó l'actuación de Millie Bobby Brown como'l personaxe principal y sostuvo que la película ye disfrutable, amás de felicitar la representación del feminismu ensin llegar al estremismu.[6] Ian Sandwell de Digital Spy #calificar con 3 estrelles de 5 y allabó l'actuación de Brown, que consideró que ye'l fuerte principal de la película, y espresó que la cinta funciona bien pa introducir al personaxe de Enola, pero falla n'ufiertar un misteriu interesante.[7] Lewis Knight de Daily Mirror tamién la calificó con 3 estrelles de 5 y comentó que ye prestosa para tola familia, amás d'emponderar l'actuación de Brown por ser carismática y prestosa. Sicasí, espresó que el repartu polo xeneral ye esbardiáu y escarez d'un misteriu memorable.[8] Kate Erbland de IndieWire criticó la duración de la película, una y bones munches escenes siéntense innecesaries y pesaes de ver, anque señaló que'l toque humorístico y feminista #facer disfrutable. Erbland tamién destacó l'actuación de Brown por da-y un toque frescu a la franquicia de Sherlock Holmes.[9] Mick LaSalle de San Francisco Chronicle escribió: «Una nueva actriz brillosa, un actor estrella de cine y un conceutu potencialmente interesante #encalorar en 128 minutos de desatinos vacíos y coloríos».[10]

Mikel Zorrilla na revista Espinof destaca'l ritmu de la película, y la química de la protagonista col restu del repartu. Señalando que ‘Enola Holmes’ ye un pasatiempu de luxu qu'ufierta un estimulante xiru al universu del detective más famosu de tolos tiempos al cuntanos la hestoria de la so hermana, (...) consiguiendo un cóctel satisfactoriu que dexa con ganes de más.[11]

Referencies editar

  1. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 15 payares 2022.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Enola Holmes. Data d'espublización: 23 setiembre 2020.
  3. 3,0 3,1 «Rotten Tomatoes: Enola Holmes (2020)» (inglés). Rotten Tomatoes. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  4. 4,0 4,1 «Metacritic: Enola Holmes (2020)» (inglés). Metacritic. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  5. Peter Debruge (7 de setiembre de 2020). «‘Enola Holmes’ Review: Millie Bobby Brown Rocks as Sherlock’s Kid Sister in Clever Netflix Original» (inglés). Variety. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  6. John DeFore (7 de setiembre de 2020). «'Enola Holmes': Film Review» (inglés). The Hollywood Reporter. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  7. Ian Sandwell (7 de setiembre de 2020). «Netflix's Enola Holmes review: Millie Bobby Brown is terrific even if the mystery isn't» (inglés). Digital Spy. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  8. Lewis Knight (7 de setiembre de 2020). «Enola Holmes on Netflix review: Millie Bobby Brown takes on Sherlock Holmes» (inglés). Mirror. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  9. Kate Erbland (7 de setiembre de 2020). «‘Enola Holmes’ Review: Netflix’s Fun, Frisky, and Surprisingly Feminist Twist on the Sherlock Holmes Mythos» (inglés). IndieWire. Consultáu'l 9 de setiembre de 2020.
  10. Mick LaSalle (17 de setiembre de 2020). «Review: Script has Henry Cavill doing nothing as Sherlock in ‘Enola Holmes’» (inglés). San Francisco Arts & Entertainment Guide.
  11. Zorrilla, Mikel (2020-09-23). «'Enola Holmes': un gran entretenimiento para Netflix donde brilla Millie Bobby Brown como hermana del mítico Sherlock» (castellanu). Espinof. Consultáu'l 2020-11-03.

Enllaces esternos editar