Enrique I de Borbón-Condé

políticu francés (1552–1588)

Enrique I de Borbón, segundu príncipe de Condé (29 d'avientu de 1552La Ferté-sous-Jouarre – 5 de marzu de 1588Saint-Jean-d'Angély), foi unu de los líderes protestantes mientres les Guerres de Relixón de Francia. Yera fíu de Lluis I de Borbón-Condé y de la so primer esposa Lleonor de Roucy de Roye.

Enrique I de Borbón-Condé
Vida
Nacimientu La Ferté-sous-Jouarre29 d'avientu de 1552[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Saint-Jean-d'Angély5 de marzu de 1588[2] (35 años)
Familia
Padre Lluis I de Borbón-Condé
Madre Éléonore de Roye
Casáu con María de Cleves (es) Traducir
Charlotte Catherine de La Trémoille (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón
Estudios
Llingües falaes francés medio (es) Traducir[3]
Oficiu políticumilitar
Graduación xeneral
Creencies
Relixón Protestantismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Siendo fíu de Lluis de Borbón, primer príncipe de Condé, Enrique ye educáu nuna familia de convencimientos calvinistes. Primu del rei de Navarra (el futuru Enrique IV), combatió al llau d'ésti contra les tropes católiques de los reis Carlos IX de Francia y Enrique III de Francia.

Casóse con María de Clèves en 1572 nel castiellu de Blandy-les-Tours, una selmana antes de la boda del so primu cola princesa Margarita de Francia, hermana del rei. Al tar en París mientres la masacre de San Bartolomé, n'agostu de 1572, Condé viose obligáu y coaccionáu a abjurar de la so relixón. Calvinista fervosu (yera amigu de Teodoro de Beza), apenes dos años más tarde renegó de la relixón católica.

En fuxendo de la corte, ponse a la cabeza del exércitu protestante mientres la cuarta, quinta y sesta guerres de relixón. Más implicáu nos asuntos relixosos que'l rei de Navarra, apaez como'l verdaderu líder de los protestantes, lo que fai que ciertos resfregones producir col so primu. Pero frente a l'amenaza católica, los dos primos vense obligaos a aliase y combaten xuntos na batalla de Coutras en 1587. Gobernador de Picardía, el príncipe de Condé nun ye apreciáu polos católicos d'esa rexón que por oposición formen asina les primeres lligues católiques.

Casáu en segundes nupcias con Charlotte de La Trémoille, la so muerte repentina en 1588 fizo que la so muyer fuera acusada d'envelenalu tres se-y infiel. Ésta dio a lluz a un fíu póstumu na cárcel, Enrique de Borbón y La Trémoille, y foi lliberada 7 años más tarde gracies a una decisión xudicial del Parllamentu de París que la declaró inocente.

Matrimoniu y fíos editar

En primeres nupcias casóse con María de Kleve, fía del duque Franciscu de Nevers y de Margarita de Vendôme, la hermana del padre d'Enrique IV de Francia. D'esta unión nació solo un fíu, yá que María morrería por entueyos del partu.

Depués volvióse a casar, esta vegada con Carlota Catalina de La Trémoille (1568-1629), nieta del duque Anne de Montmorency. Tendríen dos fíos:

Fuentes utilizaes editar


Predecesor:
Lluis I de Condé
 
Príncipe de Condé

15691588
Socesor:
Enrique II de Condé
Predecesor:
Lluis I de Condé
Duque de Enghien
15691588
Socesor:
Enrique II de Condé

Referencies editar

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar