Escudu de Cantabria

L'escudu de Cantabria ye de forma cuadrilonga (denomináu en heráldica escudu español), cola punta arrondada d'estilu español y el campu cortao. En campu d'azur, torre d'oru almenada y mazonada, esclariada d'azur, diestrada d'una nave natural que cola proa rompió una cadena que va dende la torre al lladral derechu del escudu. En punta, ondes de mar de plata y azur, tou surmontado nel xefe de dos cabeces de varón, tarazaes y aureoladas. En campu de gules, un cercu discoidal de ornamentación xeométrica, del tipu de les cercos cántabros de Barros y Lombera.

Ficha d'escuduEscudu de Cantabria
Datos
Estáu España
Propietariu Cantabria
Fecha d'adopción 22 d'avientu de 1984
Cambiar los datos en Wikidata

Al timbre corona real, zarrada, que ye un círculu d'oru engastado de piedres precioses, compuestu d'ocho florones de fueyes d'acanto, visibles cinco, interpoladas de perlles, y de que les sos fueyes salen dos tales diademes sumaes de perlles, que converxen nun mundu d'azul o azur, col semimeridiano y l'ecuador d'oru, sumáu de cruz d'oru. La corona, forrada de gules o colloráu.

La parte histórica del primer cuartel, con una torre (representando la Torre del Oru) y una nave rompiendo una cadena, reproduz l'emblema de la conquista de Sevilla por marinos cántabros al serviciu del rei Fernandu III de Castiella en 1248. Simboliza la xesta militar llevada a cabu'l 3 d'agostu d'esi añu pola armada de la Hermandá de los Cuatro Villes al mandu del almirante Ramón de Bonifaz, que les sos naves llograron romper la gruesa cadena que cerraba'l pasu pel ríu Guadalquivir y que dexó expedita la incursión al restu de la flota cristiana en busca yá de la ponte de barques que xunía Sevilla y Triana, que tamién se quebró esi mesmu día. [1]

La heráldica simboliza los ocho sieglos d'actividá que caracterizaron a la Cantabria marítima, en cuantes que la referencia haxográfica se sustancia cola inclusión de les cabeces de los santos mártires san Emeterio y san Celedonio, que representen la unidá del territoriu sol so patronatu.

El segundu cuartel reproduz la imaxe d'unu de los más importantes legaos dexaos polos pueblos primitivos qu'habitaron la rexón: los cercos xigantes de los cántabros. Pa ello tomóse como modelu la Cercu de Barros, llamada asina por ser afayada na llocalidá del mesmu nome, asitiada nel valle de Buelna. L'escudu oficial de Cantabria completar cola inclusión de la corona real.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. ABC. «¿Por qué la Torre del Oro aparece en escudos de Cantabria?» (castellanu). Consultáu'l 23 de payares de 2017.

Enllaces esternos editar