Lorenzo Antonio de Granda y Balbín

políticu costarricanu

Lorenzo Antonio de Granda y Balbín (13 de xunu de 1651Colunga – 18 d'ochobre de 1712), foi un militar asturianu, que foi gobernador de la provincia de Costa Rica de 1707 a 1712.

Lorenzo Antonio de Granda y Balbín
Vida
Nacimientu Colunga13 de xunu de 1651[1]
Nacionalidá España
Muerte 18 d'ochobre de 1712[1] (61 años)
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Datos familiares editar

Fíu de Juan de Granda y Catalina de Balbín Hevía. Casó n'ochobre de 1712 n'Ujarrás, Costa Rica, nel so llechu de muerte, con Nicolasa Guerrero Enciso de Hita, que-y diera una fía, Antonia Granda (1708-1747), quien casó n'Ujarrás en 1728 con don Tomás de la Madriz Monsalve.

Carrera militar y alministrativa editar

Sirvió na armada y nos exércitos de Flandes, Cataluña y Navarra, y destacóse especialmente pol so valor nes guerres d'Hungría contra los turcos, especialmente na batalla de Mohács en 1687 y na toma de Belgráu en 1688, aición na que foi gravemente mancáu.

N'América foi alcalde mayor de les minas de Pamplona en Nueva Granada de 1698 a 1699, y de 1699 a 1703 gobernador y capitán xeneral interín de la provincia de Santa Marta.

Gobernador de Costa Rica editar

El 5 de mayu de 1703 el rei Felipe V nomar gobernador de Costa Rica. Tomó posesión el 1° de mayu de 1707 d'esi cargu, que tuviera exerciendo interinamente Diego d'Herrera Campuzano dende 1704.

Efectuó un estensu percorríu pola provincia y trató de poner fin al usu de mano d'obra indíxena y negra nes faciendes cacaoteras de Matina, por motivos de seguridá, pero tuvo que revocar les sos midíes en tal sentíu. Mientres tola so alministración tuvo constantes conflictos colos vecinos de Cartago y especialmente col Cabildru de la ciudá. Sicasí, tamién foi acusáu de graves crueldaes colos indíxenes.

En marzu de 1709 foi nomáu p'asocedelo l'ex gobernador Francisco Serrano de Reyna y Verdes, pero esti morrió en Veragua, provincia de la cual yera gobernador, n'abril de 1712, antes d'asumir el cargu.

Correspondió-y enfrentar la crisis provocada pola sublevación de los indíxenes de Talamanca, qu'en setiembre de 1709 remontar al mandu de Pablo Presbere, quemaron ilesies, destruyeron una serie de pueblos y asesinaron a dos flaires, una muyer, un neñu y dellos soldaos. En xineru de 1710, el Gobernador coló a castigar a los sublevaos y acuartelóse en Boruca, mientres los sos llugartenientes efectuaben correríes por diversu llugares y prindaben prisioneros. Ente éstos figuró Pablo Presbere, que foi enxuiciáu en Cartago pol gobernador, condergáu a muerte y arcabuceado el 4 de xunetu de 1710.

Por cuenta de graves quebrantos na so salú, qu'inclusive-y fixeron perder la fala, a mediaos de 1711 apurrió'l poder al teniente de gobernador José de Casasola y Córdoba y treslladóse a Nicaragua en busca d'un médicu. El 8 de xineru de 1712, tando inda ausente, el cabildru de Cartago declarar ineptu ya intentó destituyilo. La Real Audiencia de Guatemala intervieno y unvió al ex gobernador Diego d'Herrera Campuzano a investigar los fechos ya instruyir la causa respeutiva, que foi fallada en contra de los integrantes del Cabildru, anque yá aquel día finara'l gobernador.

Foi asocedíu interinamente pol teniente de gobernador José de Casasola y Córdoba.

Bibliografía editar

Méritos: Lorenzo Antonio de Granda y Balbín, n'http://pares.mcu.es/ParesBusquedas/servlets/Control_servlet?accion=4&txt_accion_orixe=2&txt_id_desc_ud=241531

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 51978/lorenzo-antonio-de-la-granda-balbin. Apaez como: Lorenzo Antonio de la Granda Balbín. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.

Enllaces esternos editar