África del Norte ye la rexón qu'ocupa l'estremu noroccidental del continente africanu. La Organización de les Naciones Xuníes, nel so xeoesquema, considera parte d'ella los siguientes estaos y territorios: Arxelia, Exiptu, Libia, Marruecos, Sudán, Tunicia y el Sáḥara Occidental[1]. Amás d'ellos, tamién pertenecen a la rexón delles posesiones españoles (Ceuta, Melilla y dellos pequeños isllotes averaos a la costa de Marruecos) y los archipiélagos atlánticos de Canaries y Madeira.

África del Norte
Situación
Tipu rexón xeográfica
Parte de África
Coordenaes 30°26′27″N 9°40′54″E / 30.440742°N 9.681714°E / 30.440742; 9.681714
África del Norte alcuéntrase en Tierra
África del Norte
África del Norte
África del Norte (Tierra)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Arxelia, Marruecos, Túnez y Libia formen, en conxuntu, la rexón xeográfica del Magreb, que ye una pallabra árabe que significa "atapecer". Exiptu estiéndese hacia l'este, y como la península del Sinaí forma parte del so territoriu, podría consideráselu tamién como parte del Asia Occidental.

La distinción ente África del Norte y la mayoría del África subsaḥariana ye ecolóxica y históricamente significativa, porque'l desiertu d'El Sáḥara tien sío una barrera que torgó la comunicación de les poblaciones asitiaes al norte y al sur d'elli durante bona parte de la historia moderna dende que, alredor del añu 3.500 e.C., la rápida desertificación de la zona debida a cambeos na órbita de la Tierra separtó la evolución cultural y histórica de les tierres situaes al norte con respeutu al restu del continente. Como les civilizaciones marítimes (fenicios, griegos, romanos, musulmanes y otros) facilitaron la comunicación, la emigración y el comerciu a lo llargo de les costes del mar Mediterraneu, les cultures del África del Norte estrecharon los sos contactos muncho más coles del Asia Suroccidental y Europa que coles del África subsaḥariana.

Referencies editar