Hermandá Prerrafaelita

La Hermandá Prerrafaelita, (Pre-Raphaelite Brotherhood) foi una asociación de pintores, poetes y críticos ingleses, fundada en 1848 en Londres por John Everett Millais, Dante Gabriel Rossetti y William Holman Hunt. La Hermandá duró como grupu constituyíu apenes un llustru, pero la so influencia dexóse sentir na pintura inglesa hasta entráu'l sieglu XX. Utilízase'l términu prerrafaelismo pa carauterizar al movimientu pictóricu que representen. Suel venceyase al movimientu pintura del realismu realista que simultáneamente taba desenvolviéndose en Francia. El términu «prerrafaelita» hai d'entendese como derivación de «prerrafaelismo», y nun aplicase al nome del grupu d'artistes orixinal.

Ejemplo de la pintura prerafaelita.

Los prerrafaelitas refugaben l'arte académico predominante na Inglaterra del sieglu XIX, centrando les sos crítiques en Sir Joshua Reynolds, fundador de la Royal Academy of Arts. Dende'l so puntu de vista, la pintura académica imperante nun faía sinón perpetuar el manierismu de la pintura italiana posterior a Rafael y Michelangelo, con composiciones elegantes pero vacuas y carentes de sinceridá. Por esa razón, ellos defendíen el regresu al detallismo minuciosu y al lluminosu coloríu de los primitivos italianos y flamencos, anteriores a Rafael —d'ende'l nome del grupu—, a los que consideraben más auténticos.

N'español, los integrantes de la hermandá son conocíos indistintamente como «prerrafaelitas» o «prerrafaelistas». El movimientu suel recibir el nome de «prerrafaelismo».

Empiezos de la Hermandá editar

 
Perséfone, de Dante Gabriel Rossetti.

La sesión inaugural de la Hermandá tuvo llugar en casa de los padres de John Millais, en Gower Street (Londres), en 1848, y nella tuvieron presentes John Everett Millais (1829–1886), Dante Gabriel Rossetti (1820–1882) y William Holman Hunt (1827-1910), consideraos los fundadores del grupu. Hunt y Millais yeren estudiantes na Royal Academy of Arts. Rossetti yera discípulu de Ford Madox Brown (1821–1893), y conociera a Hunt n'habiendo quedáu impresionáu pol so cuadru La viéspora de Santa Agnes, basáu nel poema de Keats. Rossetti, tamién poeta, taba interesáu en desenvolver los llazos ente la poesía romántica y l'arte.

Na seronda del mesmu añu, añadiéronse otros cuatro miembros a la Hermandá: William Michael Rossetti, hermanu de Dante Gabriel Rossetti, Thomas Woolner, James Collinson y Frederic George Stephens. Bien próximu a la hermandá tuvo'l poeta decadentista Algernon Charles Swinburne. Ford Madox Brown nun llegó a xunise a la Hermandá, pero permaneció siempres bien cercanu a ella. Dellos otros pintores y escultores tuvieron tamién una rellación bien estrecha col grupu, ensin llegar a formar parte d'él: Charles Alston Collins, Thomas Tupper y Alexander Munro. Toos ellos caltuvieron de callao la esistencia de la Hermandá a los miembros de la Royal Academy.

Fuentes ya inspiración del prerrafaelismo editar

 
The Black Brunswicker, de John Everett Millais.

Los autores d'esta corriente inspiráronse básicamente nel estilu artísticu que se dio antes del maestru Rafael, d'ende'l nome que tomaron estos artistes. Esto ye, la so pintura se focaliza especialmente en remembrar l'estilu de los antiguos pintores del Renacimientu, especialmente basándose nos autores y temes propies del Quattrocento, el Trecento y asuntos entá más antiguos, medievales principalmente, lleendes arcaiques ya inclusive, como nel casu del pintor Lawrence Alma-Tadema, pasaxes de la dómina clásica de Grecia y Roma.

 
La infancia de la Virxe Maria, de Dante Gabriel Rossetti.

Ente los artistes más recién, inspiráronlos tamién les pintures romántiques de Heinrich Füssli y, sobremanera, de William Blake, que les sos visionaries pintures ya ilustraciones de los sos llibros de poesía influyeron notablemente en dellos cuadros de Rossetti, pol so simbolismu y lo fantasmagórico de los protagonistes de los cuadros.

Ideariu del grupu editar

Los oxetivos de la Hermandá resumir en cuatro declaraciones:

  1. Espresar idees auténtiques y sinceres;
  2. Estudiar con atención la Naturaleza, p'aprender a espresar estes idees;
  3. Escoyer nel arte de dómines pasaes lo direuto, seriu y sinceru, refugando tou lo convencional, autocomplaciente y aprendíu de memoria;
  4. Y, lo más importante de too, buscar la perfeición na creación de pintures y escultures.

Estos principios nun teníen un calter dogmáticu, una y bones los prerrafaelistas creíen na llibertá personal de los artistes pa escoyer les sos propies idees y téuniques pictóriques. So la influencia del Romanticismu, pensaben que la llibertá y la responsabilidá yeren nel arte conceutos indixebrables. Sicasí, esteló-yos particularmente la Edá Media, que entrañaba pa ellos una integridá espiritual y creativo que se perdiera en dómines posteriores. Esta énfasis no medieval suponía na práutica un alloñamientu del realismu, que defendía una observación independiente de la naturaleza. Nos sos primeros momentos, los prerrafaelistas creyeron que medievalismo y realismu yeren compatibles, pero n'años posteriores el movimientu terminó per biforcar se en dos direiciones. La corriente realista foi encabezada por Hunt y Millais, ente que'l medievalismo taba representáu por Rossetti y los sos siguidores Edward Burne-Jones y William Morris, quién diera en Birmingham, en 1891, el "Discursu sobre una muestra de la Escuela Prerrafaelista Inglesa", onde da cuenta de los convencimientos artísticos del movimientu y reconoz la so influencia nel arte europeo posterior.[1] La rotura nun foi nunca absoluta, yá que dambes facciones creíen na esencia espiritual del arte, oponiendo asina'l so idealismu al materialismu realista acomuñáu con Courbet y el impresionismu.

Na so busca d'un coloríu brillosu, asemeyáu al de la pintura del Quattrocento, Hunt y Millais desenvolvieron una téunica pictórica consistente n'aplicar percima del dibuxu primeramente trazáu nel llenzu una fina capa de pigmentu blancu, que dexaba visible'l dibuxu; sobre esta capa húmeda aplicábase la pintura, con pinceles pequeños y meticulosa lentitú. Esto dexaba que'l color tuviera nos sos cuadros el rellumu y lluminosidá que buscaben. Esta énfasis na lluminosidá del color yera una reacción contra l'usu escesivu del betume nes obres d'artistes ingleses como Joshua Reynolds, David Wilkie o Robert Haydon. L'usu del betume dexaba na pintura zones escures, un efeutu que los prerrafaelistas refugaben.

Visión de la naturaleza editar

Na visión de la naturaleza[2]de los prerrafaelitas influyeron la democratización de la ciencia y la gran espansión del interés pola historia natural a mediaos del sieglu XIX.

La visión prerrafaelita yera óptica ya investigadora. Al otorgar a los detalles naturales el mesmu valor que al elementu figurativu principal subvertían la idea académica d'una composición entamada xerárquicamente, na que'l fondu quedaba subordináu al focu d'interés humanu. Cada forma de la naturaleza yera tratada con gran exactitú, de forma única y autónoma. Esti detallismo na representación pictórica motivó la comparanza col alcanzáu pola fotografía y pol microscopiu. Dellos críticos indicaron qu'una concentración de detalles tan escesiva creaba una sensación de hiperrealismu que diba más allá de les nociones aceptaes de realismu nel arte.

Los prerrafaelitas pintaben direutamente del natural, intentando captar de cerca'l detalle. El so oxetivu nun yera la inxenuidá, sinón l'autenticidá. Pa ello la ciencia constituyía una guía fiable. Pintar al campu en llugar de recurrir a la memoria yera fundamental pa lliberar la mente d'esquemes preestablecidos y de verificalo tou a partir del motivu representáu.

Un factor importante na preferencia pola pintura al campu foi'l deséu de captar el color tal como apaecía na naturaleza. Esto llevólos a intentar estremar ente colores absolutos” (aquellos que tienen los oxetos vistos por separáu, ensin influencia de nengún otru color) y “aparentes” (aquellos que se regulen ente ellos al ser vistos en xunto).

Tocantes a los llugares representaos nes sos obres pictóriques, preferíen zones de la periferia de les ciudaes, de bon accesu en tren, siguiendo una especie de principiu de proximidá.

Los pintores prerrafaelitas refugaron la estetización de la redolada por aciu estratexes pictóriques y anque la paecencia de los paisaxes prerrafaelitas colos de los pintores flamencos ya italianos primitivos ye escasu, esisten dellos puntos de mancomún: aislamientu de detalles naturales, enfoque homoxéneu en tola imaxe (aspeutu que foi interpretáu como un refugu de les convenciones paisaxistes que predominaron dempués del Renacimientu) y equilibriu ente los elementos figurativu y paisaxísticu.

Discutinios públicos editar

La pintura prerrafaelista foi amosada al públicu per primer vegada en 1849. Los cuadros Isabella (1848–1849), de Millais, y Rienzi (1848–1849), de Hunt, esponer na Royal Academy, y La mocedá de la Virxe María de Rossetti na esposición llibre de Hyde Park Corner. Como alcordaren, tolos miembros de la hermandá añadieron, tres la so firma, les sigles PRB (Pre-Raphaelite Brotherhood). Ente xineru y abril de 1850 el grupu publicó una revista lliteraria, llamada The Germ. William Michael Rossetti yera l'editor de la revista, que contenía poemes de los hermanos Rossetti, Woolner y Collinson, xunto con ensayos d'arte y lliteratura roblaos por simpatizantes de la hermandá, como Coventry Patmore. Como la so curtia vida indica, la revista nun tuvo gran ésitu.

 
Cristu en casa de los sos padres, de John Everett Millais (1850).

En 1850 la Hermandá Prerrafaelista convertir nel centru d'un discutiniu por causa de la exhibición del cuadru de Millais, Cristu en casa de los sos padres, consideráu blasfemu por dellos críticos, ente ellos el famosu novelista Charles Dickens. Atacóse'l so medievalismo por retrógradu y el so detallismo estremu foi llomáu de antiestético y ofensivu a la vista. Según Dickens, Millais amosaba a la Sagrada Familia como un grupu d'alcohólicos de los barrios baxos, en poses risibles y absurdamente medievales. Un grupu rival d'artistes de la xeneración anterior, The Clique, col pintor y académicu Philip Hermógenes Calderón al frente, fixo a la Hermandá blancu de les sos crítiques. Les sos idees fueron atacaes públicamente pol presidente de l'Academia, Sir Charles Lock Eastlake.

Sicasí, el grupu atopó un importante valedor nel críticu John Ruskin, quien emponderó la so dedicación a la observación de la naturaleza y el so refugu de los métodos de composición convencionales. Más palantre, Ruskin siguiría emprestando sofitu a los prerrafaelistas, tanto económicamente como al traviés de los sos escritos.

Por causa de estos discutinios, James Collinson abandonó la hermandá. Propunxo sustituyíselo por Charles Alston Colins o Walter Howell Deverell, pero nun se llegó a un alcuerdu. Foi entós cuando'l grupu empezó a desfacer, anque la so influencia siguiría faciéndose sentir. Los artistes que pertenecieren al movimientu siguieron colos planteamientos iniciales del, pero dexaron d'incorporar a les sos obres les iniciales PRB.

Desenvolvimientu posterior ya influencia editar

 
Medea, d'Evelyn De Morgan, 1889, al estilu del Quattrocento

Ente los artistes británicos que recibieron influencies del movimientu prerrafaelista puede citase a John Brett, Philip Calderon, Arthur Hughes, Evelyn de Morgan y Frederic Sandys. Ford Madox Brown caltuvo una estrecha rellación col grupu dende los sos entamos.

A partir de 1856, Rossetti convertir nel principal representante del enclín medievalista del movimientu. La so obra influyó nel so amigu William Morris, del que foi sociu na so empresa (y con que la so muyer tuvo seique un idiliu). Ford Madox Brown y Edward Burne-Jones fueron tamién socios de la mesma empresa. Gracies a ella, los ideales de la hermandá influyeron en gran númberu d'arquiteutos y diseñadores d'interior, espertando l'interés pol dibuxu y l'artesanía medieval. Esto condució al movimientu llamáu Arts and Crafts, encabezáu por Morris. Tamién Holman Hunt implicar nesti movimientu de reforma del dibuxu por aciu la compañía Della Robbia Pottery.

Hunt y Millais evitaron dempués de 1850 la imitación direuta del arte medieval, interesaos n'afondar nos aspeutos realistes y científicos del movimientu prerrafaelista. Sicasí, Hunt siguió destacando la significación espiritual del arte y, tratando de conciliar relixón y ciencia, documentó curioso les sos pintures de tema bíblica con viaxes a Exiptu y Palestina. Otra manera, Millais abandonó los postulaos prerrafaelistas dempués de 1860, volviendo paradóxicamente a una pintura más académica, con influencies de Sir Joshua Reynolds, que foi duramente condergada por William Morris y otros artistes.

La influencia del prerrafaelismo degoló les llendes de la pintura inglesa, llegando Dante Gabriel Rossetti a ser consideráu un precursor del simbolismu européu. Sicasí, los ideales artísticos del sieglu XX, contrarios a la fixación prerrafaelista por retratar los oxetos con precisión casi fotográfica, fixeron que l'interés pola so pintura decayera, y namái a partir de los años 70 empezóse-y a poner atención.

Según dellos críticos, el prerrafaelismo podría considerase'l primer movimientu de vanguardia. Delles traces del grupu (la intención rupturista, el so calter programáticu, l'adopción d'un nuevu nome pal so arte o la publicación d'una revista, The Germ, como órganu de promoción del movimientu) sí paecen antemanar lo que depués va ser común nes vanguardies; sicasí, el so cuestionamiento de la tradición ye muncho menos radical que'l de les vanguardies, y nun afecta a lo esencial: la mímesis, o imitación de la naturaleza, sigue siendo para ellos el fundamentu del arte.

Principales artistes editar

Miembros de la Hermandá Prerrafaelita editar

Artistes y personalidaes rellacionaos cola Hermandá editar

Coleiciones editar

Hai importantes coleiciones d'arte prerrafaelista na Tate Gallery, la Manchester Art Gallery, la Lady Lever Art Gallery en Merseyside, nel Birmingham Museum & Art Gallery y nel Muséu d'Arte de Ponce en Puertu Ricu.

Referencies editar

  1. Morris, William (2014) Lo bono, lo útil y lo bello. Buenos Aires: Mochuelo Libro. ISBN 978-987-45381-0-9.
  2. Staley, Allen; Newall, Christopher (2004) Prerrafaelitas: la visión de la naturaleza. Madrid: Fundación “la Caixa”. ISBN 84-7664-854-5.

Bibliografía editar

  • Daly, Gay (1989). Pre-Raphaelites in love. New York: Ticknor & Fields. ISBN 0-89919-450-8.
  • Gaunt, William. Pre-Raphaelite Tragedy. ISBN 0-351-16418-9.
  • Hawksley, Lucinda (1999). Essential Pre-Raphaelites. Paragon, United Kingdom. ISBN 1-84084-524-4.
  • Staley, Allen; Newalll, Christopher (2004). Prerrafaelitas. La visión de la naturaleza. Madrid: Fundación La Caixa. ISBN 84-7664-854-5.
  • Stevens, Bethan (2008). Pre-Raphaelites. London: The British Museum Press. ISBN 978-0-7141-5066-6.
  • Morris, William (2014). Lo bono, lo útil y lo bello. Mochuelo Libro, Buenos Aires. ISBN 978-987-45381-0-9.

Enllaces esternos editar