Manuel Ferraz de Campos Sales

Manuel Ferraz de Campos Sales (15 de febreru de 1841Campinas (es) Traducir – 28 de xunu de 1913Santos) foi un políticu brasilanu, presidente de Brasil ente 1898 y 1902.

Manuel Ferraz de Campos Sales
senador de Brasil

1909 - 1913
Presidente de Brasil

15 payares 1898 - 15 payares 1902
Prudente de Morais - Francisco de Paula Rodrigues Alves
senador de Brasil

15 payares 1890 - 1896
Distritu: São Paulo (en) Traducir
diputáu de Brasil


Ministro de Justicia de Brasil (es) Traducir

Vida
Nacimientu Campinas (es) Traducir15 de febreru de 1841[1]
Nacionalidá Bandera de Brasil Brasil
Llingua materna portugués
Muerte Santos28 de xunu de 1913[1] (72 años)
Sepultura Campos Sales Tomb (en) Traducir[2]
Cementerio de la Consolación (es) Traducir[2]
Estudios
Estudios Facultá de Derechu de la Universidá de São Paulo
Universidá de São Paulo
Llingües falaes portugués[3]
Oficiu abogáu, políticuagricultor
Llugares de trabayu Brasilia
Creencies
Partíu políticu Partido Republicano Paulista (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Bachiller en derechu pola Facultá de Derechu de São Paulo, Campos Sales ingresó, y aína formase nel Partíu Lliberal. De siguío, participó de la creación del Partíu Republicanu Paulista (PRP), en 1873.

Foi escoyíu senador en 1890, pero arrenunció al cargo cuatro años dempués pa convertise en gobernador del estáu de São Paulo, cargu qu'exerció hasta 1898.

Presidencia constitucional de la República editar

Nesi añu foi escoyíu Presidente constitucional de la república, sustituyendo a Prudente de Morais; acompañar como vicepresidente Francisco de Assis Rosa y Silva.

Na so dómina, la economía brasilana, basada na esportación de café y cauchu, nun diba bien. Xulgaba que tolos problemes del país teníen una única causa: la desvalorización de la moneda. Desenvolvió la llamada política de los gobernadores, o política del café con lleche, al traviés de la cual intentó llograr el sofitu del Congresu al traviés de rellaciones de clientelismu y favorecimiento políticu ente'l gobiernu central, representáu pol mesmu presidente, estaos, representaos polos respeutivos gobernadores, y conceyos, representaos polos coroneles.

Na economía, Campos Sales decidió que la resolución del problema de la delda esterna yera'l primer pasu a ser tomáu. En Londres, el presidente y los ingleses establecieron un alcuerdu, conocíu como "funding-loan". Con esi alcuerdu, suspender por 3 años el pagu de los intereses de la delda; suspender por 13 años el pagu de la delda esterna esistente; el valor de los intereses y de les prestaciones non pagues sumar a la yá esistente; la delda empezaría a ser pagada en 1911, col plazu de 63 años con intereses del 5% añal; les rentes de l'aduana de Rio de Janeiro y Santos quedaríen hipotecaes a los banqueros ingleses, como garantía. Entós, llibre del pagu de les prestaciones, Campos Sales pudo llevar alantre la so política de "saneamento" económicu. Combatió la inflación, nun emitiendo más dineru y retirando una parte de circulación. Dempués combatió los déficits presupuestarios, amenorgando'l gastu y aumentando l'ingresu.

Joaquim Murtinho, Ministru de Facienda, cortó'l presupuestu del gobiernu federal, alzó tolos impuestos esistentes y creó otros. Finalmente, dedicar a la valorización de la moneda, alzando'l cambéu d'una tasa de 48 mil-reales por llibra a 14 mil-reales por llibra.

Un ministru del so gabinete que merez destacar foi Olinto de Magalhães, al cargu de Rellaciones Esteriores.

La so visita a l'Arxentina y la socesión de Campos Sales editar

 
Campos Salles (izq.) y Julio Roca (der.)

En 1899, el presidente de l'Arxentina Julio Roca, visitó Rio de Janeiro, y, en 1900, Campos Sales retribuyó la so visita, siendo recibíu por un enforma públicu, cerca d'un cuartu de la población porteña, en Buenos Aires (300.000 persones d'un total de 1,2 millón d'habitantes d'esa capital arxentina). Campos Salles foi'l primer presidente brasilanu en viaxar al esterior.

Campos Sales gobernó hasta'l 15 de payares de 1902, y llogró faer que'l so socesor, escoyíu'l 1 de marzu de 1902, el Conseyeru Rodrigues Alves, paulista, fora'l presidente de la república, y como vicepresidente, el mineiro Silviano Brandão, que finó, siendo sustituyíu por otru mineiro, el Conseyeru Afonso Pena.

Dempués de la presidencia editar

Depués del mandatu presidencial, foi senador por São Paulo, y diplomáticu na Arxentina, onde trabayó con Julio Roca que tamién yera diplomáticu y del cual fixérase amigu cuando dambos fueren presidentes. Mientres les articulaciones (demárches) pa la elecciión presidencial de 1914, el so nome aportó a nomáu pa esa presidencia de la república, pero finó de secute, en 1913, cuando pasaba por dificultaes financieres.

Tres el mandatu presidencial, foi senador pol estáu de São Paulo y diplomáticu n'Arxentina.

 
Túmulu de Campos Sales, Campusantu de la Consolación.

Homenaxes editar

Eponimia editar

Foi homenaxáu dando'l so nome a:

Bandera d'Arxentina Arxentina editar

llocalidá de

Bandera de Brasil Brasil editar

una ciudá de Ceará
otra en São Paulo
Salesópolis
  • importante avenida onde moró, na ciudá de Campinas: "Avenida Campos Salles"
  • ciudá de Rio de Janeiro, Barriu de Tijuca tamién esiste una rua nel so honor


Predecesor:
Prudente de Morais
Presidente de Brasil
1898–1902
Socesor:
Francisco de Paula Rodrigues Alves

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 101927159. Apaez como: Manuel Ferraz de Campos Sales. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 URL de la referencia: https://www.prefeitura.sp.gov.br/cidade/upload/cemiterio%20mapa%20baixa_1219246518.pdf. Data de consulta: 7 ochobre 2022.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar