Monarquía hereditaria

La monarquía hereditaria ye una forma de gobiernu na cual el monarca ye'l herederu, de normal un fíu, del monarca anterior.

Trátase del tipu más común de monarquía, siendo la utilizada por casi toles monarquíes anguaño esistentes.

Nuna monarquía hereditaria, tolos monarques provienen de la mesma familia, y la corona pasa d'un miembru a otru de la familia. El sistema hereditariu tien como ventayes la estabilidá, la continuidá y previsibilidad, según los factores d'estabilidá interna de ciñu familiar y llealtá.

Por casu, cuando'l rei o la reina d'una monarquía hereditaria muerre o abdica, el tronu ye asocedíu a la siguiente xeneración, la so descendencia, escoyida típicamente por orde de xerarquía. Cuando esi descendiente muerra, el tronu volverá ser pasáu a la so descendencia, o, si nun lu hai, a un hermanu, hermana, sobrín, sobrina, primu, o otru pariente. Les monarquíes hereditaries tienen la so socesión definida por una llinia de socesión establecida llexislativamente, polo que ye conocíu de mano quién va ser el siguiente monarca. Anguaño, la llinia de socesión típica nes monarquíes hereditaries ta basada en dalguna forma de la primogenitura, anque esisten otros métodos como la xerarquía, el tanistry y la rotación, muncho más comunes nel pasáu.

Históricamente, esistieron diferencies nos sistemes de socesión, principalmente alrodiu de si la socesión ta llindada namái a varones, o si les muyeres tamién podíen ser escoyíes p'asoceder nel tronu. La socesión agnática referir a sistemes onde les muyeres nin tienen permisu p'asoceder la corona nin pa tresmitir los derechos de socesión a los descendientes varones (ver Llei Sálica). Un agnado ye un herederu que ruempe la llinia socesoria masculina. La socesión cognática rellacionar con sistemes de socesión al tronu o otros heriedos que dexa a varones y muyeres ser herederos por igual, anque nel usu modernu s'específica a la socesión igual por xerarquía ensin importar el xéneru.

La monarquía electiva puede funcionar práuticamente como una monarquía hereditaria, por casu, en casu de que la eleición amenorgárase a miembros d'una única familia (o inclusive más, pero namái si son dexaes poles regles de prioridá de la eleición). Esto asocedió históricamente, de normal de forma lenta, en munches monarquíes electives del pasáu. Un métodu yera que'l monarca que taba de mandatu escoyera'l so herederu (fíu, fía, hermanu, hermana, o otru pariente), escoyíu mientres la vida del monarca, mientres esti fora capaz d'exercer la so influencia pa dirixir la eleición al resultáu deseáu.

Munchos países post-medievales d'Europa yeren oficialmente monarquíes electives, pero la mesma familia caltuvo'l tronu inclusive mientres sieglos, y esa situación híbrida tendría de ser descrita como pseudo-electiva, inclusive como monarquía hereditaria virtual, pero con un sistema de socesión asitiáu nuna lenta transición. Munches d'eses monarquíes híbrides convirtiéronse oficialmente n'hereditaries nos principios de la Edá Moderna y anguaño, el Tíbet y la Ciudá del Vaticanu.[ensin referencies]

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar