La Llei Sálica, ye un códigu de lleis seculares que debe'l so nome a los francos salios quien lo compilaron y publicaron en llatín nel sieglu V (Empiezos de l'Alta Edá Media) por orde del so rei Clodoveo I por que sía intelixible a tolos sos vasallos quien lu entendíen por tar sol dominiu del Imperiu romanu hasta principios d'esi sieglu. Foi la base de la llexislación de los antiguos reis francos hasta la so estinción y l'apaición del modernu reinu de Francia ente los sieglos XI y X. Conózse-y más pola regulación de la socesión monárquica a favor de los varones pero regulaba tamién otros aspeutos y asuntos d'heriedu, crimen, manques, robu, bruxería o maleficio, etc., y sería un importante elementu aglutinador nun reinu como'l francu, compuestu por dellos grupos y etnies.[1]

Infotaula documentLlei Sálica
Tipu código (es) Traducir
Estáu Reinu de los francos
Llingua orixinal llatín
Epónimu Francos salios
Creación sieglu IV
Autor Visogast (en) Traducir, Arogast (en) Traducir, Salegast (en) Traducir y Windogast (en) Traducir
Serie
Parte de derecho germánico (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La llei sálica y les penes por crímenes y bruxería editar

Nes normes sáliques que regulen los castigos por crímenes nun hai castigos corporales ya inclusive los homicidios o asesinatu yeren penaos con multes monetaries. Por casu el qu'asesinara a un obispu tenía de pagar 900 sueldos n'oru equivalente a dolce mil reales de plata del sieglu XIX o aproximao a trés mil pesetes. Sicasí la práutica de la bruxería sí yera penada severamente, y les persones topaes culpables yeren condergaes al aforcamientu o a la foguera[2][3]

La llei Sálica y la socesión monárquica editar

Una parte bien concreta d'esti códigu sobreviviría, aparentemente, a los reis francos, y pervivió na historia europea mientres dellos sieglos: tratar d'aquella que prohibía qu'una muyer heredara'l tronu de Francia, ya inclusive que pudiera tresmitir los sos derechos al tronu a los sos descendientes varones. Anguaño. la llei sálica nun ta a valir en nenguna monarquía europea y pa determinar la socesión lo qu'opera ye en favor de la persona de más edá, con independencia del so sexu, ye dicir por primogenitura estricta; anque la Monarquía Española, la Corona británica y el Principáu de Mónacu son les esceiciones, actuando nesti momentu la llamada llei "agnaticia" (una llei distinta de la Llei Sálica) qu'asitia a les muyeres na socesión al tronu detrás de los sos hermanos varones, anque éstos sían de menor edá.

La Llei Sálica orixinal otorgaba, en realidá, un papel preponderante a un xefe de guerreros na socesión al tronu: establecía que l'accesu al mesmu correspondía al fíu varón de la hermana del rei, siendo ésti un mediu d'asegurar un xefe de guerreros nel poder; n'efeutu, siguiendo la lóxica sálica, nunca podía tase dafechu seguro de si'l fíu de la muyer del rei llevaba realmente'l sangre del rei y tampoco yera seguro que'l fíu de la hermana del rei llevara sangre real, pos la madre del rei tamién podía ser infiel al so padre al concebir a la so hermana. La razón tien de buscase en que los varones de la nobleza recibíen entrenamientu nel manexu de les armes dende temprana edá y naquella dómina'l rei, el primeru de los nobles, combatía al mandu de les sos tropes con cierta frecuencia. Esto faía preferible a un supuestu varón de la familia real frente a una supuesta fía del rei.

La Llei Sálica socesoria monárquica en Francia editar

La llei a favor de los varones pa heredar la corona nun foi establecida en Francia sinón hasta 1316, cola muerte del rei neonatu Xuan I de Francia, y que la so aprobación deber a una manipulación de l'antigua llei de los salios, motivada por intereses políticos y dinásticos por que nun aportara al tronu la hermana del neñu muertu, sinón el so tíu (Felipe V de Francia).

Esta llei dexar d'usar o aplicar ente los francos occidentales dende l'ascensión al tronu de Hugo Capeto en 987, y nunca se plantegó problema socesoriu dalgunu, pos tolos reis de la Dinastía de los Capetos dexaron siempres un fíu varón herederu. Namái en 1316 amenar por primer vegada esti tipu de problema: el rei Lluis X morría n'anguaño, dexando una única fía de que la so paternidá duldar (la so madre Margarita, primer esposa del rei, fuera encarcelada por adulteriu), y a la so segunda esposa, Clemencia d'Hungría, embarazada: el fíu que diría nacer d'ella, de ser neñu, sería rei; pero de ser neña, nun se sabía bien qué asocedería. Foi entós cuando'l rexente, Felipe de Poitiers (hermanu menor de Lluis X), tuvo la iniciativa de promover y promulgar esta llei, según la cual les muyeres nun podríen ser reines de Francia. Cuando la reina viuda dio finalmente a lluz un varón, ésti convirtióse darréu en rei col nome de Xuan I de Francia; y cuando esti rei-neonatu morrió inesperadamente a los cinco díes de nacer (abarruntar de Mahaut de Artois como inspiradora de la so muerte), el so tíu'l Rexente, en virtú de la llei recién aprobada, convertir nel rei Felipe V. La crisis socesoria foi asina resuelta de manera bien poca éticu, pero eficaz. Nesta primer dómina, la llei aprobada por Felipe de Poitiers foi conocida como llei de los varones, y foi la mesma que motivó qu'en 1322 estremar de la socesión a los cuatro fíes de Felipe V en favor del hermanu d'ésti, Carlos IV.

Cuando Carlos IV morrió en 1328, Francia atopar cola mesma situación de 1316, yá que el monarca fináu dexaba dos fíos y una reina viuda embarazada. Namái que nesta ocasión los parientes varones más cercanu yeren: el rexente, Felipe de Valois, que yera primu paternu; y l'acabante proclamar rei Eduardu III d'Inglaterra, que yera sobrín maternu por ser fíu d'Isabel de Francia, hermana de Carlos IV, Felipe V y Lluis X.

Pa resolver la situación y evitar, amás, el peligru de l'absorción de la corona francesa pola inglesa, los Estaos Xenerales fixeron l'últimu cambéu que conoció la nueva llei socesoria: según ella, les muyeres taríen quitaes pa gobernar el reinu, pero tamién pa tresmitir los derechos socesorios a los sos descendientes. D'esta miente, cuando la reina viuda Xuana de Evreux dio a lluz finalmente otra neña, Felipe de Valois convirtióse darréu en Felipe VI de Francia. Esti cambéu provocaría, sicasí, l'españíu de la bien sangrienta Guerra de los Cien Años, yá que Eduardu III (que de primeres non s'interesó por esti asuntu) declaró más tarde que la nueva llei de socesión francesa yera fraudulenta (no que nun-y faltaba razón) y reclamó tener mayores derechos al tronu francés por ser él l'únicu nietu varón vivu de Felipe IV de Francia.

La Llei Sálica socesoria tuvo vixente en Francia hasta la Revolución francesa, y dempués d'ella mientres la restauración borbónica, de 1815 a 1830. Los reis que ciñeron la corona de la Flor de Lliriu gracies a ella fueron:

La Llei socesoria monárquica n'España editar

El rei Felipe V non instituyó la llei sálica socesoria monárquica n'España como se cree o se diz polo común y equivocadamente, pos al instituyir la llei de la Agnación Rigorosa, solo quita a les muyeres de la socesión cuando haya llexítimos descendientes varones, ente que la Lex Sálica escluyir absolutamente y en tolos casos.

El testu de la Llei Sálica ye: Nulla portio hæreditatis de terra salica mullieri venial, sed ad virilem sexum tota hæredita.

El rei Felipe V, al xubir al tronu tres la Guerra de Socesión española, escurrió establecer la Lex Sálica, que gobernaba en Francia, n'España y presentó esti proyeutu a les Cortes de Castiella en 1713, estes discordaron col rei quien nun pudo asegurar el so designio. Topándose rexuntaes les Cortes en Madrid dende'l 5 de payares de 1712, promulgó con elles el 10 de mayu de 1713 el Reglamentu de socesión, qu'a lo postrero se conoció como Llei de Socesión Fundamental al ser esta la so función y la so importancia. Según les condiciones de la nueva norma, les muyeres podríen heredar el tronu anque namái de nun haber herederos varones na llinia principal (fíos) o llateral (hermanos y sobrinos).

  • Esta distinción significante ente la Lex Sálica y la Llei de Socesión ye fundamental pa entender la pretensión xurídica del hermanu de Fernandu VII, l'infante D. Carlos, al tronu d'España al cual tendría llexítimamente derechu en función de la Llei de Socesión Fundamental promulgada por Felipe V , ente que cola restauración del compendiu d'Alfonsu X, llamáu de los Siete Partíes, tener la so fía Isabel.

Conteníu de la nueva Llei de Socesión Fundamental promulgada por Felipe V en concordia colos Supremos Conseyos d'Estáu y de Castiella en 1713 :

LEY V. D. Felipe V. en Madrid á 10 de mayo de 1713.

Nuevo reglamento sobre la sucesion en estos Reinos. Habiéndome representado mi Consejo de Estado las grandes conveniencias y utilidades que resultarian á favor de la causa pública y bien universal de mis Reinos y vasallos, de formar un nuevo reglamento para la sucesion de esta Monarquía, por el cual, á fin de conservar en ella la agnación rigorosa, fuesen preferidos todos mis descendientes varones por la línea recta de varonia á las hembras y sus descendientes, aunque ellas y los suyos fuesen de mejor grado y línea; para la mayor satisfaccion y seguridad de mi resolución en negocios de tan grave importancia, aunque las razones de la causa pública y bien universal de mis Reynos han sido expuestas por mi Consejo de Estado, con tan claros é irrefragables fundamentos que no me dexasen duda para la resolucion; y que para aclarar la regla mas conveniente á lo interior de mi propia Familia y descendencia , podria pasar como primero y principal interesado y dueño á disponer su establecimiento ; quise oír el dictamen del Consejo, por la igual satisfacción que me debe el zelo, amor, verdad y sabiduría que en este como en todos tiempos ha manifestado; á cuyo fin le remití la consulta de Estado, ordenándole, que antes oyese á mi Fiscal: y habiéndola visto, y oídole, por uniforme acuerdo de todo el Consejo se conformó con el de Estado; y siendo el dictamen de ambos Consejos , que para la mayor validacion y firmeza, y para la universal aceptación concurriese el Reyno al establecimiento de esta nueva ley, hallándose este junto en Córtes por medio de sus Diputados en esta Corte, ordené á las Ciudades y Villas de voto en Córtes, remitiesen á ellos sus poderes bastantes, para conferir y deliberar sobre este punto lo que juzgaren conveniente á la causa pública; y remitidos por las Ciudades, y dados por esta y otras Villas los poderes á sus Diputados, enterados de las consultas de ámbos Consejos, y con conocimiento de la justicia de este nuevo reglamento, y conveniencias que de él resultan á la causa pública, me pidieron, pasase á establecer por ley fundamental de la sucesion de estos Reynos el referido nuevo reglamento, con derogacion de las leyes y costumbres contrarias.

Y habiéndolo tenido por bien, mando, que de aquí adelante la sucesion de estos Reynos y todos sus agregados, y que á ellos se agregaren, vaya y se regule en la forma siguiente.

Que por fin de mis días suceda en esta Corona el Príncipe de Asturias, Luis mi muy amado hijo, y por su muerte su hijo mayor varon legítimo, y sus hijos y descendientes varones legítimos y por línea recta legítima, nacidos todos en constante legítimo matrimonio, por el orden de primogenitura y derecho de representacion conforme á la ley de Toro; y á falta del hijo mayor del Príncipe, y de todos sus descendientes varones de varones que han de suceder por la orden expresada, suceda el hijo segundo varon legítimo del Principe, y sus descendientes varones de varones legítimos y por línea recta legítima, nacidos todos en constante y legítimo matrimonio, por la misma orden de primogenitura y reglas de representacion sin diferencia alguna: y á falta de todos los descendientes varones de varones del hijo segundo del Príncipe suceda el hijo tercero y quarto, y los demás que tuviere legítimos; y sus hijos y descendientes varones de varones, asimismo legítimos y por línea recta legítima; y nacidos todos en constante legítimo matrimonio por la misma orden, hasta extinguirse y acabarse las líneas varoniles de cada uno de ellos; observando siempre el rigor de la agnacion, y el orden de primogenitura con el derecho de representacion, prefiriendo siempre las líneas primeras y anteriores á las posteriores: y á falta de toda la descendencia varonil, y líneas rectas de varon en varon del Príncipe, suceda en estos Reynos y Corona el Infante Felipe, mi muy amado hijo, y á falta suya sus hijos y descendientes varones de varones legítimos y por línea recta legítima; nacidos en constante legítimo matrimonio; y se observe y guarde en todo el misma orden de suceder que queda expresado en los descendientes varones del Príncipe sin diferencia alguna; y á falta del Infante; y de sus hijos y descendientes varones de varones, sucedan por las mismas reglas, y Orden de mayoría y representacion, los demás hijos varones que yo tuviere de grado en grado, prefiriendo el mayor al menor, y respectivamente sus hijos y descendientes varones de varones legítimos y por línea recta legítima, nacidos todos en constante legítimo matrimonio, observando puntualmente en ellos la rigorosa agnacion, y prefiriendo siempre las líneas masculinas primeras y anteriores á las posteriores; hasta estar en el todo extinguidas y evacuadas.

Y siendo acabadas íntegramente todas las líneas masculinas del Príncipe, Infante, y demás hijos y descendientes mios legítimos varones de varones, y sin haber por consiguiente varon agnado legítimo descendiente mio, en quien pueda recaer la Corona según los llamamientos antecedentes, suceda en dichos Reynos la hija o hijas del último reinante varon agnado mio en quien feneciese la varonía; y por cuya muerte sucediere la vacante, nacida en constante legítimo matrimonio, la una después de la otra, y prefiriendo la mayor á la menor, y respectivamente sus hijos y descendientes legítimos por línea recta y legítima, nacidos todos en constante legítimo matrimonio; observándose entre ellos el orden de primogenitura y regias de representacion, con prelacion de las líneas anteriores á las posteriores, en conformidad de las leyes de estos Reynos; siendo mi voluntad, que en la hija mayor, o descendiente suyo que por su premoriencia entrare en la sucesion de esta Monarquía, se vuelva á suscitar, como en cabeza de línea, la agnacion rigorosa entre los hijos varones que tuviere nacidos en constante legítimo matrimonio, y en los descendientes legítimos de ellos; de manera que después de los días de la dicha hija mayor, ó descendiente suyo reinante, sucedan sus hijos varones nacidos en constante legítimo matrimonio, el uno después del otro, y prefiriendo el mayor al menor, y respectivamente sus hijos y descendientes varones de varones legítimos y por línea recta legítima, nacidos en constante legítimo matrimonio, con la misma orden de primogenitura, derechos de representacion, prelacion de líneas, y reglas de agnacion rigorosa que se ha dicho, y queda establecido en los hijos y descendientes varones del Príncipe; Infante y demás hijos mios; y lo mismo quiero se observe en la hija segunda del dicho último reinante varon agnado mio, y en las demás hijas que tuviere; pues sucediendo qualesquiera de ellas por su orden en la Corona, ó descendiente suyo por su premoriencia, se ha de volver á suscitar la agnacion rigorosa entre los hijos varones que tuviere nacidos en legítimo constante matrimonio, y los descendientes varones de varones de dichos hijos legítimos y por línea recta legítima, nacidos en constante legítimo matrimonio; debiéndose arreglar la sucesión en dichos hijos y descendientes varones de varones de la misma manera que va expresado en los hijos y descendientes varones de la hija mayor, hasta que esten totalmente acabadas todas las líneas varoniles, observando las reglas de la rigorosa agnacion.

Y en caso que el dicho último reinante varon agnado mio no tuviere hijas nacidas en constante legítimo matrimonio, ni descendientes legítimos y por línea legítima, suceda en dichos Reynos la hermana ó hermanas que tuviere descendientes mias legítimas y por línea legítima, nacidas en constante legítimo matrimonio, la una después de la otra, prefiriendo la mayor á la menor, y respectivamente sus hijos y descendientes legítimos y por línea recta, nacidos todos en constante legítimo matrimonio, por la misma orden de primogenitura, prelacion de líneas y derechos de representacion según las leyes de estos Reynos, en la misma conformidad prevenida en la sucesion de las hijas del dicho último reinante; debiéndose igualmente suscitar agnacion rigorosa entre los hijos varones que tuviere la hermana, ó el descendiente suyo que por su premoriencia entrare en la sucesion de la Monarquía, nacidos en constante legítimo matrimonio, y entre los descendientes varones de varones de dichos hijos legítimos y por línea recta legítima, nacidos en constante legítimo matrimonio, que deberán suceder en la misma orden y forma que se ha dicho en los hijos varones y descendientes de las hijas de dicho Ultimo reinante, observando siempre las reglas de la rigurosa agnacion.

Y no teniendo el último reinante hermana ó hermanas, suceda en la Corona el transversal descendiente mio legítimo y por la línea legítima, que fuere proximior y mas cercano pariente del dicho último reinante, ó sea varon ó sea hembra, y sus hijos y descendientes legítimos y por línea recta legítima, nacidos todos en constante legítima matrimonio, con la misma orden v reglas que vienen llamados los hijos y descendientes de las hijas del dicho último reinante: y en dicho pariente mas cercano varon ó hembra, que entrare á suceder, se ha de suscitar también la agnación rigorosa entre sus hijos varones nacidos en constante legítimo matrimonio, y en los hijos y descendientes varones de varones de ellos legítimos y por línea recta legítimos, nacidos en constante legítimo matrimonio, que deberán suceder con la misma orden y forma expresados en los hijos varones de las hijas del último reinante, hasta que sean acabados todos los varones de varones, y enteramente evacuadas todas las líneas masculinas. Y caso que no hubiere tales parientes transversales del dicho último reinante, varones ó hembras descendientes de mis hijos y míos, legítimos y por línea legítima, sucedan á la Corona las hijas que yo tuviere nacidas en constante legítimo matrimonio, la una después de la otra, prefiriendo la mayor á la menor, y sus hijos y descendientes respectivamente y por línea legítima, nacidos todos en constante legítimo matrimonio; observando entre ellos el orden de primogenitura y reglas de representacion, con prelacion de las líneas anteriores á las posteriores, como se ha establecido en todos los llamamientos antecedentes de varones y hembras: y es también mi voluntad, que en qualquiera de dichas mis hijas, 6 descendientes suyos que por su premoriencia entraren en la sucesion de la Monarquía, se suscite de la misma manera la agnacion rigorosa entre los hijos varones de los que entraren á reynar, nacidos en constante legítimo matrimonio, y entre los hijos y descendientes varones de varones de ellos legítimos y por línea recta legítima, nacidos: todos en constante legítimo matrimonio, que deberá suceder por la misma orden y reglas prevenidas en los casos antecedentes, hasta que esten acabados todos los varones de varones, y fenecidas totalmente: las líneas masculinas: y se ha de observar lo mismo en todas y en quantas veces, durante mi descendencia legítima y por línea legítima , viniere el caso de entrar hembra, ó varon de hembra, en la sucesion de esta Monarquía, por ser mi Real intención de que, en quanto se pueda, vaya y corra dicha sucesion por las reglas de la agnación rigorosa. Y en el caso de faltar y extinguirse enteramente toda la descendencia mia legítima de varones y hembras nacidos en constante legítimo matrimonien, de manera que no haya varon ni hembra descendiente mio legítimo y por líneas legítimas, que pueda venir á la sucesion de esta Monarquía ; es mi voluntad, que era tal caso, y no de otra manera, entre en la dicha sucesion la Casa de Saboya, según y como está declarado, y tengo prevenido en la ley últimamente promulgada á que me remito. Y quiero y mando, que la sucesion de esta Corona proceda de aquí adelante en la forma expresada; estableciendo esta por ley fundamental de la sucesión de estos Reynos, sus agregados y que á ellos se agregaren, sin embargo de la ley de la Partida, y de otras qualesquiera leyes y estatutos, costumbres y estilos y capitulaciones, ú otras qualesquier disposiciones de los Reyes mis predecesores que hubiere en contrario; las quales derogo y anulo en todo lo que fueren contrarias á esta ley, dexándolas en su fuerza y vigor para lo demás: que así es mi voluntad.

Dada en Madrid á diez de mayo de mil setecientos trece años.

(aut. 5. tit. 7. lib. 5. R.)

La Llei Sálica socesoria monárquica n'Hungría editar

En Hungría dende la fundación del reinu nel añu 1000 foi innecesaria l'aplicación d'esta llei. Tola dinastía de Árpad siempres cuntaba con miembros varones vivos pa la dómina en que la socesión yera necesaria. A diferencia del reinu francés, onde esistía la tradición de la primogenitura (la corona pasaba de padre a fíu resalvando a los demás miembros de la Casa Real), el tronu húngaru frecuentemente pasaba al miembru de mayor edá na familia que tuviera vivu pal momentu del fallecimientu del previu rei, cumpliéndose cola tradición del senioratus (hermanos y primos heredaben el tronu si'l fíu del rei yera menor qu'ellos). Sicasí, la estinción de miembros varones d'esta Casa reinante en 1301 condució a un gran caos, cuando'l rei Andrés III d'Hungría (1250-1301) muerre ensin fíos.

Resalvándose totalmente la llei sálica, de momentu, surden dellos aspirantes al tronu húngaru, toos reclamándolo como descendientes enáticos (per vía materna) de la casa real húngara. El primeru foi Wenceslao III de Bohemia (1289-1306), que la so güela paterna yera la reina Kunigunda, nieta del fináu rei Béla IV d'Hungría. El so curtiu reináu dende 1301 hasta 1305 foi atayáu pol próximu pretendiente: Otón III Duque de Baviera (11 de febreru de 1261-9 de setiembre de 1312), que la so madre yera Isabel d'Hungría, Duquesa consorte de Baviera, fía del fináu rei Béla IV d'Hungría. Igualmente tuvo un curtiu reináu (1305-1307) y finalmente foi reemplazáu por Carlos I Roberto d'Hungría (1288-1342), quien yera bisnietu de la reina María, fía d'Esteban V d'Hungría. Nestos trés casos aplicóse la llei sálica onde los fíos de les princeses heredaben el tronu húngaru per vía materna.

Años más tarde, la bisnieta de Carlos Roberto, y fía de Luis el Grande (1326-1382), María I d'Hungría (1371-1395) foi coronada Reina húngara tres la muerte del so padre en 1382. Con esto, resalvar por completu la socesión agnática contenida na llei sálica, onde s'axustaba que les muyeres nun podíen ser coronaes como reines. Sicasí, María nun tuvo fíos y finalmente el tronu terminar tomando'l so maríu Segismundo de Luxemburgu en 1387. Per otra parte, la mesma socesión agnática tampoco se peracabó en Polonia (Lluis I d'Hungría llogró'l tronu polacu nos últimos años del so reináu), yá que la otra fía de Luis el Grande, foi coronada como Eduviges I de Polonia. Tres la muerte de Santa Eduviges de Polonia, el so maríu Vladislao II de Polonia caltuvo la corona y tomó una nueva esposa fundando una nueva dinastía en dichu reino.

La Llei Sálica socesorial monárquica en Suecia editar

En Suecia, el rei Carlos XIII, al escarecer de descendencia, fixo aprobar la Llei Sálica en 1810 pa poder controlar l'heriedu del so tronu; d'esta miente, fixo nomar herederu en primer llugar al príncipe Cristián de Augustenborg y, tres la muerte d'ésti, al mariscal Jean Baptiste Jules Bernadotte. La llei caltúvose a valir hasta que'l parllamentu suecu derogar en 1979 pa proclamar heredera a la princesa Victoria.

La Llei Sálica socesorial monárquica n'otros países editar

En Dinamarca, Austria y Hannover aplicóse coles mesmes la Llei Sálica, siendo detonante o sida pa munchos conflictos socesoriu y armáu. El principal foi nel Sacru Imperiu Romanu Xermánicu nel Sieglu XVIII. Previu a la so muerte, l'emperador xermánicu Carlos VI d'Habsburgu en vista de que nun tenía fíos varones que lo asocedieren nel tronu, decidió promulgar la Pragmática Sanción de 1713, que axustaba que la so fía María Teresa I d'Austria heredaba'l tronu del Sacru Imperiu y la Llei Sálica nun yera aplicada. Inclusive l'apellíu "Habsburgu" yera heredáu xunto col tronu y de esta forma nació la dinastía Habsburgu-Lorena, non antes de causar la Guerra de Socesión d'Austria, siendo sida l'abolición de la llei sálica para Federico II el Grande de Prusia quien quería destronar a María Teresa.

N'Inglaterra, per otra parte, nel sieglu XII, l'abolición de la llei sálica tamién causó la guerra civil mientres el periodu denomináu: Anarquía inglesa por cuenta de la disputa del tronu ente Esteban y la so prima la emperatriz Matilde. Nel sieglu XIX atribuyir a la inaplicación de la llei sálica la separación d'Hannover de la corona británica, cuando Eduardu VII, fíu de Victoria xube al tronu constituyendo nel primer rei de la Casa de Saxonia-Coburgu-Gotha nel Reinu Xuníu que reemplazó a la casa de Hannover.

Conflictos y procesos célebres rellacionaos cola aplicación de les lleis sáliques editar

Proceso y condena de Xuana d'Arcu

Les lleis sáliques na lliteratura editar

  • Victor Hugo na so novela Nuesa Señora de París, describe nel llibru octavu, capítulu III, el xuiciu a Esmeralda, la protagonista, por bruxería, prostitución y asesinatu, nel cual l'abogáu acusador cita les lleis sáliques.
  • Na obra La vida d'Enrique V de William Shakespeare, méntase la llei sálica nel primer actu, escena II.
  • En 1848 publicóse La llei sálica, comedia en dos actos de Y. Scribe, publicada pol Establecimientu Tipográficu d'A. Vicente, de Madrid.
  • Maurice Druon, nel cuartu llibru de la saga Los Reis Malditos, tituláu "La Llei de los Varones", describe'l procesu d'implantación de la llei por Felipe V, entós conde de Poitiers y rexente del reinu, pa poder aportar al tronu de Francia en llugar de la so sobrina Xuana II de Navarra.

Referencies editar

  1. Bastús, Vicente Joaquín. Suplementu al Diccionariu históricu enciclopédicu. Publicáu pa Herederos de Agustin Roca, Barcelona,1833 - 640 páxines.
  2. SAINT- PROSPER, A.J.C. Historia de Francia, dende tiempos remotos hasta 1839. Publicáu por Brusi, Barcelona 1840.
  3. T issot, Joseph. . El Derechu penal estudiáu nos sos principios, nes sos aplicaciones y llexislaciones de los diversos pueblos del mundu o Introducción filosófica y histórica al estudiu del derechu penal. Publicáu por F. Góngora, 1880. Volumes 18-20 of Nueva biblioteca universal: Seición xurídica. Publisher F. Góngora, 1880

Enllaces esternos editar