La París-Roubaix (tamién conocida "L'infiernu del norte" o "La Clásica de les clásiques")[1] ye una carrera d'un día profesional de ciclismu en ruta que s'apuesta na zona septentrional de Francia. Percuerre un trayeutu dende Compiègne, ciudá próxima a Rexón parisina, hasta'l velódromu de Roubaix, na rexón d'Altos de Francia, d'ende'l so nome. Celébrase'l segundu domingu d'abril,[1] una selmana dempués del Tour de Flandes, y pertenez al calendariu UCI WorldTour, máxima categoría de les carreres profesionales.

París-Roubaix
Xeneral
Tipu de competición carrera d'un día
Deporte ciclismu en ruta
Parte de Clásicas de Flandes (es) Traducir
monumentu del ciclismu
País Francia
Organizador Amaury Sport Organisation
Historia
Fundación 1896
Competición
Periodicidá Cada añu
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Considerada como una de la pruebes ciclistes más dures del mundu, parir-Roubaix apostar por vegada primer en 1896, lo que la convierte nuna de les carreres más antigües qu'entá permanecen nel calendariu internacional.[1] Dende la so creación, la carrera viose atayada en dos causes por cuenta de los dos guerres mundiales: dende 1915 hasta 1918 y dende 1940 hasta 1942.[2]

Ye'l terceru de los denominaos "monumentos del ciclismu" (Milán-Sanremo, Tour de Flandes, Liexa-Bastogne-Liexa y Giro de Lombardía) y ye el segundu y últimu monumentu de pavé de temporada. Tamién ye la postrera clásica de tramos empedriaos del calendariu UCI WorldTour.

Amás de el so llagu quilometraxe (260 km aprox.), el Infiernu del Norte carauterizar polos sos 50 quilómetros de pavé, gran aliciente y dificultá de la carrera, que tán partíos en sectores ente los últimos dos tercios de la ruta.[1]

Con cuatro trunfos, son dos los ciclistes que tienen el récor de victories na prueba: los belgues Roger De Vlaeminck (1972, 1974, 1975 y 1977) y Tom Boonen (2005, 2008, 2009 y 2012).

Ta entamáu por Amaury Sport Organisation (ASO) y dende 1967 y 2003 la carrera cunta con una versión sub-23 y junior.

Nacencia y primer edición editar

Imaxe del velódromu.

La creación de Parir-Roubaix foi impulsada pol diariu deportivu Ve-y lo. El so direutor Paul Rousseau recibió la idea de la mano de dos empresarios de la llocalidá de Roubaix, Théo Vienne y Maurice Perez, quien vieron nesta carrera un bon entrenamientu pa la daquella, más famosa Burdeos-París y, en supervisando'l trazáu de la prueba, punxo en marcha la competición sol nome de La Pascale.

Aquella primer edición salió'l 19 d'abril del Bois de Boulogne, al norte de París, pa cubrir los más de 300 quilómetros que lu dixebraben de Roubaix. El so primer ganador foi l'alemán Josef Fischer y el premiu que recibió foi de 1000 francos franceses.

Evolución y percorríu editar

Entamo empedriáu cerca de Lille, qu'ufierta una visión sobre la durez de la prueba ciclista.
Monumentu conmemorativo de la edición númberu 100.

Dende entós la prueba solo dexó d'apostase en 7 ocasiones, toes motivaes poles dos Guerres Mundiales, de 1915 a 1918 y de 1940 a 1942. Hasta 1966 siguió saliendo de París pero esi añu camudó'l so llugar de salida a la llocalidá de Chantilly, 50 quilómetros al norte de París. Darréu, en 1977 volvió camudase, esta vegada a Compiègne. Como interés, apuntar que nel Tour de Francia de 2007, el ciclista suizu Fabian Cancellara, ganador de Parir-Roubaix en 2006, llogró la victoria d'etapa en Compiègne n'atacando nel tramu empedriáu que s'atopaba asitiáu a un quilómetru escasu de la meta.

Formaba parte de la Copa del Mundu de ciclismu dende la so puesta en marcha, en 1989, hasta la desapaición d'esta tres la temporada de 2004.

Lo que convierte a la París-Roubaix nuna carrera única ye la estrema durez del terrén pol que s'apuesta, el pavés. Magar que esisten otres pruebes que trescurren por tramos empedriaos, nenguna d'elles atropa tantos quilómetros sobre esti tipu de superficie, rondando siempres, según el percorríu, los 50 quilómetros. Estos tramos, cerca de 30, que s'asoceden más o menos dende'l quilómetru 100 de la prueba hasta la mesma llocalidá de Roubaix, pueden llegar a rondar los 4 quilómetros y tán calificaos con estrelles, siendo aquellos de 5 estrelles los consideraos de mayor durez. Esta categorización establecer en función del trazáu del tramu, de la so distancia y del estáu en que s'atope'l pavés. Ente los más conocíos ta'l Monte de Arenberg y el Carrefour de l'Arbre, dambos, xunto al tramu de Mons-en-Pévèle, los únicos calificaos coles mentaes 5 estrelles.

Otres particularidaes d'esta carrera son el so llugar de finalización y el troféu que s'apurre al vencedor. Dende la so primer edición, la París - Roubaix remata nel velódromu de Roubaix. Los participantes, dempués de pasar per llinia de meta entá tienen que completar una vuelta completa al aniellu pa rematar la prueba. Cuando'l vencedor xube al podiu, el troféu que recibe ye un retruque de los miles d'adoquinos polos que tuvo que pasar pa llegar hasta ellí. Dende la celebración de la edición númberu 100, esiste un monumentu, reproducción del que s'apurre a los vencedores, na llocalidá de Roubaix.

Barru y cayíes editar

Pero si hai una imaxe simbólica de la estrema durez y singularidá d'esta carrera, son les cares llenes de folla de los corredores. Por cuenta de les feches en que s'apuesta, segundu domingu d'abril, una selmana xusto dempués del Tour de Flandes, ye habitual que, si nun llueve nel intre de la carrera, siquier facer nes hores o díes precedentes. Esti fechu, xuníu a que nos tramos de pavés, el polvu y el sable son muncho más abondosos que nuna carretera asfaltada, provoca que munchos quilómetros escurran por auténticu llamuergues. Esta peculiaridá, xunto a la estrechura de los tramos de pavés y la dificultá que corada circular por ellos, son la principal causa de les numberoses cayíes que tienen llugar tolos años. Y esta peculiaridá foi la que llevó a un corredor como Sean Kelly a afirmar que "una París-Roubaix ensin agua nun ye una auténtica París-Roubaix".

La Trouée d'Arenberg.

Como interés, apuntar que'l nomatu de "l'infiernu del norte" nun ta rellacionáu, orixinalmente cola durez de la prueba sinón col estáu en que'l percorríu quedó tres la conclusión de la I Guerra Mundial. Entós, un reporteru escribió nel so periódicu que los corredores habíen trevesáu "l'infiernu del norte".

Principales dificultaes editar

Seición Nome Llargor Enzancái |---

align=center

18 Trouée d'Arenberg 2.400 m *****
10 Mons-en-Pévèle 3.000 m *****
4 Carrefour de l'Arbre 2.100 m *****
25 Quiévy - Saint-Python 3.700 m ****
19 Haveluy 2.500 m ****
16 Hornaing - Wandignies-Hamage 3.700 m ****
14 Tilloy-lez-Marchiennes - Sars-et-Rosières 2.400 m ****
11 Auchy-lez-Orchies - Bersée 2.600 m ****
6 Cysoing - Bourghelles 1.300 m ****
5 Camphin-en-Pévèle 1.800 m ****

París-Roubaix sub-23 editar

Dende 1967 apuéstase tamién la París-Roubaix sub-23 (oficialmente: París-Roubaix Espoirs), que ye una París-Roubaix llindada a corredores sub-23, que s'apuesta a finales del mes de mayu.

Les sos primeres ediciones fueron amateur hasta la creación de los Circuitos Continentales UCI en 2005 formando parte del UCI Europe Tour, los dos primeros años na categoría 1.2 (última categoría profesional) y dempués na categoría específica creada en 2007 pa corredores sub-23, tamién dientro de la última categoría profesional: 2.1O.

Tien unos 180 km nel so trazáu, unos 80 km menos que la so homónima ensin llimitación d'edá,[3][4] anque con similares carauterístiques.

A diferencia de la so homónima ensin llimitación d'edá, nun hai tao entamada por ASO (organizadora tamién del Tour de Francia ente otres).[5] A partir del 2011, los organizadores, VC Roubaix, anunciaron que dexaríen d'entamar la carrera por cuenta de los altos costos de la seguridá.[6] Una selmana dempués, ASO salió al rescate de la prueba y fíxose cargu d'ella.[7]

París-Roubaix junior editar

Tamién s'apuesta la París-Roubaix junior, pa ciclistes de 17 y 18 años. La mesma cuérrese n'abril, el mesmu día de Parir-Roubaix y foi creada en 2003.

Palmarés editar

 
Josef Fischer ganador de la primer edición del la París Roubaix.
 
Maurice Garin ganador en 1897 y 1898.
 
Lucien Lesna ganador en 1901 y 1902
 
Rik Van Steenbergen, ganador en 1948 y en 1952.
 
Fausto Coppi ganador en 1950.
 
Franco Ballerini, consiguió dos victories.
 
Johan Museeuw, el Lleón de Flandes, tien tres victories.
 
Tom Boonen, tien cuatro victories. Na imaxe apuesta la edición del 2008.
Edición Añu Ganador !Segundu Terceru
I 1896   Josef Fischer   Charles Meyer   Maurice Garin
II 1897   Maurice Garin   Mathieu Cordang   Michel Frederick
III 1898   Maurice Garin   Auguste Stéphane   Édouard Wattelier
IV 1899   Albert Champion   Paul Bor   Ambroise Garin
V 1900   Émile Bouhours   Josef Fischer   Maurice Garin
VI 1901   Lucien Lesna   Ambroise Garin   Lucien Itsweire
VII 1902   Lucien Lesna   Édouard Wattelier   Ambroise Garin
VIII 1903   Hippolyte Aucouturier   Claude Chapperon   Louis Trousselier
IX 1904   Hippolyte Aucouturier   César Garin   Lucien Pothier
X 1905   Louis Trousselier   René Pottier   Henri Cornet
XI 1906   Henri Cornet   Marcel Cadolle   René Pottier
XII 1907   Georges Passerieu   Cyrille Van Hauwaert   Louis Trousselier
XIII 1908   Cyrille Van Hauwaert   Georges Lorgeou   François Faber
XIV 1909   Octave Lapize   Louis Trousselier   Jules Masselis
XV 1910   Octave Lapize   Cyrille Van Hauwaert   Eugène Christophe
XVI 1911   Octave Lapize   André Charpiot   Cyrille Van Hauwaert
XVII 1912   Charles Crupelandt   Gustave Garrigou   Maurice Leturgie
XVIII 1913   François Faber   Charles Deruyter   Charles Crupelandt
XIX 1914   Charles Crupelandt   Louis Luguet   Louis Mottiat
1915-1918 Ediciones suspendíes pola Primer Guerra Mundial
XX 1919   Henri Pélissier   Philippe Thys   Honoré Barthélémy
XXI 1920   Paul Deman   Eugène Christophe   Lucien Buysse
XXII 1921   Henri Pélissier   Francis Pélissier   Léon Scieur
XXIII 1922   Albert Dejonghe   Jean Rossius   Émile Masson
XXIV 1923   Henri Suter   René Vermandel   Félix Sellier
XXV 1924   Jules Van Hevel   Maurice Ville   Félix Sellier
XXVI 1925   Felix Sellier   Pietro Bestetti   Jules Van Hevel
XXVII 1926   Julien Delbecque   Gustave Van Slembrouck   Gaston Rebry
XXVIII 1927   Georges Ronsse   Joseph Curtel   Charles Pélissier
XXIX 1928   André Leducq   Georges Ronsse   Charles Meunier
XXX 1929   Charles Meunier   Georges Ronsse   Aimé Deolet
XXXI 1930   Julien Vervaecke   Jean Maréchal   Antonin Magne
XXXII 1931   Gaston Rebry   Charles Pélissier   Émile Decroix
XXXIII 1932   Romain Gijssels   Georges Ronsse   Herbert Sieronski
XXXIV 1933   Sylvère Maes   Julien Vervaecke   Léon -y Calvez
XXXV 1934   Gaston Rebry   Jean Wauters   Frans Bonduel
XXXVI 1935   Gaston Rebry   André Leducq   Jean Aerts
XXXVII 1936   Georges Speicher   Romain Maes   Gaston Rebry
XXXVIII 1937   Jules Rossi   Albert Hendrickx   Noël Declercq
XXXIX 1938   Lucien Storme   Louis Hardiquest   Marcel Van Houtte
XL 1939   Émile Masson   Marcel Kint   Roger Lapebie
1940-42 Ediciones suspendíes pola Segunda Guerra Mundial
XLI 1943   Marcel Kint   Jules Lowie   Louis Thiétard
XLII 1944   Maurice Desimpelaere   Jules Rossi   Louis Thiétard
XLIII 1945   Paul Maye   Lucien Teisseire   Kléber Piot
XLIV 1946   Georges Claes   Louis Gauthier   Lucien Vlaemynck
XLV 1947   Georges Claes   Adolf Verschueren   Louis Thiétard
XLVI 1948   Rik Van Steenbergen   Émile Idée   Georges Claes
XLVII 1949   Sese Coppi y   André Mahé[8]   Frans Leenen
XLVIII 1950   Fausto Coppi   Maurice Diot   Fiorenzo Magni
XLIX 1951   Antonio Bevilacqua   Louison Bobet   Rik Van Steenbergen
L 1952   Rik Van Steenbergen   Fausto Coppi   André Mahé
LI 1953   Germain Derycke   Donato Piazza   Wout Wagtmans
LII 1954   Raymond Impanis   Stan Ockers   Marcel Rijckaert
LIII 1955   Jean Forestier   Fausto Coppi   Louison Bobet
LIV 1956   Louison Bobet   Alfred De Bruyne   Jean Forestier
LV 1957   Alfred De Bruyne   Rik Van Steenbergen   Leon Van Daele
LVI 1958   Leon Van Daele   Miguel Poblet   Rik Van Looy
LVII 1959   Noël Foré   Gilbert Desmet   Marcel Janssens
LVIII 1960   Pinu Cerami   Tinu Sabbadini   Miguel Poblet
LIX 1961   Rik Van Looy   Marcel Janssens   René Vandervecken
LX 1962   Rik Van Looy   Emile Daems   Frans Schoubben
LXI 1963   Emile Daems   Rik Van Looy   Jan Janssen
LXII 1964   Peter Post   Benoni Beheyt   Yvo Molenaers
LXIII 1965   Rik Van Looy   Edward Sels   Willy Vannitsen
LXIV 1966   Felice Gimondi   Jan Janssen   Gustaaf De Smet
LXV 1967   Jan Janssen   Rik Van Looy   Rudi Altig
LXVI 1968   Eddy Merckx   Herman Van Springel   Walter Godefroot
LXVII 1969   Walter Godefroot   Eddy Merckx   Willy Vekemans
LXVIII 1970   Eddy Merckx   Roger De Vlaeminck   Eric Leman
LXIX 1971   Roger Rosiers   Herman Van Springel   Marín Basso
LXX 1972   Roger De Vlaeminck   André Dierickx   Barry Hoban
LXXI 1973   Eddy Merckx   Walter Godefroot   Roger Rosiers
LXXII 1974   Roger De Vlaeminck   Francesco Moser   Marc Demeyer
LXXIII 1975   Roger De Vlaeminck   Eddy Merckx   André Dierickx
LXXIV 1976   Marc Demeyer   Francesco Moser   Roger De Vlaeminck
LXXV 1977   Roger De Vlaeminck   Willy Teirlinck   Freddy Maertens
LXXVI 1978   Francesco Moser   Roger De Vlaeminck   Jan Raas
LXXVII 1979   Francesco Moser   Roger De Vlaeminck   Hennie Kuiper
LXXVIII 1980   Francesco Moser   Gilbert Duclos-Lassalle   Dietrich Thurau
LXXIX 1981   Bernard Hinault   Roger De Vlaeminck   Francesco Moser
LXXX 1982   Jan Raas   Yvon Bertin   Gregor Braun
LXXXI 1983   Hennie Kuiper   Gilbert Duclos-Lassalle   Francesco Moser
LXXXII 1984   Sean Kelly   Rudy Rogiers   Alain Bondue
LXXXIII 1985   Marc Madiot   Bruno Wojtinek   Sean Kelly
LXXXIV 1986   Sean Kelly   Rudy Dhaenens   Adri Van der Poel
LXXXV 1987   Eric Vanderaerden   Patrick Versluys   Rudy Dhaenens
LXXXVI 1988   Dirk Demol   Thomas Wegmuller   Laurent Fignon
LXXXVII 1989   Jean-Marie Wampers   Dirk De Wolf   Edwig Van Hooydonck
LXXXVIII 1990   Eddy Planckaert   Steve Bauer   Edwig Van Hooydonck
LXXXIX 1991   Marc Madiot   Jean-Claude Colotti   Carlo Bomans
XC 1992   Gilbert Duclos-Lassalle   Olaf Ludwig   Johan Capiot
XCI 1993   Gilbert Duclos-Lassalle   Franco Ballerini   Olaf Ludwig
XCII 1994   Andréi Chmil   Fabio Baldato   Franco Ballerini
XCIII 1995   Franco Ballerini   Andrei Tchmil   Johan Museeuw
XCIV 1996   Johan Museeuw   Gianluca Bortolami   Andrea Tafi
XCV 1997   Frédéric Guesdon   Jo Planckaert   Johan Museeuw
XCVI 1998   Franco Ballerini   Andrea Tafi   Wilfried Peeters
XCVII 1999   Andrea Tafi   Wilfried Peeters   Tom Steels
XCVIII 2000   Johan Museeuw   Peter Van Petegem   Erik Zabel
XCIX 2001   Servais Knaven   Johan Museeuw   Romāns Vainšteins
C 2002   Johan Museeuw   Steffen Wesemann   Tom Boonen
CI 2003   Peter Van Petegem   Dario Pieri   Viatcheslav Ekimov
CII 2004   Magnus Bäckstedt   Tristan Hoffman   Roger Hammond
CIII 2005   Tom Boonen   George Hincapie   Juan Antonio Flecha
CIV 2006   Fabian Cancellara   Tom Boonen   Alessandro Ballan
CV 2007   Stuart O'Grady   Juan Antonio Flecha   Steffen Wesemann
CVI 2008   Tom Boonen   Fabian Cancellara   Alessandro Ballan
CVII 2009   Tom Boonen   Filippo Pozzato   Thor Hushovd
CVIII 2010   Fabian Cancellara   Thor Hushovd   Juan Antonio Flecha
CIX 2011   Johan Van Summeren   Fabian Cancellara   Maarten Tjallingii
CX 2012   Tom Boonen   Sébastien Turgot   Alessandro Ballan
CXI 2013   Fabian Cancellara   Sep Vanmarcke   Niki Terpstra
CXII 2014   Niki Terpstra   John Degenkolb   Fabian Cancellara
CXIII 2015   John Degenkolb   Zdeněk Štybar   Greg Van Avermaet
CXIV 2016   Matthew Hayman   Tom Boonen   Ian Stannard
CXV 2017   Greg Van Avermaet   Zdeněk Štybar   Sebastian Langeveld
CXVI 2018   Peter Sagan   Xiblen Dillier   Niki Terpstra

Palmarés por países editar

El Pont Gibus
País Victories
  Bélxica 56
  Francia 28
  Italia 13
  Países Baxos 6
  Suiza 4
  Irlanda 2
  Alemaña 2
  Australia 2
  Luxemburgu 1
  Ucraína 1
  Suecia 1
  Eslovaquia 1

Estadístiques editar

Más victories editar

 
Eddy Merckx ganador en trés causes.
 
Roger De Vlaeminck tien el récor de victories con cuatro.

Ediciones más rápides editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 ciclismu-capitulo-3-paris.html Monumento del ciclismu. Capítulu 3: París-Roubaix,. MARCA.com. https://www.marca.com/blogs/desde-el-aula/2017/03/02/monumentos-del ciclismu-capitulo-3-paris.html. Consultáu'l 8 d'avientu de 2017. 
  2. (en castellanu) so-historia-y-como-pedaliar-sobre-la fecha=8 d'abril de 2017 El pavés de la Paris Roubaix: la so historia y como pedaliar sobre él. Maillot Magacín. http://www.maillotmag.com/afondo/el-paves-de-la-paris-roubaix-la so-historia-y-como-pedaliar-sobre-la fecha=8 d'abril de 2017. Consultáu'l 8 d'avientu de 2017. 
  3. Paris - Roubaix Espoirs
  4. Paris - Roubaix
  5. París-Roubaix O23
  6. Parir-Roubaix Espoirs, suspendida
  7. ASO salva parir-Roubaix Espoirs
  8. Finalmente hubo dos ganadores. André Mahé foi'l primer corredor que crució la llinia de meta, pero facer dempués de qu'un oficiales de carrera equivocárense y fixeren entrar al velódromu al grupu que colaba escapáu por un llugar equivocáu. Tuvieron inclusive qu'entrar al Velódromu de Roubaix saltando cola bicicleta poles graes. Sese Coppi, hermanu del afamáu Fausto Coppi, foi'l primer ciclista que crució la meta entrando al velódromu pol llugar fayadizu. Dempués d'un gran discutiniu decidió nomase a los dos ciclistes ganadores d'aquella edición.

Enllaces esternos editar