Raymond Albert Kroc (5 d'ochobre de 1902Oak Park (es) Traducir – 14 de xineru de 1984San Diego), conocíu como Ray Kroc, foi un empresariu, comerciante y inversionista, famosu por ser quién mercó McDonald's a los hermanos Richard y Maurice McDonald en 1955, 15 años más tarde de la so fundación. Magar nun ser el creador, foi'l fundador de la cadena McDonald's, según el responsable de la internacionalización y espansión de la mesma. Ray nació n'Oak Park, Illinois el 5 d'ochobre de 1902 y morrió'l 14 de xineru de 1984 en San Diego California por cuenta de una insuficiencia cardiaca.

Ray Kroc
Vida
Nacimientu Oak Park (es) Traducir[1]5 d'ochobre de 1902[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Oak Park (es) Traducir
Muerte San Diego[3]14 de xineru de 1984[2] (81 años)
Sepultura El Camino Memorial Park (en) Traducir
Causa de la muerte paru cardiorrespiratoriu
Familia
Padre Alois Kroc
Casáu con Joan Kroc (1968 – 1984)
Estudios
Estudios Oak Park and River Forest High School (en) Traducir
Oficiu restaurador, empresariu, escritor, vendedorentamador
Emplegadores Prince Castle (en) Traducir
McDonald's
Lily-Tulip Cup Company (en) Traducir
Cruz Roja Americana (es) Traducir
Trabayos destacaos Grinding It Out: The Making of McDonald's (en) Traducir
Premios
Creencies
Partíu políticu Partíu Republicanu de los Estaos Xuníos
IMDb nm4669566
Cambiar los datos en Wikidata

La so historia editar

Cuando Ray Kroc yera un neñu, el so padre llevar con un frenólogo, un prauticante que dicía que podía predicir el futuru al lleer los bultos nes cabeces de les persones. La gráfica de Kroc reveló que'l so futuru taría na industria de los alimentos. Yá seya que fuera poder psíquicu o pura suerte, el frenólogo taba no correcto. Amás d'identificar los enclinos más populares, Kroc llegó más allá y fundó la industria moderno del fast food y creó la cadena númberu unu nel so tipu: McDonald's. Como munchos entamadores, Kroc empezó a trabayar siendo bien nuevu. Tando en primaria, el futuru 'rei del fast food' empecipió un negociu de venta de llimonaes na so cai en Chicago, depués trabayó nuna tienda d'atarraquites y pasó un branu completu na zona de bébores de la tienda del so tíu. Al traviés d'estes esperiencies tempranes, Kroc empezó a ver el mundu como un gran llugar pa vender. Cuando yera adolescente, Kroc nun tenía paciencia pa la escuela, polo qu'en 1922 abandonar y tomó un trabayu como vendedor en Lily-Tulip Cup Co, una fábrica de vasos de cartón. Mozu, ambiciosu y deseosu de trabayar per llargues hores, Kroc convirtióse rápido nel meyor vendedor de la empresa. Y, a pesar del so cansanciu, escontra los cinco de la tarde, mientres la mayoría de la xente volvía al so llar, presentar na estación radiofónica WGES de Oak Park, de la cual yera pianista oficial: la so xornada terminaba a les 2 de la madrugada. Gracies a ello, en 1925 yá tenía'l so primera Ford T, meyores ingresos y daqué d'aforru.

Mientres vendía los vasos de cartón conoció a Earl Prince, un veceru qu'inventara una máquina pa faer cinco malteadas al empar llamada Multimixer.

Kroc reconocía una oportunidá de negociu cuando lu vía y quedó esteláu pola rapidez y eficiencia de la máquina de Prince. Asina, a los 37 años, abandonó la empresa de vasos y llogró los derechos esclusivos del marketing de la máquina. Pasó la siguiente década y crució mediu país promoviendo la Multimixer a los restoranes y dueños de fontes de sodas.

Cuando Kroc cumplió 50 años, les ventes empezaron a menguar. Mientres los primeros años de la década de los 50 la xente abandonaba les ciudaes pa dise a vivir a los suburbios, lo que provocó que munches fontes de sodas cerraren. Pero un pequeñu restorán en San Bernardino, California, pidió ocho máquines. Intrigado pola orde, Kroc dir a California pa ver por sigo mesmu'l tipu de restorán que precisaba producir 40 malteadas coles mesmes. Ende atopó a un pequeñu establecimientu d'hamburgueses perteneciente a dos hermanos, Dick y Mac McDonald.

El restaurant de los hermanos McDonald nun yera nada asemeyao a lo que Ray había vistu enantes. En contraste colos restoranes de la dómina, tenía un modelu d'autoserviciu, nun tenía asientos adientro del llocal y el menú taba llindáu a hamburgueses, papes tostaes, refrescos y malteadas, que yeren producíos en llinia, dexándo-yos a los veceros pidir y llograr los sos órdenes nun minutu.

Kroc rápido calculó les ganancies que llograría al poner cientos d'estos establecimientos a lo llargo del país. Pero cuando s'averó a los McDonald cola idea, ellos dixéron-y que nun taben interesaos en faelo ellos mesmos. Asina que Kroc ufiertar a faelo. Los hermanos aportaron y diéron-y a Kroc los derechos esclusivos pa vender el métodu de McDonald's.

Ray abrió'l so primera McDonald's n'abril de 1955 nun suburbiu de Chicago llamáu Des Plaines. Usó esti restorán llimpio y eficiente como showcase pa vender franquicies nel restu d'Estaos Xuníos. Per cada franquicia que vendía, Ray llograba'l 1.9 per cientu de les ventes totales, del cual dába-yos a los hermanos McDonald la metá. Kroc vendió 18 franquicies nel so primer añu, pero sorprendió-y notar que les ganancies yeren bien poques. Nel so interés por mercar el métodu McDonald's, fíxo-yos a los hermanos un tratu que nun podíen refugar, pero que nun-y taba dexando ganar dineru.

Entós, Kroc conoció a Harry Sonnenborne, un xeniu financieru que lu enseñó cómo ganar dineru nun vendiendo hamburgueses, sinón vendiendo bienes raíz. Sol plan de Sonnenborne, Kroc creó una compañía que mercaba y otorgaba los territorios onde s'alcontraríen tolos McDonald's. D'esa manera, los franquiciatarios pagaben una renta mensual pol usu del territoriu o-y daben un porcentaxe de les sos ganancies. Al ser dueñu de les tierres onde les franquicies construyir en llugar de namái vender les franquicies, Kroc asegurábase les ganancies. Cola so estratexa de bienes raíz, Kroc afitó la so meta: abrir mil McDonald's de mariña a mariña.

Sicasí, hubo problemes. Kroc de cutio topetaba colos hermanos McDonald polos cambeos que quería face-y a la so fórmula orixinal. Esto provocó que Kroc atayárase y que decidiera tener el control de McDonald's. En 1961, mercó McDonald's por $2.7 millones de dólares. Kroc pensaba que'l tratu incluyía'l restorán orixinal en San Bernardino, pero nun yera asina. Enoxáu, Kroc decidió tomar vengación: al tener él los derechos del nome, los hermanos viéronse forzaos a renombrar el so llocal como The Big M. Kroc abrió un nuevu McDonald´s a namái una corte.

Colos hermanos McDonald fora del so camín, Kroc yera llibre de dirixir la compañía como él quixera. Pa 1965, había abiertu más de 700 restoranes en 44 estaos d'EEXX. N'abril d'esi añu, McDonald´s convertir na primer compañía de fast food en cotizar na Bolsa, con un preciu de $22 dólares per aición. En selmanes xubió a $49 dólares l'aición, polo que Kroc fíxose rápido multimillonariu. A la fin de la década, Kroc había alcanzáu y superáu la so meta, abriendo más de 1.500 McDonald's nel mundu.

En 1961, a Kroc asocedióse-y una forma de tener mayor control sobre los sos franquiciatarios. Abrió un centru de capacitación en Illinois, que se convertiría na Universidá de l'Hamburguesa”.

Na década de los 70, McDonald's yera'l más grande provisor de comida nel país y caltúvose nesi puestu los 20 años siguientes. A la so muerte, en xineru de 1984, un nuevu McDonald's abrir en permediu cada 17 hores. Diez meses dempués, vendió'l so hamburguesa númberu 50 mil millones.

Como munchos de los entamadores más influyentes del sieglu 20, Ray Kroc nun yera un creador. Cuando Kroc apaeció nel sector, el fast food yá esistía en munches formes, dende merenderos hasta puestos de hot dogs. Pero foi Kroc quien tuvo l'habilidá de potenciar el conceutu de comida rápida y d'apurrila de la meyor manera.

Ray Kroc creía'l fechu de que los franquiciatarios teníen de siguir el métodu ce por be. P'aseguralo, ellaboró un manual de 75 páxines qu'especificaba cada aspeutu pa dirixir y operar un McDonald's. Nada taba abiertu a la interpretación. Por casu, les hamburgueses teníen de pesar 1.6 tomes exactes, llevar un cuartu de toma de cebolla, una cuyarada de mostaza y una de ketchup. Los papes tostaes teníen de ser cortaes a la perfeición. El manual inclusive especificaba cada cuántu se debía llimpiar el llocal. Amás de casase tres veces, Kroc, d'ascendencia checa, foi dueñu del equipu de béisbol San Diego Padres en 1974 y foi entrenáu, xunto a Walt Disney, pa ser conductor d'ambulancia na Primer Guerra Mundial (anque esta acabó primero que pudiera exercer como tal). Moteyáu'l Rei de la Hamburguesa, foi incluyíu na llista de la revista TIME de les 100 persones más influyentes del mundu na categoría de constructores y titanes de la industria. Amasó una fortuna de más de 500 millones de dólares mientres la so vida.

Nel añu 2004, Mark Knopfler cunta la hestoria de Ray Kroc nel single "Boom like that" del álbum "Shangri-La".

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar