Exércitu de Prusia

L'Exércitu de Prusia (n'alemán: Königlich Preußische Armee) yera l'exércitu del antiguu Reinu de Prusia. Foi vital por que Brandeburgo-Prusia convertir nuna potencia europea.

Exércitu de Prusia
exércitu de tierra
Llocalización
Sede Potsdam
Direición Reinu de Prusia
Historia
Fundación1701
Disolución 1919
Bolsa de valores Exércitu Imperial Alemán
Cambiar los datos en Wikidata

L'exércitu prusianu tien el so orixe nel pequeñu númberu de mercenarios de Brandeburgu que participaron na Guerra de los Trenta Años. Federico Guillermu I de Brandeburgu forma per primer vegada un exércitu permanente, ente que Federico Guillermu I de Prusia amontó drásticamente el so tamañu. El rei Federico II el Grande llevó a les tropes prusianes a la victoria nes Guerres de Silesia aumentando'l so prestíu.

L'exércitu prusianu foi llargamente vencíu por Francia nes guerres napoleóniques de la cuarta Coalición. Sicasí, sol lideralgu de Gerhard von Scharnhorst, los reformadores prusianos modernizaron l'exércitu, que participó na Guerra de La Sexta Coalición. Anque los conservadores detuvieron dalgunes de les reformes, l'exércitu convirtióse darréu nun baluarte del gobiernu de Prusia ("Prusia nun ye un Estáu con Exércitu, sinón ye un Exércitu con Estáu").

Mientres el sieglu XIX l'exércitu prusianu llogró ganar a Dinamarca, Austria y Francia. Tres la unificación alemana, l'exércitu de Prusia pasó a formar parte del Exércitu del Imperiu alemán.

El gran eleutor editar

Creación del exércitu editar

 
Federico Guillermo , el "gran eleutor".
 
Soldaos de Brandenburgo 1675, dibuxu de Maximiliano Schäfer (1851-1916).

L'exércitu de Prusia surdió de les fuercies armaes creaes mientres el reináu del eleutor Federico Guillermu I de Brandeburgu (1640-1688). Los Hohenzollern de Brandeburgo-Prusia basárense fundamentalmente nos mercenarios Landsknecht mientres la Guerra de los Trenta Años, na que Brandenburgu foi afarada. Los suecos y les fuercies imperiales travesaron y ocuparon el país esencialmente a voluntá. Dempués d'aportar al tronu eleutoral, Federico Guillermo empezó la construcción d'un exércitu permanente al traviés de la conscripción pa la meyor defensa del so estáu na primavera de 1644.

Ente 1643-1644, l'exércitu desenvuelvo namái 5.500 soldaos, incluyendo 500 mosqueteros como la guardia de Federico Guillermo. L'eleutor confió a Johann von Norprath reclutar fuercies nel Ducáu de Kleve y entamó un exércitu de 3.000 soldaos holandeses y alemanes en Renania en 1646. Les guarniciones tamién aumentaron amodo en Brandeburgu y nel Ducáu de Prusia. Federico Guillermo buscó l'ayuda de Francia, el rival tradicional de los Habsburgu austriacos, y empezó a recibir los subsidios franceses. Él basó les sos reformes nes de Louvois, el ministru de la Guerra del rei Lluis XIV de Francia. La crecedera del so exércitu dexó a Federico Guillermo llograr considerables alquisiciones territoriales nel Tratáu de Westfalia en 1648, a pesar de la relativa falta d'ésitu de brandeburgu mientres la guerra.

Los estaos provinciales deseyen un amenorgamientu nel tamañu del exércitu en tiempos de paz, pero l'eleutor evita les sos demandes al traviés de concesiones polítiques, el fuximientu y l'economía. Nel receso de brandenburgu de 1653 ente Federico Guillermo y los estaos de Brandenburgu, la nobleza aprovió 530.000 ducaos al soberanu en cuenta de afirmación de los sos privilexos. Los Junkers en tantu, consolidaron el so poder políticu por cuenta del campesinado. Una vegada que l'eleutor y el so exércitu yeren lo suficientemente fuertes, Federico Guillermo foi capaz de suprimir los estaos de Kleve, Mark y Prusia.

Federico Guillermo trató de profesionalizar los sos soldaos nun tiempu en que los mercenarios y soldaos caza fortunes yeren la norma. Amás de crear individualmente reximientos y nomar coroneles, l'eleutor impon severos castigos por transgresiones, como castigu por escalar ye la forca y por deserción correr Baquetes. Los actos de violencia per parte d'oficiales contra civiles resultaron en desmovilizacion per un añu. L'eleutor desenvolvió la institución de cadetes pa miembros de la nobleza; anque la clase alta yera resistente a la idea nel curtiu plazu, la integración de la nobleza nel cuerpu d'oficiales foi una aliada cola monarquía de los Hohenzollern al llargu plazu. El mariscales de campu de Brandeburgu-Prusia incluyíen a Derfflinger, Spaen y Sparr. En 1655, Federico Guillermo empezó la unificación de los diversos destacamentos asitiándolos sol mandu xeneral de Sparr. La unificación tamién aumentó por aciu la designación del Generalkriegskommissar platina como xefe de suministros. Estes midíes amenorgaron l'autoridá de los coroneles mercenarios que fuera tan prominente mientres la Guerra de los Trenta Años.

Campañes del gran eleutor editar

 
tropes de Brandenburgo del reximientu d'infantería de Leopoldu I, príncipe de Anhalt-Dessau , por Richard Knötel .

El nuevu exércitu de Brandeburgu-Prusia sobrevivió a la so prueba de fueu cola victoria na Batalla de Varsovia de 1656 , mientres les guerres del Norte . Los observadores quedaron impresionaos cola disciplina de les tropes de Brandenburgu, según el so tratamientu colos civiles, que se consideró más humanu que la de los sos aliaos, l'exércitu suecu . L'ésitu de los Hohenzollern dexa a Federico Guillermo asumir plena soberanía sobre'l Ducáu de Prusia nel Tratáu de Wehlaun de 1657 , pol cual Brandeburgu-Prusia aliar cola Mancomunidá de Polonia-Lituania. A pesar d'espulsar a les fuercies sueques del territoriu, l'eleutor nun adquirió Pomerania Occidental nel Tratáu d'Oliva de 1660, una y bones l'equilibriu de poder fuera restauráu.

A principios de la década de 1670, Federico Guillermo sofitó los intentos imperiales pa recuperar Alsacia y compensar la espansión de Lluis XIV de Francia. Tropes sueques invadieron Brandenburgu en 1674, ente que'l gruesu de les tropes del eleutor taben nos cuarteles d'iviernu en Franconia. En 1675 Federico Guillermo coló coles sos tropes escontra'l norte y rodiu a les tropes de Wrangel. L'eleutor llogró la so mayor victoria na batalla de Fehrbellin ; a pesar de ser una batalla menor, llevó a la fama al exércitu Brandeburgu-Prusia y a Federico Guillermo dio-y el llamatu de "el gran eleutor". Tamién destruyó la invencibilidad del reputáu Exércitu Carolín suecu. Dempués Suecia invadió Prusia a finales de 1678, les fuercies de Frederick Guillermo espulsaron a los invasores suecos mientres 1678 a 1679.

Frederico Guillermo desenvuelvo l'exércitu de los Hohenzollern hasta un tamañu de 7.000 homes en tiempos de paz y un tamañu de 15.000 a 30.000 en tiempos de guerra. El so ésitu en batalla contra Suecia y Polonia aumentó'l prestíu de Brandeburgu-Prusia, ente que tamién dexa al gran eleutor pa escorrer les sos polítiques absolutistes contra estaos y pueblos. El poder creciente de los Hohenzollern en Berlín llevó al fíu y socesor de Federico Guillermo, l'eleutor Federico III (1688-1713), a proclamar el Reinu de Prusia con él mesmu como rey Federico I en 1701. Anque enfatizó opulencia barroca y les artes n'imitación de Versalles , el nuevu rei reconoció que la importancia del exércitu y siguió la so espansión hasta 40.000 homes.

El Rei Soldáu editar

 
Federico Guillermu I , el "rei-soldáu", pintura de Antoine Pesne.
 
Infantería prusiana en 1729.

Federico I foi asocedíu pol so fíu, Federico Guillermu I (1713-1740), el "rei-soldáu" encegoláu col exércitu y el llogru de l'autosuficiencia del so país. El nuevu rei refugó la mayor parte de los artesanos de la corte del so padre y concedió a los militares preeminencia sobre los funcionarios de la corte. Mozos ambiciosos ya intelixentes empezaron a entrar nel exércitu en llugar de tomar carreres como derechu y alministración. El serviciu militar obligatoriu ente'l campesinado foi más firmemente reforzáu, basáu nel modelu suecu. Federico Guillermu I llevaba un senciellu uniforme militar azul na corte, un estilu d'equí p'arriba asonsañáu pol restu de la corte de Prusia y los sos socesores reales.

Federico Guillermu I empezara les sos innovaciones militares nel reximientu Kronprinz mientres la Guerra de Socesión española . El so amigu, Leopoldu I, príncipe de Anhalt-Dessau , sirvió como sarxentu real d'instrucción pal exércitu prusianu. Leopoldu introdució en prusia la baqueta de fierro , l'aumentu de la potencia de fueu, y la marcha lenta, o pasu de gansu . Tamién aumentó descomanadamente'l papel de la música nel Exércitu, dedicando un gran númberu de músicos soldaos, especialmente los tambores y pínfanos, a utilizar la música p'aumentar la moral na batalla. La utilidá de la música en batalla foi reconocíu per primer vegada na guerra de trenta años por Brandeburgu y los exércitos suecos. El nuevu rei formáu y entrenáu nel exércitu ensin fuelgu, centrar na velocidá de disparu de los mosquetes de chispa y la maniobrabilidad de formación. Los cambeos dieron flexibilidá al exércitu, la precisión, y una tasa de fueu que foi en gran parte ensin igual pa esi periodu de tiempu. Al traviés del entrenamientu y la baqueta de fierro, esperábase que cada soldáu pudiera disparar seis veces nun minutu, tres veces más rápidu que la mayoría de los exércitos. Los castigos yeren draconianos, tal como correr baquetes , yá pesar de l'amenaza de la forca, munchos reclutes llabradores desertaron siempres que fuera posible. Tamién los uniformes y l'armamentu fueron estandarizados.

Federico Guillermu I amenorgó'l tamañu de la llamativa guardia real de Federico I a un solu reximientu, una tropa de soldaos más altos que'l permediu conocíu como los Xigantes de Potsdam o más comúnmente los Lange Kerls ( "llongures mochaches"), que financió de forma privada. La caballería reorganizar en 55 escuadrones de 150 caballos; la infantería convertir en 50 batallones (25 reximientos ); y l'artillería componer de dos batallones. Estos cambeos dexáron-y aumentar l'exércitu de 39.000 a 45.000 soldaos. A finales del reináu de Federico Guillermu I, l'exércitu doblárase en tamañu. La Comisaria Xeneral de Guerra, responsable del exércitu y de los ingresos, esanició inxerencia de los estaos y asitióse sol control estrictu de los funcionarios nomaos pol rei.

Federico Guillermu I llinda la inscripción nel cuerpu d'oficiales a la nobleza alemana y obligó a los Junkers (aristocracia terrateniente) a sirvir nel exércitu, anque nun principiu reticentes avera del exércitu, los nobles, finalmente, vieron el cuerpu d'oficiales como un oficiu natural. Hasta 1730 los soldaos comunes consistíen en gran parte en siervos reclutados o agabitaos de Brandeburgu, Pomerania y Prusia Oriental, lo que lleva a munchos a fuxir a los países vecinos. Col fin de detener esti enclín, Federico Guillermu I estremó Prusia en cantones regimentales. Riquir a cada mozu sirvir como soldáu nestos distritos de conscripcion por trés meses al añu; esta adecuación deber a les necesidaes agraries, lo qu'añade soldaos adicionales pa reforzar les files regulares.

Escontra'l final del reináu de Federico Guillermu I, Prusia tuvo'l cuartu mayor exércitu (80.000 soldaos) n'Europa, pero yera docena en tamañu de la población (2,5 millones). Caltener con un presupuestu de cinco millones de táleros (d'un presupuestu estatal total de siete millones de táleros).

Federico'l Grande editar

Guerres de Silesia editar

 
Federico II el Grande.
 
Fusileros del reximientu "Prinz Heinrich von Preußen" (Non.35) en 1757.

Federico Guillermu I foi asocedíu pol so fíu, Federico II ( "el Grande") (1740-1786). Federico eslleió darréu a la costosa guardia xigante de Potsdam y utiliza los sos fondos pa crear siete nuevos reximientos y 10.000 soldaos. El nuevu rei tamién amestó dieciséis batallones, cinco escuadrones de húsares , y un escuadrón de guardias.

 
Pour -y Mérite , introducida pol rei Federico'l Grande en 1740.
 
Reximientu d'infantería von schwerin 1757.

Faciendo casu omiso de la Pragmática Sanción , Federico empezó les Guerres de Silesia pocu dempués d'asumir el tronu. Anque'l rei ensin esperiencia retirar de la batalla, l'exércitu prusianu llogró la victoria sobre Austria na batalla de Mollwitz (1741) so la direición del mariscal de campu Schwerin . La caballería prusiana baxu de Schulenburg tuviera un mal desempeñu en Mollwitz; los coraceros , orixinalmente entrenaos en caballos pesaos, fueron darréu reentrenados en más maniobrables, caballos llixeros. Los húsares y dragones del xeneral Zieten tamién s'ampliaron. Estos cambeos dieron llugar a una victoria de Prusia en Chotusitz (1742), en Bohemia, y Austria concedió silesia a Federico cola Paz de Breslau.

En setiembre de 1743, Federico llevó a cabu la primer maniobra( Herbstübung ), nel que les distintes cañes del Exércitu prueben nueves formaciones y táctiques; les maniobres de seronda convertir en tradiciones añales del exércitu prusianu. Austria trató de recuperar Silesia, na segunda guerra de Silesia. Anque tuvo ésitu contra Federico en 1744, los austriacos fueron entartallaos por el mesmu rei na batalla de Hohenfriedberg (1745). La caballería prusiana sobresalió mientres la batalla, especialmente los Húsares de Zieten .

Austria y depués alióse col so tradicional rival, Francia, na Revolución Diplomática (1756); Austria, Francia y Rusia se alienaron contra Prusia. Federico ataca de manera preventiva a los sos enemigos con un exércitu de 150.000, y empieza la guerra de siete años. L'exércitu austriacu fuera reformáu por Kaunitz , y amosó les meyores nel so ésitu ante Prusia en Kolin . Federico algamó una de les sos victories más grandes, en Rossbach , onde la caballería prusiana de Seydlitz rompió un exércitu francu-imperial más grande con baxes mínimes, a pesar de ser superaos en númberu dos a unu.

Federico depués coló escontra l'este a Silesia, onde Austria ganara al exércitu prusianu sol mandu del Duque de Bevern. Dempués d'una serie de formaciones complicaes y esplegues ocultos a los austriacos, los prusianos cutieron con ésitu'l lladral del so enemigu en Leuthen , con Federico, una vegada más pa dirixir la batalla; la posición d'Austria na provincia derrumbóse, lo que resulta nuna victoria de Prusia entá más impresionante qu'en Rossbach.

Les maniobres de Federico nun tuvieron ésitu contra los rusos na sangrienta batalla de Zorndorf y dempués les fuercies prusianes fueron entartallaes en Kunersdorf (1759). Prusia nun taba bien afecha pa llargues guerres, y el colapsu de Prusia paecía inminente por causa de les baxes y la falta de recursos, pero Federico foi salváu pol " milagru de la Casa de Brandenburgu " - la salida de Rusia de la guerra dempués de la muerte repentina de emperatriz Elizabeth en 1762. El control prusianu de Silesia foi confirmáu nel Tratáu de Hubertusburg (1763). Les series baxes llevaren al rei qu'almitir oficiales de clase media mientres la guerra, pero esti enclín invirtióse dempués.

La mentalidá ofensiva de Federico defendió l'orde oblicuu de la batalla, que rique disciplina y una gran movilidá. Anque esta táctica fracasó en Kunersdorf, foi utilizáu con gran ésitu en Hohenfriedberg y más tarde Leuthen. Dempués d'unes primeres descargues , la infantería avanza rápido pa una carga de bayoneta. La caballería prusiana ataca nuna llarga formación con espaes, antes de la caballería oponente pudiera atacar.

Un exércitu con estáu editar

 
Un estandarte Prusianu d'antes de 1807.
 
Húsar de la muerte prusianu.

La primer guarnición empezó la so construcción en Berlín en 1764. Ente que Federico Guillermo quería tener un exércitu na so mayoría con nacíos nel país, Federico II quería tener un exércitu na so mayoría d'estranxeros, prefiriendo tener a los prusianos nativos como contribuyentes y productores. L'exércitu prusianu constaba de 187.000 soldaos en 1776, 90.000 de los cualos yeren suxetos Prusianos, del centru y este de Prusia. El restu yeren estranxeros, reclutes voluntarios o conscriptos (alemanes y non alemanes). Federico estableció la Gardes du Corps como la guardia real. Munchos soldaos yeren deslleales, tales como mercenarios o los agabitaos por aciu la lleva, ente que les tropes reclutadas nel sistema cantón amuesen la so fortaleza rexonal, naciente nacionalidá y arguyu. Mientres la Guerra de los Siete Años, los reximientos d'élite del exércitu yeren cuasi na so totalidá compuestos por prusianos nativos.

Escontra'l final del reináu de Federico, l'exércitu convirtiérase nuna parte integral de la sociedá prusiana y numberaba 200.000 soldaos. De les clases sociales espérase que toos sirvan al Estáu y el so exércitu. La nobleza condució al exércitu, la clase media suministra al exércitu y los llabradores componen l'exércitu. El ministru Friedrich von Schrötter señaló que, "Prusia nun yera un estáu con un exércitu, sinón un exércitu con un estáu ".

Les guerres napoleóniques editar

La derrota editar

 
Federico Guillermu III rei de Prusia de 1797 a 1840.
 
Ulano del Lützow Freikorps 1813.

El socesor de Federico'l Grande, el so sobrín Federico Guillermu II (1786-1797), tuvo en condiciones relaxaes a Prusia y tenía poco interés na guerra. El delega la responsabilidá nes persones d'edá como Charles William Ferdinand, duque de Brunswick , y l'exércitu empezó a degradase en calidá. Lideráu polos veteranos de les guerres de Silesia, l'exércitu prusianu taba mal forníu pa faer frente a la Francia revolucionaria . Los oficiales retuvieron el mesmu entrenamientu, táctiques y armamentu utilizáu por Federico'l Grande unos cuarenta años antes. En comparanza, l'exércitu revolucionariu de Francia, especialmente baxu Napoleón Bonaparte , foi desenvolviendo nuevos métodos d'organización, suministru, movilidá, y mandu.

Prusia retirar de la Primer Coalición na Paz de Basilea (1795), dexando los territorios renanos a Francia. A la muerte de Federico Guillermu II en 1797, l'Estáu taba en quiebra y l'exércitu anticuáu. Foi asocedíu pol so fíu, Federico Guillermu III (1797-1840), quien dirixó a Prusia na desastrosa Cuarta Coalición . L'exércitu prusianu foi ganáu de manera decisiva nes batalles de Saalfeld , Jena y Auerstedt en 1806. La famosa disciplina de los prusianos derrumbóse y llevó a una gran esguilada de rindición d'infantería, caballería y guarniciones. Ente que dellos comandantes Prusianos defendiéronse bien, como L'Estocq en Eylau , Gneisenau en Kolberg , y Blücher en Lübeck , nun fueron abondos pa revertir Jena-Auerstedt. Prusia foi sometida a importantes perdes territoriales, a tener un exércitu permanente de tan solo 42.000 homes, y a una alianza con Francia pol Tratáu de Tilsit (1807).

Reforma editar

 
Gerhard von Scharnhorst.
 
Xunta de los reformadores en Königsberg en 1807, por Carl Röchling .

La derrota del exércitu desorganizado sorprendió a Prusia, qu'en gran midida sintiérase invencible dempués de les vitorias Federico'l grande. Mientres Stein y Hardenberg empezaron la modernización del Estáu prusianu, Scharnhorst empezó a reformar l'exércitu. Llevó una xunta de reorganización militar, qu'incluyía a Gneisenau, Grolman , Llexen , y los civiles Stein y Könen. Clausewitz asistió tamién a la reorganización. Ablayada pola reaición indiferente de la población a les derrotes de 1806, los reformadores queríen cultivar el patriotismu dientro del país. Les reformes de Stein abolieron la servidume en 1807 y empecipiaron el gobiernu llocal de la ciudá en 1808.

 
Caballería Landwehr 1813-1815 , Litografía de Richard Knötel (1857-1914).
 
Carl von Clausewitz.

Los xenerales del exércitu anováronse dafechu - de los 143 xenerales prusianos en 1806, namái Blücher y Tauentzien permanecieron pa la Sesta Coalición ; munchos fueron almitíos pa redimir la so reputación na guerra de 1813. El cuerpu d'oficiales yera reabiertu a la clase media en 1808, ente que la meyora a les files más altes convirtióse sobre la base de la educación. El rei Federico Guillermu III creó'l Ministeriu de la Guerra en 1809, y Scharnhorst fundó una escuela de formación d'oficiales, más tarde l'Academia prusiana , en Berlín en 1810.

 
Neidhardt von Gneisenau.

Scharnhorst defendió l'adopción de la lleva en masa , el reclutamiento militar universal utilizáu per Francia. Creó'l Krümpersystem , pol cual les compañíes sustitúin de 3-5 homes mensual, lo que dexa hasta 60 homes adicionales pa ser entrenaos añalmente por compañía. Esti sistema da al exércitu una reserva mayor de 30.000-150.000 soldaos adicionales. El Krümpersystem foi tamién l'empiezu del el serviciu obligatoriu en Prusia al curtiu plazu (3 años), n'oposición a la conscripcion de llargu plazu (5 a 10 años) utilizada primeramente dende la década de 1650. Por cuenta de que la ocupación francesa prohibió a los prusianos la formación de divisiones, l'exércitu prusianu estremar en seis brigaes , caúna compuesta de siete a ocho batallones d'infantería y doce escuadrones de caballería. Les brigaes combinaes complementar con tres brigaes d'artillería.

El castigu corporal foi abolíu, ente que los soldaos fueron entrenaos nel campu y en táctiques de tirador. Scharnhorst promovió la integración de la infantería, caballería, artillería, ya inxenieros (zapadores) al traviés de les armes combinaes , a diferencia de los sos estaos independientes anteriores. Equipos y táctiques fueron actualizaos con al respective de les campañes napoleóniques. El manual de campu emitíu por Yorck en 1812 fixo fincapié n'armes combinaes y velocidaes de marcha más rápides.

A delles reformes oponíense-y los tradicionalistes de Federico, como Yorck, que consideraron que los oficiales de clase media erosionaban los privilexos de los cuerpos d'oficiales aristocráticos y promovían les idees de la Revolución Francesa. El movimientu de reforma del exércitu viose atayáu pola muerte de Scharnhorst en 1813, y el cambéu a una clase militar más democrática y media empezó a perder impulsu en cara del gobiernu reaccionariu.

Guerres de La Sexta y Séptima Coalición editar

 
La Cruz de Fierro , introducida pol rei Federico Guillermu III en 1813.
 
Gebhard Leberecht von Blücher.

Los reformadores y gran parte del públicu pidió Federico Guillermu III aliase col Imperiu austriacu na so campaña de 1809 contra Francia. Cuando'l rei negar a sofitar una nueva guerra pa Prusia, Schill llevó'l so reximientu de húsares contra l'ocupante francés, esperando pa provocar un llevantamientu nacional. El rei consideró Schill un remontáu , y la rebelión del comandante foi entartallada en Stralsund por aliaos franceses. El tratáu franco-prusianu de 1812 forzada a Prusia a apurrir 20.000 soldaos al Grande Armée de Napoleón, primero so la direición de Grawert y depués so Yorck . la ocupación francesa de Prusia queda reafitada, y 300 oficiales prusianos desmoralizados arrenunciaron en protesta.

Mientres la retirada napoleónica de Rusia en 1812, Yorck roblo independiente la Convención de Tauroggen con Rusia, rompiendo l'alianza franco-prusiana. Stein llegó a Prusia Oriental y condució el llevantamientu d'un Landwehr , una milicia pa defender la provincia. Con Prusia xuniéndose a la sesta coalición y fora de les manes, Federico Guillermu III empezó rápido a movilizar al exércitu y el Landwehr doblar nel restu del país. En comparanza con 1806, la población de Prusia, especialmente la clase media, ta a favor de la guerra, y miles de voluntarios xunir al exércitu. Les tropes prusianes sol mandu de Blücher y Gneisenau fueron vitales nes batalles de Leipzig (1813) y Waterloo (1815). Oficiales d'estáu mayor posteriores quedaron impresionaos coles operaciones simultánees de grupos separaos del exércitu prusianu.

La Cruz de Fierro foi introducida como una condecoración militar pol rei Federico Guillermu III en 1813. Dempués de la publicación de De la guerra , Clausewitz convertir nun filósofu de guerra altamente estudiáu.

Sieglu XIX editar

Baluarte del conservadorismu editar

 
Tomar de les barricaes de Frankfurt, los prusianos en sofitu a les tropes de Hesse en 1848.
 
Uniformes prusianos en 1845.

L'Estáu Mayor alemán , que se desenvolvió a partir de les xuntes de la gran eleutor colos sos oficiales cimeros y la xunta informal de los reformadores de la era napoleónica, foi creáu formalmente en 1814. Nel mesmu añu Llexen y Grolman redactaron una llei de serviciu militar obligatoriu , pol cual los homes sirviríen socesivamente nel exércitu permanente, la Landwehr y el Landsturm local hasta la edá de 39 años. Les 156,000 tropes que formen l'exércitu sirven mientres trés años y formen les reserves dempués de dos años, ente que los 163,000 milicianos que formen el Landwehr sirven un par de selmanes al añu mientres siete años. Llexen y Blücher sofitaron firmemente al "exércitu civil" de la Landwehr , que diba xunir a la sociedá militar y civil, d'igual a igual col exércitu permanente.

Mientres una crisis constitucional en 1819, Federico Guillermu III de Prusia reconoció l'adherencia a los antirrevolucionarios Decretos de Carlsbad. Les fuercies conservadores dientro de Prusia, como Wittgenstein , siguieron oponiéndose a la conscripción y al más democráticu Landwehr. Federico Guillermu III amenorga'l tamañu de la milicia y poner sol control del exércitu regular en 1819, lo que lleva al arrenunciu de Llexen y Grolman y el final del movimientu de reforma.

A mediaos del sieglu XIX, Prusia foi vistu por munchos alemanes lliberales como l'estáu meyor afechu pa unificar los diversos estaos alemanes , pero'l gobiernu conservador utilizó l'exércitu pa reprimir los enclinos lliberal y democráticu mientres los años 1830 y 1840. Los lliberales resentíen l'usu del exércitu nes aiciones policiales esencialmente. El rei Federico Guillermu IV (1840-1861) primeramente paecía ser un gobernante lliberal, pero que s'oponía a la emisión de la constitución escrita solicitada polos reformadores. Cuando les barricaes amenar en Berlín mientres la revolución de 1848 , el rei aceptó de mala gana a la creación d'una fuercia de defensa civil ( Bürgerwehr ) na so capital. Una asamblea nacional foi convocada per primer vegada pa redactar una constitución , pero la so lentitú dexó a les fuercies reaccionaries reagrupase. Wrangel llevó reconquistar de Berlín, que foi sofitada por una clase media cansada d'una revolución del pueblu. Les tropes prusianes fueron darréu utilizaos pa reprimir la revolución en munches otres ciudaes alemanes.

A finales de 1848, Federico Guillermo finalmente emitió la Constitución del Reinu de Prusia . La oposición lliberal aseguró la creación d'un parllamentu , pero la constitución foi en gran midida un documentu que reafita'l predominiu conservador de la monarquía. L'exércitu yera una guardia pretoriana fuera de la constitución, suxetu solamente al rei. El presupuestu del exércitu tuvo que ser aprobáu pola Cámara Baxa del Parllamentu. Noveles y memories que glorifican l'exércitu, cuantimás la so participación nes guerres napoleóniques, empezaron a ser publicaos pa influyir na opinión pública. La derrota en Olmütz del plan de los lliberales pa xunir a Alemaña al traviés de Prusia afaló a les fuercies reaccionaries. En 1856, en tiempos de paz ejército prusianu constaba de 86,436 soldaos d'infantería, 152 escuadrones de caballería y 9 reximientos d'artillería.

Dempués de que Federico Guillermu IV sufriera un derrame cerebral, el so hermanu Guillermu I convertir en rexente (1857) y Rei (1861-1888). Él desea reformar l'exércitu, que los conservadores como Roon consideren que se degradó dende 1820 pola mor del lliberalismu. El rei quería ampliar l'exércitu, ente que la población aumentara de 10 millones a 18 millones dende 1820, los reclutes añales del exércitu permaneciera en 40.000.

El gobiernu presentó'l proyeutu de llei de reforma del exércitu de Roon en febreru de 1860. El Parllamentu oponer a munches de les sos disposiciones, especialmente'l debilitamientu de la Landwehr , y propunxo un proyeutu de llei revisáu qu'acabó con munches de les reformes deseyaes del gobiernu. El ministru de Finances, Patow , retiru abruptamente el proyeutu de llei'l 5 de mayu y nel so llugar a cencielles solicita una medría presupuestaria provisional de 9 millones de táleros, que foi concedíu. Guillermo yá empezaren a crear 'reximientos combinaos' pa sustituyir la Landwehr , un procesu qu'aumentó dempués de que Patow adquirió los fondos adicionales. Anque'l Parllamentu oponer a estes aiciones, Guillermo caltuvo los nuevos reximientos cola guía de Manteuffel . Los lliberales y la clase media del Landwehr foi por tanto subordinada a favor del exércitu regular, que se compón sobremanera de llabradores lleales a la monarquía Hohenzollern y conservadores Junkers.

Moltke editar

 
Bismarck , Roon y Moltke na década de 1860.
 
Infantería de llinia 1864.

Moltke , xefe del estáu mayor xeneral dende 1857 hasta 1888, modernizó l'exércitu prusianu mientres el so mandatu. Amplióse l'estáu mayor xeneral, la creación de subdivisiones en tiempos de paz, tales como la de movilización, les seiciones xeográficu-estadístiques y d'historia militar. En 1869, publicó un manual pa la guerra de nivel operativu, instrucciones pa los comandantes de grandes unidaes. Moltke foi un fuerte defensor de los zusmios de guerra d'entrenamientu pa los oficiales ya introdució el fusil de retrocarga d'aguya pa les tropes, lo que-yos dexó disparar significativamente más rápidu que los sos adversarios. Moltke aprovechó'l ferrocarril , emponiendo la construcción de llinies de ferrocarril dientro de Prusia a llugares probables d'esplegue. Por cuenta de que los exércitos modernos habíense vueltu demasiáu grandes y difíciles de remanar pa un solu comandante, Moltke decide utilizar múltiples ya independientes exércitos más pequeños nes operaciones concéntriques . Una vegada qu'un exércitu atopar col enemigu y empieza a batallar , un segundu exércitu llegaría y ataca el lladral o la retaguardia del enemigu. Abogó por una Kesselschlacht , o batalla de cercu.

Foi Moltke y el so conceutu d'exércitos separaos nel qu'empezamos a ver el surdimientu de la doctrina alemana moderna. El sistema d'unidaes en movimientu por separáu y que se concentra como un exércitu antes d'una batalla dio llugar a suministru más eficiente y menor vulnerabilidá a la potencia de fueu moderno. P'habilitar un esitosu ataque de flanqueo, afirmó que la concentración namái podía tener llugar dempués del empiezu d'una batalla. Este foi un desenvolvimientu del conceutu de Scharnhorst “Colar separaos, combatir xuntos”.

La tesis principal de Moltke foi que les estratexes militares tenía que ser entendida como un sistema d'opciones, yá que namái l'entamu d'una operación militar yera planificable. Como resultáu d'ello, considérase la principal xera de los líderes militares consiste na estensa preparación de toles resultaos posibles. La so tesis puede resumise en dos estaos, unu famosu y unu menos polo que, traducíu como: Nengún plan d'operaciones estender con certidume más allá del primer alcuentru cola fuercia principal del enemigu (nengún plan sobrevive al contautu col enemigu) y l'Estratexa ye un sistema d'espedientes .

Sicasí, como puede trate nes descripciones de la so planificación pa la guerra con Austria y la guerra con Francia, que la so planificación pa la guerra yera bien detallada y tuvo en cuenta los miles de variables. Ye un error pensar que Moltke pensó que los planes de guerra yeren de nenguna utilidá (qu'una simple llectura de "Nun hai un plan de batalla que sobrevive al contautu col enemigu" paeciera indicar).

Moltke anició l'usu de los colores azules de les fuercies amigues y colloráu pa les fuercies contraries na estratexa o xuegos de guerra . D'ende'l términu fueu azul n'azul en situaciones de fueu amigo.

Llograr por aciu directives qu'indiquen les sos intenciones, en llugar d'órdenes detallaes, y que taba dispuestu a aceptar esviaciones de la directiva siempres que s'atoparen dientro del marcu xeneral de la misión. Von Moltke da esta opinión con firmeza y más tarde convirtióse nun elementu fundamental de toa teoría militar alemana.

Guerres d'unificación editar

L'exércitu prusianu entartallo a los daneses na batalla de Dybbøl mientres la Guerra de los Ducaos (1864), lo que dexa a Prusia y Austria reclamar Schleswig y Holstein , respeutivamente. Disputes orquestadas pol Ministru de Prusia, Otto von Bismarck , llevaron a la Guerra Austro-Prusiana (1866). Los fusiles d'aguya de la infantería prusiana tuvieron enforma ésitu contra los austriacos, que fueron ganaos en Königgrätz . So la direición de Moltke, l'exércitu prusianu depués resultó victoriosu sobre Francia na guerra franco-prusiana (1870). A diferencia de los austriacos, los franceses teníen los poderosos fusiles Chassepot, que superó a los fusiles d'aguyes Prusianos. Sicasí, l'artillería prusiano yera eficaz contra los franceses, que taben flanqueados o arrodiaos poles más móviles fuercies prusianes. El Patriotismu en Prusia a partir de les victories empezaron a socavar la resistencia al absolutismu lliberal.

Los ésitos nel campu de batalla de Prusia dexó la unificación d'Alemaña en 1871 y la coronación del rei Guillermu I de Prusia como Guillermu I, emperador d'Alemaña . L'exércitu prusianu formó'l componente principal del Reichsheer , l'exércitu del Imperiu Alemán .

Imperiu Alemán editar

 
L'emperador Guillermu II revisa les tropes prusianes, por Carl Röchling .

El Exércitu Imperial Alemán heredó gran parte de les tradiciones y conceutos del exércitu prusianu, que yera'l mayor exércitu de los sos componentes. Acordies con l'artículu 61 de la Constitución Imperial, el códigu militar prusianu diba ser introducíu en tol Reich alemán. Los líderes conservadores del exércitu tomaron un papel cada vez mayor tantu nes polítiques nacionales y estranxeres.

A finales del sieglu XIX, la mayoría de los oficiales prusianos podíen estremase en dos grupos:los qu'abogaben pola audacia y abnegación, y los qu'abogaben pola teunoloxía y la maniobra col fin d'embrivir les baxes. Per primer vegada mientres la guerra franco-prusiana, les nueves innovaciones teunolóxiques militares tales como l'ametralladora amontaron el poder de les unidaes defensives. Pa los prusianos, que defendíen les operaciones ofensives, los ataques d'infantería correríen el riesgu de convertise n'asaltos suicides.

Con al respective de un posible futuru de guerra en dos frentes, Schlieffen, el Xefe del Estáu Mayor Xeneral a partir de 1891-1906, suxuriera un esquema d'esplegue que se fixo conocíu como'l Plan Schlieffen. Modificáu por Moltke el Mozu, la so intención de ganar rápido a Francia resultó imposible d'algamar. Na situación moderna de la primer guerra mundial; nel frente occidental, la meyora alemana enllancar na guerra de trincheres dempués de la primer batalla del Marne. Nel frente del Este, sicasí, les operaciones de Prusia llograron arrodiar y romper los exércitos rusos en Tannenberg. Incapaz d'avanzar al traviés de les llinies franceses y britániques nel frente occidental, los alemanes finalmente perdieron la guerra de gastadura.

El Exércitu Imperial Alemán foi reemplazáu dempués de la Primer Guerra Mundial col voluntariu Reichswehr de la República de Weimar. Anque'l Tratáu de Versalles intentó desarmar a Alemaña, el Reichswehr discretamente caltién munches de les tradiciones del exércitu prusianu. L'Estáu Mayor taba camufláu como un anodino Truppenamt (tropes d'oficina), ente que l'Academia de Guerra foi reemplazada coles escueles de les divisiones descentralizaes. Seeckt, el xefe del Reichswehr, designo los nuevos batallones militares como socesores de les tradiciones de los reximientos de Prusia.

Carauterístiques editar

 
Pickelhaube de la policía de Prusia.
 
Infante prusianu n'uniforme de campaña antes de 1910.

Dende'l sieglu XVII, l'exércitu de Brandenburgu-Prusia carauterizar pola so iniciativa, capacidá de maniobra y mandu agresivu a nivel operativu de guerra. El menudu estáu de los Hohenzollern tenía menos recursos y mano d'obra que los sos rivales, y polo tanto los prusianos centrar en llograr rápido una victoria decisiva pa evitar una guerra de gastadura. Los prusianos prauticaron lo que se conoz como Bewegungskrieg , o guerra de movimientu , ye intentar atacar a los lladrales o retaguardia del enemigu. La énfasis de Prusia en batalles decisives en llugar de les guerres de gastadura, lleva a considerar que ye inesperta na guerra de sitiu, nel que los prusianos s'han consideraos incompetentes.

El gran eleutor practico munchos de los conceutos aplicaos pol exércitu prusianu en sieglos posteriores, incluyendo ataques polos lladrales en Varsovia y, en Fehrbellin , la disposición a atacar cuando lu superaben en númberu. L'eleutor abogo por campañes que yeren "curties y animaes".

Mientres la década de 1740, Federico'l Grande emitió una serie de nueves regulaciones y documentos rellacionaos coles esperiencies del so exércitu mientres les dos primeres guerres de Silesia y la forma en que se rellacionaría coles guerres del futuru. Les doctrines que defendía centren na velocidá y l'ofensiva. Prefier la caballería llixero y rápido sobre la caballería pesada; mientres los húsares fueron trataos como tropes de luxu por Federico Guillermu I, el so fíu fíxo-yos una parte integrante del exércitu. L'artillería utiliza cañones llixeros de trés llibres que compensó la so falta de poder con una gran versatilidad. Dempués de ser superáu polos austriacos na segunda guerra de Silesia, Federico empezó a enfatizarse nun ataque apolmonante en llugar d'una guerra de gastadura. En llugar de los ataques fronteros, el rei de Prusia intentó aplicar l'orde oblicuu, pol cual l'ala más fuerte del so exércitu centrar contra l'ala más débil del enemigu o nel lladral, ente qu'acuta la so propia ala más débil. Federico'l Grande resume l'estilu prusianu de guerra en Leuthen.

La énfasis de Prusia nel ataque taba bien enraigonáu nel so cuerpu d'oficiales. La guerra d'estilu prusianu de movimientu y rápidos ataques foi bien diseñáu pa les campañes en que s'utilicen la infraestructura desenvuelta d'Europa occidental y central, tal como les guerres d'unificación , pero nun s'aplicaba bien pal Wehrmacht Heer na Xunión Soviética y n'África del Norte . El sistema prusianu y más tarde alemán fueron consideraos como débiles na intelixencia , contrainteligencia , y la loxística , pero mientres la Primer Guerra Mundial l'exércitu alemán de cutiu yera capaz de poner nes sos manes planes de batalla británicos y franceses. Si l'enemigu soportó con ésitu los ataques d'operaciones iniciales, el sistema prusianu tuvo grandes dificultaes pa la Stellungskrieg , o guerra de posición , anque mientres la Primer Guerra Mundial esto nun yera tan pronunciáu.

 
Cruz negra o teutonica. Emblema adoptáu per Alemaña.

L'exércitu prusianu considerar a que de cutiu utilizó'l comandu flexible de Auftragstaktik (táctiques de misión), pol cual los oficiales subordinaos llevaron la iniciativa personal. Esto desenvolvióse a partir de la rellación ente la Junker aristocracia, que compón la mayor parte de los cuerpos d'oficiales, y la monarquía. En cuenta de sofitu políticu de los nobles, los monarques concediéronlos mayores privilexos nos sos estaos y una mayor iniciativa nel campu de batalla. Acordies cola teoría de la Auftragstaktik , el comandante emitiría una misión a los so oficiales subordinaos, que diben escorrer la directiva al so antoxu. Gneisenau yera un autor tempranu de Auftragstaktik , y Moltke interpretó la teoría de que "cuanto mayor seya l'autoridá, más curties y más xenerales tienen de ser les órdenes".

De cutiu l'estereotipu acomuñáu col exércitu prusianu yera'l Pickelhaube , o cascu de pinchos, n'usu nos sieglos XIX y XX. Les batalles victorioses fueron celebraes al traviés de marches militares , como la " Hohenfriedberger Marsch ", supuestamente escritu por Federico'l Grande dempués de Hohenfriedberger, y la " Königgrätzer Marsch ", del compositor Piefke . La Cruz de Fierro derivada de la cruz negra, foi adoptada pol Imperiu Alemán y los sos Estaos socesores, y tamién ta siendo utilizáu como un símbolu de la Bundeswehr.

Voltaire dixo sobre l'exércitu prusianu, "Ente que dellos estaos tienen un exércitu, l'exércitu prusianu tienen un estáu."

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar