F.E.A.R.

videoxuegu de 2005

F.E.A.R. (sigles n'inglés de First Encounter Assault Recon, traducible al asturianu como Fuercia d'Élite, Asaltu y Reconocencia. "Fear", traducíu al asturianu, significa "mieu") ye un videoxuegu de disparos en primer persona y survival horror que conxuga la clásica manera de xuegu de disparos en primer persona (de los videoxuegos Doom, Half-Life, Counter-Strike) con una atmósfera de terror sobrenatural (como en Project Zero y Silent Hill). El clima ye bien similar al que se manifiesta nes películes de terror asiáticu. Foi publicáu'l 18 d'ochobre de 2005 para Microsoft Windows, en publicándose unos deamos para unu y dellos xugadores. Más palantre publicaríase pa les videoconsoles Xbox 360 y PlayStation 3.

F.E.A.R.
Desendolcador Monolith Productions (es) Traducir
Distribuidora Vivendi
Motor LithTech
Plataforma Xbox 360, PlayStation 3 y Microsoft Windows
Publicación 18 ochobre 2005
Serie F.E.A.R. (en) Traducir
Xéneru disparos en primer persona y terror psicológico (es) Traducir
Mou multixugador y un xugador
Preséu d'entrada tecláu
Clasificaciones
CERO Maduro +17 (es) Traducir
ESRB Maduro +17 (es) Traducir
PEGI PEGI 18
USK USK 18
' F.E.A.R. '
Cambiar los datos en Wikidata

Foi anunciáu na Electronic Entertainment Expo como meyor videoxuegu d'aición del añu 2005. Una versión especial del xuegu llamada Direutor's Edition tamién foi publicada, arriquecida pola inclusión d'un documental del tipu making of, un comentariu del direutor, una pequeña precuela en imaxe real y l'esclusivu primer episodiu promocional de la machinima P.A.N.I.C.S.. El xuegu ta a la venta pa toles plataformes. F.Y.A.R tien dos expansión conocíes: F.E.A.R. Extraction Point y F.E.A.R. Perseus Mandate (dambes desenvueltes por Timegate Studios), que fueron arrexuntaes en F.E.A.R. Files n'esclusiva para Xbox 360. Esiste una versión multixugador gratuita del videoxuegu, llamada F.E.A.R. Combat, que ye independiente del videoxuegu orixinal.[1]

Argumentu editar

La hestoria. empecipiar cola introducción al xuegu, dexando al xugador asitiase nos acontecimientos. Según el mesmu manual del xuegu, el nuesu protagonista, conocíu como "Point Man", incorporóse apocayá a F.E.A.R., un grupu secretu d'operaciones especiales del gobiernu d'EE.XX. especializáu nel tratamientu d'amenaces paranormales.

Cuando'l xuegu empieza, el xugador ye testigu de cómo un home llamáu Paxton Fettel toma'l mandu d'un batallón de supersoldados clónicos controlaos telepáticamente, por aciu los cualos asalta la sede de Armacham Technology Corporation (ATC) matando a tolos sos ocupantes. Yá como Point Man, el xugador va asistir a un briefing del Comisiario Betters Rowdy en compañía del equipu F.Y.A.R onde se-yos esplica que l'oxetivu de la misión ye esaniciar a Fettel cola collaboración de los miembros de la Fuercia Delta.

Fettel ye alcontráu per mediu d'un dispositivu de llocalización per satélite y darréu ye escorríu por F.E.A.R. y la Fuercia Delta al traviés de diversos escenarios. Ente que el villanu safa la captura poles fuercies especiales, el xugador ye testigu de fenómenos paranormales, incluyendo frecuentes allucinaciones que xiren en redol a una pequeña neña vistida de colloráu llamada Alma.

Tremaos a lo llargo del xuegu, el protagonista va atopar dellos dispositivos portátiles que pueden ser hackeados de forma remota pol Comisariu Betters y que van revelar detalles sobre la hestoria por aciu los correos y otros documentos atopaos nellos. Por aciu les llectures de los dispositivos hackeados, el xugador afaya que sol nome de Proyeutu Orixe (Project Origin) se crio de callao a Fettel, quien resultó ser fíu d'Alma, coles mires de convertilo nun comandante militar con poderes telepáticos de gran algame. Más palantre el xugador va afayar tamién la esistencia d'otru fíu d'Alma, que nació antes de Fettel y que la so identidá ye desconocida.

Toles pistes conducen al grupu F.E.A.R. a creer que Fettel ta sol control d'Alma, quien permanecía zarrada nes instalaciones del Proyeutu Origin cuando'l ATC clausurar debíu al peligru que supónía la mesma Alma. Por ello créese que Fettel ta esplorando nes mesmes instalaciones del complexu ATC pa lliberar a la so madre.

Travesando les instalaciones abandonaes, el xugador va lluchar contra los soldaos clon y los guardias de ATC, quien recibieron órdenes pa tapar tol asuntu. Mientres los combates el xugador va ser testigu de cómo dalgunos de los miembros del so equipu son aniquilaos poles fuercies y enemigos sobrenaturales a los que s'enfrenten nes misterioses instalaciones. Cuando finalmente'l protagonista llega a enfrentase a Fettel, ésti va xenerar una allucinación onde'l xugador afaya que Point Man ye en realidá'l primer fíu d'Alma... tres la revelación tien llugar el combate nel que Point Man consigue matar a Fettel.

Sicasí la hestoria nun termina equí. A pesar de la so peligrosidá, Alma ye lliberada del so cámara de confinamientu cuando Harlan Wade, investigador del ATC y líder de Project Origin, siéntese culpable pol tratu que la compañía procesó cola moza yá que amás afayar que Wade yera en realidá'l padre d'Alma.

Ye entós cuando'l xugador va vese obligáu a acabar cola amenaza que supón Alma y pallo óptase por sabotear la estructura del reactor nuclear qu'allugaba'l complexu coles mires de que ésti colapse. Enfrentándose a les pantasmes d'Alma, el xugador consigue colapsar los sistemes y activar el procesu de destrucción col tiempu xustu pa escapar malapenes unos minutos primero que se produza la reaición nuclear, que la so esplosión destrúi por completu les instalaciones.

Tres la detonación, l'equipu aereu llamáu Ferre Negru consigue alcontrar y rescatar al Point Man d'ente los escombros. Mientres sobrevuelen los restos de la catástrofe, el xugador y los sobrevivientes del equipu F.E.A.R. inspeccionen l'escenariu cola nube nuclear en forma de fungu entá presente. Ye entós cuando Alma fai una última apaición repentina tratando d'engatar p'aportar al helicópteru, al paecer la destrucción de les instalaciones del Proyeutu Origin nun detuvo la so sede de vengación.

Tres los creitos del xuegu, el xugador puede escuchar una llamada telefónica ente un misteriosu senador y el presidente Aristide del ATC, quien ufierta una esplicación más detallada: la muyer considera que'l proyeutu ta baxu control y que'l "primer prototipu" ye un ésitu.

Estética editar

Un elementu central de F.E.A.R. ye la temática d'horror, que ta fuertemente inspiráu pol horror xaponés. L'equipu de diseñu trató de caltener "la psicoloxía del alcuentru colo inesplicable" na mente del xugador en tou momentu, col fin de "metese debaxo de la piel del personaxe", en contraposición al enfoque de "les bisarmes saltándote a la cara dende los armarios" . El diseñador Craig Hubbard declaró nuna entrevista que "l'horror ye desaxeradamente fráxil ... puede matase al esplicar les coses con demasiada claridá y puede debilitase con demasiada ambigüedá". Señaló que trató de llograr un equilibriu colos elementos narrativos de mieu, pa dar a los xugadores "pistes abondes por que [ellos] puedan formase les sos propies teoríes sobre lo que ta pasando, pero lo ideal ye que se quede con ciertu grau d'incertidume ". El diseñador John Mulkey declaró: "La creación de mires y depués de xugar con esa mira ye bien importante, la previsibilidad arruinaría un estáu d'ánimu de mieu".

El xugador someter a una variedá de visiones creaes por Alma mientres el xuegu La principal fonte d'horror del xuegu ye Alma, una neña fantasmal. Craig Hubbard señaló que "un home con una mázcara escorriéndote con un cuchiellu de carniceru puede ser atemorizante, pero en dalgún nivel tas pensando que probablemente podríes patisca-y el culu si te cayera enriba... pero cuando una neña espeluznante esanicia a tou un escuadrón de la Fuercia Delta, ¿cómo se supón que vas trepar con eso? " Ente que Alma foi comparáu col personaxe de Samara, de la película The Ring, Craig Hubbard declaró que "... nació d'una tradición de pantasmes misterioses, muyeres ensin cara ..." y non "... como respuesta a cualquier personaxe de dalguna película específica." Hubbard reconoció qu'Alma "... ye ciertu que tien cierta semeyanza visual a les pantasmes na agua escuro o Séance", pero "...espeluznantes neñes causaron llocura dende La rellumada". Desarrolladores como Dave Matthews y Hendrickson Nathan dicen que'l nome de 'Alma' vien del personaxe d'Alma Mobley na hestoria de la novela de Peter Straub Espíritu del mal.

L'audiu de FEAR foi diseñáu nel estilu de les películes de terror xaponés, colos inxenieros de soníu usando equipos de baxu costo pa crear efeutos de soníu, utilizando métodos qu'inclúin l'arrastre de metal al traviés de distintes superficies y producciones discográfiques de la bomba sounds. Monolith comentó: "Los diseñadores de soníu teníen qu'esmolecese por evitar la previsibilidad , una y bones los espectadores son intelixentes ...y si llogren reconocer la so fórmula rápido entós usté nun va ser capaz d'asusta-yos más". El silenciu ta presente col fin de "... dexar a los xugadores rellenar l'espaciu, lo que dexa a la so imaxinación crear el so propiu horror personal".

Monolith Productions compunxo la música de F.E.A.R. en reaición a les escenes, "en llugar de la típica fórmula de producir música pa xuegos". L'equipu de diseñu llama a la estructura de la música de FEAR "... más cerebral y la midida de cada eventu individual ", y siguió diciendo que "... dacuando la música utilizar p'aumentar la tensión pa xugar colos xugadores ... que se va basar nun crescendo apavoriante antes de cortar ensin un eventu correspondiente, namái por que dempués el silenciu seya rotu por Alma, cuandoquier esperar los xugadores".

La tema F.E.A.R. de terror foi emponderáu polos críticos. Game Informer declaró que "... los frecuentes viaxes espeluznantes de la cabeza que Monolith hai tan hábilmente enxareyaos faen una esperiencia qu'esixe ser escuchada." IGN cuntó que "... el mediu ambiente foi tan bien ellaboráu pa caltenelo tirante y vixilante ... que'l xuegu mientres unes cuantes hores ensin fuelgu puede ser un pocu agotador." GameSpot reaccionaron de manera similar, llamando a los efeutos d'horror de F.E.A.R. "... bien eficaces", y conviniendo en que "... te puede dexar un pocu emocionalmente escosu dempués d'un tiempu".

Personaxes editar

Receición editar

F.E.A.R. recibió crítiques positives. Agregamientu de sitio web de reseñes GameRankings y Metacritic dio-y la versión de PC 89,08% y el 88/100, la versión de Xbox 360 84,28% y el 85 100 / y la versión pa PlayStation 3 73,29% y el 72 100 / . The New York Times llamar "tan emocionante y cola participación como Half-Life". Una "Edición del direutor", versión en DVD del xuegu tamién foi llanzáu. El DVD inclúi un "making of», comentariu del direutor, una precuela de curtia aición en direuto y n'esclusiva l'episodiu primeru de les llerces de promoción machinima. Un llibru d'historietes rellacionaes con Caballu Escuru foi empaquetado tamién col DVD. Xunto cola Edición del Direutor, F.E.A.R. Edición d'Oru foi puestu en llibertá. Gold Edition inclúi la Edición del Direutor y de Extraction Point. F.E.A.R. Platinum Edition inclúi'l xuegu orixinal y dos packs d'espansión.

Antes de la lliberación, F.E.A.R. xeneró grandes cantidaes de propaganda de los periodistes de videoxuegos. Tres el so llanzamientu, F.E.A.R. recibió aponderamientos de la crítica, con Computer Gaming World llámase "... unu de los meyores del añu pa un solu xugador tiradores ..." y PC Gamer considerándolo como "... el primer xuegu pa enriar de manera convincente la euforia de la cinética John Woo la violencia "nel formatu FPS".

IGN afirma que "forxa Monolith territoriu nuevu shooter con dellos elementos verdaderamente estrañes, prestaes desafíu, y la guapura. GameSpy emponderó la trama del xuegu, más tarde, la concesión de la so "meyor hestoria" Xuegu del Añu. The New York Times pensaba d'otra manera, diciendo que "nunca foi bien claru sobre lo que taba pasando nel xuegu. Yo sabía que la mio meta a escorrer a un psíquicu, escoltar a la fía d'un executivu d'una empresa de fora de peligru, pero nun lu fixi nunca importa quién yeren eses persones nin entiendo los sos motivos ". El xuegu tamién recibió crítiques polos sos requisitos del sistema, qu'esixíen un PC bien potente pa la so dómina.

La versión pa Xbox 360 tamién recibió crítiques positives, cuasi tan favorable como la versión pa PC. La manera multixugador y la manera d'aición instantánea fueron emponderaos por un meyor xuegu, pero l'esquema de control vese negativamente. Comentarios tamién declararon qu'escarecía de carauterístiques de la prima, a pesar de la nueva misión incluyida nel xuegu. GameSpot dio-y el xuegu 8.6., ente que IGN calificar 9,1

En PlayStation 3 la versión recibió crítiques menos favorables que les otres dos versiones, pero inda tenía comentarios positivos polo xeneral. Contenía la misión de bonificación esclusiva pa la versión de Xbox 360, pero les principales quexes de les crítiques negatives fueron descalificaos los gráficos y los llargos tiempos de carga. GameSpot dio a esta versión d'un 7,1, lo que ye'l puntu más baxu de la tercer parte de FEAR franquicia en GameSpot.

Videoxuegos de la serie F.E.A.R. editar

Referencies editar

  1. F.E.A.R. Combat puede descargase en Join FEAR

Enllaces esternos editar