Futebol Clube do Porto

club de fútbol de Porto
(Redirixío dende FC Porto)

El Futebol Clube do Porto ye un club de fútbol de la ciudá de Porto, Portugal. Foi fundáu'l 28 de setiembre de 1893 y xuega na Primer División de Portugal. Apuesta los sos alcuentros como equipu llocal nel Estádio do Dragão dende 2008, y utiliza camiseta azul y blanca a franxes verticales con pantalón azul.

Futebol Clube do Porto
Situación
Estáu Portugal
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en28 setiembre 1893
Entrenador Bandera de Portugal Sérgio Conceição
Categoría Primeira Liga
Instalaciones
Estadiu Estádio do Dragão (es) Traducir
Patrocinador MEO (es) Traducir

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Porto nunca baxó de la Primer División de Portugal dende la so creación en 1933, al igual que los otros clubes grandes del país, Benfica y Sporting de Portugal. Allúgase segundu en cantidá de títulos de lliga con 27 y en títulos de la Copa de Portugal con 16, en dambos casos por detrás de Benfica.

Sicasí, el Porto ye'l club portugués col mayor númberu de trofeos internacionales. Ente ellos destáquense dos conquistes de la Lliga de Campeones de la UEFA y dos en dos tales ediciones de la Copa Intercontinental, amás de dos obtención de la Copa de la UEFA y una de la Supercopa d'Europa.

Historia editar

Primeros años (1893-1923) editar

 
António Nicolau de Almeida, fundador del club.

En 1893 ye fundáu un club na ciudá de Porto, Portugal col nome Football Club de Porto, el club tien una vida curtia, seique pol deporte nun tar entá bien espublizáu na sociedá portuguesa. En 1906 ye fundáu un nuevu club col mesmu nome y ye entós creáu'l primer emblema del club, siendo asistíu por una crecedera progresivu qu'obligó a camudar d'instalaciones deportives na zona de Praça do Marquês. El Porto foi una fuercia dominante nel fútbol de la zona norte del país, ganando los campeonatos rexonales antes de la creación de los campeonatos nacionales portugueses. Pal final de la temporada de 1920 a 21, Porto fueren campeones rexonales seis veces en siete años, y los ganadores absolutos de la Taça José Monteiro da Costa, dempués de reclamar una tercer victoria consecutiva en 1916.[1][2]

Primeros títulos nacionales y los años de seca (1924-1954) editar

En 1928, el Porto tuvo'l so primer atleta olímpicu, Valdemar Mota, que representó a la seleición nacional de fútbol nos Xuegos Olímpicos.

El Porto ganó'l "Campeonatu de Portugal" (antecesora de la Copa de Portugal) 4 vegaes (22/23, 24/25, 31/32 y 36/37). Y tamién gana un "Campeonatu de 1ª Lliga", en 1935. En 1933 la sede del club pasa a l'actual Plaza Xeneral Humberto Delgado. A finales de la década de 1930, el Porto algama'l so primera bicampeonatu, nos dos primeres ediciones del Campeonatu Nacional. La mayor estrella del club yera Pinga.

En 1945, el club empieza a utilizar l'Estadiu de Lima, propiedá del Académicu de Porto. Los años 40 fueron d'un dominiu avasallador de los clubes de Lisboa, polo que'l club solo llogró dos títulos. Sicasí, hubo momentos gloriosos como la victoria sobre'l Arsenal FC de Londres, en 1948 por 3-2. Los ingleses yeren consideraos daquella'l meyor equipu del mundu. A pesar de ser solo un partíu amistosos, socios y personalidaes de la ciudá, ufiertaron un troféu de dimensiones considerables al club, anguaño, esti troféu puede vese nel muséu del club.

En 1949 ye puesta la primer piedra del nuevu Estadiu das Alces, inauguráu'l 28 de mayu de 1952, dempués de trés años de construcción. En 1950 ganen la copa portuguesa con 3 goles de José María Ramalho, que dempués volvió a Venezuela.

Dominiu portugués (1955-1985) editar

Los títulos nacionales volvieron en 1956, cola conquista del primer doblete. Y tamién en 1956, nel cual el Fútbol Club Porto participó per primer vegada nes competiciones europees, frente al Athletic Club, d'España. Ente que los clubes de Lisboa, consiguíen victories y finales europees na década de los 60, el Porto apenes conquista una Copa de Portugal en 1968.

Depués, en 1975 entá cuando tenía nel so equipu a Teófilo Cubillas, unu de los meyores futbolistes d'esa dómina, túvose que conformar col subcampeonatu de Lliga. Esta mala racha acabar cola victoria na Copa de 1977, siguida d'otros dos copes consecutives, (77/78 y 78/79), con un gran equipu onde rellumaben António Oliveira, Fernando Gomes, Seninho, Dulda, Frascu, Costa, Rui Filipe y otros xugadores. Xugadores estraordinarios, superiormente empobinaos por José María Pedroto, afectuosamente tratáu como'l Zé do Boné.

Una de les principales estrelles del club nesta etapa yera Fernando Gomes, que conquistó la Bota d'oru en dos causes. Foi nesti periodu que Pinto da Costa, foi escoyíu como presidente del club, calteniéndose nel cargu por más de 20 años. Sería l'entamu de la meyor dómina del Porto.[3]

Afirmación Internacional (1986-2009) editar

 
Bobby Robson tien el récor de cinco títulos de lliga consecutivos col Porto.
 
José Mourinho foi'l responsable d'un nuevu ésitu internacional del FC Porto.
 
Xugadores del Porto celebren segunda Tetra en 2008-09.
 
Radamel Falcao actuando pal FC Porto.

El Porto empezó igualmente a atropar títulos n'otres disciplines deportives, principalmente nel ḥoquei sobre patinos, cuando ganaron la Copa d'Europa d'esi deporte en 1986. En 1984 apuesta la so primer final europea, na Recopa Europea perdida en Basilea frente a Juventus d'Italia. Tres años más tarde ganó la Champions League venciendo al Bayern Múnich, nuna final marcada por un gol del delanteru arxelín Rabah Madjer. Esti trunfu foi l'entamu d'una dómina importante con dellos títulos, ente ellos la Copa Intercontinental llograda en Xapón dempués de vencer al Peñarol de Montevidéu, na llamada final blanca” con temperatures baxo cero y una capa de nieve que llegaba a los 20 cm en dellos sectores del estadiu, l'equipu cuntó cola fortuna de convertir el gol de la victoria tres una inocente xugada d'un xugador del Peñarol, (equipu qu'enxamás apostara un partíu na nieve) na cual, ésti, xugó'l balón escontra'l so porteru y la pelota quedó enllancada na nieve, dexándo-y asina, convertir el gol de la victoria pal Porto. Tamién llogró'l títulu de la Supercopa d'Europa al vencer en partíos d'ida y vuelta al Ajax d'Ámsterdam.

En 1997, el Porto consigue per primer vegada na so historia tres títulos de lliga consecutivos, depués de los dos títulos consecutivos al mandu de Bobby Robson, l'encargáu de la xesta ye António Oliveira quien-y dio al club un gran ritmu ganador. Dempués de los trés títulos consecutivos vinieron los cuatro títulos siguíos y cola conducción de Fernando Santos, el Porto conquista un quintu títulu consecutivu. Nun equipu lideráu por xugadores como Zlatko Zahovic y Ljubinko Drulovic, Mário Jardel destacóse siendo'l máximu goliador d'Europa en 1999, xuniéndose a Fernando Gomes na llista de los ganadores.

Los años posteriores fueron marcaos por derrotes nes lligues del 2000 y 2001 les cualos fueron ganaes pol Sporting y el Boavista, pa la temporada 2001–2002 foi contratáu l'ex–téunicu del União de Leiria, José Mourinho, quien llevó al Porto del quintu llugar al tercer llugar que-y dio la posibilidá de xugar la Copa UEFA.

Nel añu 2001 empezaron les obres pal nuevu estadiu nel cual xugaríase'l partíu inaugural de la Eurocopa 2004. Y en el club inauguró'l so centru d'entrenamientos en Vila Nova de Gaia, consideráu por munchos como unu de los más modernos d'Europa.

Con Mourinho, l'equipu contrató xugadores procedentes de clubes como'l Vitória Setúbal y el União de Leiria, y so la so direición el Porto reconquistó dos títulos de lliga (2003 y 2004), una copa (2003), una Copa UEFA (2003) y la segunda Lliga de Campeones pal Porto (2004).[4] Tres la salida de Mourinho, l'español Víctor Fernández tomo'l mandu y llogró la Copa Intercontinental.

Víctor Fernández nun consiguía títulos y el conseyu de direición, desesperáu, dio-y de baxa'l contratu, siendo releváu nel banquín por Co Adriaanse. Con esti entrenador consiguieron la Lliga de Portugal y la Copa de Portugal na temporada 2005/2006. N'agostu de 2006 foi designáu entrenador Jesualdo Ferreira, que conquistó 3 títulos de la Lliga portuguesa nes temporaes 2006-07, 2007-08 y 2008-09.[5]

Na temporada 2009-2010 el club llogra'l tercer llugar, polo cual apuerta a la Lliga Europa 2010-2011, onde se corona campeón de la mano de xugadores como Givanildo Vieira de Souza "Hulk", los colombianos Freddy Guarín, James Rodríguez y Radamel Falcao García, los uruguayos Álvaro Pereira, Jorge Fucile y Cristian Rodríguez, l'arxentín Fernando Belluschi y el portugués Montés Varela ente munchos otros de los sos baluartes.

La temporada de los colombianos (2010-2013) editar

 
Compañeros del Porto na semeya oficial del partíu d'ida frente al CSKA Moscú nos octavos de final de la UEFA Europa League 2010-11.
 
Porto superó a Braga por 1-0 na Final de la UEFA Europa League 2010-11 celebráu nel Estadiu Aviva (ceremonia d'apertura na semeya) en Dublín.

Con un plantel apináu de suramericanos, especialmente de colombianos pa la temporada 2010-2011, ye designáu téunicu André Villes Boes, el téunicu más nuevu anguaño de la lliga, con quien yá algamaron récores notables. Con Villes-Boes, el FC Porto proclamaríase campeón de la lliga a 5 xornaes del final del tornéu, en venciendo 2-1 de visita al Benfica, terminando'l tornéu de manera histórica al nun ser ganáu na competición, con 27 victories y 3 empates.

El 18 de mayu de 2011 ganó la Europa League frente al Sporting de Braga por 1-0 gracies al gol de Falcao tres el pase de Freddy Guarín. Trátase de la primer final na que s'enfrentaben dos equipos portugueses. Con esti troféu'l Porto completaba amás un triplete ya igualaba el llográu en 2003 pol equipu de José Mourinho. Radamel Falcao García terminó goliador del tornéu con 17 goles.

El 22 de mayu de 2011 ganen al Vitoria Guimaraes 6-2 con 3 goles del colombianu James Rodríguez na final de la Copa de Portugal, llogrando asina ganar el triplete.[6]

Particularmente, llamó l'atención los ésitos llograos polos colombianos presentes nel equipu: Primero, con Freddy Guarín, que marcó, según el periódicu inglés The Guardian, "El meyor gol d'Europa", al disparar dende más de 30 metros de distancia un tiru de más de 90 km/h que fizo que la pelota terminara dientro de la portería rival, nun partíu oficial de Lliga.[7] Depués el colombianu Radamel Falcao llograría non solo coronase campeón de la Europa League col Porto sinón que marcaría 17 goles, convirtiéndose nel máximu goliador por temporada na historia de la competición.[8] A lo último, el xuvenil colombianu James Rodríguez, non yá celebraría los trunfos consiguíos xunto colos sos compatriotes, sinón que llograría'l Trofeo Bravo nel añu 2011,[9] y amás d'ello, ganaría'l troféu a "Xugador Revelación del Añu" por cuenta de que marcó 17 goles en 28 partíos, con namái 20 años d'edá.[10]

Dando continuidá a dicha temporada, y buscando asina un referente nel área, llugar onde'l so compatriota Falcao llogró la mayor cantidá de goles pal equipu, el club decide optar polos servicios del delanteru colombianu Jackson Martínez, por una suma de 8.8 millones d'euros pa la temporada 2012-2013,[11] na que saldría campeón nuna agónica penúltima fecha frente al Benfica.

Cambéu d'aldu (2014-) editar

 
Alliniación del club 2014.

Na temporada 2014/15 el Porto facer colos servicios de Julen Lopetegui quien trai a numberosos xugadores españoles: Andrés Fernández Moreno, Cristian Tello, Óliver Torres ente otros. Fichó a otros xugadores de la lliga española como Carlos Henrique Casemiro y a Yacine Brahimi, que fizo un hat-trick na primer xornada de la Champions. El club consiguió llegar a los cuartos de final de la Champions onde xugó col FC Bayern de Múnich. El Porto venció al Bayern (3-1) en casa, lo que llevó al equipu portugués a confiar nel pase de la eliminatoria. Sicasí, un (6-1) na vuelta nel Allianz Arena de Múnich acabó col equipu portugués esaniciáu, y con un Bayern que sería esaniciáu darréu pol FC Barcelona. Na Taça de Portugal el Porto quedó esaniciáu en semifinales pol Club Sport Marítimu. En lliga el Porto quedó segundu n'empatando na penúltima xornada frente al Vos Belenenses. Antes d'acabar la temporada confirmóse la venta de Danilo al Real Madrid por 31 millones.

Pel branu de 2015, el Porto perdió a grandes xugadores namás empezar como foi'l casu de Jackson Martinez que se coló al Atlético de Madrid y Casemiro que foi repescáu pol Real Madrid. De la mesma, el Porto fichó a Alberto Bueno procedente del Rayo Vallecano y a Giannelli Imbula que llegó al Porto por 20 millones dende'l Olympique de Marseille. De la mesma, el 12 de Xunetu faise oficial tres vários díes d'incertidume la llegada d'Iker Casillas al club portugués, aumentando asina la so fama y la calidá del conxuntu [12]

El 14 de febreru de 2018, cai goliáu 0-5 en mesmu estadiu ante'l Liverpool con Hat trick de Sadio Mané.

Muséu editar

Anguaño'l club FC Porto tien un muséu, termináu a finales de 2013.

Estadiu editar

 
Estádio do Dragão.

L'Estadiu del FC Porto conózse-y como Estádio do Dragão y allúgase en Porto, Portugal. L'Estadiu del Dragón, foi construyíu pa sustituyir al vieyu Estadiu das Alces; foi inauguráu'l 16 de payares de 2003 nun partíu amistosu col FC Barcelona.

Xugadores editar

Xugadores internacionales editar

Tolos futbolistes de l'actual plantía fueron internacionales siquier una vegada a lo llargo de la so carrera futbolística. Ente ellos, los más representaos correspuenden a la seleición portuguesa absoluta con 4 representantes, sumando ente toles categoríes portugueses un total de 8 futbolistes.

Nota: en negrina xugadores parte de la última convocatoria na correspondiente categoría.

Seleición Categoría # Xugador(es)
  Portugal 4 José Sá, André André, Ricardo Pereira, Danilo Pereira
Sub 20 1 Diogo Dalot
  Méxicu 3 Héctor Herrera, Jesús Corona, Diego Reyes
  España 1 Iker Casillas
Sub 21 1 Óliver Torres
  Uruguái 1 Maxi Pereira
  Camerún 1 Vincent Aboubakar
  Arxelia 1 Yacine Brahimi
  Venezuela 1 Yordan Osorio
  Mali 1 Moussa Marega
Datos actualizaos a 21 de febreru del 2018.

Entrenadores editar

- Téunicos del club dende la temporada 1971-72.

Palmarés editar

Profesional editar

Torneos nacionales editar

Ye'l club que más títulos tien d'esta competición.
Ye'l club que más títulos tien d'esta competición.

Torneos Internacionales Oficiales editar

Torneos rexonales editar

Torneos amistosos editar

  • Copa BES (5): 2004, 2005, 2007, 2008, 2009.
  • Copa Soares Dias (1): 1921.
  • Trofeo Juan Acuña (2): 1996, 2003.
  • Copa Clube União do Norte: 1913.
  • Tornéu 3 Cidades: 1913.
  • Troféu Vitória: 1931.
  • Troféu Ibéricu: 1935.
  • Troféu El Século: 1939.
  • Troféu Arsenal: 1948.
  • Troféu Estadiu Sporting Clube de Braga: 1953.
  • Troféu Estádio da Luz: 1954.
  • Troféu Martini: 1956.
  • Tornéu de Luanda: 1969.
  • Troféu Peruanu: 1975.
  • La Coppa: 1981.
  • Tornéu Internacional de Toronto: 1985.
  • Troféu Estadiu da Luz (pela segunda vegada): 1986.
  • Trofeo Ciudad de Santu Tirso: 1986.
  • Troféu de Homenage a Paulo Futre: 1986.
  • Trofeo Joan Gamper: 1987.
  • Tornéu de Viareggio: 1989.
  • Trofeo Teresa Herrera: 1991.
  • Troféu Conceyu de la Ciudá de Lisboa: 1991.
  • Tornéu Ciudá de sevilla: 1992.
  • Tornéu del Centenário: 1993.
  • Thailand Premier Cup: 1997.
  • Tornéu internacional ciudá de Porto: 2001.
  • Troféu Fidelidade de Paris 2002.
  • Agribank Cup: 2004.
  • Troféu Matines Brugeoises: 2005.
  • Troféu Thomas Cook: 2006.
  • Tornéu de Bergamo: 2006.
  • Troféu Daihatsu (Tornéu Centenário de Atalanta BC): 2007.
  • Tornéu de Rotterdam: 2007.
  • Tornéu internacional ciudá de Braga: 2008.
  • Troféu Albufeira Anima: 2009.
  • Trofeo Luis Otero (Pontevedra): 1962, 1964.
  • Trofeo Concepción Arenal (Ferrol): 1997.

Referencies editar

  1. Paulo Martins (24 de xunu de 2004). «Portugal - Rexonal Championships» (portugués). Consultáu'l 5 de setiembre de 2015.
  2. Paulo Martins (26 de xunu de 2004). «Portugal - Rexonal Championships» (portugués). Consultáu'l 5 de setiembre de 2015.
  3. García, Jorge (1 d'ochobre de 2013). «El Porto lleva 20 años apoderando'l fútbol luso». AS.
  4. Hermida, Xosé (27 de mayu de 2004). «Portugal vuelve a gloriar». El País.
  5. Axencia EFE (26 de mayu de 2010). «Jesualdo Ferreira dexa de ser entrenador del Porto tres cuatros temporaes». AS.
  6. «Villes-Boes supera a Mou ganando'l so cuartu títulu». Mundo Deportivo:  p. 24. 23 de mayu de 2011. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2011/05/23/EMD20110523024MDP.pdf. 
  7. Radio Santafé (ed.): «Fredy Guarín anotó'l meyor gol d'Europa» (9 de xunu de 2011).
  8. Axencia EFE (18 de mayu de 2011). «Falcao supera'l récor de goles nuna Europa Lliga». AS.
  9. Diariu Fénix (ed.): «estrella colombiana-aldu-al firmamentu James Rodríguez: una estrella colombiana aldu al firmamentu» (8 de mayu de 2012).
  10. Futbolred (ed.): «lliga lusa/12003884 James Rodríguez recibió premiu como xugador revelación na Lliga lusa» (5 de xunetu de 2012).
  11. CFAnd eportes (ed.): «fichaxe-de-jackson-mart%C3%ADnez Porto fixo oficial el fichaxe de Jackson Martínez» (7 de xunetu de 2012). Archiváu dende l'fichaxe-de-jackson-mart%C3%ADnez orixinal, el 13 de xunetu de 2015.
  12. FC Porto - Site Oficial (ed.): «CASILLA ASSINA POR DOIS ANOS COM MAIS UM DE OPÇÃO» (12 de xunetu de 2015).
  13. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes SC

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar