Fernand Braudel

historiador francés (1902–1985)

Fernand Braudel (24 d'agostu de 1902Luméville-en-Ornois – 27 de payares de 1985Cluses) foi un historiador francés que revolucionó la historiografía del sieglu XX, al considerar los efeutos de la economía y la xeografía na historia total; foi, tamién, unu de los miembros más destacaos de la escuela de los Annales.[8][9]

Fernand Braudel
16. Sillón 15 de la Academia Francesa (es) Traducir

14 xunu 1984 - 27 payares 1985
André Chamson - Jacques Laurent
Vida
Nacimientu Luméville-en-Ornois[1]24 d'agostu de 1902[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Cluses[1]27 de payares de 1985[3] (83 años)
Sepultura Cementeriu de Père-Lachaise
Grave of Braudel (en) Traducir
Familia
Casáu con Paule Braudel (1933 – 1985)
Estudios
Estudios Universidá de París
Lycée Voltaire (es) Traducir
Direutor de tesis Georges Pagès
Llingües falaes francés[4]
Alumnu de Henri Hauser
François-Alphonse Aulard (es) Traducir
Oficiu historiadorprofesor universitariu
Llugares de trabayu París, Arxel y São Paulo
Emplegadores Ahmed Reda Houhou High School (en) Traducir
École pratique des hautes études
Universidá de París
Institutu d'Estudios Políticos de París
Escuela d'Estudios Cimeros en Ciencies Sociales
Universidá d'Arxel  (1923 –  1932)
Universidá de São Paulo  (1934 –  1937)
Collège de France  (1950 –  1972)
Trabayos destacaos El Mediterráneo y el mundo mediterráneo en la época de Felipe II (es) Traducir
Premios
Miembru de Academia Francesa[6]
Academia de les Artes y de les Ciencies de Serbia
Academia de Ciencies d'Hungría
Academia de Ciencies y Humanidaes de Heidelberg[7]
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Academia de Ciencies y Humanidaes de Heidelberg
Academia de les Ciencies de Baviera
Academia Polaca de Ciencies
Movimientu Escuela de los Annales
Serviciu militar
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Cambiar los datos en Wikidata

Esbozu biográficu[10] editar

Entamos editar

Nació na villa Luméville-en-Ornois nel departamentu de Meuse de la Lorena francesa, a cuarenta quilómetros al sur de Bar-le-Duc, onde vivió cola so güela paterna. Vivir na zona rural de Lorena marcólu, recordaría na so vieyera, la importancia del estudiu de la vida cotidiana de les persones. "Sigo siendo un historiador d'orixe llabrador, y puedo dicir con arguyu". De mozu inclinar pola medicina, pero'l so padre, profesor de matemátiques, convenciólu d'optar pola historia, que finalmente aceptó. Foi bon estudiante de griegu y llatín, según poeta.

En 1923 empecipióse como profesor d'historia en Bar--y-Duc. Dempués viaxó a Arxel, entós una colonia francesa, a enseñar historia. Mientres dicha estancia conoció por diversu seminarios a Henri Berr y Henri Hauser. De regresu en Francia en 1932, trabayó como profesor d'escuela secundaria, y atopóse con Lucien Febvre, el cofundador de la publicación Annales, maestru que tendría una gran influencia nel so trabayu. Ye nesta estancia onde s'interesó y esteló per vegada primera pol Mediterraneu. Dempués tornó a París, y ente 1932 y 1935 dio clases nos liceos Pasteur, Condorcet, y Henry IV.

Brasil editar

Escontra 1935 viaxó a São Paulo pa fundar la cátedra universitaria d'historia, convidáu por Julio de Mesquita Filho, quien convidó tamién a Claude Lévi-Strauss. La resultancia de dichos esfuercios coleutivos foi la Universidá de São Paulo. Braudel aseguraría que foi unu de los periodos más felices de la so vida la estancia n'América Llatina, que tuvo presente mientres tola so vida nes sos apreciaciones y comentarios.

Vuelta a Europa y participación na guerra editar

En 1939, al españar la Segunda Guerra Mundial apuntar nel exércitu, pero foi prindáu en 1940 y fechu prisioneru de guerra n'Alemaña, nun campamentu cerca de Lübeck, y tamién na ciudadela de Mainz,[11] onde, trabayando namái cola so propia memoria, sentó les bases del so futuru ya importante trabayu que titularía La Méditerranée et le monde Méditerranéen a l'époque de Philippe II (El Mediterraneu y el mundu mediterraneu na dómina de Felipe II). Dempués de la guerra, trabayó con Febvre nuna nueva universidá, fundada xebradamente de la Sorbona, y dedicada a la historia social y económica.[12]

En 1962 escribió una Historia de les Civilizaciones, como base pa un cursu básicu d'historia, pero'l so refugu de la narrativa tradicional basada nos eventos superficiales, yera demasiáu radical pal Ministeriu francés d'educación, que lo refugó.

Contra la historiografía tradicional, que narraba acontecimientos principalmente políticos, Braudel pretendía escribir una historia que, na so célebre visión del tiempu históricu en trés niveles, punxera la énfasis na llarga duración y la coxuntura, apostrando la curtia duración, los acontecimientos. Consideraba a estos la espluma de la fola de la Historia. Yera necesariu estudiar los grandes procesos de la Historia pa tener una comprensión cabal y fondo d'ella. La obra más representativa d'esta postura ye La Méditerranée, llibru estremo en tres seiciones, unu pa la llarga duración, otru pa la mediana y, a lo último, otru pa la curtia duración, los acontecimientos y los personaxes de la historia más tradicional, como lo foi'l mesmu Felipe II.

Otru puntu a destacar de la so postura escontra la historia apreciar n'otra importante obra so, constituyida polos trés volúmenes de Civilisation Matérielle, Economie et Capitalisme, XVe-XVIIIe, el primeru de los cualos publicóse en 1979.

Braudel ye consideráu como unu de los más grandes historiadores contemporáneos, destacable pol énfasis con que marca'l papel de los factores sociu-económicos na creación y narración de la historia, y pola unión que proponía ente les distintes ciencies sociales, en que trabayó tola so vida.

Reconocencies editar

  • La Universidá de Binghamton cuenta col Centru Fernand Braudel, dirixíu por Immanuel Wallerstein.
  • Recibió la Orde Nacional de la Lexón d'Honor, máximu condecoración francesa.
  • Foi doctor Honoris Causa poles universidaes de Oxford, Bruxeles, Madrid, Varsovia, Cambridge, Yale, Genova, Padua, Leiden, Montreal, Colonia, y Chicago.

Notes y referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Expediente de personas fallecidas». Consultáu'l 15 ochobre 2023.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Discogs. Identificador Discogs d'artista: 2825002. Apaez como: Fernand Braudel. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: https://www.universiteitleiden.nl/en/about-us/facts-and-figures/laureates.
  6. «academie-francaise.fr» (francés). Consultáu'l 29 xunu 2020.
  7. Identificador de miembru de l'Academia de Ciencies y Humanidaes de Heidelberg: 680.
  8. Biografía de Fernand Braudel
  9. Enrique Moradiellos García, Fernando Braudel (1902-1985): La Historia ensin suxetu, El Catoblepas, númberu 4, xunu 2002 (nel centenariu de la nacencia del historiador francés, analízase la so influencia, y la presencia de la so obra nel ámbitu hispánicu).
  10. La obra de Fernand Braudel
  11. Brittanica: Fernand Braudel
  12. Antonio Carrasco, Enclinos historiográficos actuales: Historia social y historia económica, marzu 8 de 2010.

Ver tamién editar


Enllaces esternos editar


Predecesor:
André Chamson
Miembru N°15 de l'Academia Francesa
1984–1985
Socesor:
Jacques Laurent