Festival de Cine Asturianu

El Festival de Cine Asturianu nació'l 27 d'abril del añu 2005[1] nel auditoriu del Atenéu de Madrid de la mano d'un garrapiellu d'asturianos en Madrid cola idea de celebrar el Centenariu del Cine Asturianu. El facedor d'esta idea y direutor del nuevu Festival, Xaviel Vilareyo, axuntó naquella ocasión a figures como Gil Parrondo Rico, Paz Pondal, Xuan Gona, Pedro María Sánchez, Paul Naschy y Asunción Balaguer Golobart, ente otres personalidaes como Miguel Losada, Xosé Bolado, David Reznak o Ángel Guinda pa celebrar el nacimientu d'esti nuevu Festival de Cine.

Festival de Cine Asturianu
Historia
Primer entrega 27 abril 2005
[editar datos en Wikidata]

Los triunfadores d'esti primer festival foron los asturianos Teresa Marcos y Sergio G. Sánchez colos trabayos Llencería d'ocasión y 7337 [2].

Centenariu del cine asturianu editar

El Festival de Cine Asturianu ye una sociedá privada ensin ánimu de lucru y celebró'l I Centenariu del Cine Asturianu [3] el vienres día 3 de xunu del 2005 nel Salón d'Actos de la Biblioteca de Madrid. La Biblioteca de Madrid, la segunda más grande de la ciudá, alluga'l depósitu llegal de llibros editaos na Comunidá y l'Archivu de Madrid y ye un importante centru cultural.

El vienres 3 de xunu a les 18 hores celebróse nel so Salón d'Actos el I Centenariu del Cine Asturianu con una presentación a cargu de Xuacu Rodríguez, que proclamó los nomaos a los premios.

Darréu, Xaviel Vilareyo entamó una conferencia sobre Cine asturianu: una hestoria de cien años, seguida de mesa redonda y coloquiu cola participación de David M. Rivas, miembru del xuráu oficial. Nel actu proyeutóse la película muda asturiana de 1927 "Mieres del Camín" de Juan Díaz Quesada amás de la película documental "Oviedo, Principado de Asturias" de 1942 y un pequeñu documental sobre la indumentaria tradicional astur. El xueves día 16 de xunu del 2005 a les 18 hores, reentamó'l Festival nel Salón d'Actos de la Biblioteca de Madrid y proyeutóse la seición oficial a concursu de los curtiumetraxes finalistes seleccionaos pal I Concursu de Curtiumetraxes Asturianos, onde un xuráu popular votó al meyor actor, actriz, guión y direutor. Los curtiumetraxes 7337 y Lencería de ocasión de Sergio G. Sánchez y Teresa Marcos respeutivamente yá recibieron enantes los premios al meyor curtiu n'asturianu y en castellanu. Gil Parrondo yá recibió el pasáu 27 d'abril el Premiu d'Honor del Festival.

El vienres día 17 de xunu del 2005 a les 18 hores fízose la primer Gala de Clausura cola entrega ofical de premios, homenaxes y proyeición de curtios ganadores, amás ufiertóse durante la Gala el documental "El gnomo de la catedral" de Justo de la Cueva, 1942, película recién remasterizada. La entrada a les trés sesiones ye dafechu gratuita pa tol públicu cinéfilu. El direutor del Festival, Xaviel Vilareyo, agradez a toles entidaes y persones que ficieron posible'l desarrollu d'esti certame cinematográficu asturianu.

Historia editar

El Festival de Cine Asturianu muestra trabayos en dos categoríes principales: Obres en llingua asturiana y obres asturianes en cualesquier otra llingua: Llargumetraxes, Curtiumetraxes, Mediumetraxes, o Documentales en cualesquier formatu y duración, realizaos en llingua asturiana, tamién u obres feches por realizadores asturianos o rodaes básicamente n'Asturies o nos territorios del dominiu llingüísticu del asturianu en cualesquier llingua y en cualesquier añu de realización.

Cada autor o autores puede presentar una o varies obres amestando una ficha técnico-artística na que puen apaecer los datos siguientes: títulu y duración de la obra, autor o autores, añu de producción, resume de la obra, teléfonu ya corréu-electrónicu de contautu, amás d'otros que los autores consideren d'interés pa la obra. Tamién pueden amestar un currículu cinematográficu del autor con llugar y fecha de nacencia y premios recibíos.

El festival de Cine Asturianu celebra añalmente unes Gales d'entrega de premios que se conocen como los Fruteros de Cristal, n'homenaxe a la primer película asturiana de 1905, El robu de fruta, dirixida por Javier Sánchez Manteola.[4]

Historia editar

El Festival de Cine Asturianu muestra trabayos en dos categoríes principales: Obres en llingua asturiana y obres asturianes en cualesquier otra llingua: Llargumetraxes, Curtiumetraxes, Mediumetraxes, o Documentales en cualesquier formatu y duración, realizaos en llingua asturiana, tamién u obres feches por realizadores asturianos o rodaes básicamente n'Asturies o nos territorios del dominiu llingüísticu del asturianu en cualesquier llingua y en cualesquier añu de realización.

Cada autor o autores puede presentar una o varies obres amestando una ficha técnico-artística na que puen apaecer los datos siguientes: títulu y duración de la obra, autor o autores, añu de producción, resume de la obra, teléfonu ya corréu-electrónicu de contautu, amás d'otros que los autores consideren d'interés pa la obra. Tamién pueden amestar un currículu cinematográficu del autor con llugar y fecha de nacencia y premios recibíos. El festival de Cine Asturianu celebra añalmente unes Gales d'entrega de premios que se conocen como los Fruteros de Cristal, n'homenaxe a la primer película asturiana de 1905, El robu de fruta, dirixida por Javier Sánchez Manteola.


Premios editar

  • Primer Premiu al Meyor Curtiumetraxe
  • Segundu Premiu al Meyor Curtiumetraxe
  • Tercer Premiu al Meyor Curtiumetraxe
  • Cuartu Premiu al Meyor Curtiumetraxe
  • Quintu Premiu al Meyor Curtiumetraxe
  • Premiu a la Meyor Película
  • Premiu al Meyor Actor
  • Premiu a la Meyor Actriz
  • Premiu al Meyor Guión
  • Premiu a la Meyor Fotografía
  • Premiu al Meyor Videoarte
  • Premiu d'Honor del Cine Asturianu [5]

A lo llargo de su hestoria, el festival premió trabaxos de personalidaes como Asunción Balaguer, Sergio G. Sánchez, Paul Narschy, Teresa Marcos, Santos Hevia, Carmen Rico, Eva Lesmes, Pablo de María, Alberto Rodríguez, Luis Argeo, Lola Herrera, Antonio Resines, Pedro Touceda, Belén Rueda, Gonzalo de Castro, José Antonio Bayona, Tom Fernández, Iñaki Ibisate, José Antonio Quirós, Ígor Iglesias y Eva Gallego entre otros [6]

Premios d'Honor editar

Los Premios d'Honor del Festival en sus distintes ediciones, fueron pa' Gil Parrondo, Mary Paz Pondal, Juan Gona, Gonzalo Suárez, Lilián de Celis, Juan José Otegui i Carlos Blanco. El último Premiu d'Honor del 9u Festival de Cine Asturianu en 2014 lo recibió el direutor y guionista Javier Maqua (Madrid, 1945), vinculado familiarmente con Avilés, realizador de series de televisión como Vivir cada día y de películes como Tu estás loco Briones (1980), Chevrolet (1991), Carne de gallina (2002) i como Apuntarse a un bombardeo (2003).[7]

Véase tamén editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar