La ficoloxía (del griegu φῦκος, alga, del que deriva'l términu en llatín fucus, y -λογία, tratáu, estudiu) o algología (del llatín algum, algae) ye una disciplina de la botánica que se dedica al estudiu científicu de les algues.

L'alga Postelsia palmaeformis, na decimonónica enciclopedia Nordisk familjebok.

Considérase algues a la mayor parte de los organismos autótrofos fotosintetizadores que nun son plantes puramente felicidaes. Son los principales fotosintetizadores na mayoría de los ecosistemes acuáticos. Munches especies son unicelulares, anque namái les pluricelulares pueden llegar a algamar grandes dimensiones, con esceición de la gran variedá d'algues sifonales unicelulares que lleguen a midir dellos centímetros y a formar xardinos unicelulares. La ficoloxía tamién inclúi l'estudiu d'organismos procariotas, formes conocíes antes como algues verdeazuladas (algues cianofíceas) y agora como cianobacterias.

Historia editar

La historía de la ficoloxía ta amestada a la de la botánica dende los sos oríxenes (como la d'otres subdisciplines d'esta, por casu la micoloxía, qu'estudia los fungos).

Desenvuelta polos primeros botánicos, arriquecida por otres subdisciplines como la etnobotánica o la taxonomía, y evolucionada como la mesma botánica pol desenvolvimientu de los estudios químicos a nivel macromolecular, especialmente los estudios xenéticos.

Con éses fueron los griegos (Teofrasto, Dioscórides) los primeres n'estudiar les algues a les que nomaron como plantes marines ( φῦκος - phykos ). Mientres los sieglos XVI y XVII fueron incluyíes nos inventarios botánicos y de cutiu clasificaes dientro de les criptógames como na obra Prodromus theatri botanica (1620) de Gaspar Bauhin. Yá nel sieglu XVIII Linneo dixebrar con delles esceiciones del restu de criptógames na so obra Species Plantarum (1753).

Sistemática editar

La comparanza de xenes y xenomes dexó escluyir por completu que les algues sían un grupu monofilético, merecedor de ser tratáu como un taxón; ye pela cueta un conxuntu polifilético. El conceutu sigue siendo útil en campos como la ecoloxía o la bioteunoloxía.

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ver tamién editar