Flavia Máxima Constancia

Flavia Máxima Constancia (circa 361 – 383 (greg.)) foi la emperatriz romana consorte, esposa del emperador Graciano del Imperiu romanu d'Occidente.

Flavia Máxima Constancia
Vida
Nacimientu circa 361
Nacionalidá Antigua Roma
Muerte 383 (greg.) (21/22 años)
Sepultura Constantinopla
Familia
Padre Constancio II
Madre Faustina
Casada con Graciano el Joven (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Familia editar

Según Amiano Marcelino, Constancia yera una fía póstuma de Constancio II de la so tercer esposa, Faustina.[1] Los sos güelos paternos fueron Constantino'l Grande y Fausta.

Los sos tíos paternos inclúin Encrespo, Constantino II y Constante. Ente les sos tíes paternes taben Constantina, esposa primero d'Anibaliano, y dempués Constancio Galu y Helena, esposa de Xulianu l'Apóstata.

Primeros años editar

El 5 d'ochobre de 361, Constancio II morrió d'una fiebre en Mopsucrenae, cerca de Tarsu, Cilicia. Dirixir escontra l'oeste pa enfrentase a una revuelta de Xulianu, el so primu carnal y cuñáu. Nuna decisión nel so llechu de muerte, Constancio oficialmente reconoció a Xulianu como'l so herederu.[2] Cuando Constancia nació dalgún tiempu dempués, Xulianu taba yá firmemente establecíu nel tronu.

El 26 de xunu de 363, Xulianu resultó fatalmente mancáu na batalla de Ctesifonte contra les fuercies de Sapor II del Imperiu sasánida. Morrió unes hores dempués de la conclusión de la batalla.[3] La so muerte dexó a Constancia como la postrera descendiente de la dinastía constantiniana.

Constancia y la so madre Faustina tuvieron presentes cuando Procopio recibió les insinies de los ritos imperiales en Constantinopla. La presencia de Faustina y la so fía pequeña suxuríen que Procopio yera'l llexítimu herederu de la dinastía constantiniana qu'inda se reverenciaba. Amiano Marcelino diz que Procopio «siempres llevaba consigo nun llechu de paya a la hijita de Constancio y nieta del gran Constantino, cola so madre Faustina, dambes cuando taba en marcha y cuando preparaba la batalla, afalando asina a los soldaos a lluchar más resueltamente pola familia imperial, cola que, como él dicía, taba rellacionáu».[4] A los cuatro años d'edá, Constancia convirtiérase n'otru conflictu pol tronu romanu.[5] El 27 de mayu de 366, Procopio foi executáu.[6] Faustina nun vuelve apaecer nes fontes dempués tres la derrota de la so facción. Constancia sobrevivió a la cayida de la so parentela.

Emperatriz consorte editar

En 374, Constancia tendría alredor de doce años d'edá. Taba algamando a dures penes la edá núbil cuando foi unviada a Occidente y casase con Graciano, el fíu mayor y gobernante conxuntu de Valentiniano I. Él tendría alredor de catorce años. Cerca de Sirmio, Constancia y el so escolta fueron atacaos por una partida d'asaltu qu'incluyía a cuados y sármatas. Ella a dures penes refugó la cautividá.[7] El 27 de xunu de 374, la dedicación d'un complexu de baños en Calabria, menta per vegada primera a Constancia como una emperatriz xunto cola so madrasca política Justina.[8]

Dientro del añu posterior al matrimoniu, Valentiniano I treslladó los sos cuarteles a Aquinco, Panonia pa ser más capaz de coordinar el so conflictu colos cuados. Graciano y Constancia quedaron al cargu de Tréveris, lo qu'implicaba que Graciano empezara a actuar como emperador conxuntu en más que'l nome.[9] Graciano llueu se convirtió nel Emperador d'Occidente principal, col so más nuevu mediohermanu Valentiniano II proclamáu como emperador conxuntu.[7]

En 380, Juan Crisóstomo menta a Constancia como qu'inda vivía. Depués mentar nel Chronicon Paschale datando la llegada de los sos restos a Constantinopla el 31 d'agostu de 383. Ella tien de morrer a primeros del mesmu añu, pero la fecha exacta y la causa de la so muerte desconócense. Tenía alredor de ventiún años na dómina de la so muerte. Graciano casárase con Leta, pero foi él mesmu asesináu'l 25 d'agostu de 383. El Chronicon da como fecha del so entierru'l 1 d'avientu de 383.[10]

Referencies editar

  1. Prosopografía del Imperiu romanu tardíu, vol. 1
  2. Michael DiMaio, Jr., "Constantius II (337-361 A.D.)"
  3. Michael DiMaio, Jr. y Walter Y. Roberts, "Julian the Apostate (360-363 A.D.)"
  4. Amiano Marcelino, Historia romana. Londres: Bohn (1862) Llibru 26. páxs. 405-434
  5. Dictionary of Greek and Roman Biography and Mythology
  6. Thomas M. Banchich, "Procopius (365-366 A.D.)"
  7. 7,0 7,1 David Stone Potter, The Roman Empire at Bay: AD 180-395 (2004), p. 543
  8. Noel Emmanuel Lenski, Failure of Empire: Valens and the Roman State in the Fourth Century A.D. (2003), p. 104-105
  9. Noel Emmanuel Lenski, Failure of Empire: Valens and the Roman State in the Fourth Century A.D. (2003), p. 104-105
  10. Prosopografía del Imperiu romanu tardíu, vol. 1

Enllaces esternos editar

Precedíu por:
Justina y Albia Dominica
Emperatriz romana consorte
374-383 (con Justina, 374-375
con Albia Dominica, 374-378
con Elia Flacila, 379-383)
Asocedíu por:
Elia Flacila y Leta