Fuercies Armaes britániques

Les fuercies armaes del Reinu Xuníu, conocíes como les Fuercies Armaes britániques o Fuercies Armaes de La so Maxestá, y dacuando de forma oficial como les Fuercies Armaes de la Corona,[1] abarca una marina de guerra (la Marina Real Británica), un exércitu (l'Exércitu británicu), y una fuercia aérea (la Royal Air Force). El so Comandante en Xefe ye'l monarca británicu, porque son sos, en total les fuercies armaes britániques cuenta con 512 630 combatientes.

Fuercies Armaes de La so Maxestá
Her Majesty's Armed Forces
Fundada 1707
Base Londres
Mandos
Xefe de personal Sir Nick Houghton
Gastos
% PIB 2,5 % (2010)

Historia editar

La historia militar británica ye llarga, complexa y bien influyente na historia mundial, especialmente dende'l Sieglu XVII. Conflictos importantes nos que los británicos tomaron parte son la Guerra de los Siete Años y les Guerres Napoleóniques del sieglu XVIII y principios del Sieglu XIX, la Guerra de Crimea na metá del Sieglu XIX y la Primer y Segunda Guerra Mundial del sieglu XX. L'Imperiu británicu, que algamó la so puxanza nos años 1920. Dende'l final de la Segunda Guerra Mundial, les Fuercies Armaes britániques siguieron bien actives y caltienen bases que s'estienden alredor del mundu en llugares como Xipre, Alemaña, Xibraltar, Brunéi y les islles Malvines.

La estructura actual de la direición de la defensa nel Reinu Xuníu empieza en 1964 cuando'l modernu ministru de Defensa (MoD) foi creáu (una forma más evolucionada de la qu'esistía dende 1940). El ministru de Defensa asume les funciones del almirantazgo, ministru de la Guerra y ministru del Aire.

Principales invasiones y guerres editar

Conflictu cola Armada Invencible
Guerra de los Siete Años
Guerra de la Independencia d'Estaos Xuníos
Invasiones Ingleses al Rió de la Plata
Guerra de 1812
Guerres napoleóniques
Guerra de Crimea
Primer Guerra Mundial
Alzamientu de Pascua
Segunda Guerra Mundial
Guerra de Corea
Conflictu d'Irlanda del Norte
Emerxencia Malaya
Invasión turca a Xipre
Confrontación indonesiu-malaya
Operación Banner
Guerra de les Malvines
Guerra del Golfu
Guerra de Bosnia
Operación Foín del Desiertu
Guerra de Kosovu
Guerra d'Iraq
Guerra d'Afganistán
Operación Proteutor Unificáu na Guerra de Libia de 2011
Guerra contra l'Estáu Islámicu

Referencies editar

Enllaces esternos editar

N'inglés