Guillermo González del Ríu García (9 de febreru de 1912Avilés – 22 de xineru de 1984Sevilla), conocíu como Campanal I, foi un futbolista español. Ta consideráu como'l meyor delanteru centru de la historia del Sevilla F. C.,[1] onde formó parte de la llamada delantrera stuka. Ye'l máximu goliador de la historia del club andaluz, con 214 tantos.[2]

Guillermo Campanal
Vida
Nacimientu Avilés9 de febreru de 1912
Nacionalidá España
Muerte Sevilla22 de xineru de 1984 (71 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu futbolistaentrenador de fútbol
Trayeutoria
  Equipu
1929–1946 Sevilla Fútbol Club
Real Sporting de Xixón
  Seleición nacional
1934–1941   seleición masculina de fútbol d'España 3(2)
Posición o especialidá delanteru
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria editar

Como xugador editar

Empecipió la so carrera profesional nel Real Sporting de Xixón, club col que participó na primer edición de la Segunda División d'España, en 1929. Pa la temporada 1929-30, con diecisiete años, fichó pol Sevilla F. C.,[3] qu'entós daquella lluchaba por xubir a Primer División.

Nos sos primeros años en Sevilla tuvo que conformase con dellos títulos menores, como dos campeonatos rexonales d'Andalucía. Amás, en 1933 perdióse la mayor parte de la temporada al tener que cumplir el serviciu militar. Al so regresu, na temporada 1933-34, comandó al Sevilla al ascensu a la Primer División. El calendariu d'esa temporada dispunxera pa la última xornada un enfrentamientu ente los sevillistes y l'Athletic de Madrid, y dambos clubes llegaron al partíu lluchando pol ascensu. Campanal llogró unu de los dos goles de la victoria del Sevilla, que se proclamó campeón de la categoría de plata. En total, esa temporada'l delanteru asturianu xugó diecisiete partíos, nos qu'anotó ventiocho goles, la metá de los consiguíos pol so equipu. La so bona campaña viose tamién compensada cola llamada del seleccionador español, que lo convocó pal Mundial d'Italia.

A partir d'esi momentu empecipió una década d'ésitos pal Sevilla, atayada temporalmente pola Guerra Civil Española, y na que Campanal foi unu de los principales protagonistes. La temporada 1934-35 foi la del debú del Sevilla en Primer División y el club hispalense llogró'l primera gran títulu de la so historia al conquistar el Campeonatu d'España. Los andaluces imponer na final al C. E. Sabadell por 3-0 y Campanal anotó los dos primeros goles. En 1936 les competiciones quedaron atayaes pola guerra, hasta 1939. Esi mesmu añu retomáronse dalgunes como'l Campeonatu d'España, xugáu como Troféu del Xeneralísimu. El Sevilla imponer na final del tornéu al Racing Club de Ferrol por 6-2, con una tripleta de Campanal. Yera la nacencia de la considerada meyor delantrera de la historia sevillista, los stuka, integrada, amás de Campanal, por López, Pepillo, Raimundo y Berrocal, anque n'ocasiones Torrontegui sustituyía a Pepillo.[3]

Na temporada 1939-40, el Sevilla acabó subcampeón; un empate na última xornada fíxo-y perder un títulu que práuticamente tenía aseguráu. Na campaña 1940-41 terminó en quinta posición, anque la delantrera andaluza exhibió la so poder realizador al rematar el campeonatu como l'equipu más goliador: setenta tantos en ventidós partíos. A ello contribuyeron resultaos como'l 11-1 ante'l C. F. Barcelona, la mayor goliada de la hestoria del Sevilla en Primer, na que Campanal llogró con cinco tantos. El delanteru asturianu, que remató la temporada a lo más anotador del equipu —diecisiete goles en dieciocho partíos— tuvo otres tardes destacaes, como la tripleta llograda na victoria por 10-3 ante'l Valencia C. F. o dos de los cinco goles que los sevillanos enxaretáron-y al Real Madrid C. F.

Na temporada 1941-42 Campanal volvió ser el máximu anotador del so equipu, con diecisiete tantos en venticinco partíos. Ente les sos tardes más recordaes, los cinco goles que-y fixo al R. C. D. Español —el partíu terminó 6-0— o los dos tantos colos que contribuyó al trunfu por 10-0 sobre'l Real Uviéu. Na campaña 1942-43 los rexistros goliadores de Campanal, yá con trenta años, empezaron a tornar: diez goles en diecinueve partíos; magar tou, el Sevilla terminó la Lliga como subcampeón. Na siguiente temporada'l Sevilla volvió engarrar pol títulu y remató la Lliga en tercer posición. Cola llegada de nuevos delanteros como Juan Arza y, darréu, Juan Araujo, el papel de los veteranos diba pasando a segundu planu. Campanal participó en dieciséis partíos y anotó seis goles, destacando una tripleta na victoria por 5-3 ante'l Real Madrid.

Repitió estadístiques similares na siguiente temporada, con seis goles en catorce alcuentros. Na so última campaña n'activu, la 1945-46, vivió la conquista del primer y hasta la fecha únicu títulu lligueru del club. Campanal tuvo un papel testimonial, yá que participó en cuatro partíos y anotó dos goles, anque unu d'ellos foi decisivu pa empatar un alcuentru ante'l Real Madrid. Campanal retiróse como'l xugador con más años de permanencia nel Sevilla: diecisiete temporaes. Estableció, coles mesmes, un rexistru goliador inda vixente: 214 tantos cola camiseta del sevillista. Colgó les botes siendo'l máximu anotador de la historia del club hispalense en Primer División, con 101 goles —marca depués superada por Juan Arza—, en Segunda División con setenta y cinco goles, y tamién na Copa d'España. Estos dos últimos rexistros inda siguen vixentes.

Como entrenador editar

En retirándose de los terrenes de xuegu, llogró'l títulu d'entrenador, y en payares de 1946 púnxose al mandu de C. D. Málaga. Darréu, trabayó pa otros equipos como'l C. D. Alcalá y el Coria C. F., que yera filial del Sevilla F. C. Ello favoreció que na temporada 1949-50 tornara al club hispalense pa reemplazar nel banquín a Ramón Encinas. Caltúvose al frente del equipu mientres cuatro campañes y llogró el so mayor ésitu deportivu col subcampeonatu de Lliga de la temporada 1950-51. Como yá viviera como xugador, el Club Atlético de Madrid arrampuñó-y el títulu a los sevillanos na última xornada del campeonatu. Nesta etapa al frente del equipu, Campanal tamién fixo debutar al so sobrín, Marcelino Vaquero, que col nome de Campanal II acabó convirtiéndose n'unu de los xugadores llexendarios del Sevilla.

En 1953 dexó'l Sevilla en manes de Helenio Herrera, anque tuvo que tornar na última xornada de la temporada 1956-57, en siendo estremáu l'anterior de la direición del equipu. Campanal llogró un empate ante'l C. F. Barcelona y el Sevilla proclamóse subcampeón de Lliga, amás de clasificase pa la Copa d'Europa una y bones el campeón, el Real Madrid C. F., lo yera tamién del tornéu continental. Rematada la temporada, nel branu de 1957, Campanal dirixó tamién al equipu nuna xira por América del Sur, onde participó na Pequeña Copa del Mundu de Clubes. De siguío, dexó'l banquín a Satur Grech pa la nueva temporada.

Finó'l 22 de xineru de 1984, con 71 años, de resultes d'un paru cardiaco.[4]

Seleición nacional editar

Foi internacional cola seleición española en trés causes. Cuando inda xugaba en Segunda División, Amadeo García de Salazar convocar por primer vegada por cuenta de la disputa del Mundial d'Italia, que suponía l'estrenu d'España nuna cita mundialista. El debú de Campanal tuvo llugar el 1 de xunu de 1934, nel partíu de desempate de cuartos de final contra Italia, nel que s'impunxeron los anfitriones.

Nun tornó a la seleición hasta 1941, añu en qu'apostó dos partíos amistosos, dambos contra Portugal, y nos qu'anotó dos talos goles.

Participaciones en Copes del Mundu editar

Mundial Sede Resultáu
Copa Mundial de Fútbol de 1934 Italia Cuartos de final

Clubes editar

Club País Añu
Real Sporting de Xixón España 1929
Sevilla F. C. España 1929-1946

Palmarés editar

Campeonatos nacionales editar

Títulu Club País Añu
Segunda División Sevilla F. C. España 1934
Copa del Rei Sevilla F. C. España 1935
Copa del Rei Sevilla F. C. España 1939
Lliga española Sevilla F. C. España 1946

Campeonatos rexonales editar

Títulu Club País Añu
Campeonatu d'Andalucía Sevilla F. C. España 1930
Campeonatu d'Andalucía Sevilla F. C. 1931
Campeonatu d'Andalucía Sevilla F. C. 1936
Campeonatu d'Andalucía Sevilla F. C. España 1939
Campeonatu d'Andalucía Sevilla F. C. España 1940

Bibliografía editar

  • VV. AA. (2008). Sevilla FC. Cien años d'historia.

Referencies editar

  1. Menayo, David (2 de xineru de 2007). «Kanouté, el 'killer' del Sevilla». Consultáu'l 19 de febreru de 2013.
  2. Torres, G. (9 de marzu de 2009). «Kanouté igualó'l rexistru de Baby Acosta: 85 goles». Consultáu'l 19 de febreru de 2013.
  3. 3,0 3,1 L. Jimeno, Emilio (20 d'abril de 1968). «Campanal foi'l fogosu delanteru centru del Sevilla que lo xubió a Primer División». Consultáu'l 19 de febreru de 2013.
  4. «Necrolóxica de Campanal I» (23 de xineru de 1984). Consultáu'l 19 de febreru de 2013.

Enllaces esternos editar