Abrir el menú principal

Valencia Club de Fútbol

equipu de fútbol d'España

Plantía:Llongura

Valencia Club de Fútbol
Llocalización
Historia y usu
Apertura18 marzu 1919
Dueñu Peter Lim
Deporte fútbol
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Valencia Club de Fútbol ye una Sociedá Anónima Deportiva con sede na ciudá de Valencia, España. El club de fútbol foi fundáu'l 18 de marzu de 1919. La so primer plantía xuega anguaño na Primer División d'España y apuesta los alcuentros como llocal nel Estadiu de Mestalla, con una capacidá pa 55.000 espectadores (anque anguaño tán disponibles 49.500 asientos).[1]

Na clasificación histórica de la LFP, la Valencia CF ocupa'l cuartu puestu,[2] apostando 82 de les 86 ediciones apostaes de la Primer División d'España.

Ye'l tercer club español tocantes a títulos internacionales con 7 títulos y el quintu club español con más títulos con un total de 22 trofeos: 6 títulos d'Amiesta, 7 Acopes del Rei, 1 Supercopa d'España, 1 Copa Eva Duarte, 2 Acopes de Feries, 2 Supercopes d'Europa, 1 Copa de la UEFA, 1 Recopa d'Europa y 1 Copa Intertoto, amás de dos subcampeonatos de la Lliga de Campeones en 2000 y 2001.

El club ocupa'l puestu 23ᵘ ente los clubes de fútbol más pervalible del mundu, valoráu en 186 millones d'euros, siendo'l quintu club español na llista.[3] La entidá cunta con 44 962 accionistes, 39 251 abonaos[4] y más de 500 peñes partíes per España y per países como Alemaña, Francia, Inglaterra, Estaos Xuníos, Arxentina, Suiza, Dinamarca, Finlandia, Hungría, Irlanda, Noruega, Panamá, Rusia, Suecia, Indonesia y República Dominicana.[5][6][7]

El mayor accionista de la S. A. D. ye l'empresariu singapurense Peter Lim, al traviés de la so empresa "Meriton Holdings Ltd.", dende la compra del 70,4 % de les aiciones que tenía la Fundación Valencia CF el 24 d'ochobre de 2014, agora convertíes nel 82 % tres l'ampliación de capital de xineru de 2016.[8]

Según una encuesta realizada pol CIS en xunu de 2014, la Valencia CF tien una de les grandes aficiones d'España, ocupando'l cuartu puestu en porcentaxe de simpatizantes (3,5 %), solo por detrás de Real Madrid (37,9 %), FC Barcelona (25,4 %) y Atlético de Madrid (6,1 %).[9][10]

Conteníu

HistoriaEditar

Fundación y primeros años (1919 - 1939)Editar

 
Acta de constitución del Valencia FC nel añu 1919

El Valencia Club de Fútbol, ye un equipu históricu de la ciudá de Valencia que foi fundáu'l 18 de marzu de 1919 por un grupu de nuevos ex integrantes, la mayoría, del entós apocayá desapaecíu club Deportivu Español y d'otros clubes de la ciudá.

El so primer presidente foi Octavio Augusto Milego Díaz, principal impulsor del club, gracies en principiu a una moneda llanzada al aire ente él y Gonzalo Medina, consideráu'l primera mecenes del club, pero'l sortéu foi apautáu ente'l fundadores por que el escoyíu como presidente fora Milego.

El llugar de fundación considérase'l desapaecíu Chigre Torino que s'atopaba na antigua Baxada de San Francisco (güei Plaza del Conceyu, bien próximu al nᵘ7), llugar onde güei s'atopa una placa conmemorativa nel suelu, conocida como'l Km 0 que dio orixe al club.

Gonzalo Medina retrasó un añu la so boda p'adquirir y acondicionar un terrén de xuegu pal club, el campu de Algirós, llamáu asina por atopase xuntu al camín del mesmu nome. El campu foi inauguráu'l 7 d'avientu de 1919 y llegó a tener una capacidá pa 8.000 espectadores.

Al proclamase per primer vegada Campeonatu Rexonal de Valencia campeón rexonal na temporada 1922/23, con menos de 4 años de vida, llogró'l derechu a participar per primer vegada nun campeonatu a nivel nacional: la Copa del Rei de 1923, lo que supunxo un gran aumentu de siguidores y la construcción esi mesmu añu d'un nuevu estadiu, el Campu de Mestalla, llamáu asina por atopase al pie de un brazu de l'acequia de Mestalla, y foi inauguráu'l 20 de mayu de 1923 con capacidá pa 14.000 espectadores que llueu pasaron a ser unos 17.000.[11]

 
L'equipu que xubió a la Valencia FC a Primer en 1931

Los primeros ídolos del valencianismu fueron Cubells (primer internacional valencianista)[12] y Montes (autor del primer gol en Mestalla), daqué que tamién enfrentó amistosamente a los aficionaos ente'l siguidores d'unu y otru xugador.[13]

Foi campeón Campeonatu Rexonal de Valencia rexonal mientres tres temporaes siguíes, y en 1928 empezó a apostase l'Amiesta española y el club empecipiar na Segunda División, una y bones la máxima categoría empecipiar el campeones y subcampeones de Copa hasta aquel añu, pero solu trés años dempués llogró'l ascensu a la máxima categoría, el 29 de marzu de 1931.[14] Los primeros años sufrir pa caltener la categoría pero nunca se baxó, empezando asina a consolidase na máxima categoría del fútbol español.

En consolidándose en Primer y ganar cuatro campeonatos Campeonatu Rexonal de Valencia rexonales, de forma consecutiva, llogró xugar la so primer final a nivel nacional na Copa en 1934, anque cayó derrotáu 2-1 frente al Madrid CF en Montjuïc. En poco tiempu l'equipu yá competía contra clubes más antiguos.

Delantrera llétrica y Luis Casanova (1940 - 1959)Editar

 
Arturo Montesinos, Montes, unu de los primeros ídolos de Mestalla al pie de Eduardo Cubells.

Tres la Guerra Civil l'estadiu de Mestalla foi unu de los más estropiaos, pero rápido acondicionóse pa la práutica del fútbol, y l'hasta entós Valencia Foot-ball Club se renombró oficialmente como Valencia Club de Fútbol y empezó la dómina más brillosa de la historia del club a nivel de títulos, toos ellos so la histórica presidencia de Luis Casanova que duró casi venti años, con un total de 7 títulos y 7 subcampeonatos.

Los héroes causantes de munches de les allegríes d'esta dómina fueron los integrantes de la mítica Delantrera Llétrica valencianista formada por Epi, Amadeo, Mundu, Asensi y Gorostiza, delantrera qu'entá güei reciten de carrerilla tolos valencianistes anque nun vivieren aquellos años.

Consiguióse'l primer títulu nacional na Copa de 1941 frente al Español por 3-1, el 29 de xunu de 1941 en Chamartín, un ésitu que foi celebráu per tolo alto nel club y en tola ciudá.[15] pero la siguiente temporada llogróse un ésitu inda mayor al conquistar el so primer Lliga, la Lliga de 1942 el 22 de marzu na antepenúltima xornada del campeonatu. Amás a nivel individual, el delanteru Mundu foi'l ganador del Troféu Pichichi con 27 goles y el porteru Eizaguirre ganó'l Trofeo Zamora, siendo dambos los primeres valencianistes en consiguilo.

La siguiente temporada quedar a les puertes d'otra final de Copa, pero quedar nes semifinales, pero xustu dempués conquistó'l so segunda Lliga: la Lliga de 1944, el 26 de marzu, cuando'l club celebraba'l so 25ᵘ aniversariu, y de nuevu a falta de dos xornaes pa terminar el campeonatu. Tamién esi añu Mundu repitió'l so ésitu como Pichichi con otros 27 goles, y Eizaguirre volvió ser el Zamora del fútbol español. A puntu tuvo'l club de consiguir un históricu doblete porque algamó la final de Copa pero cayó ganáu pol Atlético de Bilbao en Montjuïc.

En septiembre d'esi mesmu añu 1944 naz el CD Mestalla, equipu filial del club que tendría una rápida crecedera, yá que solu ocho años dempués, en 1952, foi'l primer equipu filial del fútbol español en consiguir un ascensu a Primer, anque tanto'l presidente del club (Luis Casanova) como'l presidente del equipu filial (Federico Blasco) arrenunciaron voluntariamente al ascensu por non competir contra l'equipu matriz.[16]

volvió llegase a la final de Copa en 1945 y 1946, pero en dambes ocasiones perdieron frente al Atlético de Bilbao y Real Madrid, siendo trés les finales consecutives perdíes y toes elles en Montjuïc, completando asina hasta cuatro finales de Copa perdíes nel estadiu barcelonés hasta esa fecha na historia del club.

Sicasí la rabia poles finales perdíes tendría'l so pagu al consiguir la tercer Lliga, la Lliga de 1947, anque hubo d'esperar hasta la última xornada'l 13 d'abril en Mestalla ganando al Sporting y dependiendo de lo qu'asocediera n'otros dos partíos. Por fin la fortuna tuvo del llau valencianista tres trés años perdiendo finales en Copa. Esta temporada debutó amás un mozu de 21 años que sería una lleenda del club, Antonio Puchades.

La temporada 1947/48 l'equipu foi líder casi tola segunda vuelta pero xustu a la fin dexó escapar el campeonatu perdiendo na penúltima xornada frente al Barcelona en Mestalla, y depués los resultaos na última xornada nun-y fueron favorable. Quedar col miel nos llabios de repitir títulu. Al rematar esta temporada l'equipu apostó la primera Copa Eva Duarte, campeonatu precursor de l'actual Supercopa, entamada pola RFEF y qu'enfrentaba a los campeones de Lliga y Copa de la temporada anterior. Apostar en Chamartín a partíu únicu'l 6 de xunu de 1948 contra'l Real Madrid y con victoria final pa los madridistes por 3-1.

Pa cerrar la máxica década de los años 40 el club fichó al que sería unu de los sos entrenadores que más partíos va dirixir a los valencianistes en toa'l so historia y tamién unu de los que más títulos llevantaría, el vizcaín Xacintu Quincoces, que foi seleccionador nacional y entrenador de Zaragoza y Real Madrid. L'ameyoramientu del equipu notóse, anque foi superáu por un intratable Barcelona que ganó la lliga cola Valencia subcampeón a solu dos puntos. Sicasí na Copa llogró sacase l'escayu de les postreres finales perdíes y esta vegada ganó la so segunda Copa, la Copa de 1949 el 29 de mayu y de nuevu en Chamartín, onde ganó la primera. El rival foi otra vegada'l Atlético de Bilbao y ganóse 1-0 con gol de Epi, que xugaba'l so postreru partíu oficial como valencianista tres nueve temporaes y quería tornar a retirase al so antiguu club, la Real Sociedá. El 12 d'ochobre de 1949 l'equipu apostó y ganó la Copa Eva Duarte de 1949 nel Metropolitanu por 4-7 al vixente campeón de lliga, el Barcelona.

Coles salíes de Gorostiza en 1946, d'Epi en 1949, de Mundu en 1950, d'Amadeo en 1951 y d'Asensi en 1952 poníase fin a la mítica Delantrera Llétrica que tantos títulos dio nos años 40 al club. La referencia d'aquella máxica delantrera foi ensin dulda Mundu al conquistar dos trofeos Pichichis y proclamase máximu golador de la historia del club con 269 goles.[17]

Los años 50 arrincaron coles obres de remodelación de Mestalla con un proyeutu conocíu como "Gran Mestalla" p'acoyer a 40.000 espectadores. Les obres enllargar a lo llargo de dellos años, siendo la nueva tribuna inaugurada en 1955, y esto supunxo un gran esfuerciu económicu pa club y aficionaos.[18]

No deportivo'l club intentábase reponer de les importantes baxes, pero a les órdenes de Quincoces algamar de nuevu una final na Copa de 1952. A pesar d'apostase en Chamartín, estadiu talismán pa los valencianistes nes finales, y de ponese per delantre con dos goles de Badenes, el Barcelona llogró igualar a dos nos últimos minutos y darréu ganar na prórroga, aprovechando les mancadures de los valencianistes Asensi y del porteru Quique. La siguiente temporada algámase'l subcampeonatu na Lliga a solu dos puntos del Barcelona que ganó lliga y copa esi añu.

 
L'holandés Faas Wilkes, ficháu en 1953, foi la primer estrella internacional na historia del club

Pel branu de 1953 fichar al holandés Faas Wilkes, primer figura internacional na historia del club[19] y un xugador espectacular que los sos regates namoraben a la grada. Del cual dizse inclusive que la xente enllenaba l'estadiu pol reclamu de ve-y n'aición, polo qu'empezó la lleenda de que gracies a él púdose acometer la construcción de la nueva tribuna que s'inauguraría dos años dempués. L'equipu volvió xugar la final de la Copa de 1954, aumentando asina la so fama de "equipu coperu", y conquistando la tercer Copa de la so historia, y de nuevu en Chamartín. Foi'l 20 de xunu frente al Barcelona y la resultancia foi un contundente 3-0 con dos goles de Fuertes y unu de Badenes. Esta final tamién se recuerda por una imaxe del porteru Quique celebrando'l trunfu sentáu sobre'l llargueru d'una de les porteríes. Foi'l tercer títulu del téunicu Xacintu Quincoces na so quinta temporada.

Tres tres temporaes mediocres ya irregulares pel branu de 1957, Eduardo Cubells, ex futbolista, ex entrenador y entós asesor deportivu del presidente Luis Casanova, viaxó a Brasil y cerca tuvo de fichar a un jovencísimo Pelé de 17 años,[20] pero finalmente los escoyíos fueron Machado y Walter, que completó un gran papel nos sos trés temporaes previes al so tráxicu accidente.[21] Pero si daqué marcó esta temporada foi'l desastre de la Gran riada de Valencia Gran Riada que sufrió Valencia'l 14 d'ochobre de 1957 al enchise'l ríu Turia provocando enormes estroces. Esti fechu marcó un antes y un dempués na vida de la ciudá y na memoria de tolos valencianos. L'equipu nun pudo apostar un partíu como llocal hasta'l mes d'avientu, pero na segunda vuelta remontó'l vuelu. Tantu foi asína que'l delanteru valencianu Ricardo Alós llograba'l troféu Pichichi con 19 goles (empatáu con Badenes y Di Stéfano) y Goyo el troféu Zamora.

En marzu de 1959 inaugurábase'l llume llétrico de Mestalla, pero col final d'esta década terminaba un ciclu nel valencianismu cola marca del llexendariu Puchades a los 32 años tres 12 temporaes nel club, y cola dimisión del presidente Luis Casanova tres una presidencia de casi 19 años y siendo el presidente que más títulos celebró y parte na remodelación del estadiu. El 12 de xunu de 1959 foi nomáu presidente honoríficu del club ante la ovación de tola xunta xeneral de socios.[22] Durate la temporada les males resultancies fixeron que tamién dimitieren Eduardo Cubells y l'entrenador Luis Miró, que foi sustituyíu pol queríu Xacintu Quincoces hasta final de temporada y casi mete al equipu na final de Copa.

El branu de 1959 tuvo llugar la primer edición del Troféu Naranxa con dos convidaos d'esceición: el Santos de Pelé y el Inter de Milán, siendo'l club brasileñu'l ganador del troféu pola diferencia de goles.[23]

Primeros títulos europeos (1960 - 1969)Editar

Los años 60 empezaron con una irregular temporada a les órdenes del téunicu Domingo Balmanya y con Vicente Iborra Gil como presidente, anque s'ameyoró mientres la segunda vuelta y terminóse en quinta posición. El drama llegó'l 21 de xunu de 1961 cuando'l delanteru brasileñu Walter Marcianu sufría un mortal accidente de tráficu, dexando conmocionada a tola afición valencianista. Poco dempués apostaríase un partíu homenaxe a él colos beneficios pa la so familia, y apostóse tamién la segunda edición del Troféu Naranxa qu'esta vegada sí ganó la Valencia frente a Botafogo y Barcelona.

El presidente Vicente Iborra Gil dimitió esi branu por motivos de salú y cola presidencia de Julio de Miguel llegó la incorporación del brasileñu Waldo, unu de los meyores delanteros de la historia del club, y llegó tamién la primer participación oficial del club en competiciones europees al solicitar la so participación na Copa de Feries, tornéu entamáu por direutivu de la FIFA y la UEFA enfrentando a ciudaes europees qu'entamaren feries d'amueses internacionales, y Valencia disponía de la so feria mostrariu dende 1917, polo cual foi incluyida na competición. Nun pudo estrenase meyor al empezar esaniciando al Nottingham Forest con un 2-0 en Mestalla (con Waldo anotando los dos primeros goles europeos na historia del club) y un contundente 1-5 n'Inglaterra, y darréu al Lausanne suizu, al potente Inter de Milán (con doblete de goles del mozu canteranu Guillot na ida) y al MTK Budapest en semifinales con dos goliaes por 3-0 y 3-7 (con tres goles del uruguayu Héctor Núñez, dos de Waldo y otros dos de Guillot). Na final a doble partíu'l rival foi'l Barcelona, pero pola mor del mundial non pudo apostase hasta setiembre, lo que fixo qu'hubiera cambeos en dambos equipos, como'l del téunicu valencianista que pasó a ser l'arxentín Alejandro Scopelli, que sustituyó a Domingo Balmanya que tornó anovar el so contratu. La ida apostóse'l 8 de setiembre de 1962 en Mestalla y terminó con un hestóricu 6-2 con tres goles de Guillot, dos de Nando Yosu y unu de Héctor Núñez. El partíu de vuelta foi'l 12 de setiembre nel Camp Nou y l'empate 1-1 fixo que la Valencia proclamárase campeón de la Copa de Feries 1961-62 na so primer participación. En xunu apostóse y ganó la tercer edición del Troféu Naranxa frente a Sporting de Lisboa y Blackpool FC.

La siguiente temporada foi fluexa en lliga, pero algamaron unes afogadices semifinales en Copa contra'l Barcelona que tuvieron de decidise con un tercer partíu de desempate, nun calendariu cargáu de partíos, y que terminó decantándose polos culés. Pero la temporada va pasar a la historia pola segunda participación del club na Copa de Feries y el so segundu trunfu. Los rivales esaniciaos fueron los escoceses Celtic Glasgow y Dunfermline AFC, estos postreros nuna perdura eliminatoria que terminó igualada a seis goles (4-0 en Mestalla y 6-2 pa los escoceses na vuelta) y tuvo que decidise con un partíu de desempate en Lisboa que terminó con victoria valencianista con un gol del hestóricu central valencianu Manolo Mestre. En cuartos de final el rival otru escocés, l'Hibernian FC, y l'ida terminó con goliada 5-0 (dos de Waldo, dos de Roberto Gil y unu del brasileñu Chicao) mientres na vuelta perdióse 2-1. Nes semifinales el rival foi l'AS Roma y na ida un enrachado Valencia enxaretó-y un 3-0 (Chicao, Héctor Núñez y Guillot). Na vuelta perdióse 1-0 y l'equipu clasificar de nuevu pa la final contra'l Dinamo Zagreb yugoslavu. La ida foi'l 12 de xunu de 1963 nel estadiu Maksimir y terminó con un apostáu 1-2 pa los valencianistes con goles de Waldo y Urtiaga que remontaron el gol inicial yugoslavu. La vuelta foi'l 26 de xunu nun Mestalla llenu y, a pesar de los apuros, ganóse 2-0 con goles de Mañó y Héctor Núñez, confirmando a la Valencia como campeón de la Copa de Feries 1962-63 na so segunda participación.

Pel branu de 1963 faise cargu del equipu'l míticu ex xugador Pasieguito, anque nun tuvo fortuna como téunicu nesta primer etapa yá qu'en xineru de 1964 foi destituyíu por bien males resultancies en lliga que llevaron al equipu a mirar de cerca los puestos de descensu, y el so sustitutu foi l'ex delanteru Mundu, hasta entós téunicu del filial. Les resultancies camudaron descomanadamente y algamóse un discretu sestu puestu. Na Copa per primer vegada enfrentar al so filial en dieciseisavos de final, el CD Mestalla, y algamáronse les semifinales, quedándose a les puertes d'una final. Na Copa de Feries esaniciar al Shamrock Rovers FC, al Rapid Viena, l'Ujpest Budapest y el Colonia. Na tercera final europea consecutiva esperaba'l debutante Real Zaragoza. Apostar a partíu únicu'l 24 de xunu nel Camp Nou y foi posiblemente la final col arbitraxe más polémicu sufiertu pol Valencia, obra del portugués Joaquim Fernandes de Campos. Adelantráronse'l aragoneses con gol de Villa, en posible fora de xuegu, y empató Urtiaga antes del descansu, cola Valencia apoderando'l partíu. Na segunda parte'l xuegu igualóse y marcó Marcelino p'adelantrar 2-1 a los maños, pero pocu dempués marcó gol Guillot y foi anuláu, y más tarde el mesmu futbolista foi oxetu de penalti pero nun se señaló. Suco foi espulsáu, y amás l'árbitru nun añedir minutos de descuentu con tou la Valencia entornáu sobre la portería rival. Non pudo repitise l'ésitu na tercera final europea.[24]

La siguiente temporada supunxo'l primer fracasu européu al cayer sosprendentemente na primer ronda pol RFC Lieja. Nos dos años posteriores algamáronse los octavos de final na Copa de Feries, esaniciaos en dambes ocasiones pol Leeds United. Debutaron col equipu nuevos futbolistes de lleenda como Pep Claramunt o Juan Cruz Sol. La temporada 1966/67 por fin algamóse una allampada final de Copa que nun se consiguía dende trece años antes, consiguiendo asina la Copa de 1966-67. Esaniciar a Cádiz, Betis, Real Madrid y Elx, y la final supunxo la cuarta Copa de la historia del club, apostada nel Santiago Bernabéu el 2 de xunetu de 1967 contra'l Atlético de Bilbao y con victoria final por 2-1 con goles de Jara y Paquito. Recoyó la Copa'l capitán Roberto Gil. Esa mesma temporada'l delanteru Waldo foi'l primer brasileñu en ganar el Troféu Pichichi con 24 goles. Ganar la Copa dexó-y apostar per primer vegada la Recopa d'Europa, campeonatu entamáu pa'l campeones de Copa de países europeos. Enfrentar a Crusaders FC, Steaua Bucuresti y foi esaniciáu pol Bayern de Múnich nos cuartos de final.

En 1969 el club cumplía'l so 50ᵘ aniversariu y quería faese daqué importante, pero resultó ser una campaña bastante discreta. El téunicu Mundu dimitió tres la quinta xornada y contratóse a Joseíto pal restu de temporada, y nomó capitán al nuevu Juan Cruz Sol. Terminar en quinta posición, quedóse fora de la Copa en cuartos esaniciáu pol Elx, y na Copa de Feries foi esaniciáu na primer ronda pol Sporting de Lisboa.

La Lliga de Di Stéfano y finales de Copa (1970 - 1976)Editar

Pel branu de 1969, el presidente Julio de Miguel propunxo na xunta de socios denominar oficialmente Estadiu Luis Casanova al campu de Mestalla, n'honor al míticu presidente Luis Casanova mientres casi dos décades, propuesta que foi aprobada.

El téunicu Joseíto anovó por una temporada pero tres cincos jornada foi destituyíu por un malísimo arranque en Lliga y pola eliminación en primer ronda de la Copa de Feries, pero depués con Salvador Artigas y Enrique Buqué algamóse la final de Copa de 1970 n'esaniciando a Osasuna, Granada, Ferrol y Zaragoza. La final apostada nel Estadiu del Barcelona ganar finalmente'l Real Madrid por 3-1.

N'abril de 1970, en plena competición, el presidente Julio de Miguel anunció por sorpresa que la siguiente temporada'l téunicu sería l'hispanu-arxentín Alfredo Di Stéfano, qu'acababa de proclamase campeón dirixiendo a Boca Juniors.[25] Dio al equipu un espíritu ganador y lluchador asemeyáu al so na so dómina de xugador, toos defendíen y toos atacaben. A principios de setiembre apostóse la que va ser considerada I Edición del Trofeo Valencia Naranxa que pasaría a apostase añalmente, con contaes esceiciones. Esta década empezó cola marcha de dos leyenda como Waldo y Guillot, y un añu dempués la de Roberto Gil, y coles llegaes del arxentín Óscar Rubén Valdez, Pellicer, Uriarte, Adornu y Quino.

Na última edición de la Copa de Feries l'equipu cayó en segunda ronda ante'l KSK Beveren con gran discutiniu arbitral nel partíu de vuelta.[26] En Lliga naide podía imaxinar que l'equipu conquistaría'l so cuarta Lliga tres veinticuatros años del últimu títulu ligueru (1947). Empezar con duldes nes primeres xornaes pero tres la quina empezar a esguilar posiciones. Na segunda vuelta encadenáronse delles victories consecutives y algamóse el lideralgu tres la penúltima xornada. L'equipu de Di Stéfano dependía de sigo mesmu pa ser campeón y bastába-y un empate na última xornada en Sarriá, pero sicasí cayó ganáu por 1-0. Coles mesmes xugaben los otros dos aspirantes, Atlético de Madrid y Barcelona, y quien ganara proclamaríase campeón por causa de la derrota valencianista, pero'l destín quixo qu'empataren 2-2 y que por tantu'l Valencia celebrara en Sarriá el títulu de campeón de la Lliga de 1971. A nivel individual el porteru asturianu Abelardo ganó'l Trofeo Zamora, el cuartu na historia del club tres dos d'Eizaguirre y unu de Goyo, y parte del méritu foi la sólida defensa formada por Sol, Aníbal, Antón y Tatono.

Na Copa el motivadísimo recién campeón de Lliga volvió algamar la segunda final consecutiva n'esaniciando a Mallorca, Betis, Málaga y Sevilla. Na final esperaba'l Barcelona el 4 de xunetu de 1971 nel Santiago Bernabéu, y la Valencia esperaba llograr el primera 'doblete' de la so historia, pero nun pudo ser. Y eso que s'adelantró con dos goles de Claramunt y Paquito, pero empataron los azulgranas con dos tantos y amás Sol foi espulsáu en protestando'l segundu tantu culé. Terminaron los 90 minutos con empate, y na prórroga dio validez a un gol illegal de los azulgranas en fora de xuegu y cometiendo falta sobre Abelardo, pero un lluchador Valencia con un home menos anotó l'empate a trés per mediu d'Valdez, anque a falta de solu nueve minutos Alfonseda marcaba'l definitivu 4-3 que suponía una nueva derrota valencianista en final de Copa.

La temporada 1971/72 supunxo'l debú del equipu na Copa d'Europa al ser el vixente campeón de Lliga. El debú foi nuna ronda previa n'agostu, polo que se suspendió esi añu'l Troféu Naranxa, col modestu Union Luxembourg como rival. El siguiente equipu foi de más entidá, el Hajduk Split, campeón de la sumida Yugoslavia, un duru rival que llogró un empate 0-0 nel Luis Casanova y na vuelta al Valencia costólu sudu empatar 1-1 con un golazu de Claramunt que clasificaba al equipu pol valor doble de los goles fora de casa. Nos octavos de final esperaba l'húngaru Ujpest Dozsa n'ochobre, y ganaron 0-1 na ida, con una Valencia que punxo más corazón que cabeza, y 2-1 na vuelta. Hubo apurre pero nun foi abondu.

En Lliga pretendía revalidase el títulu y la temporada foi daqué irregular, pero aun así llegóse con opciones de ganala na última xornada. Precisaba ganar a la Real Sociedá, que se llogró 2-1, y que'l Real Madrid cayera nel so estadiu frente al Sevilla, pero los madridistes ganaron contundentemente 4-1 y la Valencia quedó subcampeón, quedando clasificáu pa la Copa de la UEFA.

Na Copa, al ser vixente campeón de Lliga, entró direutu nos octavos de final y esanicióse al Granada, y en cuartos de final al Celta. En semifinales esperaba'l Real Madrid, recién campeón de la lliga na última xornada con una Valencia subcampeón. La espectación foi máxima, y na ida consiguióse la victoria 1-0 con gol d'Óscar Valdez, ente que na vuelta defendióse fuertemente l'empate ensin goles, lo que favoreció que la Valencia xugara la so tercera final consecutiva en Copa. Foi'l 8 de xunetu de 1972 de nuevu nel Santiago Bernabéu, pero esta vegada frente al Atlético de Madrid y con un Claramunt mancáu qu'aun así entró al terrén de xuegu y lluchó como'l que más. Adelantráronse los colchoneros pero igualó Valdez, y nel segundu tiempu Gárate faía'l definitivu 2-1. Tercer derrota consecutiva nuna final de Copa como yá asocediera en 1944, 1945 y 1946.

En 1972 l'equipu estrenar na nueva segunda edición de la Copa de la UEFA pero solo aguantó dos eliminatories. Na primera superó al Manchester City pero nos dieciseisavos nun pudo col Estrella Colorada, qu'esanició ensin apuros a los valencianistes. En Lliga quedó sestu, una mal resultancia que dexaba al equipu fora d'Europa per primer vegada dende 1961. Les continues mancadures de los sos xugadores fixeron que la marcha del equipu fuera bien irregular. Y en la Copa el papel foi desastrosu, una y bones l'equipu solo esanició al Rayu Vallecanu y cayó na segunda ronda frente a un Castellón que foi la revelación de la temporada.

Ante la mala temporada, el presidente Julio de Miguel dimitió tres 12 temporaes al frente del club y punxo en marcha la convocatoria de les primeres eleiciones democrátiques na historia del club y el 6 de xunu de 1973. Salió escoyíu como nuevu presidente Francisco Ro Casares. Ficháronse dos fichaxes de nivel como Salif Keita y Kurt Jara, pero'l mal papel en Lliga provocó una gran crisis. L'empiezu de foi bonu, llegando inclusive al lideralgu, pero foi decayendo hasta rematar nel puestu 10ᵘ, la peor clasificación llograda nos últimos dieciséis años. Esperábase'l cese de Di Stéfano antes d'encarar la Copa pero caltúvose-y nel cargu, una polémica decisión que-y daba asina la oportunidá al téunicu d'ameyorar la temporada. Sicasí Di Stéfano culpaba a la prensa de los males que del equipu y, metanes esti ambiente enrarecido, l'equipu foi esaniciáu de la Copa na segunda ronda por Les Palmes, lo que supunxo la destitución de Di Stéfano, poniendo asina puntu y final a los cuatro primeres temporaes del hispanu-arxentín dirixiendo a la Valencia, con dos temporaes esitoses y otros dos pa escaecer.

El 18 de xineru de 1974 aprobóse la compra d'unos terrenes na llocalidá de Paterna pa construyir una moderna Ciudá Deportiva.[27]

La nueva xunta direutiva de Francisco Ro Casares recibía numberoses crítiques de prensa, socios y aficionaos pol fracasu deportivu l'anterior campaña. Milovan Ciric, que desconocía'l fútbol español pero venía con muncha esperiencia, fama de duru y siendo seleccionador de el so país. Incorporáronse nueves promeses, delles fichaes y otres del filial, que nun dieron los resultaos esperaes. L'equipu empioró entá más el so clasificación de la temporada anterior quedando agora 12ᵘ, y de nuevu esaniciaos na segunda ronda de la Copa, esta vegada pol Sporting. Tres esta eliminación y en cayendo goliaos 5-2 pol Atlético de Madrid, el téunicu Ciric foi destituyíu y el so llugar ocupar hasta final de temporada'l so compatriota Draguen Milosevic.

Con too y con eso el balance económicu siguía presentando superávit pel branu de 1975, pero quebrar ente la direutiva de Francisco Ro Casares y l'afición yera más qu'evidente (ya inclusive dientro de la mesma direutiva). El públicu indignóse entá ye más cuando foi trespasáu Juan Cruz Sol al Real Madrid por 30 millones de pesetes, la cifra más alta ingresada pol club por un xugador hasta aquellos momentos, pero perder a unu de los sos meyores xugadores. Tamién hubo indignación col téunicu Draguen Milosevic al prescindir d'homes importantes como Adornu, Aníbal, Antón o Jara. L'allegría supúnxolo el fichaxe del holandés Johnny Rep, campeón d'Europa col Ajax y compañeru de Cruyff y Neeskens en la naranxa mecánica. Repitiéronse fracasos en Lliga y Copa con un 10ᵘ puestu en Lliga y de nuevu siendo esaniciaos na segunda ronda de la Copa, esta vegada frente al Betis. Tres la tercer xornada, en setiembre de 1975, la situación deportivo y social yera yá tan insostenible que Milosevic foi destituyíu y el presidente Francisco Ro Casares presentó la so dimisión tres pocu más de dos temporaes, pero bien intenses. El restu de la temporada dirixir l'hasta entós téunicu del filial, el ex futbolista valencianu Manolo Mestre. El presidente en funciones foi Alfredo Corrolada Cervera hasta qu'en xineru de 1976, ensin eleiciones, formóse una candidatura unitaria formada por personalidaes valencianistes que trataríen de sacar al club de la grave crisis deportiva y foi escoyíu presidente José Ramos Mariña, y con él entró a faese cargu de la secretaría téunica una pieza clave pa la historia de la entidá, l'ex xugador y ex entrenador Pasieguito, que diba faer el fichaxe más importante na historia del club: l'arxentín Mario Alberto Kempes.

La era de Mario Alberto Kempes (1976 - 1984)Editar

La direutiva de José Ramos Mariña, cola secretaría téunica de Pasieguito, nel branu de 1976 contrató al delanteru goliador de Rosariu Central, l'arxentín Mario Alberto Kempes (moteyáu "El Matador") por 500.000 dólares (unos 35 millones de pesetes),[28] lo que supunxo la vienta más elevada del fútbol arxentino hasta aquel momentu. Amás llegaron al primer equipu xugadores que seríen la base pa los próximos ésitos, como Ricardo Arias o Enrique Saura, procedentes del filial, y los fichaxes del paraguayu Llobu Diarte, Ángel Castellanos, José Carrete y Botubot, esti postreru nel mercáu d'iviernu.

El debú de Kempes foi decepcionante nel Troféu Naranxa, llegando inclusive a llanzar fuera un penalti, pero mientres la so temporada foi hestórica al llograr el Pichichi con 24 goles, la quinta temporada que lo llograba un xugador valencianista. Aun así, la temporada 1976/77 foi decepcionante al terminar 7ᵘ na clasificación y por tantu fora de los puestos europeos. El téunicu hispanu-paraguayu Heriberto Herrera foi destituyíu tres la 23ª xornada en cayendo en casa frente a Les Palmes, y el valencianu Manolo Mestre dirixó al equipu les últimes diez xornaes. Amás l'holandés Rep pagó la so clausa de rescisión pa tornar al so país antes inclusive de terminar la temporada. Esta temporada roblóse tamién la escritura definitivo de los terrenes de la Ciudá Deportiva de Paterna con xente estremada sobre la so viabilidá, terrenes que yá mercó Francisco Ro Casares casi trés años antes y que col tiempu demostraron ser tou un aciertu.

La temporada 1977/78 el club contrató al téunicu francés Marcel Domingo, con una amplia esperiencia de casi venti años entrenando a equipos españoles. El so segundu entrenador foi Manolo Mestre, llegó al primer equipu'l mediocampista Javier Subirats procedente del filial y tamién el porteru Manzanedo y l'arxentín Darío Felman. L'equipu terminó 4ᵘ y por fin volvió a competiciones europees tres seis temporaes ensin competir n'Europa. Amás Kempes volvió conquistar el Pichichi con 28 goles, cifra nunca antes algamada por un delanteru valencianista en lliga.

N'abril de 1978 aprobóse la remodelación del Estadiu Luis Casanova p'acoyer partíos del Mundial 1982, obres qu'empezaríen en mayu en rematando la temporada y que supunxeron la remodelación más fonda de les que sometió l'estadiu, sumiendo al club nuna fuerte delda los años posteriores.

Mario Alberto Kempes yera yá una estrella en Valencia, na lliga española y nel so país, pero pasó a ser una estrella mundial tres el Mundial 1978 nel que se coronó a lo más goliador con 6 goles y amás campeón cola seleición arxentina, siendo amás l'autor de dos de los trés goles na final, unu d'ellos decisivu na prórroga. Aun así él siempres fixo gala de la so humildá y naturalidá, col trabayu duru como carta de presentación, ensin l'ambición d'aceptar ensundioses ufiertes d'otros clubes por atopase bien cómodu en Valencia. La Valencia amás fixo una xira de pretemporada por Arxentina porque taben alloriaos de ganes por ver en direuto nel so país al delanteru que dio'l primera Copa del Mundu de Fútbol mundial a la so seleición.

 
Uniforme de la senyera valencianista de la final de la Copa de 1979

La campaña 1978/79 foi'l reflexu de lo que foi la irregular década valencianista, pero con un flamante final. Empezó cola murnia marcha del míticu Pep Claramunt y d'importantes xugadores como Óscar Valdez, Adornu y Jesús Martínez, pero llegaron xugadores calidable como l'alemán Rainer Bonhof por 67 millones de pesetes,[29] Daniel Solsona y del filial xubió Miguel Tendillo. Sicasí foi una decepcionante temporada en Lliga na que solo se pudo ser 7ᵘ y Kempes fixo solo 12 goles, cifra bien alloñada a los 24 y 28 de los dos años anteriores. El regresu a la Copa de la UEFA tres seis temporaes ilusionaba a l'afición pero terminó demasiao puestu. Llogróse esaniciar a CSKA de Sofía y al Arges Pitesti, pero n'octavos de final cayó con gran discutiniu arbitral ante'l West Bromwich Albion. Tal foi la irregularidá que'l téunicu Marcel Domingo foi destituyíu en marzu tres la 25ª xornada y el so puestu ocupar el secretariu téunicu Pasieguito, a que les sos órdenes l'equipu remontó un 4-1 en contra qu'encaxara la Valencia na ida de los octavos de final de la Copa del Rei. Foi nuna máxica nueche col Luis Casanova llenu,[30] y contra tou pronósticu la eliminatoria llegó a la prórroga al terminar el tiempu reglamentariu con 3-0 pa los valencianistes con goles del Llobu Diarte y dos de Rainer Bonhof, ente que na primer xugada de la prórroga Darío Felman llograba'l definitivu 4-0 que clasificaba a la Valencia. Depués superóse al Deportivu Alavés en cuartos, y en semifinales el Real Valladolid punxo contra les cuerdes a los valencianistes igualando la eliminatoria na vuelta, pero un gol de Darío Felman llograba a diez minutos del final meter a la Valencia nuna final de Copa a la que nun se llegaba dende 1972. El rival na final foi'l recién campeón de lliga, el Real Madrid, el 30 de xunu de 1979 nel estadiu Vicente Calderón y l'ilusión valencianista foi máxima. L'equipu apostó la final col equipaxe de la senyera y llogróse la victoria con dos celebradísimos goles del matador Mario Alberto Kempes, llogrando asina que la Copa de 1979 convertir na quinta Copa pal club. El rei Xuan Carlos I dio la copa al capitán Carrete y el valencianismu celebró per tolo alto esti títulu tres delles temporaes mediocres. Amás el porteru Manzanedo llogró en lliga'l Trofeo Zamora, quintu na historia de los porteros valencianistes.

 
Rainer Bonhof, mediocampista alemán que xugó na Valencia ente 1978 y 1980

Tal yera la fama internacional de Mario Alberto Kempes que llevó a la Valencia a apostar trés partíos de xira en Xapón pel branu de 1979, daqué bien pocu habitual naquellos tiempos. El club quería dotar d'autoridá y categoría al banquín valencianista y contratóse de nuevu a Alfredo Di Stéfano, bien queríu pola afición al conquistar la cuarta Lliga del club en 1971. Les aspiraciones yeren bien altes y los papeles en Lliga y Copa fueron bien decepcionantes, pero ensin dulda l'ésitu llegó na Recopa d'Europa. Esaniciar en primer ronda al Boldlubben danés, y n'octavos al potente Glasgow Rangers llogrando ganar n'Escocia por 1-3 n'empatando 1-1 en Valencia. En cuartos el rival foi'l Barcelona, vixente campeón de la Recopa anterior, y llogróse ganar 0-1 nel Camp Nou con gol de Pablo y depués na vuelta ganóse 4-3 nun disputadísimo partíu con dos goles de Saura y unu de Bonhof y otru de Kempes. En semifinales esperaba'l Nantes francés y na ida perdióse 2-1 con gol de Kempes, pero na vuelta llogró un espectacular 4-0 (Bonhof, Subirats y dos de Kempes) a pesar de que bastaba con ganar 1-0. La final apostóse'l 14 de mayu de 1980 nel estadiu d'Heysel en Bruxeles contra'l Arsenal FC. El partíu foi bien duru, con poco fútbol, y terminó n'empate 0-0, asina que tuvo de decidise na riola de penaltis. El primeru en llanzar foi la estrella Mario Alberto Kempes pero'l so llanzamientu foi fácil pal porteru Jennings y el valencianismu empezaba a ver más llueñe'l títulu, anque l'ánimu camudó cuando l'especialista irlandés Brady tamién falló'l so disparu gracies a una gran parada de Pereira bien afecha al palu. Los siguientes cuatro llanzamientos yá fueron dientro, marcando per parte valencianista Solsona, Pablo, Castellanos y Bonhof, y al terminar la riola n'empate a cuatro goles pasar a la muerte súbita con un llanzamientu más, marcáu primero por Ricardo Arias de fuerte disparu ensin allugamientu. El siguiente y definitivu llanzamientu foi obra de Graham Rix y el porteru gallegu Pereira convertir nel héroe de la nueche al detener el so disparu, proclamando asina a la Valencia campeón de la Recopa de 1980, consiguiendo asina Di Stéfano el so segundu títulu como entrenador del Valencia. La nota negativa protagonizar los hooligans británicos que nun encaxar bien la derrota y protagonizaron numberosos disturbios nes cais de Bruxeles y afrellaron a numberosos valencianistes movíos a Bélxica, que tuvieron de ser atendíos n'hospitales.[31]

Di Stéfano dexó'l banquín y el so puestu ocupar Pasieguito na so tercer etapa como téunicu valencianista. La marcha del entrenador al pie de la vienta de Bonhof disgustó y esmoleció a l'afición. Na portería un mozu Sempere quitó-y rápido la titularidá a Pereira, y el fichaxe más sonáu foi'l del delanteru uruguayu Fernando Morica. Tres un espectacular entamu (con victories 0-3 nel Camp Nou con dos goles de Solsona y unu de Morena, y 2-1 en casa al Real Madrid con dambos goles de Kempes) la temporada torcer cola repentina eliminación na segunda ronda de la Recopa pol modestu Carl Zeiss Jena de l'Alemaña oriental, que s'emplegó con enorme durez en dambos partíos, mancando de gravedá nel costazu a Mario Alberto Kempes,[32] mancadura qu'abasnaría mientres el restu de la so carrera y foi l'entamu del so cayente. L'allegría de la temporada foi proclamase Supercampeón al convertise nel primer club español que conquistaba la Supercopa d'Europa. El tornéu enfrentaba al campeón de la Copa d'Europa y de la Recopa de la campaña anterior a doble partíu. El rival yera'l intratable Nottingham Forest, vixente campeón d'Europa dos años siguíos y tamién supercampeón d'Europa, y na ida'l 25 de payares de 1980 nel City Ground l'equipu cayó 2-1, pero'l gol de Darío Felman daba esperances de cara a la vuelta y foi bien pervalible. El 17 d'avientu el Luis Casanova taba llenu esperando conquistar el mayor títulu de la so historia. Bastaba un gol y fíxose esperar hasta l'entamu del segundu tiempu cuando Morena recoyía'l refugue d'un disparu al llargueru de Saura y marcaba el definitivu 1-0 que faía a la Valencia Supercampeón d'Europa, segundu títulu a les órdenes del téunicu Pasieguito.

 
Ricardo Arias, defensa central valencianista mientres 16 temporaes

La primer vuelta del campeonatu 1980/81 l'equipu diba segundu na clasificación y tou faía abarruntar una gran temporada, sobremanera en conquistando la Supercopa d'Europa n'avientu, pero una malísima racha de resultancies na segunda vuelta fixeron al equipu cayer hasta'l sestu puestu. A esto sumóse una afición cafiante col xuegu y cola direutiva de José Ramos Mariña por haber trespasáu a Kempes a River Plate por 300 millones de pesetes nel mes de marzu tres la 27ª xornada. El Matador nun pasaba por una bona racha y abasnaba problemes físicos que-y torgaben rindir como lo faía nes sos primeres temporaes, inclusive llegó a recibir pitos de la grada, pero nun gustó la so repentina vienta. L'equipu notó tamién la falta de Morena sancionáu con 8 partíos y tou ello produció'l baxón del equipu, qu'aun así depués remontó hasta algamar el 4ᵘ cuidao que clasificaba pa la UEFA, pero ensin lluchar pol títulu ligueru qu'a falta de cuatro xornaes tener a solo un puntu.

La temporada 1981/82, yá ensin Kempes y ensin Morena, fichar a Frank Arnesen y Kurt Welzl ya incorporóse al primer equipu'l mozu de 19 años Roberto Fernández, revelación del equipu qu'algamó la internacionalidad. La irregular campaña terminó con un 5ᵘ cuidao que clasificaba al equipu pa Europa, anque en xineru dimitió'l téunicu Pasieguito dando pasu a Manolo Mestre na so segunda etapa entrenando al equipu. Fíxose'l ridículu en Copa siendo goliáu pol Sporting na primera eliminatoria, anque na Copa de la UEFA llegar hasta los cuartos de final contra un Goteborg que depués foi campeón.

Pel branu celebróse'l Mundial de 1982 siendo'l reformáu Estadiu Luis Casanova sede de los primeros alcuentros de la seleición española. Enrique Saura foi l'únicu valencianista naquella seleición. Les obres nel estadiu supunxeron pal club una delda acumulada perimportante que se tradució nun equipu cada vez más debilitáu.

El Matador Mario Alberto Kempes tornó al equipu al nun poder River Plate cumplir colos pagos del so fichaxe y foi recibíu colos brazos abiertos pola afición, pero los problemes económicos fixeron que solo se pudiera incorporar amás a Idígoras. Esta temporada 1982/83 resultó ser una de les más dramátiques na historia del club. Arrincó con una victoria al Barcelona nel estrenu culé de Maradona pero darréu llegaron delles xornaes ensin ganar que llevaron a la contratación n'ochobre del téunicu Miljan Miljanić, que tampoco terminó la temporada al tar l'equipu bien próximu a los puestos de descensu, polo qu'en marzu se contrató a Koldo Aguirre pa les últimes siete xornaes. L'asamblea de socios, en plena crisis económica y financiera del club, provocó la dimisión del presidente José Ramos Mariña y les eleiciones en febreru dieron la presidencia a Vicente Tormo. El final nun pudo ser más más tirante porque na última xornada l'equipu recibía'l 1 de mayu de 1983, siendo colista y casi desanunciáu al descensu, a un Real Madrid al que-y bastaba un empate pa proclamase campeón ente que la Valencia precisaba la victoria y una carambola esperando les derrotes de Racing, Les Palmes y Celta. Milagrosamente diéronse los trés ganes y la Valencia ganó 1-0 al Real Madrid col míticu y agónicu gol de Tendillo que salvaba a los valencianistes y daba la lliga al Athletic.

La última temporada de Kempes tuvo marcada pola ruinosa situación económica del club que s'afiguró en numberoses baxes como Solsona, Felman, Arnesen, Idígoras, Welzl y los retiros de Carrete y Cerveró. Los sos llugares ocupar modestes incorporaciones y canteranos como un mozu Fernando Gómez. El téunicu qu'empezó la temporada foi un home de la casa como Paquito, y l'arranque foi bonu llegando a ganar nel tercer partíu 0-1 nel Bernabéu con gol de Kempes y aportando a líderes na 7ª xornada, pero depués delles derrotes consecutives llevaron al equipu a ser 14ᵘ na 22ª xornada, asomándose a los puestos de descensu, lo que provocó que se fixera cargu del equipu Roberto Gil y darréu en Copa fueron esaniciaos pol filial madridista, el Castiella d'una moza Madrid de la Quinta de la Utre Quinta de la Utre. Aun así llogróse remontar el vuelu en lliga y nun se sufrió hasta'l final como l'anterior campaña, terminando nel 12ᵘ puestu.

Con una crítica situación económica, el branu de 1984 Salvador Dasí, direutivu del club y amigu personal de Kempes, comunicába-y con llárima nos güeyos que nun siguiría nel club.[33]

Años difíciles y recuperación con Tuzón (1984 - 1992)Editar

Por cuenta de les reformes del estadiu Luis Casanova p'acoyer partíos del Copa Mundial de Fútbol Mundial d'España 82 la situación económica del club yera crítica con una delda de más de 1.600 millones de pesetes,[34] lo qu'obligó a la direutiva de Vicente Tormo a desfacer de grandes xugadores y a nutrise de canteranos (taben Arias, Subirats, Saura, Tendillo, Roberto, Fernando o Revert) y de fichaxes modestos como l'uruguayu Wilmar Cabrera (pal que se fixo un esfuerciu económicu), Regueru o Quique.

La temporada 1984/85 l'entrenador siguió siendo Roberto Gil, home de la casa y ex futbolista del equipu, una y bones la situación económica nun dexaba muncho más. La lliga tuvo una sorprendente bona marcha sobremanera mientres los primeros dos tercios del campeonatu. L'equipu aportó a 2ᵘ tres la 12ª xornada, y aguantó nel 4ᵘ puestu hasta la 25ª xornada, pero l'equipu foi de más a menos y les últimes nueve xornaes fueron tarrecibles con una victoria, trés empates y cinco ganes. Tarrecer pola permanencia pero finalmente l'equipu quedó nun discretu 9ᵘ puestu.

Pero lo peor taba por llegar. Na temporada 1985/86, ensin poder económicu, el club llució como primer espónsor nes sos camisetes la imaxe de la Caxa d'Aforros de Valencia. Incorporar a un decepcionante Sánchez Torres ya incorporáronse al primer equipu Giner, Fenoll y Voro. Fíxose un partíu de despidida a Saura tres diez temporaes nel club. El téunicu foi otru home de la casa y ex futbolista, l'hispanu-arxentín Óscar Rubén Valdez, pero la temporada nun pudo ser más desastrosa con humillantes derrotes como la eliminación de Copa pol Tenerife de Segunda, y goliaes encaxaes ante Real Madrid (5-0), Atlético (5-0), de nuevu Real Madrid (0-3) o Real Sociedá (6-0), que provocó la destitución d'Valdez como entrenador. A les desgracia sumáronse mancadures importantes de dos pieces claves como Roberto y Fernando. El nuevu entrenador foi Alfredo Di Stéfano na so tercera y última etapa como téunicu valencianista, con quien se consiguieron ésitos como una Lliga y una Recopa. Les últimes dolce xornaes yeren clave pa llograr la permanencia pero l'equipu paecía avocado al desastre y solo llográronse tres victories, toes elles demasiáu tarde. Na penúltima xornada, l'aciar 12 d'abril de 1986, la Valencia precisaba ganar nel Camp Nou pero esta vegada nun hubo gol milagrosu de Tendillo como en 1983 y l'equipu cayó derrotáu 3-0. La única opción que quedaba yera qu'a otru día, 13 d'abril, el Cádiz perdiera nel Ramón de Carranza contra un Betis ensin nenguna aspiración más allá de la de quedar per delantre del so eternu enemigu (el Sevilla), pero un puntu yera abondu por que los gaditanos salvárense y por tantu empataron 0-0 contra los béticos nun partíu sobre'l que siempres entamó'l barruntu del amañu, unviando asina a la Valencia al pozu de la Segunda División, categoría que'l club nun xugaba dende 1931. Yá confirmáu'l descensu, Vicente Tormo presenta la so dimisión n'abril y Pedro Cortés toma la presidencia en funciones hasta les eleiciones en xunu.

El nuevu presidente escoyíu ye Arturo Tuzón el 3 de xunu de 1986, con una política d'austeridá, derechura, pero tamién enforma corazón, llogró una paulatina recuperación económica. La delda del club xubía hasta los 2.200 millones de pesetes[35] y col estadiu y tolos sos bienes hipotecados, polo que la direutiva de Tuzón entornar nel proyeutu del ascensu y nuna política d'austeridá. Amás recibió'l sofitu masivu del valencianismu que, magar baxar de categoría, casi dobló'l númberu d'abonaos pasando de 16.000 a 30.000 abonaos. L'entrenador siguió siendo Di Stéfano, demostrando asina'l so compromisu col club a pesar de tener ufiertes de clubes de primera. Salieron del club de forma polémica Roberto Fernández al Barcelona en cuenta de 100 millones de pesetes, y Miguel Tendillo al Real Murcia al nun llegase a un alcuerdu p'anovar el so contratu, y tamién fueron baxa'l veteranu Castellanos, Bermell, Granero, Urruti y Cabrera. Los únicos refuerzos fueron l'uruguayu Bossio y el máximu goliador de la temporada anterior en Segunda, el castellonense Alcañiz, que completaben a los canteranos que siguieron nel club a pesar del descensu como Arias, Subirats, Voro, Fernando, Revert, Giner, Sixto o Fenoll, y mozos como Quique, Regueru o Jon García. La temporada 1986/87 foi atípica y fíxose eterna al tener una primer fase regular de 18 equipos (34 xornaes) y una segunda fase estremada en dos grupos de seis equipos (10 xornaes más), y a la fin xubíen los trés clubes con mayor puntuación total. L'equipu terminó como líder la primer fase, con una segunda vuelta espectacular. La fase de grupos (o play-off) foi complicada, pero los cinco partíos en casa fueron clave y ganáronse toos ellos. Finalmente'l deseyáu ascensu certificar a falta de tres xornaes de terminar el campeonatu, na nueche del 30 de mayu de 1987 cola victoria 2-0 al Recreativu d'Huelva con goles nel segundu tiempu de Subirats y Quique.[36] Yá na última xornada l'equipu xugó en Les Gaunas y guardaba l'hestóricu primer ascensu del CD Logroñés a Primer al cayer 1-0 frente a los rioxanos, xubiendo asina dambos clubes (xuntu al Celta) y quedando hermanaes pa siempres les aficiones valencianista y rioxano.

Práuticamente cola mesma plantía l'equipu volvía xugar en Primer División, y nel aspeutu económicu les coses funcionaben muncho meyor. El superávit de la temporada en Segunda (más de 120 millones de pesetes) sumar al de la temporada actual (133 millones de pesetes). La bona xestión d'Arturo Tuzón empezaba a dar los sos frutos.[37] La temporada 1987/88 foi la primera n'incluyir 20 equipos na máxima categoría. Incorporar a Nando y al arxentín Ciraolo, y nel mercáu d'iviernu llegó la sorprendente cesión del delanteru Rabah Madjer del Porto, anque apurrió menos de lo esperao. Pasáronse bastantes apuros pa caltener la categoría, lo que-y costó la destitución al téunicu Alfredo Di Stéfano en marzu. Roberto Gil volvía faese cargu del equipu les últimes nueve xornaes y dexó al club nel 14ᵘ puestu. Una plaga de mancadures fixo debutar a un mozu Camarasa.[38]

El númberu d'abonaos volvía otorgar un superávit al club, pero'l públicu sentía que daba enforma y recibía pocu per parte del equipu, asina que pa la temporada 1988/89 el club contrató a Víctor Espárragu, que venía de faer historia col Cádiz, y non solo consolidó a la Valencia en Primer sinón que lo llevó a competición europea al rematar la temporada nun sorprendente 3ᵘ puestu. Consiguiérase axuntar un bloque bien sólidu, ensin estrelles pero con xente bien trabayador. Destacaba Fernando pola so depurada téunica y yá se convirtiera na estrella del valencianismu. La defensa yera arrogante con xugadores como Bossio, Camarasa, Voro y Giner empobinaos pol gran capitán Arias. Estos fueron los protagonistes de la temporada xuntu al porteru Ochotorena, que consiguió'l Trofeo Zamora (sestu na historia del club), y al rápidu delanteru asturianu Eloy Olaya.

La campaña 1989/90 demostró que l'anterior nun foi casualidá. El club siguió llogrando superávits, lo cual dexaba fichaxes como los de Lubo Penev, Toni Gomes y Tomás. La campaña nun empezar nada bien pal equipu d'Espárragu al perder en casa 1-3 frente al Atlético y dos xornaes dempués cayer goliáu 6-2 nel Bernabéu. El pesimismu entamaba ente l'afición, pero la victoria llegó finalmente na cuarta xornada y encadenáronse 15 xornaes consecutives ensin perder. En tola segunda vuelta namái se perdieron 2 partíos, lo que llevó al equipu al 2ᵘ puestu llogrando asina'l subcampeonatu tres un Real Madrid intratable. Amás na Copa llogróse por fin llegar llueñe y apostáronse les semifinales contra'l Barcelona, y l'afición ilusionóse cuando a falta de diez minutos pa terminar el partíu de vuelta l'equipu taba clasificáu pa la final, pero l'holandés Koeman anotó un gol de falta direuta y decantaba la eliminatoria pa los culés. El regresu a Europa tuvo marcáu por polémicos arbitraxes tantu na ida como na vuelta de la segunda ronda de la Copa de la UEFA frente al Porto, quedando esaniciaos con un estadiu entornáu.

El 21 de setiembre de 1990 l'hestóricu filial CD Mestalla pasó a denominase oficialmente Valencia CF B, aceptando asina una normativa de la UEFA.

L'optimismu de los dos campañes anteriores llevaron a l'afición nel branu de 1990 a un estáu d'euforia. Sicasí'l regresu del canteranu Roberto Fernández foi acoyíu con división d'opiniones ente los aficionaos al dexar el club l'añu del descensu y pasar cuatro temporaes nun club rival como yera'l Barcelona. La temporada 1990/91 resultó bien decepcionante, y mal empezó al cayer humildaos nel Troféu Naranxa contra'l Real Madrid. La campaña foi tremendamente irregular, aportando a 18ᵘ na 10ª xornada y 4ᵘ na 26ª xornada. Una de les poques allegríes foi la victoria 2-1 en casa contra'l Real Madrid na 11ª xornada con goles de Penev y Robert, vengando asina la humildación sufierta nel tornéu veraniegu. A la fin l'equipu quedó nel 7ª puestu y por tantu fora de competición europea. Na Copa de la UEFA sufrióse bien de pa esaniciar na prórroga al engarrosu Iraklis griegu, y na segunda ronda'l rival foi la potente AS Roma, con un polémicu partíu d'ida nel Luis Casanova onde anularon dos goles llegales a la Valencia.

El 26 de setiembre de 1991 aprobar en xunta xeneral la conversión del club presidíu por Arturo Tuzón en Sociedá Anónima Deportiva como la mayoría de clubes del fútbol español, tal como dictaminó la Llei 10/1990. D'esta miente el Valencia CF pasaba a denominase oficialmente d'equí p'arriba Valencia CF, SAD. La conversión definitiva nun terminó hasta 1992.

L'holandés Guus Hiddink fíxose cargu del equipu na 1991/92 y ameyoró notablemente'l xuegu con fichaxes como los de Leonardo y Rommel Fernández. Los goles siguíen partir mayoritariamente ente Penev y Fernando. Una de les allegríes de la temporada foi la remontada na 18ª xornada contra'l Real Madrid en namái dos minutos con goles de Fernando y Robert nos minutos 87 y 88. El club terminó nun más que dignu 4ᵘ puestu, volviendo asina a puestos europeos.

A metá de temporada, el 19 de febreru de 1992, inauguróse la Ciudá Deportiva de Paterna, convirtiéndose nuna de les meyores instalaciones deportives d'Europa con una estensión de 180.000 metros cuadraos, 13 campos de fútbol y una residencia pa los mozos de la cantera que veníen de cualesquier parte del mundu a formase como futbolistes. El club adquiriera estos terrenes con división d'opiniones en 1974, so la presidencia de Francisco Ro Casares, pero'l tiempu demostró que foi tou un aciertu.

L'estadiu Luis Casanova foi del 24 de xunetu al 5 d'agostu de 1992 sede de la Seleición olímpica d'España nos Xuegos Olímpicos de 1992, xuegos históricos nos que finalmente la seleición conquistó per primer vegada na so historia la medaya d'oru na final apostada nel Camp Nou el 8 d'agostu.

Conversión en SAD y l'etapa Roig (1992 - 1997)Editar

En 1992 faise efeutiva la conversión del club en Sociedá Anónima Deportiva al pie de la mayoría de clubes del fútbol español, tal como dictaminó la Llei 10/1990.

La temporada 1992/93 l'equipu de Guus Hiddink repitió'l 4ᵘ puestu y la so clasificación europea, pero quedó la sensación de que faciéndolo meyor frente a los grandes pudiérase lluchar por daqué más. La Copa de la UEFA dexó una amargosa alcordanza ente los aficionaos valencianistes, yá que na primer ronda cayó na ida por un contundente 1-5 frente al Nápoles entrenáu por Claudio Ranieri, colos cinco goles anotaos pol delanteru uruguayu Daniel Fonseca, nome difícil d'escaecer pol valencianismu dende aquel día. Na penúltima xornada, el 13 de xunu debutaba en partíu oficial el mozu Gaizka Mendieta con 19 años apostando los últimos minutos nel Ramón de Carranza frente al Cádiz.

El 25 d'abril de 1993 celebróse un partíu homenaxe a Mario Alberto Kempes, que terminara un añu antes la so etapa como futbolista n'equipos de la lliga austriaca. Foi un alcuentru amistosu ante'l PSV Eindhoven que remató con victoria holandesa por 5-6 con tres goles del homenaxáu matador arxentín y otros trés goles del mozu brasileñu Romario.[39] Namái diez díes dempués, el 6 de mayu, el delanteru panameño Rommel Fernández, que taba vencíu nel Albacete, finaba trágicamente nun accidente de vehículu, lo cual conmocionó a l'afición y a tol fútbol español y panameño.

La temporada 1993/94 fichar al desconocíu montenegrín Mijatovic. L'equipu arrincó perbién la temporada, siendo inclusive líder en tres xornaes, pero tou camudó sópito a partir del desastre de Karlsruher na Copa de la UEFA el 3 de payares de 1993 cayendo por 7-0. Dempués d'aquella goliada l'equipu tuvo dos ganes consecutives en lliga, lo que desaguó na destitución del téunicu Guus Hiddink a mediaos de payares, sustituyíu por Paco Real, home de la casa. Poco dempués, el 24 de payares dimitía'l presidente Arturo Tuzón na que yera la so octava temporada al frente del club, y foi nomáu Melchor Hoyo Pérez hasta les eleiciones a la presidencia. N'avientu, y ensin llevantar cabeza l'equipu, el téunicu Paco Real foi destituyíu tres una doliosa derrota 0-4 contra'l Barcelona, y ocupó el so llugar l'uruguayu Héctor Núñez con Mario Alberto Kempes como ayudante. L'equipu siguió nos puestos entemedios de la clasificación, a lo que se sumó la murnia noticia de que'l delanteru Lubo Penev sufría un cáncer de testículu que-y fixo perder se'l restu de la temporada. El 9 de marzu de 1994 foi escoyíu presidente Francisco Roig (conocíu popularmente como Paco Roig) col lema "Per un València campió", casi coles mesmes que'l club cumplía'l so 75ᵘ aniversariu. Una de les primeres decisiones del presidente foi un nuevu cambéu de téunicu, asina que José Manuel Rielo fíxose cargu provisionalmente del equipu mientres dos xornaes nes que se consiguieron dos victories, y finalmente convencióse al holandés Guus Hiddink pal so regresu a finales de marzu, retomando asina l'equipu a nueve xornaes del final. Finalmente l'equipu quedó nun insuficiente 7ᵘ puestu nesta lloca temporada, fora de les posiciones europees, y, como anéudota, na última xornada la Valencia convertir en protagonista al empatar 0-0 en Riazor ante un Deportivu de La Coruña que podía proclamase per primer vegada na so historia campeón de Lliga, pero un penalti deteníu por González a Djukic fixo que'l títulu fora pal Barcelona.

Mientres la presidencia de Paco Roig incorporáronse novedaes como l'usu del valencianu al traviés de la megafonía del estadiu, el desfile de bandes de música de distintes llocalidaes valencianes sobre'l terrén de xuegu antes de los partíos y mientres los descansos L'equipaxe del club recuperó les medies negres nel so uniforme de 1994 y depués el so uniforme orixinal de camiseta blanca, pantalón negru y medies negres a partir de 1995.[40] A partir del 6 de payares de 1994 l'estadiu recupera'l so nome orixinal de Estadiu de Mestalla tres una carta unviada por el mesmu ex-presidente Luis Casanova Giner solicitando dichu cambéu. L'afición nunca dexó de llamalo Mestalla.

 
El brasileñu Carlos Alberto Parreira foi'l primer entrenador de la etapa de Paco Roig pel branu de 1994

El branu de 1994 foi de numberosos ya ilusionantes fichaxes como'l del delanteru Oleg Salenko, el del veteranu porteru Andoni Zubizarreta y el del brasileñu Mazinho, que se sumaron a los de Poyatos, Romero, Oteru, Engonga, Xuan Carlos y Maqueda. Tol equipu empobináu pol téunicu qu'acababa de proclamase campeón del Mundial 1994 con Brasil, Carlos Alberto Parreira. Na temporada 1994|95 incorporaron un segundu uniforme inspiráu na senyera bien recordáu y queríu pola afición. El patrociniu ye tamién recordáu, foi de la cooperativa valenciana de drogueríes y perfumeríes "CIP, el progresu". L'entamu de lliga foi prometedor pero depués resultó bien irregular, lo que llevó al equipu a movese nos puestos entemedios de la tabla, bien alloñáu del so oxetivu européu. La temporada terminó nun murniu 10ᵘ puestu, bien alloñáu de los oxetivos iniciales, y col téunicu Carlos Alberto Parreira destituyíu a tres xornaes del final. La mediocre temporada liguera compensar con una gran Copa del Rei na que s'algamar apostar la final, daqué qu'ilusionó descomanadamente a l'afición tres 16 años de la postrera final copera (1979). El rival d'octavos foi'l Real Madrid, consiguiendo la Valencia dos victories por 2-1 remontando los goles madridistes con dos goles de Salenko na ida y dos de Mijatovic y Fernando na vuelta. En cuartos de final esaniciar al Mallorca y en semifinales esperaba'l batallador Albacete. Empatar na ida 1-1 en Mestalla, resultancia que produció la destitución del téunicu Carlos Alberto Parreira a falta del partíu de vuelta y de tres xornaes pa terminar la lliga. Nel partíu de vuelta el téunicu foi José Manuel Rielo, el 13 de xunu nel Carlos Belmonte, onde se ganó 1-2 con goles de Robert y Penev. La final apostóse'l sábadu 24 de xunu de 1995 nel Santiago Bernabéu frente al Deportivu de La Coruña, que se clasificó per primer vegada na so historia pa una final. Más de 40.000 valencianistes viaxaron pa vivir la que yera la primer final pa los más nuevos, un partíu que pasaría a la historia como "La final de l'agua".[41] La primer parte foi controlada por un Deportivu que s'adelantró nel minutu 36 con un gol de Manjarín en robándo-y el balón a Giner. Na segunda parte'l calor de la mañana convertir nuna espectacular nube que nun se vivía dende diba trenta años na capital. El terrén de xuegu empezó a paecese a una piscina, casi impracticable, pero aun así nel minutu 70, Mijatovic executó perfectamente una falta direuta que supunxo l'empate 1-1. Los valencianistes so l'agua celebraron el gol nes graes como poques vegaes celebróse, pero cuando l'agua convertir en xarazo, l'árbitru José Mª García Aranda decretó la suspensión del partíu nel minutu 79. Al nun detenese la nube foi imposible volver a entamar l'alcuentru. Quedó aplazáu'l partíu y la RFEF decidió retomalo trés díes depués, el martes 27 de xunu. Alredor de 30.000 valencianistes volvieron viaxar a Madrid cargaos d'ilusión y pensando en xugar la prórroga al quedar namái 11 minutos de partíu, pero casi darréu dempués de volver# a entamar l'alcuentru Alfredo Santaelena cabeció un centru a la área dientro de la portería valencianista ante una mala salida d'Andoni Zubizarreta, marcando asina'l definitivu 2-1. Yá col marcador en contra nun hubo tiempu d'igualalo. Solo un minutu duró la ilusión valencianista de poder celebrar un títulu, pero esta final supunxo'l realcuentru del valencianismu cola ilusión de volver ser campeonos.

 
Luis Aragonés foi'l segundu téunicu de la etapa Roig y llevó al equipu al subcampeonatu ligueru de 1996

El segundu añu de la etapa Roig supunxo otra revolución na plantía buscando'l Valencia campeón que prometió. Fueron baxa futbolistes históricos como Penev, Robert, Giner, Eloy y el porteru Sempere tres quince temporaes. La principal novedá foi fichar a un téunicu veteranu de los banquinos españoles, Luis Aragonés. Ente les novedaes tuvieron el delanteru brasileñu Viola, Patxi Ferreira, Sietes, Eskurza, Iñaki y José Ignacio. La temporada 1995/96 supunxo recuperar el pantalón negru al primer uniforme valencianista tres más de sesenta años col pantalón blancu. Empezar con munches duldes ya irregularidá, alternando malos partíos con alcuentros espectaculares como la victoria 4-3 en Mestalla frente al Real Madrid con goles de Gálvez, Fernando, Mijatovic y Regueru. Na segunda vuelta la Valencia foi'l meyor equipu de la lliga, inclusive percima del intratable Atlético de Madrid de Radomir Antic. L'equipu empezó a averase peligrosamente al Atlético y al Barcelona, qu'empezaben a perder puntos, y llegóse inclusive a ganar 4-1 a los culés con goles de Fernando, Viola y dos de Mijatovic, y 2-3 a los colchoneros nel Calderón con dos goles de Mijatovic y una cabezada de Poyatos. De forma casi imparable l'equipu averábase a la cabeza de la clasificación conforme avanzaben les xornaes, con un Mijatovic na so meyor temporada valencianista llogrando 28 goles. Na penúltima xornada en Mestalla llogróse vencer 1-0 al Espanyol col últimu gol como valencianista de Regueru tres once temporaes, y esta victoria daba la posibilidá de ser campeonos na última xornada. Yera una opción bien improbable al precisar vencer la Valencia en Balaídos al Celta y amás que l'Albacete, yá baxáu, ganara nel Vicente Calderón al líder Atlético de Madrid. La Valencia adelantrar con un gol de Mijatovic pero'l Atlético ganaba ensin problemes 2-0 al Albacete, y amás nel últimu minutu empató'l 1-1 el Celta. L'afición valencianista quedar por segundu añu consecutivu a les puertes d'un títulu, pero sintiendo con esti subcampeonatu que la Valencia campeón taba cada vez más cerca.

 
Romario foi'l fichaxe estrella de Roig pel branu de 1996 pa suplir la marcha de Mijatovic

El branu de 1996 supunxo de nuevu dellos cambeos bien importantes pa los siguientes años. Seique'l mayor de toos foi la marcha de la estrella Pedja Mijatovic al Real Madrid en cuenta de la so clausa de rescisión de 1.250 millones de pesetes. Mijatovic negó tener nengún alcuerdu colos madridistes y aseguró a l'afición che que siguiría nel equipu, por eso cuando se materializó'l trespasu (diciendo que se diba al Real Madrid pa poder ganar títulos) l'afición valencianista nunca-y perdonó'l so forma de colase mintiendo. La reacción de Roig pa devolver la ilusión a la xente foi contratar a una estrella mundialmente reconocida: Romario (30 años), fichaxe que nun gustó al téunicu Luis Aragonés que llegó inclusive a presentar la so dimisión pel branu pero nun foi aceptada por Roig. Llegaron Moya, Vlaovic, el millonariu fichaxe de Karpin por 1.000 millones de pesetes, se respescó al central Iván Campu y llegó tamién un desconocíu delanteru arxentín de Racing d'Ablanéu moteyáu "El Pioyu", Claudio López, que nun principiu foi motivu de bromes pero terminó marcando una dómina nel valencianismu. La convulsa temporada 1996/97 empezó pa la Valencia bastante mal perdiendo los dos primeres xornaes y con una crisis de vestuariu debida a la mala rellación ente Luis Aragonés y Romario. El brasileñu foi alliniáu nos dos primeres xornaes, pero quedóse fora de la convocatoria del primer alcuentru de la Copa de la UEFA, lo cual indignó al delanteru y provocaron una tirante charra ente téunicu y xugador a la vista de tolos medios de comunicación na Ciudá Deportiva. El debú valencianista na UEFA presentábase de lo más complicáu al enfrentase al vixente campeón: el Bayern de Múnich. Poca xente confiaba nos che ante'l mal entamu ligueru, pero la eliminatoria quedó sentenciada na ida'l 10 de setiembre en Mestalla con un abuitáu 3-0 pa los valencianistes con goles d'Engonga, Claudio López (nel so debú goliador) y Moya. Esta resultancia y la clasificación pa la siguiente fase fixeron que l'equipu ameyorara nel so xuegu. Los problemes con Romario siguíen, y la so indisciplina llevó n'ochobre al so cesión al Flamengo. Na UEFA superar por al Slavia de Praga y n'octavos al Besiktas. Tres el partíu d'ida con victoria 3-1 en Mestalla, y col equipu nel puestu 11ᵘ en lliga tres trece xornaes, el téunicu Luis Aragonés presentó la so dimisión, colo que'l siguiente partíu de lliga foi dirixíu pol so segundu entrenador, José Manuel Rielo (na so tercer ocasión como entrenador provisional del primer equipu). L'entrenador escoyíu por Roig pa dirixir al equipu'l restu de la temporada foi un téunicu bien distintu: Jorge Valdano, que dirixó'l so primer partíu na 15ª xornada. Fixo debutar n'avientu al mozu canteranu de 18 años Farinós, xugador llenu de calter. L'equipu reforzar nel mercáu d'iviernu con incorporaciones como Leandro y Cáceres, y yá en marzu de 1997 llegó "el Burrín" Ariel Ortega. A pesar de los esfuercios l'equipu foi mediocre ya irregular, cayendo en Copa en casa frente a Les Palmes nos penaltis. N'UEFA llegar a los cuartos de final pero nun se llantó cara en nengún de los dos partíos al Schalke 04, y en lliga terminóse 10ᵘ con un Claudio López casi desapaecíu al anotar namái cinco goles oficiales.

 
En 1997 el club fichó defenses veteranos como Amedeo Carboni con 32 años, que tuvo nueve temporaes nel club

Tres una nefasta temporada, el téunicu Jorge Valdano pidió a Paco Roig nel branu de 1997 una casi total renovación del vestuariu, y asina foi. Hasta quince futbolistes causaron baxa, ente ellos el curiosu pack de seis futbolistes al Mallorca. Debíu al escesivu númberu d'estracomunitarios, Valdano tenía de refugar a un xugador pel branu, y yera Claudio López quien tenía toles papeletes al nun afaese al tipu de xuegu que deseyaba'l téunicu arxentín. Finalmente'l refugue foi'l brasileñu Leandro. Iguóse una plantía 1997/98 de xugadores con calidad pero dudosa disciplina (Ariel Ortega, Marcelinho Carioca, Saïb, el regresu de Romario...), lo que provocaba un xuegu daqué caóticu. Futbolistes veteranos conu Carboni, Djukic o Angloma fueron criticaos a la so llegada pola so edá, pero cola so entrega y profesionalidá llueu l'afición vería l'enforma fútbol qu'entá quedaba nes sos botes. Romario taba encantáu col so regresu al tener bona amistá con Jorge Valdano y encaxar na so idea de xuegu. Mozos canteranos como Angulo y Albelda debutaron esta temporada. Romario mancar nun partíu del Troféu Naranxa, lo cual estremólu de los terrenes de xuegu hasta dos meses y viaxó a Brasil a recuperase.[42] Mentanto l'equipu cayó ganáu nos trés primeres xornaes de lliga dando una bien mala imaxe, sobremanera Jorge Valdano n'El Sardineru al dexar al so propiu equipu con un home menos al incluyir cinco xugadores estracomunitarios sobre'l terrén de xuegu (en llugar de los cuatro reglamentarios). Esti error, sumáu a la imaxe y los trés ganes consecutives, terminó cola paciencia d'un yá nerviosu presidente Paco Roig que nun-y tremeció'l pulsu al destituyir a Jorge Valdano como téunicu.[43] La 4ª xornada de Lliga l'equipu yá tenía un nuevu téunicu, l'italianu Claudio Ranieri, un entrenador totalmente distintu a Valdano que basaba tol so fútbol na solidez defensiva, ensin tener la posesión del balón, pero con un contragolpe letal. Na xornada 14ª, col equipu fundíu nun peligrosu 17ᵘ puestu de promoción de descensu, la Valencia perdió en casa 0-1 contra la UD Salamanca. Esi 30 de payares de 1997 el públicu de Mestalla dictó sentencia entonando delles vegaes, y casi con unanimidá, el Paco vete yá!", concentrándose inclusive a les puertes del estadiu. El día 2 d'avientu foi clave al presentar el so dimisión el presidente Paco Roig ante la presión de los aficionaos, arrenunciando inclusive a quedase como miembru del conseyu d'alministración. El so socesor nel cargu sería'l vicepresidente Pedro Cortés, que yá lo foi de volao en 1986, y el nuevu vicepresidente sería Jaime Ortí, que tamién optaba a la presidencia. Manuel Llorente pasó de xerente a conseyeru delegáu.[44]

La dómina dorada (1998 - 2004)Editar

 
Con Claudio Ranieri empecipió una dómina dorada pal club

El 7 d'avientu de 1997 la cabeza de Ranieri escolgaba d'un filo. Perdía la Valencia n'Anoeta y la decisión del cambéu de téunicu yá taba tomada, hasta qu'un gol de Mendieta nel minutu 79 punxo'l 1-1 definitivu nel marcador y allargó la paciencia col téunicu. Decisión acertada a posteriori, yá que de siguío llegaron tres victories consecutives pa terminar l'añu. Nel mercáu d'iviernu trespasóse definitivamente a Romario, Marcelinho Carioca y Saïb al nun encaxar col fútbol de Ranieri. Llegó una de les sensaciones de la temporada: el delanteru rumanu Adrian Ilie. Otros trés victories consecutives llegaron a empiezos de 1998: la épica remontada nel Camp Nou el 19 de xineru de 1998 nos últimos venti minutos con un 3-0 en contra. Terminó ganándose 3-4 con goles de Morigi (69'), Claudio López (73' y 88') y Ariel Ortega (89'). Depués la goliada 6-1 al Racing col estrenu goliador lligueru d'Ilie faciendo una pareya letal con "el Pioyu" López, y la tercera nel siempres difícil Santiago Bernabéu con goles de Mendieta y Ilie. L'equipu paecía otru y completó una magnífica segunda vuelta del campoeonato recuperando fútbol y dignidá, xubiendo hasta un murniu pero bien trabayáu 9ᵘ puestu, que siquier sirvió por que el equipu apostara pel branu la Copa Intertoto que daba accesu a la UEFA. Recuérdense goles espectaculares como'l de Mendieta en San Mamés y el d'Ilie al Mérida en Mestalla. Los máximos goliadores fueron Claudio López, que yá empezaba a ser letal cola so velocidá al contragolpe, y Adrian Ilie con 12 goles cada unu, anque'l rumanu anotó unu más na Copa. Esta temporada foi la despidida del míticu capitán Fernando Gómez Colomer tres 15 temporaes nel primer equipu y marcar 143 goles en 552 partíos,[45] y tamién la despidida del veteranu porteru Andoni Zubizarreta que se retiraba de los terrenes de xuegu tres cuatros temporaes na Valencia.

 
Rafa Benítez conquistó dos Amiestes, títulu que'l club nun consiguía dende faía 31 años

A finales de la década, el club empecipia la so segunda dómina dorada cola llegada del entrenador italianu Claudio Ranieri, del rápidu goliador Claudio "Pioyu" López y de Gaizka Mendieta, que conquisten la Copa del Rei 1998/99 y consiguen la primer clasificación del equipu p'apostar la moderna Lliga de Campeones.

La primer metá de los años 2000 suponen la culminación de la nueva dómina dorada del Valencia CF. Con Héctor Cúper como téunicu, na temporada 1999/00, nel so debú na moderna Lliga de Campeones el club llega per primer vegada na so historia a la final de la Champions pero ye ganáu pol Real Madrid en faciendo un inmeyorable campeonatu. Repite final al añu siguiente nel so segunda participación y el rival esta vegada ye'l Bayern de Múnich, qu'arrampuña'l títulu a los valencianistes na riola de penaltis.

Na temporada 2001/02, con un hasta entós desconocíu Rafa Benítez como entrenador y con futbolistes como Albelda, Baraxa, Vicente, Cañizares, Carboni, Djukic, Angloma, Ayala o Rufete ente otros, la Valencia gana de nuevu un títulu de Lliga tres 31 años ensin consiguilo. Na temporada 2003/04 repite títulu y tamién gana la Copa de la UEFA, llogrando asina un doblete históricu y asitiando a la Valencia como meyor equipu del mundu del añu 2004 según la IFFHS.

Termina la dómina dorada del club cola marcha de Rafa Benítez por discrepancies col direutor xeneral Manuel Llorente, y el téunicu ye sustituyíu pol italianu Claudio Ranieri na so segunda etapa valencianista. Con él gana la Supercopa d'Europa pero nun termina la temporada 2004/05 polos malos resultancies y empieza una etapa muncho más gris pa la entidá.

La crisis económica (2004 - 2014)Editar

 
El Nou Mestalla foi'l proyeutu de Juan Soler que más empeñó al club

En 2004 llega a la presidencia'l máximu accionista de la entidá y empresariu de la construcción, Juan Soler. Cola fiebre del ésitu entá recién, el club realiza grandes rumbos económicos como la presentación en 2006 del futuru nuevu estadiu, ya incorpora futbolistes a un eleváu costu, como'l fichaxe más caru de la historia del club hasta aquel momentu, Joaquín Sánchez por 25 millones d'euros.

Los años siguientes, adquiriéronse futbolistes como Villa, Kluivert o Morientes, pero tamién s'apostó fuerte por nuevu promeses como Raúl Albiol, Silva o Matu. Magar la calidá individual de la mayoría de xugadores y les ambiciones que se pretendíen, col equipu envueltu nuna complicada situación económica, social y deportiva, nun s'algamar nengún trunfu más allá de clasificar cada añu p'apostar la Champions, hasta qu'en 2008 conquistóse inesperadamente la séptima Copa a pesar d'una vergonzosa campaña liguera na que se sufrió hasta les últimes xornaes por caltener la categoría.

La temporada siguiente contratar a Unai Emery coles mires de volver a la Champions League, oxetivu que nun s'algamar hasta dos años dempués.

El gran endeldamientu del club, xuníu a la crisis inmobiliaria que sufrió'l país, fixo suspender la construcción del futuru estadiu a principios de 2009. Al baxar el preciu del suelu yá non podía vendese el suelu del actual Mestalla pa encarar la construcción del nuevu.

 
Manuel Llorente robló'l plan Newcoval, vendió a los principales xugadores y nun pudo solucionar la delda con Bancaja

Pel branu de 2009 el club viose obligáu a llevar a cabu una ampliación de capital pa evitar un concursu d'acreedores al tener una delda de 547 millones d'euros,[46] principalmente cola entidá Bancaja.[47] El control accionarial del club queda en manes de la Fundación Valencia CF col 72% d'aiciones al mercar (gracies a un préstamu de Bancaja avalado pol gobiernu valencianu) toles aiciones non vendíes al públicu. Aseguróse qu'habría una segunda fase de vienta d'aiciones pa democratizar el club pero nunca llegó a realizase. El nuevu presidente Manuel Llorente, puestu poles instituciones, tuvo como principal oxetivu rebaxar la delda cola entidá bancaria.

Los años 2010 empiecen cola vienta de xugadores cada temporada per parte del presidente: Albiol, Villa, Silva, Matu, Joaquín, Pablo Hernández o Jordi Alba son los principales exemplos. L'equipu empobináu por Unai Emery llogró apostar cada temporada la Lliga de Campeones, mientres el club incorporaba futbolistes nuevos o pocu conocíos que faíen menguar el nivel de la plantía.

En 2012 el club decide nun anovar a Unai Emery tres cuatros temporaes por un supuestu fin de ciclu, y Manuel Llorente contrata a Mauricio Pellegrino nel so debú como entrenador, ensin cuntar cola opinión de la direición deportiva nin del conseyu d'alministración. N'avientu destituyir al téunicu y contrátase hasta final de temporada a Ernesto Valverde,[48] que llogra clasificar al equipu pa la Europa League pero quédase fora de los puestos Champions.

No económico la delda amenorgar cola ampliación de capital de 2009 y la vienta de xugadores pero siguía ensin podese encarar, nin de xacíu volver a entamar les obres del futuru estadiu, nin siquier col plan Newcoval alcordáu ente Llorente y Bancaja.[49] Esto obligaba a axustar una refinanciación de la delda mientres el máximu accionista, la Fundación VCF, nun podía devolver el préstamu, lo que provocó la intervención del avalista: el IVF de la Generalitat Valenciana, pagando con dineru público parte de los intereses del préstamu: 4'8 millones d'euros.

La intervención del gobiernu valencianu como avalista fixo que se nomaren nuevos patronos na Fundación pa tener un mayor control sobre la refinanciación de la delda. Esto provocó la casi inmediata dimisión de Manuel Llorente[50] al negase a ser supervisáu.[51][52][53]

Empecípiase una fonda renovación en práuticamente toles árees y la política del club con Amadeo Salvu como presidente, como la marcha de los capitanes Albelda y Soldáu, pol cual paguen la so clausa de rescisión.[54]

La negativa del téunicu Ernesto Valverde a anovar el so contratu fai que s'incorpore a Miroslav Djukic,[55] propuestu pol direutor deportivu Braulio Vázquez, pero la mala temporada desagua nes destituciones de dambos,[56][57] sustituyíos por Rufete y Juan Antonio Pizzi antes de terminar 2013. La renovación na área deportiva remata con 6 baxes y 5 incorporaciones na plantía mientres el mercáu d'iviernu. Ameyora la imaxe, el compromisu y el rendimientu del equipu, llantando cara y venciendo a rivales fuertes, pero ensin llegar a algamar puestos europeos, quedando finalmente 8ᵘ na clasificación, y quedándose a les puertes d'apostar la final de la Europa League.

 
Bankia suspendió'l plan Newcoval y decidió non refinanciar les deldes del club y de la so Fundación, lo cual obligaba a buscar un inversor

Bankia decidió non refinanciar les deldes de la Fundación y del club al nun aprobar el plan de refinanciación presentáu por Amadeo Salvu y Aurelio Martínez, y amás l'aval de la Generalitat fuera anuláu cautelarmente por un xulgáu, lo cual fixo que Bankia solicitara la busca d'inversores, faciendo pública la noticia por aciu un comunidado mientres se producía la Xunta Xeneral d'Accionistes del Valencia'l 10 d'avientu de 2013, daqué que nun sentó nada bien nel club.[58] La respuesta del presidente Amadeo Salvu foi que Bankia nun yera quien tenía de decidir el futuru inversor, y presentó el 22 d'avientu l'interés del multimillonariu Peter Lim en mercar el club con un proyeutu deportivu de máximu nivel.[59]

La ufierta de Lim nun la tuvo en cuenta Bankia[60] y siguió col so proceso de vienta, pero ante la falta d'información y tresparencia, el presidente Salvu comunicó nuna asamblea informativa'l 24 de xineru de 2014 que'l procesu de vienta nun tenía de llevar lo a cabu Bankia sinón la Fundación VCF al ser el máximu accionista.[61]

Finalmente'l 24 de febreru alcordóse la creación d'una Comisión Xestora pa la vienta, con unos criterios de seleición y con un representante de les 4 partes implicaes: el Valencia CF, la Fundación VCF, Bankia y la Generalitat. N'abril y mayu estudiáronse les 7 ufiertes recibíes. La votación final de los 22 patronos de la Fundación VCF tuvo llugar el 17 de mayu de 2014 y ente les ufiertes finalistes escoyeron por unanimidá la ufierta del empresariu Peter Lim (Meriton Holding Ltd.) como comprador del paquete accionarial.[62] La ufierta tuvo que ser modificada tres la negociación de Lim con Bankia sobre cómo pagar la delda del club, que foi refinanciada na so totalidá y con diverses garantíes de cobru. El 31 de xunetu la Fundación VCF volvió aprobar la ufierta definitiva, y el 24 d'ochobre de 2014 robláronse conjuntamente la refinanciación de les deldes y la compraventa de les aiciones, terminando asina'l procesu de vienta. El nuevu conseyu d'alministración entró nel club na Xunta Xeneral d'Accionistes xunta estraordinaria del 1 d'avientu de 2014.

La era Peter Lim (2014 - ...)Editar

 
En 2014 el singapurense Peter Lim convertir en máximu accionista del club tres un duru proceso de vienta

El branu de 2014, mientres se cerraba'l proceso de vienta de la mayoría accionarial a Peter Lim, fíxose un ambiciosu apueste por devolver a la Valencia a la Champions League. Pa ello reformóse casi al completu l'equipu ente la direición deportiva encabezada por Rufete y el máximu accionista, Meriton Holdings. El portugués Nuno Espírito Santu convertir nel téunicu del nuevu proyeutu como apueste personal de Lim, asesoráu pol so amigu y sociu Jorge Mendes, y realícense un total de 15 incorporaciones, dalgunes en forma de cesión de Meriton al mercar primeramente los sos derechos, como fueron los casos d'André Gomes y Rodrigo. Formóse la plantía más nueva de la primer división con 23,6 años de media.

Mientres el club sentaba les bases pa crecer económicamente, incorporando a Adidas como nuevu provisor y a nuevos homes en marketing y redes sociales, anque ensin contratar nengún main sponsor pa la camiseta, l'equipu caltuvo un altu nivel deportivu na Lliga, aportando a líder y calteniéndose tol añu en puestos europeos. Nun apostar competición europea beneficiaba la regularidá del equipu, que vio cómo la so sólida defensa convertir nun referente (Otamendi-Mustafi), el so porteru Diego Alves n'unu de los meyores porteros de la lliga, Gayà na revelación y Pareyu nel mediocentro más goliador. Les decepciones fueron el probe bagaxe goliador de los delanteros, especialmente de Negredo y Rodrigo, y la prematura eliminación na Copa. Pa completar el centru del campu fichar nel mercáu d'iviernu al arxentín Enzo Pérez. Unos espectaculares númberos llevaron al equipu a competir hasta'l final nuna temporada liguera llena de récores. De los siete primeros equipos clasificaos solamente'l Barcelona, y con bien de apuros, foi capaz de vencer a los valencianistes. Finalmente'l club terminó la disputadísima temporada en 4ª posición, a un puntu del accesu direutu a la Lliga de Campeones pero clasificáu p'apostar la fase previa.

El 1 de xunetu de 2015 el presidente executivu Amadeo Salvu dimitía al pie de la direición deportiva encabezada por Rufete frutu de discrepancies col téunicu Nuno que disponía del total enfotu de Meriton al pie de el so axente Jorge Mendes. No deportivo la Valencia tenía de dase un saltu calidable pa competir al máximu nivel y sicasí la nueva direición deportiva remocicó inda más la plantía y amás trespasó al líder de la defensa, l'arxentín Otamendi. La eliminación de la Champions en fase de grupo ante rivales bien débiles y l'alloñanza de los oxetivos en Lliga forzó la destitución de Nuno como entrenador y máximu responsable de la área deportiva, y principal señaláu pola afición. Peter Lim optó por fichar como entrenador al británicu debutante nos banquinos Gary Neville, amigu so y comentarista na televisión británica, pero l'equipu nun ameyoró sinón que foi direutu a coquetear colos puestos de descensu. Tamién s'incorporó a Jesús García Pitarch como nuevu direutor deportivu, pieza básica que taba vacante. En Copa llegar a semifinales pero'l club encaxó una humillante y doliosa goliada nel Camp Nou. Pako Ayestaran incorporar al cuerpu téunicu como asistente de Neville pero a los dos meses fixo cargu del equipu, consiguiendo tres victories n'ocho xornaes, unos probes númberos que siquier sirvieron pa salvar el descensu de categoría y terminar el 12ᵘ.

A pesar del probe bagaxe'l club decidió siguir con Pako Ayestaran al frente del equipu. Nun apostar competición europea y siguir ensin patrocinador na camiseta forzaba a abaratar el gastu na plantía, por ello vendióse a André Gomes y Mustafi, y a finales de branu a Paco Alcácer que pidió ser trespasáu al Barcelona. Lim nun invirtió más dineru n'invirtiendo 100 millones nuna ampliación de capital que cubrió dafechu, al marxe de la compra accionarial. La plantía diseñada por Jesús García Pitarch, que siguía siendo bien nueva d'edá media, amosaba munches llagunes tantu n'ataque como en defensa, encaxando goles en tolos alcuentros. Tres cuatro ganes consecutives y col equipu colista destituyir a Pako Ayestaran y contratóse a un téunicu más esperimentáu, Cesara Prandelli, pero la plantía siguía coles mesmes faltes. Finalmente a principios del 2017 Cesara Prandelli dimite por ver que Peter Lim nun quier invertir na plantía. Mientres Voro, toma'l mandu del equipu, ensin ameyorar enforma en resultancies y xuegu, pero consiguiendo salvar al equipu del máximu oxetivu de la temporada, salvase del descensu. Finalmente la temporada saldar con 18 derrotes y 46 puntos terminando nel puestu númberu 12, puestu más qu'inesperáu pa un club con tanta historia.

La temporada 2017/2018 diba empezar con un cambéu d'imaxe del Valencia CF. Tres la contratación de Mateu Alemany como Direutor Xeneral y la d'una Secretaría Téunica con mayor pesu con Alexanko y Vicente Rodríguez, el club anunció'l fin de Lay Hoon como presidenta del club. Nel so llugar, entraría Anil Murthy como presidente de la entidá. A partir d'equí, la Valencia púnxose manes a la obra pa reformar l'equipu empezar per contratar a Marcelino García Toral como nuevu entrenador del primer equipu. Amás, tamién s'anunció a Blu Products como nuevu patrocinador principal, dempués de 3 años ensin cuntar con dalgunu. La Valencia CF robló una gran primer vuelta con númberos históricos, 40 puntos en 19 xornaes. D'esta primer vuelta destaquen partíos como la Valencia 5-0 Málaga CF con Hat-trick incluyíu de Simone Zaza, la Valencia CF 4 - 0 Sevilla FC o'l Real Betis 3 - 6 Valencia CF, onde anotaron 9 xugadores distintos. Amás, foi unu de los 3 equipos que consiguió empatar al invictu FC Barcelona (1-1 en Mestalla) na primer vuelta, quien amosó tar nun gran increíble estáu de forma con 51 puntos en 19 partíos. Xugadores nuevos como Gonçalo Guedes y Geoffrey Kondogbia fueron los grandes artífices del gran momentu del club, xuníu al bon estáu de forma del capitán Dani Pareyu y los delanteros Simone Zaza y Rodrigo, quien anotaron 10 y 11 goles, respeutivamente, ente Copa y Lliga, na primer vuelta. En xineru, tres un fin d'añu llaráu de mancadures y 3 derrotes en 4 partíos que frenaron en secu a un equipu qu'atropaba 8 victories siguíes, decidió fichase al delanteru arxentín Luciano Vietto en calidá de vencíu con opción de compra, quien s'estrenó en Copa con un gran Hat-trick ante la UD Les Palmes (4-0) en Mestalla, y al mediocentro defensivu Francis Coquelin procedente del Arsenal FC, qu'apurriríen al equipu mayores opciones pa faer rotaciones debíu al gran númberu de partíos que s'apuesten en xineru ente Copa y Lliga.

EscuduEditar

L'escudu oficial del club ta formáu por un esperteyu negru na parte cimera posáu sobre un escudu termináu en punta arrondada onde s'afiguren el colores de la senyera: una franxa azul n'horizontal na parte cimera col nome del club escritu en lletres blanques mayúscules, y embaxo nueve franxes verticales: cinco marielles y cuatro coloraes, que representen la bandera de l'antigua Corona d'Aragón con un balón marrón clásicu de fútbol nel centru.

 
Escudo del Valencia con franxa blanca

La eleición del esperteyu (rat penat en valencianu) como símbolu deber a la importancia simbólica d'esti animal na historia del escudo de la ciudá de Valencia, que lo convirtió n'unu de los principales símbolos de la ciudá frutu de diverses lleendes, como la so ayuda o bon presaxu na conquista de Valencia en 1238 pol rei Xaime I, o como una variante del dragón de la cimera del rei d'Aragón qu'usó'l rei Pedru IV nel sieglu XIV.

HimnuEditar

El "Amunt València" ("Enriba Valencia") foi un encargu del club al direutor de la Banda Municipal de Valencia, Pablo Sánchez Torrella, que compunxo la música na forma tradicional valenciana, el pasudoble. La lletra foi escrita por Ramón Gimeno Gil. Estrenóse y tuvo presentación oficial por cuenta de los festexos del 75ᵘ Aniversariu del Valencia CF nel Palau de la Música de Valencia el 21 de setiembre de 1993, so la presidencia d'Arturo Tuzón. La versión más popular ye la interpretada pol hermanu del cantante Francisco.

Otra tema de gran caláu nel valencianismu, pero non oficial, ye la tema "Amunt València a la victòria" ("Enriba Valencia a la victoria"), compuesta por Alfonso Aguáu, del grupu "Los Inhumanos", ya interpretada por Emilio Solo na so versión en castellán y en valencianu. El cantante Lleo Segarra fixo otra versión en valencianu.

L'añu 2015 el grupu musical valencianu "El Viaxe De Eliot" fixo una versión bien emotiva de lo que podría ser un himnu valencianista, tituláu "Sentiment" ("Sentimientu"),[63] y el raperu "Zanon SHK" compunxo una orixinal tema titulada "Ale Valencia".[64]

EstadiosEditar

Campu de AlgirósEditar

Los primeros años tres la so fundación en 1919, el Valencia FC entrenó y apostó los sos alcuentros nel desapaecíu Campu de Algirós (Camp d'Algirós en valencianu). El campu atopar nel Camín d'Algirós, ente les actuales cais de Finlandia y del Xeneral Gil Dolz. Tenía una capacidá pa 5.000 espectadores y unes dimensiones de 91 x 47 metros (orientación Este Oeste). Les condiciones del terrén de xuegu yeren bien modestes y nun yera de verde sinón de tierra. El propietariu de la cortil yera Eugenio Miquel, que arrendó'l campu a los dirixentes valencianistes por 100 pts al mes.[65] El campu foi estrenáu'l 7 d'avientu de 1919 con un partíu amistosu ente'l conxuntu valencianista y el Castalia de Castellón. La resultancia foi d'empate ensin goles. A otru día, volvieron vese les cares dambos equipos y esta vegada la Valencia imponer por 1-0.[66]

Esti campu quedó pequeñu pol gran aumentu del númberu de socios. Por esta razón, l'entós Presidente del club Ramón Leonarte y la xunta direutiva buscaron parceles en vienta pa construyir un nuevu campu pal equipu. En xineru de 1923, decidieron mercar 10.000 m² de terrén, asitiaos a 500 metros más al norte del Campu de Algirós, por 316.439,20 pesetes (una cantidá considerable pa la dómina) que se financió a base de creitos.[67][68] La ellaboración del proyeutu pal nuevu estadiu foi encargada al arquiteutu y sociu del club Francisco Almenar Quinzá (qu'años más tarde sería Presidente) y les obres de construcción fueron axudicaes al tamién sociu Ramón Ferrer Aguilar.[69]

Estadiu de MestallaEditar

Artículu principal: Estadiu de Mestalla
 
Estadiu de Mestalla

El 20 de mayu de 1923 foi inauguráu'l Estadiu de Mestalla. El so nome deber a la hestórica acequia de Mestalla que pasaba tres el gol sur del estadiu. Daquella, el campu tenía unes dimensiones de 100 x 59 metros y un aforu de 17.000 espectadores.[70] El día de la inauguración celebró un alcuentru amistosu qu'enfrentó a la Valencia col FC Llevante. La resultancia final foi de 1-0 pal conxuntu llocal con gol marcáu por "Montes" (Arturo Montesinos Cebrián).[68]

Ente 1969 y 1994 denominóse oficialmente Estadiu Luis Casanova, n'honor a Luis Casanova Giner, unu de los meyores presidentes de la historia del club mientres dos décades (los 40 y los 50) nes que se conquistaron tres títulos de Lliga y trés Acopes, amás de dellos subcampeonatos y promotor de la gran ampliación del estadiu.

Dende 1994 l'estadiu recuperó'l so nome de Mestalla, y tien anguaño una capacidá pa 49,500 espectadores dende la so última ampliación en 1998,[71][72] y unes dimensiones de 105 x 68 metros.

Acoyó dende los sos primeros años un total de 31 partíos internacionales de la Seleición española de fútbol (ente ellos los de la fase final del Mundial d'España 1982), más 5 alcuentros de la Seleición Olímpica d'España mientres los Xuegos Olímpicos de 1992, y foi sede de 10 finales de la Copa del Rei, la postrera en 2014.

N'ochobre de 2013 inauguróse una nueva imaxe del estadiu dirixida a aumentar los ingresos del club por marketing.[73] Esta nueva imaxe incluyía pintar los asientos nuna combinación de colores naranxa y blancu, amosando en negru la figura d'un gran esperteyu, ya inauguróse el Mestalla Forever Tour,[74] un percorríu empuestu que s'ufierta tolos díes polos llugares más emblemáticos del estadiu. Amás pel branu de 2014 pintóse y decoró tol esterior del estadiu, alternando negru y naranxa, según fotografíes de gran tamañu d'ex xugadores del club y d'ésitos deportivos.

Futuru estadiuEditar

Artículu principal: Nou Mestalla
 
Maqueta del Nuevu Mestalla

El Nuevu Mestalla (inda ensin nome oficial) va tener capacidá pa unos 75.100 espectadores y foi encargáu al despachu d'arquiteutos Reid Fenwick Acomuñaos y a la inxeniería ARUP Sport. Estes empreses van tomar como base'l proyeutu interior d'ARPA Arena, ganador del concursu de maquetes en xunu de 2006. Dichu estadiu tenía de sufragase con parte de los beneficios llograos pola vienta de les parceles qu'ocupa l'actual estadiu de Mestalla, que la so recalificación tamién provocó reticencies que se vieron esclariaes pola XE.[75]

El so allugamientu va ser nel barriu de Benicalap, concretamente al pie de la moderna avenida de les Cortes Valencianes. La construcción del estadiu lleva parada dende febreru de 2009 por falta de lliquidez al nun podese vender el suelu del actual Mestalla pola crisis inmobiliaria que baxó descomanadamente'l valor del suelu y pol gran endeldamientu del club tres la mala xestión de Juan Soler.

N'avientu de 2011 el club anunció un protocolu d'intenciones cola entidá Bankia, acreedora de la mayor parte de la delda valencianista, al traviés del cual podríen retomase les obres, pero en septiembre de 2012 súpose que Bankia rompía l'alcuerdu alcanzáu al traviés del plan Newcoval, polo que'l club quedar ensin alcuerdu pal financiamientu del estadiu. Tres el proceso de vienta del club, la empresa de Peter Lim llegó col nuevu arquiteutu, Mark Fenwick, que visitó otros estadios cola presidenta Lay Hoon, diseñaos tamién por él mesmu, pa llograr nueves idees. Espérase que'l proyeutu volver# a entamar a principios de 2016, y va ser acabáu antes del centenariu del Valencia CF nel 2019, tal que taba escritu nel contratu col cual Meriton, la empresa de Peter Lim, fíxose propietaria d'una gran parte de les aiciones del club. Rediseñarlo, construyilo y acabalo va costar unos 120 millones d'euros a la entidá.[76]

Ciudá deportivaEditar

Ciudá Deportiva de Paterna
Llocalización
Historia y usu
Apertura18 marzu 1919
Dueñu Peter Lim
Deporte fútbol
Web oficial
 

La Ciudá Deportiva de Paterna ye unu de los complexos deportivos del Valencia Club de Fútbol destináu al fútbol más importante d'España.

El club adquirió los terrenes nel términu municipal de Paterna so la presidencia de Francisco Ro Casares, en 1974, el so costu foi de 85 millones de pesetes. Atópase xuntu al Parque Teunolóxicu y con magnífiques comunicaciones al tar xuntu al tramu del by-pass de Valencia de l'autovía A-7 y al pie de l'autovía CV-35.

Con una estensión de 180.000 metros cuadraos y trece campos de fútbol, ye'l llugar habitual de trabayu non solo de primer equipu, sinón tamién de tolos que componen les categoríes inferiores del club. Amás, dispon d'una residencia pa los rapazos de la cantera que vienen de cualesquier parte del mundu a formase como futbolistes y un modernu Centru de Rehabilitación dotáu de diverses sales pa la recuperación de los futbolistes mancaos o que s'atopen en periodu de rehabilitación.

  • Campu 1: Fútbol 11 (105 x 65 metros). Verde natural.
  • Campu 2: Fútbol 11 (105 x 68 metros). Verde artificial.
  • Campu 3: Fútbol 11 (105 x 65 metros). Verde natural.
  • Campu 4: Fútbol 11 (105 x 68 metros). Verde natural.
  • Campu primer equipu: Fútbol 11 (105 x 65 metros). Verde natural.
  • Campu segundo equipu: Fútbol 11 (105 x 65 metros). Verde natural.
  • Estadiu Antonio Puchades: Fútbol 11 (105 x 68 metros). Verde natural, capacidá 3.000 persones.
  • Pabellón polideportivu:
  • Dellos Campos del Fútbol 7 con verde artificial.

UniformeEditar

Uniforme actualEditar

  • Uniforme titular: Camisa blanca con mangues negres y detalles negros.

Pantalón negru con detalles blancos y medies negres con detalles blancos

  • Uniforme alternativu: Camisa negra con detalles naranxes, pantalón naranxa y medies

Uniformes anterioresEditar

  • 2016-17
  • 2015-16
  • 2014-15
  • 2013-14
  • 2012-13
  • 2011-12
  • 2010-11
  • 2009-10
  • 2008-09
  • 2007-08
  • 2006-07
  • 2005-06

Provisores y patrocinadoresEditar

Periodu !Provisor Patrocinador
1980–1982   Nengún
1982–1985  
1985–1990    
1990–1992  
1992–1993  
1993–1994  
1994–1995 Cip
1995–1998  
1998–2000 Terra Mítica
2000–2001  
2001–2002 Metrored
2002–2003 Terra Mítica
2003–2008  
2008–2009 Valencia Experience / Unibet
2009–2011   Unibet / Compac Encimeres
2011–2014   Jinko Solar / MSC
2014–2015    
2015–2017  
2017–Act.  

 

Organigrama deportivuEditar

Artículu principal:

Plantía y cuerpu téunicu 2017/18Editar

Plantía:Equipu de fútbol empecipio con esquema |- | colspan=8 bgcolor=#000000 style="color:white;" align=center| Porteros Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=8 bgcolor=#000000 style="color:white;" align=center| Defenses Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=8 bgcolor=#000000 style="color:white;" align=center| Mediocampistes Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema |- | colspan=8 bgcolor=#000000 style="color:white;" align=center| Delanteros Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Xugador de fútbol con esquema Plantía:Equipu de fútbol fin con esquema

Altes y baxes 2017/18Editar

Balance: -35.650.000 €

AltesEditar

  Gastos en fichaxes: 53.000.000 €
Altes
Xugador Posición Procedencia Tipu Costo
  Francis Coquelin Mediocampista   Arsenal F.C. Trespasu[77] 14.000.000 €
  Simone Zaza Delanteru   Juventus F. C. Trespasu[77] 18.000.000 €
  Gabriel Paulista Defensa   Arsenal F. C. Trespasu[78] 11.000.000 €
  Netu Murara Porteru   Juventus F. C. Trespasu[79] 7.000.000 €
  Andreas Pereira Mediocampista   Manchester United F. C. Vencíu[80] 3.000.000 €
  Gonçalo Guedes Mediocampista   PSG Vencíu[81] 0 €
  Luciano Vietto Delanteru   Atlético de Madrid Vencíu con opción de compra 14 millones[82] 0 €
  Jeison Murillo Defensa   Inter de Milán Vencíu con opción de compra[83] 0 €
  Geoffrey Kondogbia Mediocampista   Inter de Milán Vencíu con opción de compra de 25 millones[84] 0 €
  Nemanja Maksimović Mediocampista   F. C. Astana Llibre[85] 0 €
  Rúben Vezo Defensa   Granada C. F. Fin de cesión 0 €
  Javi Jiménez Defensa   Valencia Mestalla Xube del Filial 0 €
  Nacho Vidal Defensa   Valencia Mestalla Xube del Filial 0 €
  Alex Centelles Defensa   Valencia Mestalla Xube del Filial 0 €
  Nacho Gil Mediocampista   Valencia Mestalla Xube del Filial 0 €

BaxesEditar

  Ingresos por vientes: 17.350.000€
Baxes
Xugador Posición Destín Tipu Costo
  Mathew Ryan Porteru   Brighton & Hove Albion F. C. Trespasu[86] 6.000.000 €
  Enzo Pérez Mediocampista   C. A. River Plate Trespasu[87] 3.500.000 €
  Alvaro Negredo Delanteru   Beşiktaş J. K. Trespasu[88] 2.500.000 €
  Antonio Sivera Porteru   Deportivu Alavés Trespasu[89] 2.000.000 €
  Pablo Piatti Mediocampista   R. C. D. Espanyol Trespasu[90] 1.300.000 €
  Yoel Rodríguez Porteru   S. D. Eibar Trespasu[91] 750.000 €
  Diego Alves Porteru   C. R. Flamengo Trespasu[92] 500.000 €
  Nando García Mediocampista   Deportivu Alavés Rescisión de Contratu[93] 0 €
  Vinícius Araújo Delanteru   Real Zaragoza Rescisión de Contratu[94] 0 €
  Eliaquim Mangala Defensa   Manchester City F. C. Fin de Cesión 0 €
  Guilherme Siqueira Defensa   Atlético de Madrid Fin de Cesión 0 €
  Mario Suárez Mediocampista   Watford F. C. Fin de Cesión 0 €
  Munir El Haddadi Delanteru   F. C. Barcelona Fin de Cesión 0 €

VencíosEditar

Cesión
Xugador Posición Vencíu a Fin de Cesión Costo
  Aderllan Santos Defensa   São Paulo F. C. 2018[95] 800.000 €
  Aymen Abdennour Defensa   Olympique de Marsella 2018[96] 0 €
  Carlos Tropi Mediocampista   Lorca F. C. 2018[95] 0 €
  Eugeni Valderrama Mediocampista   Cadiz CF 2018[95] 0 €
  João Atayo Mediocampista   Inter de Milán 2018[95] Opción de compra 35 millones
  Zakaria Bakkali Delanteru   R. C. Deportivu de La Coruña 2018[95] 0 €
  Luis Nani Mediocampista   S. S. Lazio 2018[97] Opción de compra 16 millones
  Álvaro Medrán Mediocampista   Deportivu Alavés 2018[97] 0 €
  Fabián Orellana Mediocampista   SD Eibar 2018[98] 400.000 €

Xugadores internacionalesEditar

Nota: en negrina xugadores parte de la última convocatoria na correspondiente categoría.

Seleición Categoría # Xugador/ye
  España
3 Rodrigo Moreno, José Luis Gayà y Martín Montoya
Sub-21 4 Toni Llato, Carlos Soler, Santi Mina y Dani Pareyu
  Portugal 2 Gonçalo Guedes y Rúben Vezo
  Italia 1 Simone Zaza
  Arxentina 1 Ezequiel Garay
  Serbia 1 Nemanja Maksimović
  Brasil
1 Gabriel Paulista
Sub-23 1 Netu
Sub-20 1 Andreas Pereira
  Colombia 1 Jeison Murillo
  Francia 1 Geoffrey Kondogbia

EntrenadoresEditar

Artículu principal:

La Valencia Club de Fútbol tuvo un total de 57 entrenadores de fútbol a lo llargo del so historia. Nos sos empiezos los xugadores del equipu recibíen conseyos tantu d'amigos como de xugadores y exjugadores d'otros equipos qu'allegaben a xugar al campu de Algirós, como fueron los casos de Juan Armet "Kinke" y Agustín Sancho, mientres los mesmos xugadores del equipu decidíen quien xugaben y la so posición.

El primer entrenador que tuvo'l club foi'l checoslovacu Antón Fivébr, quien tuvo al frente del equipu dende 1923 hasta 1927, y nuna segunda etapa dende 1929 hasta 1931, siendo d'esta manera unu de los qu'entrenadores que más tiempu ocuparon el banquín che (6 años), xunto a Xacintu Quincoces (7 años) y Alfredo Di Stéfano (7 años), siendo esti postreru al empar el téunicu que más partíos en Primer División dirixó al Valencia CF con 207 partíos.

La mayoría d'entrenadores que tuvo'l Valencia CF fueron españoles. De los 57 entrenadores del club, 33 fueron españoles y 24 estranxeros. En dellos casos, los entrenadores españoles fueron exjugadores del club qu'aportaron al cargu tres el cese del entrenador titular, como fueron los casos d'Eduardo Cubells, Pasieguito, Mundu o Manolo Mestre.

Les nacionalidaes principales de los entrenadores non españoles fueron l'arxentina (7 téunicos), inglesa (4) y yugoslavos (3) más un serbiu. El club tamién tuvo dos entrenadores uruguayos, dos brasileños, dos holandeses, un italianu, un paraguayu, un francés, un checoslovacu y un portugués. Ente que la procedencia de la mayoría d'entrenadores españoles qu'entrenaron nel club foi valenciana (9) y vasca (9).

Entrenador -'   Antón Fivébr 19231927
  James Elliott 19271929
  Antón Fivébr 19291931
  Rodolfo Galloway 19311933
  Jack Greenwell 19331934
  Antón Fivébr 19341935
  Diego Apuertes 19351936
  Ramón Encinas 19391942
  "Rino" 19421943
  Eduardo Cubells 19431946
  Luis Cases 19461948
  Xacintu Quincoces 19481954
  Carlos Iturraspe 19541956
  Luis Miró 19561958
  Xacintu Quincoces 19581959
    Otto Bumbel 19591960
  Domingo Balmanya 19601962
  Alejandro Scopelli 19621963
  "Pasieguito" 19631964
  "Mundu" 19641965
  Sabín Barinaga 19651966
  "Mundu" 19661968
  "Joseíto" 19681969
  Salvador Artigas
  Enrique Buqué
19691970
    Alfredo Di Stéfano 19701974
  Milovan Ćirić 19741975
  Dragoljub Milošević 19751975
  Manolo Mestre 19751976
    Heriberto Herrera 19761977
  Manolo Mestre 1977
  Marcel Domingo 19771979
  "Pasieguito" 1979
    Alfredo Di Stéfano 19791980
  "Pasieguito" 19801982
  Manolo Mestre 1982
  Miljan Miljanić 19821983
  Koldo Aguirre 1983
  Paquito 19831984
  Roberto Gil 19841985
  Óscar Rubén Valdez 19851986
    Alfredo Di Stéfano 19861988
  Roberto Gil 1988
  Víctor Espárragu 19881991
  Guus Hiddink 19911993
  Paco Real 1993
  Héctor Núñez 19931994
  José Manuel Rielo 1994
  Guus Hiddink 1994
  Carlos A. Parreira 19941995
  José Manuel Rielo 1995
  Luis Aragonés 19951997
  Jorge Valdano 1997
  José Manuel Rielo 1997
  Claudio Ranieri 19971999
  Héctor Cúper 19992001
  Rafael Benítez 20012004
  Claudio Ranieri 20042005
  Antonio López 2005
  Quique 20052007
  Óscar Fernández 2007
  Ronald Koeman 20072008
  Salvador González Marco 2008
  Unai Emery 20082012
  Mauricio Pellegrino 2012
  Salvador González Marco 2012
  Ernesto Valverde 20122013
  Miroslav Djukic 2013
  Nico Estévez (interín) 2013
   Juan Antonio Pizzi 20132014
   Nuno 2014-2015
  Salvador González Marco (interín) 2015
  Gary Neville 2015-2016
  Pako Ayestarán 2016
  Salvador González Marco (interín) 2016
  Cesara Prandelli 2016
  Salvador González Marco (interín) 2016-2017
  Marcelino García Toral 2017-actual [99]

RécoresEditar

Más partíos apostaosEditar

Pos. Xugador Partíos
  Alfredo Di Stéfano 280
  Unai Emery 220
  Xacintu Quincoces 191
  Rafael Benítez 162
  Claudio Ranieri 132

Más partíos apostaos en Primer DivisiónEditar

Pos. Xugador Partíos
  Alfredo Di Stéfano 207
  Xacintu Quincoces 188
  Unai Emery 152
  Víctor Espárragu 114
  Rafael Benítez 114

Más temporaes entrenando al clubEditar

Pos. Téunicu width=5% Temporaes
  Alfredo Di Stéfano 7
  Xacintu Quincoces 7
  Antón Fivébr 6

Entrenadores con más títulosEditar

Entrenador Nᵘ Títulos Títulos consiguíos
  Rafael Benitez 3       2 Amiestes, 1 Copa UEFA
  Claudio Ranieri 3       1 Copa, 1 Supercopa d'Europa, 1 Copa Intertoto
  Xacintu Quincoces 3       2 Acopes, 1 Copa Eva Duarte
  Alfredo Di Stéfano 2     1 Amiesta, 1 Recopa d'Europa
  Ramón Encinas 2     1 Amiesta, 1 Copa
  Bernardo Pérez "Pasieguito" 2     1 Copa, 1 Supercopa d'Europa

DireutivosEditar

Direutiva 2017/18Editar

Miembru Puestu
Anil Murthy Presidente
Mateu Alemany Direutor Xeneral
Kim Huat Koh Conseyeru Executivu
Vicente Rodríguez Secretariu Téunicu
Direutor

Comercial

Gonzalo Naya Xefe de Prensa
Direutor

de l'Academia

Germán Cabrera López Secretário del Conseyu
Juan Cruz Sol Conseyeru y Embaxador
See Chang Hiang Conseyeru
Conseyeru
See Hiang Chang Conseyeru
Raymond Cheah Chee Ho Conseyeru
Chie Foo Chiang Conseyeru
Ser Miang Ng Conseyeru
Alvin Yeo Conseyeru
Ser Miang Ng Conseyeru
Alvin Yeol Conseyeru
Miembru Puestu
Miembru asesor
José Palau Miembru asesor
Salvador Martí Miembru asesor
Francisco Blasco Miembru asesor
Salvador Belda Miembru asesor
José Luis Zaragosí Miembru asesor

Presidentes del clubEditar

Periodu Presidentes
1919-1922 Octavio Augusto Milego Díaz
1922 Alfredo Aigües Ponce
1922 Francisco Vidal Muñoz
1922-1924 Ramón Leonarte Ribera
1924 Francisco Romeu Zarandieta
1924-1925 Pablo Verdeguer Comes
19251929 Facundo Pascual Quilis
19291932 Juan Giménez Cánovas
1932-1933 Manuel García del Moral
1933-1935 Adolfo Ruco Sorianu
19351936 Francisco Almenar Quinzá
1936 Luis Casanova Giner (en funciones)
1936 Rafael Bau García
1936-1939 Josep Rodríguez Tortajada (en funciones)
1939-1940 Alfredo Giménez Buesa (en funciones)
1940-1959 Luis Casanova Giner
1959-1961 Vicente Iborra Gil
1961-1973 Julio de Miguel y Martínez de Bujanda
1973-1975 Francisco Ros Casares
1975 Alfredo Corrolada Cervera (en funciones)
1976-1983 José Ramos Mariña
1983 José Barrachina (en funciones)
1983-1986 Vicente Tormo Alfonso
1986 Pedro Cortés García (en funciones)
1986-1993 Arturo Tuzón Gil
1993-1994 José Domingo (en funciones)
1993-1994 Melchor Hoyo Pérez
1994-1997 Francisco Roig Alfonso
1997-2001 Pedro Cortés García
2001-2004 Jaime Ortí Ruiz
2004-2008 Juan Bautista Soler Luján
2008 Agustín Morera Martínez (en funciones)
2008-2009 Vicente Sorianu Serra
2009 Javier Gómez Molina (en funciones)
2009-2013 Manuel Llorente Martín
2013 Vicente Andreu Fajardo (en funciones)
2013-2015 Amadeo Salvu Lillo
(dende 1/12/2014 como Presidente Executivu)
2014-2017 Layhoon Chan
(dende 1/12/2014 como Presidenta del Conseyu de
Adm. y dende 1/7/2015 como única Presidenta
)
2017- Anil Murthy

PalmarésEditar

 
Exposición trofeo del Valencia C. F.
 
Exposición trofeo del Valencia C. F.

  Competición nacionalEditar

Competición Títulos Subtítulos
Primer División d'España (6/6) 1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004. 1948, 1949, 1953, 1972, 1990, 1996.
Copa del Rei (7/10) 1941, 1949, 1954, 1967, 1979, 1999, 2008. 1934, 1937,[100] 1944, 1945, 1946, 1952, 1970, 1971, 1972, 1995.
Supercopa d'España (1/3) 1999. 2002, 2004, 2008.
Copa Eva Duarte (1/1) 1949. 1947.
Segunda División d'España (2) 1931, 1987.

  Competición internacionalEditar

Competición Títulos Subtítulos
Lliga de Campeones de la UEFA (0/2) 2000 y 2001.
Recopa d'Europa (1) 1980.
Copa de la UEFA (1) 2004.
Copa de Feries (2/1) 1962 y 1963. 1964.
Supercopa d'Europa (2) 1980 y 2004.
Copa Intertoto de la UEFA (1/1) 1998 . 2005 .

  Competición rexonalEditar

Competición Títulos Subtítulos
Campeonatu Rexonal Valencianu (10) 1923, 1925, 1926, 1927, 1931, 1932, 1933, 1934, 1937, 1940. (Récor) 1924, 1929, 1930.
Campeonatu de Llevante (2/3) 1923, 1925. 1920, 1921, 1924.
Copa Hidràulic (1) 1939.
Copa "El Mercantil Valencianu" (1) 1922.
Trofeo Feria de xunetu (1) 1921.
Troféu del Conceyu de Valencia (1) 1921.
Copa Back (1) 1920.

Palmarés nacional ya internacionalEditar

El palmarés unificáu del primer equipu profesional de fútbol componer de 5 competiciones de calter nacional: Lliga, Copa, Supercopa, Copa de la Lliga y Copa Eva Duarte, xuntu con otres 4 competiciones de calter européu dende la creación de les primeres competiciones europees a nivel global en 1955: Copa d'Europa, Recopa europea, Supercopa europea, Copa de Feries, una de calter intercontinental: Copa Intercontinental y una competición de calter mundial: Copa Mundial de Clubes de la FIFA. En resume, contabilícense un total de 22 copes: 15 nacionales y 7 internacionales.

Títulos Nacionales Europeos Mundiales Total
                     
Valencia C.F. 6 7 1 - 1 - 1 1 2 2 1 - - 22
Vixente Vixente Vixente Estinguida Estinguida Vixente Vixente Estinguida Vixente Estinguida Estinguida Estinguida Vixente
Actualizáu al últimu títulu conquistáu, la Copa del Rei 2007-08.

TorneosEditar

Torneos Amistosos Categoríes inferioresEditar

Otros premios y distincionesEditar

Estadístiques hestóriquesEditar

Valencia CF en Lliga !Datu !Notes
Temporaes en 1ᵉʳ división
83
87 ediciones
Meyor clasificación en la Amiesta
1ᵘ
6 vegaes
Peor clasificación en la Amiesta
16ᵘ
1985/86
Clasificación histórica de la primer división española de fútbol Puesto hestóricu en Amiesta[105]
4ᵘ
60 equipos
Datos actualizaos a 22 d'agostu de 2017.
Valencia CF en Lliga de Campeones Datu !Notes
Temporaes en Lliga de Campeones
10
Meyor clasificación en la Lliga de Campeones
Subcampeón
2 vegaes
Peor clasificación en la Lliga de Campeones
Dieciseisavos de final
2 vegaes
Clasificación histórica de la Lliga de Campeones de la UEFA Puestu hestóricu en Lliga de Campeones
28ᵘ
139 equipos
Datos actualizaos a 22 d'agostu de 2017.

Fuentes: LFP Lliga de Fútbol Profesional BBVA. UEFA

Máximos goliadores
1. Edmundo Suárez "Mundu" 269 goles[106]
2. Waldo Machado 160 goles[107]
3. Mario Alberto Kempes 146 goles[108]
4. Fernando Gómez Colomer 143 goles[109]
5. David Villa 131 goles[110]
Más partíos apostaos
1. David Albelda 574 partíos[111]
2. Fernando Gómez Colomer 552 partíos[109]
3. Ricardo Arias 501 partíos[112]
4. Santiago Cañizares 446 partíos[113]
5. Miguel Ángel Angulo 434 partíos[114]

Fichaxes más caros na historia del clubEditar

Posición Xugadores Procedencia Euros Añu
1ᵘ   Rodrigo Moreno   SL Benfica 30.000.000[115] 2015
2ᵘ   Álvaro Negredo   Manchester City 28.000.000[116] 2015
3ᵘ   Joaquín Sánchez   Real Betis 25.000.000[117] 2006
  Enzo Pérez   SL Benfica 25.000.000[118] 2015
5ᵘ   Ezequiel Garay   Zenit de San Petersburgu 24.000.000[119] 2015
6ᵘ   Aymen Abdennour   AS Mónaco 22.000.000[120] 2015
7ᵘ   Pablo Aimar   River Plate 21.250.000[121] 2001
8ᵘ   André Gomes   SL Benfica 20.000.000[122] 2015
9ᵘ   Simone Zaza   Juventus 18.000.000[123] 2017
  Manuel Fernandes   SL Benfica 18.000.000[124] 2007
  Éver Banega   Boca Juniors 18.000.000[125] 2008

Vientes más cares na historia del clubEditar

Posición Xugadores Destín Euros Añu
1ᵘ   Gaizka Mendieta   SS Lazio 48.000.000[126] 2001
2ᵘ   Nicolás Otamendi   Manchester City 44.600.000[127] 2015
3ᵘ   Shkodran Mustafi   Arsenal FC 41.000.000[128] 2016
4ᵘ   David Villa   FC Barcelona 40.000.000[129] 2010
5ᵘ   André Gomes   FC Barcelona 35.000.000[130] 2016
6ᵘ   David Xibla   Manchester City 33.000.000[131] 2010
7ᵘ   Paco Alcácer   FC Barcelona 32.000.000[132] 2016
8ᵘ   Roberto Soldáu   Tottenham Hotspur 30.000.000[133] 2013
9ᵘ   Juan Mata   Chelsea FC 28.000.000[134] 2011
10ᵘ   Gerard López   FC Barcelona 23.000.000[135] 2000

Otros datosEditar

Dimensión socioculturalEditar

Fundación Valencia Club de FútbolEditar

Entidá ensin ánimu d'arriquecimientu que desenvuelve proyeutos deportivos, sociales y culturales n'ares del bien común. Los beneficiarios son dende la sociedá valenciana hasta'l postreru aficionáu.

A partir d'abril de 2015, la fundación marca tres misiones:

  • Promover l'espíritu y los valores del valencianismu na sociedá valenciana y poner en valor el patrimoniu históricu del Club.
  • Sofitar a los menos privilexaos como la meyor manera de devolver el sofitu qu'acaldía da la sociedá valenciana al Club.
  • Fomentar el sentimientu de vinculación y enraigono a Valencia.

Pa llevar a bon términu la visión, la Fundación tien tres árees principales d'actuación:

  • Cultura y Raíz
  • Responsabilidad Social y Solidaria
  • Educación y Salú

Centru de Formación Fundació Valencia CFEditar

Dende mayu de 2009 la Valencia CF al traviés de la Fundación Valencia CF, cuenta con un centru de formación deportiva, universitaria, presencial y en llinia, denomináu Centro de Formación Fundación Valencia CF "The Academy"[138][139] convirtiendo a la Valencia CF nesi momentu nel primer club de fútbol de primer división n'España en tener un centru de formación multidisciplinar.[140]

Coles mesmes, al traviés d'esti centru de formación, la Valencia CF, convertir n'unu de los pocos clubes de fútbol d'España con un programa universitariu de máster en Xestión Deportiva: el Máster Universitariu en Direición Internacional d'Organizaciones Deportives, qu'anguaño se realiza al pie de la escuela de negocios de la Universidá Católica de Valencia San Vicente Mártir, INEDE Business School.[141]

Por cuenta de la celebración del 90 aniversariu del Valencia CF realizóse un cursu universitariu cola Universidá de Valencia y Universidá Politéunica de Valencia mientres tres ediciones (2009-2010-2011), qu'estudió la historia del Valencia CF, convirtiéndolo nel primer club de fútbol español estudiáu na universidá, según la UEFA.[142]

En mayu de 2011, el Centru de Formación Fundación Valencia CF abrió un centru de formación na ciudá de Sao Paulo (Brasil), onde anguaño realiza programes de formación, fútbol y responsabilidá social corporativa, al traviés de campus de fútbol pa neños en riesgu d'esclusión social en faveles de Sao Paulo y Minas Gerais,[143][144] asina mesmu tien un Centru de Formación en Bogotá (Colombia), col que se realiza formación en llinia y desenvolvió un programa de posgráu cola Pontificia Universidá Javeriana de Colombia en Desenvolvimientu ya Inclusión Social al traviés del Deporte.,[145] amás mientres el mes d'abril de 2014 celebráronse campamentos de fútbol en tres ciudaes de Colombia; Bogotá, Medellín y Cali.[146]

Dempués de la creación de la "Academia GloVal" en 2013 y al pie de la Fundació Valencia CF la metodoloxía del Valencia CF ye llevada a más de 25 países del mundu, al traviés de los GloVal International Programs,[147] con clinics, escueles, campus de fútbol en países como Suecia, Brasil, Méxicu, Colombia, Guatemala, Arabia Saudita, Xapón, Exiptu, Bermudes, Corea, ente otros.

En 2015, el Centro de Formación Fundació Valencia CF celebró la graduación de la so formación universitaria, presencial y en llinia, anovando la so imaxe y venceyándose como proyeutu d'ESBS European Sport Business School, empecipiando diversos proyeutos d'investigación universitaria en discapacidá intelectual y deporte, deporte y sostenibilidá, patrociniu deportivu, ente otros.[148]

Medios de comunicaciónEditar

VCFplay

El club dispon d'una web multimedia, na qu'informa al detalle de l'actualidá de la entidá, entevistes a xugadores, fans, eventos solidarios, historia del club, cantera, y resumes de los partíos apostaos en toles competiciones.[149] Esta televisión ye un exemplu de nuevu mediu de comunicación institucional nel que periodistes especializaos (in house) producen conteníos que peracaben otros medios y tamién públicu final. Esto dexa al club comunicase cola so afición y xenerar conteníos de valor pa un consumu proactivo per parte de los sos siguidores, que pueden escoyer llibremente videos a la carta.

VCFradio

El 1 de marzu de 2015 arrincaron les emisiones na frecuencia 101.5 FM y online de la primer radio oficial del club, "VCF Radio", cola retresmisión del partíu Valencia-R.Sociedá de la xornada 25, con dos programes diarios de llunes a vienres, y la retresmisión tamién de los alcuentros del filial y llueu de categoríes xuveniles y femenina. El proyeutu taba lideráu por unu de los referentes del valencianismu nes retresmisiones deportives, Josep Rovira, xuntu al llexendariu capitán del club Ricardo Arias y a otros profesionales que formaron parte de la sumida emisora pública autonómica Radio Nou, como Gonzalo Naya y Vicent Marco.

RivalidaesEditar

Artículu principal: Derbi de la ciudá de Valencia

El principal derbi hestóricu del Valencia CF ye'l qu'enfrenta ante'l Llevante UD una y bones dambos equipos anicien na ciudá de Valencia. Esta rivalidá histórica naz a principios, mientres los Campeonatos rexonales valencianos, anque foi amenorgada con posterioridá por cuenta de la creación de la lliga española de fútbol, momentu a partir del cual, la Valencia C.F. militó la mayor parte de la so historia en Primer División, mientres el Llevante O.D. facer en categoríes inferiores (d'ende la gran diferencia de palmarés ente dambos). Sicasí, el derbi afitóse entráu'l sieglu XXI, cuidao que dambos equipos volvieron coincidir numberoses vegaes en Primer División. Dellos valencianistes tienen apreciu al Llevante O.D.[150]

Derbis rexonalesEditar

Otru equipu contra'l qu'esiste una rivalidá xeográfico y deportivo ye'l Villarreal CF. Dambos equipos pertenecen a la mesma Comunidá Autónoma y algamaron un nivel deportivu mientres l'entamu del sieglu XXI abondo pareyu, al apostase ente sigo les mesmes places na competición, tantu en Primer División como n'alcuentros internacionales, puxando por entrar en competiciones europees como la Lliga de Campeones y la Copa de la UEFA. Entá asina, los equipos del Elx CF y del Hércules CF son contra quien la Valencia CF apostó históricamente más derbis valencianos en Primer.

Otros derbisEditar

Al igual que más equipos de la Lliga, la Valencia CF caltienen rivalidaes con otros clubes que trespasen l'ámbitu rexonal. Estes rivalidaes deportives carauterizar na disputa y competencia polos títulos en xuegu.

Les rivalidaes nacionales tienen como máximos representantes al Real Madrid y al FC Barcelona, clubes col mayor presupuestu y mayor númberu de títulos deportivos del fútbol español. Tamién el Atlético de Madrid y el Athletic Club son clubes colos qu'históricamente la Valencia puxa poles mesma places. Sicasí, dende finales del sieglu XX, el Deportivu de la Coruña y el darréu'l Sevilla FC caltuvieron rivalidaes cola Valencia CF na disputa por llograr mesmos oxetivos.

Trayeutoria deportiva hestóricaEditar

Artículu principal: Trayeutoria Valencia CF
  • 1919: Fúndase la Valencia FC el 18 de marzu de 1919
  • 1919/1920: Subcampeón del Campeonatu de Llevante - Inauguración del Campu de Algirós (7 d'avientu de 1919)
  • 1920/1921: Subcampeón del Campeonatu de Llevante Campeón Trofeo Feria de xunetu *

1921/1922: Terceru del Campeonatu de Llevante * 1922/1923: Octavos de final de Copa Campeón del Campeonatu de Llevante - Inauguración del Campu de Mestalla (20 de mayu de 1923)

  • 1923/1924: Subcampeón del Campeonatu de Llevante *

1924/1925: Liguilla d'octavos de final de Copa Campeón del Campeonatu de Llevante * 1925/1926: Liguilla d'octavos de final de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal

  • 1926/1927: Liguilla d'octavos de final de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal
  • 1927/1928: Semifinales de Copa - Subcampeón del Campeonatu Rexonal - 8ᵘ Lliga Profesional española de clubes de fútbol
  • 1928/1929: 5ᵘ de Segunda División - Octavos de final de Copa - Subcampeón del Campeonatu Rexonal
  • 1929/1930: 6ᵘ de Segunda División - Cuartos de final de Copa - Subcampeón del Campeonatu Rexonal
  • 1930/1931:   Campeón de Segunda División - Cuartos de final de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal
  • 1931/1932: 7ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal
  • 1932/1933: 9ᵘ de primer División - Semifinales de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal
  • 1933/1934: 7ᵘ de primer División - Subcampeón de Copa Campeón del Campeonatu Rexonal
  • 1934/1935: 9ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa *

1935/1936: 8ᵘ de primer División - 1ª Ronda de Copa * 1936: Entamu Guerra Civil Española

  • 1936/1937: Campeón del Campeonatu de Llevante *

1937/1938: Campeón del Campeonatu Rexonal

1940/1941: 3ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Xeneralísimu (actual Copa del Rei)

  • 1941: Cambéu de denominación de "Valencia Foot-ball Club" a "Valencia Club de Fútbol"
  • 1941/1942: Campeón de Lliga - Semifinales de Copa *

1942/1943: 7ᵘ de primer División - Semifinales de Copa * 1943/1944: Campeón de Lliga - Subcampeón de Copa1944/1945: 5ᵘ de primer División - Subcampeón de Copa * 1945/1946: 6ᵘ de primer División - Subcampeón de Copa * 1946/1947: Campeón de Lliga - Cuartos de final de Copa * 1947/1948: 2ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa - Subcampeón de la Copa Eva Duarte

  • 1948/1949: 2ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Xeneralísimu
  • 1949/1950: 3ᵘ de primer División - Semifinales de Copa Campeón de la Copa Eva Duarte
  • 1950/1951: 3ᵘ de primer División - 1ª Ronda de Copa *

1951/1952: 5ᵘ de primer División - Subcampeón de Copa * 1952/1953: 2ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1953/1954: 3ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Xeneralísimu

  • 1954/1955: 5ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa - Subcampeón de la Pequeña Copa del Mundu de Clubes
  • 1955/1956: 6ᵘ de primer División - 1ª Ronda de Copa *

1956/1957: 11ᵘ de primer División - Semifinales de Copa * 1957/1958: 4ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa Cuartos de final de Copa d'Europa * 1958/1959: 4ᵘ de primer División - Semifinales de Copa * 1959/1960: 9ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa * 1960/1961: 5ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1961/1962: 7ᵘ de primer División - Semifinales de Copa - Campeón de la Copa de Feries

  • 1962/1963: 7ᵘ de primer División - Semifinales de Copa - Campeón de la Copa de Feries
  • 1963/1964: 6ᵘ de primer División - Semifinales de Copa - Subcampeón de la Copa de Feries
  • 1964/1965: 4ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa - Treintaidosavos de final de la Copa de Feries
  • 1965/1966: 9ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Octavos de final de la Copa de Feries Campeón de la Pequeña Copa del Mundu de Clubes
  • 1966/1967: 6ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Xeneralísimu - Octavos de final de la Copa de Feries
  • 1967/1968: 4ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa Cuartos de final de la Recopa d'Europa *

1968/1969: 5ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa - Treintaidosavos de final de la Copa de Feries - Bodes d'Oru del Club

  • 1969/1970: 5ᵘ de primer División - Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu - Treintaidosavos de final de la Copa de Feries
  • 1970/1971: Campeón de Lliga - Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu - Dieciseisavos de final de la Copa de Feries
  • 1971/1972: 2ᵘ de primer División - Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu - Octavos de final de la Copa d'Europa *

1972/1973: 6ᵘ de primer División - 2ª Ronda de Copa Dieciseisavos de la Copa de la UEFA * 1973/1974: 10ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1974/1975: 12ᵘ de primer División - 2ª Ronda de Copa * 1975/1976: 10ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1976/1977: 7ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa * 1977/1978: 4ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa * 1978/1979: 7ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Rei - Octavos de final de la Copa de la UEFA * 1979/1980: 6ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Copa - Campeón de la Recopa d'Europa

  • 1980/1981: 4ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Octavos de final de la Recopa d'Europa - Campeón de la Supercopa d'Europa
  • 1981/1982: 5ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Copa Cuartos de final de la Copa de la UEFA *

1982/1983: 15ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Copa Cuartos de final de la Copa de la UEFA * 1983/1984: 12ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Copa * 1984/1985: 9ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1985/1986:   16ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1986/1987:   Campeón de Segunda División - 1ª Ronda de Copa * 1987/1988: 14ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Copa * 1988/1989: 3ᵘ de primer División - 1ª Ronda de Copa * 1989/1990: 2ᵘ de primer División - Semifinales de Copa Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA * 1990/1991: 7ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA * 1991/1992: 4ᵘ de primer División - Cuartos de final de Copa * 1992/1993: 4ᵘ de primer División - Semifinales de Copa - Treintaidosavos de final de la Copa de la UEFA * 1993/1994: 7ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA * 1994/1995: 10ᵘ de primer División - Subcampeón de la Copa del Rei * 1995/1996: 2ᵘ de primer División - Semifinalista de la Copa * 1996/1997: 10ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Cuartos de final de la Copa de la UEFA * 1997/1998: 9ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa * 1998/1999: 4ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Rei - Campeón de la Copa Intertoto - Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA * 1999/2000: 3ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de la Copa - Campeón de la Supercopa d'España - Subcampeón de la Lliga de Campeones

  • 2000/2001: 5ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de la Copa - Subcampeón de la Lliga de Campeones
  • 2001/2002: Campeón de Lliga - Treintaidosavos de final de la Copa Cuartos de final de la Copa de la UEFA *

2002/2003: 5ᵘ de primer División - Dieciseisavos de final de Acopar - Subcampeón de la Supercopa d'España - Cuartos de final de la Lliga de Campeones

  • 2003/2004: Campeón de Lliga - Cuartos de final de la Copa - Campeón de la Copa de la UEFA
  • 2004/2005: 7ᵘ de primer División - Treintaidosavos de final de Acopar - Subcampeón de la Supercopa d'España - Campeón de la Supercopa d'Europa - Dieciseisavos de final de la Copa de la Lliga de Campeones Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA *

2005/2006: 3ᵘ de primer División - Cuartos de final de la Copa * 2006/2007: 4ᵘ de primer División - Octavos de final de Copa Cuartos de final de la Lliga de Campeones

  • 2007/2008: 10ᵘ de primer División - Campeón de la Copa del Rei - Treintaidosavos de final de la Lliga de Campeones
  • 2008/2009: 6ᵘ de primer División - Cuartos de final de la Copa Dieciseisavos de final de la Copa de la UEFA *

2009/2010: 3ᵘ de primer División - Octavos de final de la Copa Cuartos de final de la Europa League

  • 2010/2011: 3ᵘ de primer División - Octavos de final de la Copa Octavos de final de la Lliga de Campeones
  • 2011/2012: 3ᵘ de primer División - Semifinalista de la Copa - Liguilla de la Lliga de Campeonos - Semifinalista de la Europa League
  • 2012/2013: 5ᵘ de primer División - Cuartos de final de la Copa Octavos de final de la Europa League
  • 2013/2014: 8ᵘ de primer División - Octavos de final de Acopar - Semifinales de la Europa League
  • 2014/2015: 4ᵘ de primer División - Octavos de final de la Copa *

2015/2016: 12ᵘ de primer División - Octavos de final de la Copa - Liguilla de la Lliga de Campeones Octavos de final de la Europa League

  • 2016/2017: 12ᵘ de primer División - Octavos de final de la Copa
.
Temporada Categoría Puestu Llogros
1919 Fúndase la Valencia FC el 18 de marzu de 1919
1919-20 Subampeón del Campeonatu de Llevante - Inauguración del Campu de Algirós (7 d'avientu de 1919)
1920-21 Subampeón del Campeonatu de Llevante
1921-22 Terceru nel Campeonatu de Llevante
1922-23 Campeón del Campeonatu de Llevante - Inauguración del Campu de Mestalla (20 de mayu de 1923)
1923-24 1/4 de la Copa de La so Maxestá'l Rei, subampeón del Campeonatu de Llevante
1924-25 Campeón del Campeonatu de Llevante
1925-26 Campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1926-27 Ccampeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1927-28 Semifinalista de la Copa de La so Maxestá'l Rei, campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1928-29 2ª División 5ᵘ Semifinalista de la Copa de La so Maxestá'l Rei, subcampeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1929-30 2ª División 6ᵘ 1/4 de la Copa de La so Maxestá'l Rei, campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1930-31 2ª División 1ᵘ   Xube a Primer División, 1/4 de la Copa de La so Maxestá'l Rei, campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1931-32 1ᵉʳ División 7ᵘ Campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1932-33 1ᵉʳ División 9ᵘ Semifinalista de la Copa de La so Excelencia'l Presidente de la República, campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1933-34 1ᵉʳ División 7ᵘ Subcampeón de la Copa de La so Excelencia'l Presidente de la República, campeón del Campeonatu Rexonal de Valencia
1934-35 1ᵉʳ División 9ᵘ
1935-36 1ᵉʳ División 8ᵘ
1936-39 Campeonatu de Llevante 1ᵘ
1937-38 Campeonatu Rexonal de Valencia 1ᵘ
1938-39 Campeonatu Rexonal de Valencia 1ᵘ
1939-40 1ᵉʳ División 8ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1940-41 1ᵉʳ División 3ᵘ Campeón de la Copa del Xeneralísimu
1941-42 1ᵉʳ División 1ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1942-43 1ᵉʳ División 7ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1943-44 1ᵉʳ División 1ᵘ Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1944-45 1ᵉʳ División 5ᵘ Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1945-46 1ᵉʳ División 6ᵘ Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1946-47 1ᵉʳ División 1ᵘ 1/4 de la Copa del Xeneralísimu
1947-48 1ᵉʳ División 2ᵘ Esaniciáu en 1/4 de la Copa del Xeneralísimu
1948-49 1ᵉʳ División 2ᵘ Campeón de la Copa del Xeneralísimu
1949-50 1ᵉʳ División 3ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1950-51 1ᵉʳ División 3ᵘ
1951-52 1ᵉʳ División 5ᵘ Subampeón de la Copa del Xeneralísimu
1952-53 1ᵉʳ División 2ᵘ
1953-54 1ᵉʳ División 3ᵘ Campeón de la Copa del Xeneralísimu
1954-55 1ᵉʳ División 5ᵘ
1955-56 1ᵉʳ División 6ᵘ
1956-57 1ᵉʳ División 11ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1957-58 1ᵉʳ División 4ᵘ 1/4 de la Copa del Xeneralísimu, 1/4 de la Copa d'Europa
1958-59 1ᵉʳ División 4ᵘ
1959-60 1ᵉʳ División 4ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu
1959-60 1ᵉʳ División 9ᵘ 1/4 de la Copa d'España
1960-61 1ᵉʳ División 5ᵘ Clasificar pa la Copa de Feries 1961-62
1961-62 1ᵉʳ División 7ᵘ Semifinalista de la Copa del Xeneralísimu, Campeón de la Copa de Feries
1962-63 1ᵉʳ División 7ᵘ Semifinalista de la Copa d'España, Campeón de la Copa de Feries
1963-64 1ᵉʳ División 6ᵘ Semifinalista de la Copa d'España, Subcampeón de la Copa de Feries
1964-65 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la Copa de Feries 1965-66, 1/4 de final de la Copa d'España
1965-66 1ᵉʳ División 9ᵘ
1966-67 1ᵉʳ División 6ᵘ Campeón de la Copa del Xeneralísimu
1967-68 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la Copa de Feries 1968-69, 1/4 de final de la Copa del Xeneralísimu , 1/4 de final de la Recopa d'Europa
1968-69 1ᵉʳ División 5ᵘ
1969-70 1ᵉʳ División 5ᵘ Subcampeón del Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1970-71 1ᵉʳ División 1ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1971-72 1ᵉʳ División 2ᵘ Clasificar pa la UEFA, Subcampeón del Subcampeón de la Copa del Xeneralísimu
1972-73 1ᵉʳ División 6ᵘ
1973-74 1ᵉʳ División 10ᵘ
1974-75 1ᵉʳ División 12ᵘ
1975-76 1ᵉʳ División 10ᵘ
1976-77 1ᵉʳ División 7ᵘ
1977-78 1ᵉʳ División 4ᵘ
1978-79 1ᵉʳ División 7ᵘ Campeón de la Copa del Rei, 1/8 de final de la Copa de la UEFA
1979-80 1ᵉʳ División 6ᵘ Campeón de la Recopa d'Europa
1980-81 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la UEFA
1981-82 1ᵉʳ División 5ᵘ Clasificar pa la UEFA, 1/4 de final de la Copa de la UEFA
1982-83 1ᵉʳ División 15ᵘ Esaniciáu en 1/4 de final de la Copa de la UEFA
1983-84 1ᵉʳ División 12ᵘ
1984-85 1ᵉʳ División 9ᵘ
1985-86 1ᵉʳ División 16ᵘ   Baxa a Segunda División
1986-87 2ª División 1ᵘ   Xube a Primer División
1987-88 1ᵉʳ División 14ᵘ
1988-89 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la UEFA
1989-90 1ᵉʳ División 2ᵘ Clasificar pa la UEFA, semifinalista de la Copa del Rei
1990-91 1ᵉʳ División 7ᵘ
1991-92 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la UEFA, semifinalista de la Copa del Rei
1992-93 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la UEFA
1993-94 1ᵉʳ División 7ᵘ
1994-95 1ᵉʳ División 10ᵘ Subcampeón de la Copa del Rei
1995-96 1ᵉʳ División 2ᵘ Clasificar pa la UEFA, semifinalista de la Copa del Rei
1996-97 1ᵉʳ División 10ᵘ 1/4 de final de la Copa de la UEFA
1997-98 1ᵉʳ División 9ᵘ Clasificar pa la UEFA
1998-99 1ᵉʳ División 4ᵘ Campeón Copa Intertoto y clasifícase pa la Lliga de Campeones, campeón de la Copa del Rei
1999-00 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, subcampeón de la Lliga de Campeones de la UEFA, campeón de la Supercopa d'España
2000-01 1ᵉʳ División 5ᵘ Clasificar pa la UEFA, subcampeón de la Lliga de Campeones de la UEFA
2001-02 1ᵉʳ División 1ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, 1/4 de final de la Copa de la UEFA
2002-03 1ᵉʳ División 5ᵘ Clasificar pa la UEFA, 1/4 de final de la Lliga de Campeones de la UEFA, subcampeón de la Supercopa d'España
2003-04 1ᵉʳ División 1ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, campeón de la Copa de la UEFA
2004-05 1ᵉʳ División 7ᵘ Clasificar pa la UEFA, campeón de la Supercopa d'Europa, subcampeón Supercopa d'España
2005-06 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones
2006-07 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, 1/4 de final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2007-08 1ᵉʳ División 10ᵘ Clasificar pa la UEFA, campeón de la Copa del Rei
2008-09 1ᵉʳ División 6ᵘ Clasificar pa la UEFA, subcampeón Supercopa d'España
2009-10 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, 1/4 de final de la UEFA Europa League
2010-11 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones, 1/8 de final de la Lliga de Campeones de la UEFA
2011-12 1ᵉʳ División 3ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones de la UEFA 2012-13, semifinalista de la UEFA Europa League, semifinalista de la Copa del Rei
2012-13 1ᵉʳ División 5ᵘ Clasificar pa la Lliga Europea de la UEFA 2013-14, 1/8 de final de la Lliga de Campeones de la UEFA, 1/4 de final de la Copa del Rei
2013-14 1ᵉʳ División 8ᵘ Semifinalista de la UEFA Europa League, 1/8 de final de la Copa del Rei
2014-15 1ᵉʳ División 4ᵘ Clasificar pa la Lliga de Campeones de la UEFA 2015-16, 1/8 de final de la Copa del Rei
2015-16 1ᵉʳ División 12ᵘ 1/8 de final de la UEFA Europa League, semifinalista de la Copa del Rei
2016-17 1ᵉʳ División 12ᵘ 1/8 de final de la Copa del Rei

Ranking n'EuropaEditar

  • Actualizáu'l 22 d'agostu de 2017.
  • Clasificación actual n'Europa por coeficiente
Puestu Coeficiente
31ᵘ 54.371[152]
  • Clasificación n'Europa por puntos
Puestu Puntos Partíos xugaos Partíos ganaos Partíos empataos Partíos perdíos Goles a favor Goles en

contra

422 310 152 81 77 535 331
  • Clasificación por títulos europeos
Puestu Títulos
11ᵘ 4 [1]

Otres seiciones y filialesEditar

Valencia CF MestallaEditar

El Valencia CF Mestalla ye'l primer equipu filial del Valencia CF. Foi fundáu como CD Mestalla el 6 de setiembre del añu 1944.[153] Surdió cola idea de suministrar xugadores pa la primer plantía del club, idea foi del antiguu entrenador, Leopoldo Mariña, que taba entrenando en 1944 al CD Cuenca, equipu de la ciudá de Valencia que tomaba'l nome de la so cai, y pensó qu'esti equipu podía ser perfectamente l'equipu filial del Valencia CF.

Debutó en Tercer División na temporada 1946/47 y esi mesmu añu llogró l'ascensu a la Segunda División de la mano del téunicu Valentín Reig "Picolín", ex futbolista valencianu del club.

Na temporada 1951/52, con apenes ocho años de vida, convertir nel primer equipu filial del fútbol español en llograr el ascensu a la Primer División,[154] al quedar segundu nel so grupu, apostar la promoción d'ascensu, ganala, pero l'entós presidente del Valencia CF, Luis Casanova (cola aceptación del presidente del CD Mestalla, Federico Blasco) arrenunció al ascensu por non querer enfrentar al filial contra l'equipu matriz, a pesar de que nenguna norma torgaba coincidir nuna mesma categoría a clubes colos sos filiales.[155]

Como anéudota cabo destacar una victoria del CD Mestalla ante'l Real Madrid na ida de los dieciseisavos de final de la Copa 1964/65 por 2-1, un fechu sorprendente y hestóricu pal equipu filial, yá que entós dexábase a los filiales apostar el tornéu de Copa, anque nel partíu de vuelta los madridistes goliaron al Mestalla.[156]

El 21 de setiembre de 1990 camudó la so denominación de CD Mestalla pol de Valencia CF B por una decisión de la UEFA na que los clubes filiales con distintu nome al de la so sociedá teníen que llevar el nome del propiu club.[157]

Ente 2002 y 2004 el club cuntó con un tercer filial, el Valencia Club de Fútbol C, que sumió al baxar el Mestalla a Tercer División en 2004, abasnando al "C" a Preferente.

En 2006 recuperó parte del so nome orixinal y pasó a llamase oficialmente Valencia CF Mestalla.

Anguaño milita nel grupu III de la Segunda División B dende 2011, a les órdenes del téunicu Curru Torres dende 2013.

Tres una bona campaña na temporada 16/17, l'equipu consigue llegar hasta la final de la promoción d'ascensu, que terminó en derrota pola mínima contra'l Albacete Balompié en casa y empate a 0 fora de casa. Tres la escelente temporada ensin premiu final Curru Torres decide nun anovar y colase al Lorca Fútbol Club (2003), el so sustitutu ye una lleenda del club Lyuboslav Penev.

Valencia CF FemenínEditar

Dende la temporada 2009/10 la Valencia cunta con un equipu de fútbol femenino en llegando a un alcuerdu col Club Deportivu Colexu Alemán de Valencia pol que los equipos femeninos del Colexu Alemán compiten sol nome de Valencia C. F.

Valencia CF D.I.Editar

Pa la temporada 2016-2017, inaugúrase'l primer club federáu formáu por dos equipos con xugadores con discapacidá intelectual, quien entrenen nes instalaciones del Caxton College y xueguen los partíos na Ciudá Deportiva Valencia CF.

Dende la temporada 2011-2012, la Valencia CF yá desenvolvía un programa de fútbol pa persones con discapacidá intelectual, nel que los xugadores DI del Centru Francisco Esteve EDM Paterna entrenaben na Ciudá Deportiva Valencia CF, gracies a un conveniu ente Fundació Valencia CF, Valencia CF y Conceyu de Paterna.

Asina mesmu, nel branu de la temporada 2014-2015, la Fundació Valencia CF, al traviés de la so Centro de Formación, entamó'l primer Campus DI pa persones con discapacidá intelectual, cola reconocencia de la Federación Española de Deportes pa Persones con Discapacidá Intelectual y la collaboración d'Obra Social "la Caixa".

Valencia CF IndoorEditar

Artículu principal: Valencia Club de Fútbol Indoor

Na temporada 2007-2008, y por cuenta de la creación de la Lliga Española de Fútbol Indoor, la Valencia FC creó un equipu de xugadores onde s'incorporaron dalgunos como Gaizka Mendieta, y Juan Sánchez ente otros. La Valencia según otros equipos tuvo accesu a esta competición gracies a ser unu de los 9 equipos que conquistaron en dalguna ocasión la Lliga.

Seiciones deportivesEditar

El 26 d'agostu de 1924 créanse delles seiciones deportives so la direición y tutela del club blanquinegru compitiendo n'hockey hierba, ciclismu, natación, atletismu, boxéu, esgrima, tenis y caza cinexética, más tarde añedir el balonmano y baloncestu.

AtletismuEditar

La seición d'atletismu del Valencia CF crear nel añu 1924 y caltúvose como seición deportiva mientres 70 años, dende la so creación en 1924 hasta l'añu 1994, nel que la seición pasa a denominase Valencia CA a partir de la temporada 1994/1995, y el club desvenceyar d'ella. Darréu nel añu 1999 camúdase-y de nuevu'l nome y pasa a denominase CA Valencia Terra i Mar.[158]

Valencia CF eSportsEditar

El 7 de xunu de 2016 anúnciase la entrada al mundu del eSports anunciando equipos de Hearthstone y Rocket League,[159] darréu anuncien el so equipu pa competir en League of Legends, el xuegu más popular d'España nestos momentos.[160]

BibliografíaEditar

FilmografíaEditar

ReferenciesEditar

  1. «Camp de Mestalla».
  2. «Clasificación histórica».
  3. «valencia-cf-ente-los clubes-mas-pervalibles-del mundu La Valencia CF, ente los clubes más pervalibles del mundu».
  4. «Valencia CF SAD en La Lliga».
  5. «Agrupació de Penyes Valencianistes».
  6. «Peña Valencianista unión Noruega, Dinamarca, Suecia y Finlandia». Archiváu dende l'orixinal, el 24 d'abril de 2017.
  7. «XVII Convención Peñes Valencianistes».
  8. «Peter Lim completa l'ampliación de capital con 100 millones».
  9. «Barómetru CIS 2014».
  10. «Páxina en futbol.as.com».
  11. «Inauguración de Mestalla».
  12. «Cubells, l'arquiteutu del Valencia».
  13. «primeres-idolos/29867-cubells-y-montes-los primeres-idolos.html Cubells y Montes, los primeros ídolos».
  14. «historia-de la valencia/los anos-30/92 La Valencia xube a Primer».
  15. «historia-de la valencia/los anos-40/101 El primer títulu de Copa».
  16. «L'atayáu ascensu del Mestalla a Primer».
  17. «Mundu - Lleendes del Valencia CF».
  18. «El gran Mestalla».
  19. «Faas Wilkes - Lleenda del Valencia CF».
  20. «De la guerra civil al non fichaxe de Pelé».
  21. «La maldita curva de Walter».
  22. «historia-de la valencia/los anos-50/121 La durez de Otto Bumbel».
  23. «historia-de la valencia/los anos-50/120 Naz el Troféu Naranxa».
  24. «historia-de la valencia/los anos-60/126 Gana na tercera final europea».
  25. «historia-de la valencia/los anos-60/132 La Valencia contrata a Di Stéfano».
  26. «Otru inxustu y desastrosu arbitraxe dexónos fora d'otra competición».
  27. «Los cimientos de la futura ciudá deportiva».
  28. «Leyenda del Valencia CF - El Matador».
  29. «Bonhof y Solsona, dos fichaxes calidable».
  30. «La Valencia esanició anueche al Barcelona de la Copa».
  31. «Campeonos de la Recopa d'Europa».
  32. «historia-de la valencia/los anos-80/145 La Supercopa d'Europa».
  33. «historia-de la valencia/los anos-80/149 La delda económica ye insalvable».
  34. «historia-de la valencia/los anos-80/149 La delda económica ye yá insalvable».
  35. «historia-de la valencia/los anos-80/151 Torno a Primer División».
  36. «El Valencia aseguró l'ascensu al bater al Huelva».
  37. «historia-de la valencia/los anos-80/152 Volver empezar».
  38. «historia-de la valencia/los anos-80/152 1987/88 Volver empezar».
  39. «Homenaxe a Mario Alberto Kempes».
  40. valencia-mes-valencianista.html Un Valencia más valencianista en Últimes vesprades a Mestalla (en valencianu)
  41. «http://www.marca.com/2012/06/24/futbol/tuneldeltiempo/1340526695.html».
  42. «Romario ruémpese'l adudor y va causar baxa mientres cerca de dos meses».
  43. «cambéu-que--y-costo-un despidu-a-jorge-valdano/ El cambéu que-y costó un despidu a Jorge Valdano».
  44. «Pedro Cortés ocupa'l sillón de Francisco Roig».
  45. «Leyenda - Fernando Gómez».
  46. «La Valencia debe 547 millones - elpais.com».
  47. Carlos Urrutia (6 de xunu de 2009). «Un nuevu presidente pa reflotar el club». Mundu Deportivu.
  48. «http://es.uefa.com/uefachampionsleague/news/newsid=1901495.html».
  49. «cumplise-afitaos-taba-venceyada-operacion-20120920214024.html http://www.europapress.es/comunitat-valenciana/noticia-bankia-ruempe-alcuerdu-financieru-valencia-nun cumplise-afitaos-taba-venceyada-operacion-20120920214024.html».
  50. «http://www.marca.com/2013/04/05/futbol/equipo/valencia/1365168746.html».
  51. «http://www.cadenaser.com/deportes/articulo/amadeo-salvu-presenta-proyeutu-gloval/csrcsrpor/20130521csrcsrdep_8/Tes».
  52. «http://www.levante-emv.com/deportes/2013/05/22/salvu-futuru-presidente-valencia/1000278.html».
  53. «http://www.marca.com/2013/06/04/futbol/equipo/valencia/1370382138.html».
  54. «http://www.levante-emv.com/deportes/2013/07/31/tottenham-merca-soldáu/1021132.html».
  55. «tarde-en-l'estadiu-de-mestalla-.html http://www.plazadeportiva.com/ver/7398/djukic-sera-presentáu-esta tarde-en-l'estadiu-de-mestalla-.html».
  56. «http://www.superdeporte.es/valencia/2013/11/04/braulio-vazquez-destituyíu/209655.html».
  57. «http://www.elmundo.es/comunidá-valenciana/2013/12/16/52af12b361fd3dd3798b4580.html».
  58. «valencia-se-vendera-porque-bankia-nun recibió--ningun-plan-sostenible-pa-refinanciar-la so-delda http://www.vlcnews.es/seiciones/valencia-c-f/articulos/la valencia-se-vendera-porque-bankia-nun recibió--ningun-plan-sostenible-pa-refinanciar-la so-delda».
  59. «Salvu: "Cuando Bankia dea'l OK, Lim va tar en Valencia"». Diariu Marca (22 d'avientu de 2013).
  60. «http://www.periodistadigital.com/laotraliga/lliga-bbva/2014/01/23/bankia-refuga-a-peter-lim-bankia-valencia-amiesta-bbva-laotraliga.shtml».
  61. «http://www.mundodeportivo.com/20140124/futbol/club-pide-que-fundacion-y-non-bankia-lidere-vienta-y-que-bancu-vienda-creditos_54399528829.html».
  62. «Peter Lim merca la Valencia CF».
  63. «'Sentiment', l'himnu del valencianismu».
  64. «'Ale Valencia', un nuevu himnu pa l'afición».
  65. «http://www.levante-emv.com/deportes/2013/05/19/noventa-ano-historia-viva/999172.html».
  66. «http://www.lasprovincias.es/valencia/prensa/20061111/tema_dia/algiros-primer-llar-valencianista_20061111.html».
  67. «http://valenciacf.lasprovincias.es/noticies/2013-03-10/catedral-mestalla-20130310.html».
  68. 68,0 68,1 «http://www.valenciacf.com/ver/65/historia.html».
  69. «rei/sede/ http://athletic.elcorreo.com/copa-del rei/sede/».
  70. «http://www.valenciacf.com/ver/893/historia-y-imagenes.html».
  71. «http://www.valenciacf.com/es/Estadiu/EstadioHistoria.html». Archiváu dende l'orixinal, el 1 d'avientu de 2012.
  72. «http://www.valenciacf.com/ver/1153/accesos-a-mestalla.html».
  73. «http://www.dtaocioyturismo.com/inauguracion-del-espectacular-mestalla-forever-tour/».
  74. «http://www.valenciacf.com/ver/10145/tour-mestalla.html».
  75. «La XE sobre recalificación Mestalla».
  76. El nuevu estadiu va ser una olla a presión. http://www.superdeporte.es/valencia/2015/09/23/nou-mestalla-valencia-estadio-obres-lim/270061.html. Consultáu 'l 1 de setiembre de 2017. 
  77. 77,0 77,1 «Zaza yá ye del Valencia». marca.com (13 de xineru de 2017). Consultáu'l 13 de xineru de 2017.
  78. «Comunicáu Oficial: Gabriel Paulista». Valencia C.F. (18 d'agostu de 2017). Consultáu'l 18 d'agostu de 2017.
  79. «la valencia-cf-hasta-2021.html Netu, nuevu xugador del Valencia CF hasta 2021». Valencia C.F. (7 de xunetu de 2017). Consultáu'l 7 de xunetu de 2017.
  80. «Comunicáu Oficial | Andreas Pereira - Páxina web oficial Valencia CF» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  81. «Forno» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  82. la valencia Oficial: Luciano Vietto yá ye xugador del Valencia.
  83. «Comunicáu Oficial | Jeison Murillo - Páxina web oficial Valencia CF» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  84. «La Valencia quier blindar a Kondogbia con una clausa de 100 millones». Valencia C.F. (21 d'agostu de 2017). Consultáu'l 22 de setiembre de 2017.
  85. «la valencia-cf-hasta-2022.html Maksimovic, nuevu xugador del Valencia CF hasta 2022». Valencia C.F. (2 de xunetu de 2017). Consultáu'l 4 de xunetu de 2017.
  86. «Comunicáu Oficial». Valencia C.F. (16 de xunu de 2017). Consultáu'l 16 de xunu de 2017.
  87. «Comunicáu Oficial: Enzo Pérez». Valencia C.F. (29 de xunu de 2017). Consultáu'l 4 de xunetu de 2017.
  88. «Comunicáu Oficial: Álvaro Negredo». Valencia C.F. (3 d'agostu de 2017). Consultáu'l 3 d'agostu de 2017.
  89. «L'Alavés cierra l'alcuerdu por Sivera». Marca (19 de xunetu de 2017). Consultáu'l 19 de xunetu de 2017.
  90. «Miércoles» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  91. «El xugador» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  92. «Comunicáu Oficial: Diego Alves». Valencia C.F. (16 de xunetu de 2017). Consultáu'l 16 de xunetu de 2017.
  93. «Comunicáu Oficial | Fernando García Puchades 'Nando' - Páxina web oficial Valencia CF» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  94. «Forno» (es). Consultáu'l 1 de setiembre de 2017.
  95. 95,0 95,1 95,2 95,3 95,4 «AD Alcorcón - Tropi, del Mestalla Valencia, mui cerca de fichar». Deporte de Alcorcón (20 de xunetu de 2016). Consultáu'l 21 de xunetu de 2016.
  96. Error de cita: Etiqueta <ref> non válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes http://www.deportevalenciano.com/2017/08/25/adios-aymen-abdennour-valencia
  97. 97,0 97,1 Error de cita: Etiqueta <ref> non válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes plazadeportiva.valenciaplaza.com
  98. Error de cita: Etiqueta <ref> non válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes http://www.marca.com/futbol/eibar/2017/11/28/5a1d953f468aeb3y418b45y3.html
  99. http://www.superdeporte.es/valencia/2017/05/11/marcelino-entrenador-valencia/335326.html
  100. «http://www.levante-emv.com/deportes/2010/02/01/oficialidá-copa-espana-llibre/674704.html».
  101. Valenciacf.com (ed.): «La Valencia CF gana'l VI Memorial Luis Suñer» (12 d'agostu de 2009). Consultáu'l 12 d'agostu de 2009.
  102. «Clasificación IFFHS 2004».
  103. «Real Orde del Méritu Deportivu».
  104. «Méritu Deportivu Generalitat Valenciana».
  105. «Clasificación histórica Lliga BBVA».
  106. «http://www.valenciacf.com/ver/1130/mundu.html».
  107. «http://www.valenciacf.com/ver/10305/waldo.html».
  108. «http://www.valenciacf.com/ver/1131/mario-kempes.html».
  109. 109,0 109,1 «http://www.valenciacf.com/ver/10316/fernando-gomez.html».
  110. «http://www.valenciacf.com/ver/10323/villa.html».
  111. «http://www.valenciacf.com/ver/10326/albelda.html».
  112. «http://www.valenciacf.com/ver/10315/ricardo-aries.html».
  113. «http://www.valenciacf.com/ver/10320/santiago-ca%C3%B1izares.html».
  114. «http://www.bdfutbol.com/es/y/egols36.html».
  115. «Lim invirtió en Rodrigo y André los 45 millones que preparaba pal VCF».
  116. «Negredo yá ye del Valencia».
  117. «http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2006/08/24/futbol/1156415347.html».
  118. «http://valenciacf.lasprovincias.es/noticies/201412/29/enzo-perez-paso-valencia-20141229152431.html».
  119. «http://valenciacf.lasprovincias.es/noticies/201412/29/enzo-perez-paso-valencia-20141229152431.htmlhttps://www.transfermarkt.es/fc-valencia/transferrekorde/verein/1049».
  120. «fichaxe-de-abdennour-cuesta-a la valencia-cf-21-8-millones-segun-football-leaks El fichaxe de Abdennour cuesta a la Valencia CF 21,8 millones».
  121. «La Valencia ficha a Aimar, la figura del River, por 3.500 millones de pesetes».
  122. «La Valencia 'ficha' a André Gomes por 15 millones».
  123. «https://www.transfermarkt.es/simone-zaza/transfers/spieler/96828».
  124. «La Valencia ficha a Manuel Fernandes por 18 millones d'euros».
  125. «La Valencia ficha al mediocampista arxentín Banega por 18 millones».
  126. «http://elpais.com/diariu/2001/07/18/deportes/995407210_850215.html/».
  127. «http://www.marca.com/2015/08/18/futbol/equipo/valencia/1439916655.html/».
  128. «La Valencia recibe una ufierta de 41 millones del Arsenal por Mustafi».
  129. «http://www.mercafutbol.com/barcelona-valencia-oficialicen-trespaso-villa-84653/».
  130. «Les cifres de André».
  131. «El Manchester City paga 33 millones por Silva».
  132. «Alcácer firma pol Barça en cuenta de 30 millones y cinco temporaes».
  133. «Soldáu dexa la Valencia por 30 millones».
  134. «http://www.transfermarkt.es/valencia-cf/transfers/verein/1049?saison_id=2011&pos=&detailpos=».
  135. «http://www.transfermarkt.es/valencia-cf/transfers/verein/1049?saison_id=2000&pos=&detailpos=».
  136. «http://www.valenciacf.com/ver/38413/peñes-valencia-cf.html».
  137. PEÑES INTERNACIONALES.
  138. «Máster en Direición Internacional d'Organizaciones Deportives». Archiváu dende l'orixinal, el 17 d'avientu de 2011.
  139. «"The Academy" on line».
  140. «Centro de Formación Fundación Valencia Club de Fútbol “The Academy”».
  141. «Máster en Direición Internacional d'Organizaciones Deportives».
  142. «'Historia del Valencia CF' na Universitat de València».
  143. «http://www.theacademybrasil.com.br/».
  144. «http://www.maquinadoesporte.com.br/i/entevistes/view/0/265/Jorge-Coll/index.php».
  145. «http://educon.javeriana.edu.co/continua/catalogoImpresion.asp?Ce=11723».
  146. «http://www.fundacionvalenciacf.org/viewNoticia.do?idNoticia=1522».
  147. Programes Internacionales Valencia CF. http://www.fundacionvalenciacf.org/files/actividaes/47_gloval_international_programs_YE.pdf.