Haliaeetus vocifer

especie de páxaru

Haliaeetus vocifer o Pigargo vocinglero ye una especie d'ave accipitriforme de la familia Accipitridae llargamente distribuyida pelos ríos y llagos del África subsaḥariana, que s'alimenta básicamente de peces. Nun se conocen subespecies.

Haliaeetus vocifer
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Accipitriformes
Familia: Accipitridae
Xéneru: Haliaeetus
Especie: H. vocifer
(Daudin, 1800)
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Pigargo vocinglero pescando.

Etimoloxía editar

Haliaeetus, del llatín "águila pescadora". vocifer, del llatín vox, "voz", pola so llamada.

Descripción editar

 
Pigargo Vocinglero en Llagu Mburo, Uganda

El pigargo vocinglero ye una ave de gran tamañu, presenta un marcáu dimorfismu sexual que se manifiesta en que les femes son muncho más grandes que los machos. Los machos davezu tienen un valumbu d'ales d'alredor de 2 metros, ente que les de les femes miden 2,4 metros. Son bien distintivos n'apariencia, tien la mayoría del so cuerpu cubiertu de plumes color café, y poderoses ales negres. La cabeza, pechu y cola del pigargo vocinglero ye de color blancu nieve y el so picu con forma de gabitu ye mariellu cola punta negra.

Hábitat editar

Esta especie vive cerca de llagos d'agua duce, banzaos o ríos, anque pueden ser atopaos cerca de la mariña y nes desaguaes de ríos. El pigargo vocinglero ye propiu d'África, presente en tol continente, sacante al norte del desiertu d'El Sáḥara.

Reproducción editar

 
Güevu de Haliaeetus vocifer

La temporada de cría tien llugar mientres la estación seca, cuando'l nivel d'agua ye bien baxu. Ye monógamu, y les pareyes suelen caltener dos o más niales, que frecuentemente reutilicen. Por cuenta de que los niales reutilícense al traviés de los años, estos pueden algamar tamaños enormes, llegando a los dos metros de diámetru y 1,2 m de fondura. Los niales son construyíos n'árboles de gran tamañu y constituyíos principalmente de vares y otres pieces de madera.

La fema pon d'unu a tres güevos blancos con delles pintes acolorataes. La incubación ye, na so mayoría, realizada pola fema, pero'l machu tamién puede ayudar cuando la fema sale a cazar. Les críes tarden ente 42 y 45 díes en eclosionar y salir del cascarón. Los güevos que tarden más en eclosionar de normal son refugaos polos sos propios hermanos. En 8 selmanes la cría ye capaz d'alimentase por si sola y dacuando puede aventurase a salir del nial nos dos selmanes siguientes.

Dieta editar

El pigargo vocinglero aliméntase principalmente de pexes, que, caza a la chisba, esperando puestu a ciertu altor, como cañes d'árboles y postes. Y caza tirándose en picáu contra l'agua y pesca somorguiando les sos garres so la superficie. Dempués de pescar, vuelve a la percha a comer. Puede pescar peces d'hasta1,8 quilos. Aliméntase tamién de pequeñes aves, tortúes, críes de cocodrilu y carroña.

Referencies editar

Enllaces esternos editar