Henry Calvin (25 de mayu de 1918Dallas – 6 d'ochobre de 1975Dallas) foi un actor de televisión, actor de cine y actor d'Estaos Xuníos. Ye conocíu pol so personaxe, el sarxentu García na serie televisiva El Foín.

Henry Calvin
Vida
Nacimientu Dallas25 de mayu de 1918[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Dallas6 d'ochobre de 1975[1] (57 años)
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Estudios Universidá Metodista del Sur
Escuela Preparatoria Sunset (es) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu actor de televisión, actor de cineactor
IMDb nm0130886
Cambiar los datos en Wikidata

El so nome yera Wimberly Calvin Goodman. Estudió nes escueles públiques de Dallas y na universidá Southern Methodist. Empezó la so carrera de cantante cuando yera un neñu, primero nel coru de la ilesia bautista que la so familia visitaba y más tarde como'l solista del coru (que visitaba otres ilesies y eventos sociales).

Carrera editar

Calvin entamó un programa de radio NBC 1950 y apaeció en Broadway (sobremanera en Kismet como'l Visir de la Policía). En 1952, interpretó a Big Ben na serie infantil de televisión Howdy Doody y fixo'l so debú nel cine nel crime contra Joe como Red Waller cuatro años más tarde. El so personaxe'l sarxentu Demetrio López García, yera un papel de comedia de la serie El Foín, col hacendado Don Diego De La Vega (Guy Williams). García ye constantemente burlláu por otros personaxes, y ye de cutiu el so peor enemigu por cuenta de la so debilidá polos alimentos y bébores .
Sargento García tuvo acompañada polo xeneral apaecen na pantalla pola tema musical humorísticu Hazel "Gil", de George.
Calvin tamién cantó'l "Foín" cantar que s'escuchó nos creitos d'apertura. (Otra versión del cantar, grabada pol tríu femenín, The Chordettes (Los acordecitos), convertir nun Top Ten.) voz de barítonu de Calvin tamién contribuyó a una serie d'interludios musicales a lo llargo de la serie, el cantar de too, dende cantares de tabierna a una serenata, ya inclusive un dueto con Annette Funicello nun episodiu. Dempués de la serie terminó por cuenta de una disputa contractual cola cadena ABC, que volvió interpretar el papel de García nos cuatro histories del Foín que s'emitió como parte de Walt Disney Presents en 1960 y 1961.
Calvin apaeció na película de 1960 Toby Tyler como l'axatáu conductor de carros Cotter Ben, amigu y proteutor de Toby. Mentor d'otros Toby na película, payasu y entrenador d'animales Sam Tratar, foi interpretáu por Gene Sheldon, quien coprotagonizó Foín de Bernardo. Toby Tyler foi interpretáu por Kevin Corcoran, un neñu actor prolíficu nel estudiu nesa dómina. Los trés actores tamién apaeció n'otra película de Disney, Babes in Toyland (1961). Calvin cantó'l cantar infantil "Nunca sonría nun cocodrilu" pa los espedientes de Disneyland, un discu que foi reeditáu más tarde como parte d'una banda sonora de Peter Pan. Tamién cantó "nun vamos ser felices hasta que lo consiguimos", con Ray Bolger y "Adulces fundióse no fondero del mar" nos ñácaros na banda sonora de Toyland.
Depués de Foín y el so contratu terminó Disney, Calvin estrella convidada en numberoses series de televisión mientres la década de 1960. Na so apaición nun episodiu d'El Show de Dick Van Dyke, el so personaxe realiza una esquisa de la comedia como Oliver Hardy, xunto a Rob Dick Van Dyke el personaxe de Petrie como Stan Laurel .
Tamién se caltuvo en contautu con otros miembros del repartu Foín, inclusive viaxando con Guy Williams a l'Arxentina en 1973 p'asistir a un eventu de caridá. Morrió en Dallas de cáncer de gargüelu en 1975. El so entierru foi en Grove Hill Memorial Park.

Cantante de musicales editar

Dempués de completar los sos estudios, Calvin empezó la so carrera como actor en teatru, cine y televisión. La so resonante voz de barítonu abrió-y les puertes de Broadway. Actuó en distintes obres de teatru y musicales. Nesa dómina Wimberly Goodman empezó a ser llamáu Henry Calvin.

A principiu de la década de 1940 (cuando tenía unos 25 años) foi reclutado mientres la Segunda Guerra Mundial. Al so regresu, volvió a Nueva York y a principios de los años 1950 foi contratáu pal doble papel de Wazir na comedia Kismet, papel pol cual inda ye recordáu nes tables (la banda sonora de Kismet inda se consigue).

El sarxentu García editar

Dempués d'esto, Calvin fixo un par de películes intrescendentes cola United Artists primero que se-y venciera'l contratu y roblara con Disney pa la serie Les aventures del Foín nel papel del sarxentu Demetrio López García, col que se fixo ricu y famosu a nivel mundial.

El personaxe del Sargento García apurría una cuota d'humor a la serie. La torpeza yera la traza más bultable de García quien nun episodiu bien graciosu yera enfiláu por Diego de la Vega que-y faía brindar hasta'l cansanciu "cantando", pol Comandante, y hasta pola suegra.

Depués de El Foín trabayó en dellos capítulos de Mannix, y en The Man from UNCLE (nesta última serie televisiva interpretaba'l rol del hermanu Peter).

Visita a Arxentina editar

Del 14 al 20 de xunetu de 1973 realizó una visita a Arxentina, xunto con Guy Williams (l'actor que protagonizaba El Foín). Unes 3.000 persones (ente neños y adultos) atropar na pista d'aterrizaxe del aeropuertu internacional d'Ezeiza, cerca de Buenos Aires, al berru de ¡Foín, Foín!, esperando la llegada del vuelu 201 de la compañía Pan Am. Primero baxó Williams y la so esposa Janice. De secute escuchóse un atronador ruxíu del ensame: A la portezuela del avión asomóse Henry Calvin, quien foi reconocíu a pesar de la so apariencia un tanto demacrada (tenía un cáncer de gargüelu ensin diagnosticar). Cuando-y preguntar cómo dexara de ser gordu, Henry dixo que se propunxera baxar 80 quilos, y llograr.

Un añu dempués diagnosticóse-y un cáncer nel gargüelu y morrió na so casa de Dallas el 6 d'ochobre de 1975, a los 57 años.

Filmografía editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0130886. Data de consulta: 21 xunetu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar